It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Proba de îndemânare (slalom) pe drumurile publice organizată cu sprijinul Primăriei Cluj-Napoca

Adăugat de Q.E.D et Q.E.F.
Raportează ca șters! 41

Întrebare: Balizele direcţionale sunt obligatorii sau nu?
Sau: În funcţie de ce criterii trebuie uneori respectate balizele direcţionale, iar alteori nu?

Ce mai caută lumea:
  • https://www trafictube ro/proba-indemanare-slalom-drumurile-publice-organizata-sprijinul-primariei-cluj-napoca/

24 comentarii

  1. Nu o lua in nume de rau,o spun in spirit de gluma dar esti ,,nebun rau”. 🙂
    Buna indemanare si le-ai abordat corect.

    • Q.E.D et Q.E.F.

      Mersi, mersi, tocmai de aceea am pus si sunetul cu aplauze :))

  2. Intreaba-l pe boc. Oricum, tare faza :))

    • Q.E.D et Q.E.F.

      Il intreb, trimit linkul si pe siteul primariei 🙂

    • Foarte tare! Semnalizare mai proasta ca la noi a lucrarilor nu mai e pe nicaieri (ca de altfel si marcajele in general). Iar asta cu balizele astea e meteahna a naibii de veche. Sa ne tii la curent daca iti dau aia vreun raspuns (sau se distreaza si ei ca si noi).
      Cu siguranta doreii aia care erau pe acolo se intrebau: „ce-are si asta de face slalom?”

  3. Și tu ești ambițios… 😛

    • Nu toți se enervează în trafic. Unii se mai și distrează.
      Sincer nu am mai râs de ceva vreme așa copios.

    • Acolo sunt probleme mari de semnalizare, nu doar așezarea balizelor. Nu e niciun fel de presemnalizare, iar fix la zona benzii închise era necesar barieră bidirecțională (montată să indice direcția spre stâmga), indicator drum în lucru, indicator de ocolire prin stânga, drum îngustat pe partea dreapta, limitare de viteză.

      Și culmea, există bani pentru semnalizarea lucrărilor ce se decontează. 🙂

      Sunt obligați să aibă management de trafic avizat de administratorul drumului (Primăria cred că e aici) și Poliția Rutieră. Pe acel plan este trecută toată semnalizarea rutieră pe care trebuie s-o aibă montată pe timpul desfășurării lucrărilor.
      Ar trebui să aibă și ordine de montare a indicatoarelor explicată, dacă indicatoarele se îndepărtează după terminarea programului și se montează din nou a doua zi. 🙂

  4. Totuși să apreciem 2 chestii la Dorel – le-a pus alternativ și nu te-a blocat cu ultima in spatele camionului… 🙂

  5. Felicitări pentru îndemânare, felicitări pentru asigurarea la schimbarea direcției de mers (unde, în caz de accident era cam culpă comună – el nerespectarea balizei, dvs. neasigurare la schimbarea direcției de mers, @ics – greșesc?). Felicitări pentru film – chiar a fost foarte amuzant.

    În ultimul rând felicitări pentru abordarea discuțiilor prin alte părți – este a doua oară când ați reușit să mă amuzați în această seară – mulțumesc. Totuși e cam pierdere de timp din punctul meu de vedere.
    Eu mă bucur enorm că nu mai avem parte de astfel de discuții aici (în mod nu întâmplător exact cu aceeași indivizi, cu aceleași idei, caractere)

    • Nu cred ca se poate da culpa comuna…

      Eu zic ca sunt 3 posibilitati cu un singur vinovat:
      – doar autorul ar fi vinovat, deoarece balizele alea sunt indicatoare de avertizare, care doar informeaza ca e un obstacol pe o anumita parte. Sunt anumite indicatoare de avertizare care obliga si la actiuni si limitari prin alte articole de legislatie, pentru asta nu am gasit vreo obligatie in afara de aia clasica cu sporirea atentiei. (varianta cu care a trebui sa fie de acord autorul din moment ce urmeaza litera legii in asemenea hal ca in clip)
      – doar Mercedesul ar fi de vina, daca s-ar considera ca indicator de obligare la ocolire prin directia indicata de baliza… ar fi ca in cazul in care face unul stanga de pe obligatoriu inainte. (varianta de bun simt daca balizele sunt corect instalate)
      – administratorul drumului ar fi de vina pentru ca nu a semnalizat corect lucrarile (cazul de fata, e ca si cum ai zice ca aici trebuia sa o iau prin casa ca asa zice indicatorul de obligare)

    • P.S.: Vezi ca mi se pare ca explicatia de la „Baliza bidirectionala e aiurea… eu stiu ca se pune la obstacolul care poate fi ocolit si prin dreapta si prin stanga nu indica ca circulatia se face printre 2 obstacole.

  6. De la mine ai un plus, insa, cati crezi ca cunosc acele indicatii?
    Si oricum, daca intrai in Mercedes te platea, desi era un scandal urias la politie samd.

  7. Ce ai facut e la fel de util si inteligent ca un ‘nazad’… fiecare intelege ce vrea.

  8. @Q.E.D et Q.E.F. Sunt curios daca aia care te-au vazut facand „slalomul balizelor” au realizat dupa aceea ca ceva nu e deloc in regula acolo 😆
    + pentru film si de la mine 🙂

  9. darrelldimebag

    Plus plus plus, doreii aia cu siguranta nu inteleg semnificatia balizelor de ocolire, le pun pe asfalt dupa cum sunt asezate in camion, ultima baliza insa e cireasa de pe tort, cu siguranta intamplator de bine :)))

  10. Q.E.D et Q.E.F.

    Clipul a fost facut putin de amuzament, si putin ca sa atrag atentia celor care privesc clipul, vazand cum autoritatilor nu le pasa de participantii la trafic, si de ce nu, poate vreun cunoscut al Doreilor vede clipul si le spune „ba fratilor cum puneti balizele alea?”

    @ SARSAILA : repetitia e mama invataturii 🙂

    @ bvbn : Sper sa-mi raspunda. Daca imi va raspunde, repostez clipul inca o data, editat cu raspunsul la inceputul si sfarsitul clipului. La urma urmei de ce sa nu-i tragem de maneca pe Dorei cand fac magarii de genul asta. Dupa cum spuneam in alta parte, azi o baliza, maine o groapa nesemnalizata, poimaine o masina sau un motociclist in groapa.

    @ Valyk : Si cand te gandesti ca pe dincolo sunt kilometri intregi de balize aranjate la milimetru, cascada de lumini si indicatoare de parca esti pe o pista de avion 🙂

    @ ics : Foarte ambitios 🙂 Asta daca te referi la postarile de prin alte parti, si acelasi raspuns daca te referi la clipurile mele cu balize. Nu pot sa uit o noapte din august 2015 aproximativ ora 03:00 cand un sir de balize si cateva indicatoare m-au indrumat direct spre un morman de moloz care in noapte nu se vedea fiindca era exact de culoarea carosabilului. Cine e din Cluj stie statia de tramvai de pe str. Plopilor. Trebuie sa ocolesti prin dreapta refugiul de tramvai, iar acolo era mormanul de moloz. N-am filmat faza fiindca nu eram cu filmarile pe atunci, dar m-am intors din drum, am montat un telefon pe suportul de GPS si am refacut traseul, de data asta filmand. Am sunat la Politia Locala (curios ca aveau om sa raspunda la tel. la ora 3 dimineata), dar mi-au spus sa sun la 112, cei de acolo au spus ca e de competenta politiei locale, si tot asa. De atunci urasc incompetenta administratiei locale si a politiei. Daca faci un POC, vine Dorel si muta baliza, iar vina e a mortului/ranitului care asa cum vor spune comunicatele oficiale „nu a adaptat viteza la conditiile de drum”. In general doar soferii sunt amendati, si (aproape) niciodata administratorii drumurilor.

    @ jeanbart : Daca Dorel ar fi aranjat balizele in asa fel incat sa raman blocat in spatele camionului, bagam in a 7-a si saream peste el :)) Stii bancul?

    @ T.C. : Multumesc! Oricum n-am sa mai port discutii prin alta parte si cred ca e mai bine asa (au scapat de mine fiindca nu suporta sa-i bata unul singur desi ei umbla in gasca, verbal bineinteles):)) Aia cu neasigurare la schimbarea directiei de mers e cam indoielnica. Directia de mers e dictata de balize, chiar daca directia e serpuita. Mercedesul a schimbat directia de mers, chiar daca mergea drept 🙂 Poate suna ciudat, dar e ca si chestia aceea „Nu se considera oprire timpul necesar pentru imbarcarea/debarcarea pasagerilor” unde desi te-ai oprit, nu se considera oprire. Eu cred ca balizele „strajuiesc” drumul exact cum ar face-o liniile continue, formand un culoar, iar acel culoar e directia de mers. Daca gresesc, pot fi corectat. Dar mai simplu si mai frumos ar fi ca autoritatile sa nu ne puna in astfel de situatii in care o decizie trebuie luata in cateva fractiuni de secunda, fiindca e una sa ne dam cu parerea pe forum deruland un clip si schimband pareri, si e altfel in timp ce conducem.

    @ Ducu TT : Sa stii ca multi nu cunosc semnificatia balizelor, dar nu din vina lor 🙂 Dat fiind faptul ca administratorii drumurilor semnalizeaza ca prastia lucrarile, soferii se invata sa ocoleasca obstacolele pe unde cred ei ca e mai ok. Daca o baliza e asa, cealalta invers, si tot asa, soferii ajung sa nu mai faca diferenta, si nu este vina lor.

    @ GeluCJ : M-au vazut, mai bine zis m-au auzit a doua zi cand SURPRIZA!!! Treceam pe aceeasi strada cu directia spre gara, iar unul dintre ei amplasa indicatorul de ocolire prin dreapta, indicatorul aratand spre camion! :)) Indicatorul acela albastru cu o sageata oblica spre dreapta jos. Am strigat la ei „Ce Irod faceti ma ca toate indicatoarele le-ati pus ca pixu?!” iar aia au strigat dupa mine ceva insulte. Bineinteles ca in ziua urmatoare tot anapoda erau puse balizele si indicatoarele.

    @ darrelldimebag : Ai dreptate, iar aici eu am o teorie. Noi romanii incercam sa fentam totul. Ca sa fac o paralela, de exemplu uneori la angajare ni se dau carnetele acelea de PSI si le semnam (pe motiv ca
    zice tipul responsabil cu instructajul „hai ma ca doar nu va invat eu sa nu bagati degetele in priza”). Asa si cu Doreii, vine un tip care trebuie sa le predea ceva curs de legislatie privind semnalizarea rutiera (indicatoare, balize), le da hartia sa se semneze ca au participat la curs spunand „la cate balize ati amplasat de cand munciti, nu mai are rost sa va explic eu”, si gata povestea. Apoi ne miram ca semnalizarea rutiera se face asa cum se face 🙂

    @ ungadrian: Mersi 🙂

    @ Rebound : Daca ar fi sa fie un singur vinovat, atunci e administratorul drumului. Cauta articolul unde scrie ca mijloacele de semnalizare trebuie sa fie un sistem unitar, sa fie in deplina concordanta,
    etc. Daca e sa analizam la sange in cazul unui incident, cel cu Mercedesul nu e vinovat fiindca dupa cum am spus, in Cluj datorita autoritatilor care semnalizeaza ca prastia drumurile, soferii sunt
    bulversati, iar conform articolului despre care am amintit mai sus, atata timp cat semnalizarea rutiera e defectuoasa, eu am respectat balizele iar cel cu Mercedesul nu le-a respectat fiindca nu exista indicator albastru. Prin urmare singurul vinovat e administratorul drumului (as zice constructorul, dar nu intram in detalii). La urma urmei eu am respectat balizele.
    „doar autorul ar fi vinovat, deoarece balizele alea sunt indicatoare de avertizare, care doar informeaza ca e un obstacol pe o anumita parte” – Pai da, si fiind obstacol, am ocolit conform balizelor. Uite, la min 0:12, in stanga balizei 3 este un patrat de asfalt de alta culoare. Acela putea fi asfalt proaspat, iar baliza arata ocolirea prin dreapta. Simplu. Acuma ce sa zic, ca baliza trebuia pusa exact in dreptul patratului de asfalt si nu langa patrat? Oricum am incerca sa o dam, vina este a autoritatilor.

    No bun, sa numar sa vad daca n-am uitat pe cineva, si sa postez 🙂

    • @Q.E.D et Q.E.F. Doar nu te asteptai sa te felicite dupa ce i-ai tras de urechi! 🙂 Trebuiau sa instaleze in primul rand indicatorul de ocolire prin stanga pe o baliza si apoi sa le puna bineinteles corect pe restul (plus cele indicate de @ics mai sus) … nu asa cum le-am vazut in film.

    • ing.tudor

      As fi curios sa stiu daca se intoarce o baliza cu partea cealalta arata directia opusa de ocolire? Daca nu atunci problema e stocul insuficient de indicatoare, Dorel lucra cu ce are si cine le gestioneaza e delasator.

  11. Ai umor maestre.Am ras….dar ce am mai ras.Felicitarile mele !

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!