It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Proces verbal viteza – Radar 83 km/h, camera cu GPS 70 km/h

Adăugat de 4est
Raportează ca șters! 40

Sotia a luat o amenda pentru viteza. Pe sector de 60 a circulat cateva secunde cu 70, cat sa treaca pe langa o alta masina. Radarul a „inregistrat-o” cu 83. Observati viteza din stanga jos.

Eu consider ca d.p.d.v. tehnic asa ceva nu-i posibil. Viteza calculata prin GPS este clar mai precisa, eventual nu poate vedea toate fluctuatiile de moment.
Ce sa fac?
Evident ma gandesc sa facem o contestatie, dar ma gandesc sa-i fac si plangere agentului constatator.

https://photos.app.goo.gl/jfKZLTTMEi18WHhr6

Varianta mai lunga:

Ce mai caută lumea:
  • https://www trafictube ro/proces-verbal-viteza-radar-83km-camera-70km/#comment-469521
  • https://www trafictube ro/proces-verbal-viteza-radar-83km-camera-70km/#comment-469407
  • radar ul poate inregistra viteza masinii din sensul opus

98 comentarii

  1. Poti face constestatie dar sansele de castig nu-s mari si banii cheltuiti cred ca depasesc amenda.

    Eu vad alta problema: acel agent a sarit aiurea in fata masinii sa o opreasca, s-a aruncat in fata traficului pe un drum cu 2 benzi, se putea intampla ceva nasol.

  2. Radarul ia la instant (si o fi prins un virf), GPS-ul camerei lucreaza cu o medie pe un interval de timp. Sanse slabe, cred eu.

    • nu poti sa ai varf de 83, si apoi sa iasa media de 70. Ar fi trebuit sa franeze foarte brusc, ceea ce se vede ca nu s-a intamplat

    • jeanbart: Corect. GPS e precis, dar camera sută la sută are delay. Mai bine te uiți pe vitezometru decât pe cameră. Nicio șansă în instanță. Aparatul radar e certificat metrologic.

    • Mai exact GPS-ul calculeaza viteza pe baza distantei parcurse intr-un anumit timp, deci evident v-a arata viteza care era „in trecut”. Totusi diferenta e foarte mare de la 70 la 83, daca chiar credeti ca aveti dreptate contestati PV-ul si veti vedea ce a inregistrat camera lor. Cat despre plangere, nu te grabi, poti face daca se anuleaza PV-ul…

    • #perole
      GPS-ul calculeaza instant viteza prin calculul diferentei de unda venita de la minim 3 sateliti, dar sculele astea de uz civil au intentionat puse niste „filtre” de scadere a preciziei si intirziere a informatiei vitezei (lesne de inteles de ce).

    • Am un soft instalat pe telefon (DigiHUD) si care are intarziere doar de 1 secunda fata de real. Am testat pe un Renault Fluence care are vitezometru electronic. Presupunand ca si ala are intarziere de 0,5 secunde, abaterea nu este foarte mare.

    • Adevarat, sunt doua metode de calculare a vitezei, ori cum am scris ori folosind semnalul de la sateliti si luand in calcul efectul Doppler. Mersi pentru corectie.

  3. incepatorul

    Tu ai filmarea si poti vedea mai bine coordonatele, ca mie imi cam da cu virgula …
    Ia coordonatele de la 0:00 si cele de la 0:20 si poti calcula distanta strabatuta in cele 20 de secunde, si dupa aia vezi daca „iti bate” cu viteza de la gps.
    Daca am pus coordonatele (45.675146, 25.647909) si (45.677751, 25.651855) iese o distanta de 420 de metri facuta in 20 de secunde, care ar corespunde unei viteze medii de 75,6 km/h … dupa un alt calculator ar fi 400 de metri, deci medie de 72km/h … oricum peste limita cu mai mult de 10, deci amenda.

    • caut sa calculez si asa.
      Dar vezi ca sunt 30 secunde, deci 50km/h

    • incepatorul

      4est: am luat coordonatele de la 0:00 si 0:20, ca dupa aceea e deja in franare masina si nu e relevant.

  4. Nu te poti baza pe ce arata camera, de ex la mine la masina pun pilotul la 110 km/h iar pe camera arata 105-106 km/h ,gps arata tot 105-106 km/h.Prefer sa fie mai putin decat amenda;)

    • Pinzariu Teodor

      In teorie camera iti va arata mereu viteza reala, pentru ca masoara in cat timp parcurgi distanta dintre 2 coordonate gps, si viteza reala ar trebui sa fie mereu mai mica decat cea indicata la bord, care se bazeaza pe numarul de rotatii al rotilor, numar care variaza odata cu diametrul total al rotii. Pe masura ce cauciucul unei anvelope se toceste, viteza afisata va fi mereu mai mare decat cea reala. Ce ma frapeaza pe mine e ca sunt fix 4 secunde (de la secunda 13 la secunda 17) din momentul in care autorul intra in linia directa a radarului pana agentul sare din masina, asta inseamna ca in 4 secunde, aparatul radar s-a fixat pe masina autorului, a calculat viteza, a afisat informatia si agentul a si banghit-o si a sarit din masina. Cam trasa de par.

  5. Nu pune baza pe viteza data de gps, deoarece nu este cea reala. Am avut acelasi tip de camera si aveam o eroare de aproximativ 5-7 km/h. Asa ca nu cred in exactitatea lor. La fel este si treaba cu anvelopele de alte dimensiuni decat cele specificate de producator in cartea masinii. Pentru alt tip de anvelope exista posibilitatea sa ai alta viteza decat cea indicata de bord, bineinteles cu o eroare mai mica decat cea a gps-ului. Asa ca poti sa platesti amenda linistit, nu ai dovezi legale si concrete pentru viteza cu care circula autoturismul.

    • vitezometrele din bord sunt doar aproximative.

      Adica daca nu ne bazam pe viteza GPS care calculeaza precis distanta si timpul, pe ce ne mai bazam?

      GPS-ul primeste prin satelit ora exacta, si pozitia cu precizie de ~1m

    • incepatorul

      4est: mai documenteaza-te putin cu privire la cum functioneaza un GPS, nu afirma ca „GPS-ul primeste prin satelit ora exacta, si pozitia cu precizie de ~1m” deoarece gresesti … GPS-ul nu primeste nici o pozitie, el calculeaza o pozitie in functie de semnalul primit de la n sateliti (care ii transmit o ora exacta si pozitia lor).

    • da, asa este, calculeaza pozitia. nu m-am exprimat eu corect

  6. jeanbart: Corect. GPS e precis, dar camera sută la sută are delay. Mai bine te uiți pe vitezometru decât pe cameră. Nicio șansă în instanță. Aparatul radar e certificat metrologic.

    • clar ansamblul gps+camera are delay, adica ii ia putin sa actualizeze viteza.
      Dar masina nu a avut schimbari mari de viteza. Poate a intarziat putin cu urcatul la 70
      Hai poate in realitate a urcat masina pana la 73 si apoi a redus la 68 si pe camera a aparut 70

      Dar 83?? Plus ca si radarul iti acorda o „abatere” in sensul ca marjele se fac in jos, deci in realitate poti sa ai putintel mai mult fata de radar.

      Dar revin: 83, n-avea cum sa ajunga la 83

    • 1 e o gluma sa te lupti cu potera cu viteza de pe camera !!
      2 in ce loc a fost detectata viteza? acolo unde a oprit-o politia? sau undeva inainte?
      3 eu m-am luptat , fara rost, avand inregistrarea cu trecerea de pietoni unde au zis ca n-am acordat prioritate. „onorata” instanta nici nu m-a bagat in seama nici la fond nici la apel !! au dat crezare doar poterei pe principiul „politia are intotdeauna dreptate” !! asa ca nu va faceti nervi sa mergeti in contestari pentru chestii (sume) neimportante !!

  7. am calculat si eu pe un site si mi-a dat 0.5km, in 30 secunde = 60km pe ora. Cam asa este si pe filmare media ochiometric

    start: 45.675146 / 25.647909
    end: 45.678206 / 25.652710
    31 secunde

    • incepatorul

      Dupa cum ti-am zis si mai sus, nu lua in calcul intreaga filmare, ca dupa secunda 20 deja masina franeaza sa nu dea peste politist. Ia ca reper doar primele 20 de secunde.

    • am sa testez maine si viteza calculata de gps-ul camere vs un gps clasic care stiu ca este corect

  8. cu siguranta radarul are certificat valabil…in instanta nu-l poti combate cu filmarea ta…cel mult poti sa obtii vizionarea imaginilor ca sa verifici daca ce scrie in PV coincide cu realitatea…pote a ciupit-o agentul ca sa iasa mai multi bani…

    • doctor faust

      4est: toate calculele tale, priceperea, masuratorile, sunt 0 barat si pierdere de timp.

      Parerea lui Ruhestand e poate cea mai pertinenta. In cel mai bun caz posibil poti otine o confruntare intre PV si planse. Chiar daca difera, contraventia subzista, eventual se poate schimba sanctiunea in functie de viteza maxima admisa pe sectorul respectiv de drum.

      Cat despre „plangere impotriva agentului”, scuze ca indraznesc, pentru ce anume? Ca „si-a permis”, sau de ce?

    • Daca aparatul radar a indicat 83, ok, n-am ce-i face. Doar a sarit in fata masinilor pe riscul lui

      Dar daca radarul a indicat mai putin, pot sa ma plang de asta!

    • doctor faust

      Bun, deci primul pas ar fi sa faci o plangere contraventionala impotriva procesului verbal de constatare a contraventiei pe care, cu putin noroc o rezolvi in 2019. Daca plansa foto arata 83 ok, platesti cheltuielile de judecata si aia e. Si daca plansa arata 81, ce faci mai departe? Plangere penala sau administrativa?
      Sunt doar curios.

    • nu stiu. eu ma gandeam sa ma plang superiorului sau

    • doctor faust

      In cei 20 de ani de condus am trecut prin patru tipuri de situatii: (i) nevinovat si nesanctionat; (ii) vinovat si sanctionat; (iii) vinovat si nesanctionat; (iv) nevinovat si sanctionat.
      Evident, numai ultima pune o problema, restul sunt ok. Sfatuiesc pe orice om care „se considera abuzat”, cum se zice popular sau, mai stiintific, care constata c-a fost vatamat in drepturile sale, fie in sens pozitiv, fie in sens negativ, sa indeplineasca toate demersurile astfel incat sa-si obtina dreptatea.

      Chestia asta, insa, vine la pachet si cu raport cost/beneficiu, unde cost = timp, bani, ce vrei tu, iar beneficiu = rezultatul concret obtinut.

      Scrisesem mai mult, initial, dar n-are sens. Da-i bice si succes!

    • Doctor nu platesti cheltuieli de judecata… platesti 20 de lei parca timbrul si atat

    • doctor faust

      Domnul verde, depinde unde se ajunge si ce se invoca/solicita pe parcurs. Verificati jurisprudenta existenta. Pentru simpla plangere contraventionala nu, intr-adevar, dar depinde cum se solutioneaza si ce se intampla pe parcurs.

    • Pinzariu Teodor

      Cu toata testarea metrologica din lume, aparatul radar are o eroare ultima data cand am verificat informatiile astea era de +/- 4% daca este solicitat in plangerea contraventionala, politia este obligata sa furnizeze aceasta informatie, iar viteza luata in considerare va fi cea de pe filmul pe care il va pune la dispozitie politia – marja de eroare – la 4% marja, ai fi avut 79,68 km/h – deci alta clasa de amenda fata de cea primita. De asemenea, sa imi fie cu iertare, dar din momentul in care nu mai e obturat de Golful din fata pana sare agentul din masina trec 4 secunde. Cred ca in documentatia radarului e trecut si cat timp trebuie sa treaca pana masuratoarea devine relevanta, ca ma indoiesc ca o poate face in mai putin de 2 secunde, ca sa aiba timp si Garcea sa percuteze viteza pe ecran si sa se arunce din masina in fata traficului.

      Dar da, subscriu, viteza din filmarea ta este irelevanta. Poti combate cel mult modul in care a fost facuta masuratoarea, si apoi sa te razboiesti cu agentul care a pus in pericol siguranta rutiera prin alergatul ala in mijlocul drumului, fara macar sa aibe girofarul aprins la masina.

      Ca un final argument, in urbea Timisoara sunt montate de vreo 2-3 ani niste radare fixe care iti si afiseaza viteza. In teorie sunt testate si verificate metrologic, insa ceea ce afiseaza e tot timpul aberant, viteza afisata initial este intotdeauna cu 5-6 km/h mai mare decat cea reala, dupa care la 2-3 secunde se stabilizeaza in jurul valorii reale (nu zic, poate functioneaza pe alt principiu, dar totusi, radarele pot abera destul de mult daca nu sunt folosite corespunzator)

  9. teddycarebears

    am doar 2 amenzi de viteza de cand conduc. inteleg de ce insisti. este supararea de moment pentru ca trebuie sa le dai bani unora care stau la panda in loc sa fludizeze traficul acolo unde este cu adevarat nevoie. si erau 3 masini de parca fusese cod rosu fix acolo. pur si simplu plateste si mergi mai departe chit ca doare fiindca 99,99 din timp sotia conduce regulamentar.

    • nu ma ofticam daca si camera indica o viteza similara. Asta este, a gresit, sa platesc (nu am gresit ortografia 🙂 )

  10. Eu unul as face totusi contestatie, am o banuiala ca radarul a prins BMWul negru care n-avea stare si se fatzaia b1-b2-b1… oricum, diferenta de viteza intre gpsul camerei si aparatul radar e prea mare. In conditiile in care gps-ul nu depaseste 70, si nici masina nu pare sa accelereze mai mult dupa ce atinge valoarea respectiva, n-ai cum sa ajungi la 83km/h.

    • E foarte posibil. Asa a luat-o un fost consatean de al meu, era pe B1 in fruntea unei coloane de masini, mergea incet ca stiau ca-s curcanii acolo si vin eu cu 85, viteza constanta (pe camera mea) pe B2, curba usoara, intrare in localitate, am lasat-o usor sa curga… Pe imagine era el in centru stinga (a fost amabil politaiul si i-a aratat ”poza”) urmat de cele 3 masini, la mine se vedea numai farul sting pina la numar. Cum or fi reglat ăia radarul, dracu stie…

  11. Eu n-am să o înțeleg niciodată p-asta cu „dacă e 60 limita, pot să rulez cu 69” (scuzați expresia 😀 ) Doamne fere de amenzi, dar dacă zice 60, de ce să nu ne setăm pe limita minimă ci pe cea maximă? De la aproximări (din școală) știu că 64 e mai aproape de 50 decât 66, la fel cum 68-69 e pai aproape de 70.
    Poate părea complicat, dar eu așa văd lucrurile: ce e până-n 5 e sub, ce e după 5, e peste.
    Altfel spus: „viteza limită legală este viteza maximă pe care o poate înregistra un vehicul pe un anumit tip de drum, astfel încât să fie asigurată siguranţa circulaţiei.” (via wikipedia)
    …d-aia-i zice LIMITĂ.
    În rest, drumuri drăguțe tuturor! (fără incidente) 🙂

    • Mai exact „pot sa rulez cu 69 fara a primi amenda”. Nu e legal, dar asta e, daca ceva nu e sanctionat, omul se foloseste de el…

    • Perole vezi ca e sanctionat si pana in 9 km/h peste limita maxima admisa… sanctiune verbala/avertisment scris, dar cu aceasta ocazie te-ar putea lua la intrebari sa vada de extinctor, triunghiuri, trusa de prim ajutor. Nu le ai, papapapapapaa, amenda 150 de lei 😆
      Concluzia: waze+statie mergi linistit, cand e radar poti merge cu viteza maxim si nu peste ca nu mori daca mergi 3-4 km cu 60 in loc de 80…

    • verzishor, de unde ai scos asta „Perole vezi ca e sanctionat si pana in 9 km/h peste limita maxima admisa… sanctiune verbala/avertisment scris”?? voi cititi alt cod rutier?

    • irolfus – nu cred ca ne cunoastem sa ne tragem de sireturi, bine? Nu stiu sa fi stat cu tine la o masa si sa ne fi masurat putzele din dotare, pardon, cunostintele din dotare asupra regimului rutier
      Pana una alta ia de aici si studiaza:
      Art. 7. (1) Avertismentul constă în atenţionarea verbală sau scrisă a contravenientului asupra pericolului social al faptei săvârşite, însoţită de recomandarea de a respecta dispoziţiile legale.

      (2) Avertismentul se aplică în cazul în care fapta este de gravitate redusă.

      (3) Avertismentul se poate aplica şi în cazul în care actul normativ de stabilire şi sancţionare a contravenţiei nu prevede această sancţiune.
      Si stii de ce? 0-9 km peste limita legala nu inseamna ca esti maria magdalena pe sosea… din contra, limita maxima este cea scrisa pe indicator/marcaj+limitele cunoscute de dc/dj/dn/e/a, daca este 60 km/h este maxim 60, nu 61 nu 69, acum ca nu primim amenda pana la 69 este alta poveste dar in acelasi timp te poate trage pe dreapta si sa iti citeasca din biblie ca desi nu este sanctiune tot iti poate da un avertisment

    • chiar toti analfabetii isi dau cu parerea pe aici?
      putza verde”, din ce dreaqu citesti tu art.7? din biblie? sau esti din rep.moldova si asa e acolo?
      ia de aici, de ultima ora:

      in oug 195/2002
      ART. 7
      Orice vehicul care circulă pe drumurile publice trebuie să corespundă normelor tehnice privind siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi utilizarea conform destinaţiei.

      si in regulament (hg1391/2006)
      ART. 7
      (1) La intersecţia unei cai ferate cu un drum public administratorul caii ferate este obligat să asigure planeitatea trecerii la nivel, iar împreună cu administratorul drumului public, să stabilească, să instaleze, cu acordul poliţiei rutiere, şi să întreţină mijloacele de semnalizare a acesteia, potrivit competentelor.
      (2) La trecerea la nivel cu calea ferată administratorul acesteia şi cel al drumului public, împreună cu deţinătorii terenurilor învecinate, sunt obligaţi să înlăture obstacolele şi să interzică amplasarea de panouri, afişe, instalaţii, precum şi construcţii care ar diminua vizibilitatea din zona în care conducătorul de vehicul este obligat să se asigure.
      (3) La intersecţia unui drum public cu o cale ferată industrială, administratorul şi/sau utilizatorul acesteia este obligat să asigure prezenţa unui agent de cale ferată pentru oprirea traficului de vehicule şi pietoni până la trecerea vehiculului feroviar.
      (4) Dacă la trecerea la nivel cu calea ferată fără bariere nu se pot asigura cerinţele prevăzute la alin. (2), administratorul drumului public împreună cu cel al caii ferate, cu acordul poliţiei rutiere, iau măsuri, după caz, pentru:
      a) instalarea de bariere manuale sau dispozitive automate, în ordinea urgenţei stabilite de aceste autorităţi;
      b) desfiinţarea trecerii cu devierea circulaţiei rutiere pe altă trecere la nivel cu calea ferată învecinată, cu vizibilitate asigurată sau prevăzută cu bariera manuală;
      c) separarea fluxurilor de circulaţie rutieră, respectiv feroviara, prin construirea unor pasaje subterane sau supraterane.

    • @irolfus – Dupa cum ti-am scris mai sus: Ordonanța nr. 2 din 12 iulie 2001 cu modificarile ulterioare…
      Tu chiar ai probleme sus la mansarda. Pe cat de mult o dai cu legislatia pe atat de mult esti de prost informat

    • verdenpom, daca depasesti cu 9km/h viteza maxima admisa n-au ce sa-ti faca, nu exista prevedere in codul rutier in acest sens. Citeste art 108 din oug 195

      a) 2 puncte de penalizare pentru săvârşirea următoarelor fapte:
      „4. depăşirea cu 10-20 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate şi verificate metrologic;”

      Deci daca te prinde cu 59 n-au baza legala sa-ti scrie avertisment scris, verbal poate sa-ti zica si sa te doara la vasile daca ai totul in regula.

    • MRS – reciteste alineatul 3:
      (3) Avertismentul se poate aplica şi în cazul în care actul normativ de stabilire şi sancţionare a contravenţiei nu prevede această sancţiune.
      „actul normativ de stabilire şi sancţionare a contravenţiei nu prevede această sancţiune.”
      Prevede? Nu, deci te poate opri si sa iti ofere un avertisment fara probleme la fel cum nu constituie contraventie purtatul ochelarilor de soare noaptea in oras dar daca te opreste la un control de rutina s-ar putea sa iti iei un avertisment pentru asa ceva

    • @irolfus
      Ref: https://www.trafictube.ro/proces-verbal-viteza-radar-83km-camera-70km/#comment-469345
      „voi cititi alt cod rutier”
      Nu, noi citim codul rutier asa cum e si nu dam exemple tot felul de articole fara legatura cu subiectul sau trunchiate ca sa se inteleaga altceva 😉
      Cum a scris dl verdenpom mai sus, daca limita maxima de viteza pe un sector de drum are o anumita valoare faptul ca depasesti cu +9 km/h nu inseamna ca circuli legal, ci doar ca nu poti fi sanctionat contraventional cu amenda pentru asta. Asta nu exclude insa posibilitatea de a primi un avertisment verbal sau scris din partea politistului daca acesta considera ca merita sa-si piarda timpul cu tine.

    • verdenpom, , ca idee, portul ochelarilor de soare noaptea nu este prevazut nicaieri, deci nu te poate sanctiona pentru acest lucru.
      In articoul ala scrie destul de clar, se aplica avertismentul in cazul in care actul de stabilire si sanctionare nu prevede sanctiune, nu stiu ce intelegi tu de aici dar eu inteleg ca daca o fapta este prevazuta ca fiind interzisa, DAR nu exista un articol de sanctionare care sa specifice exact ce primeste contravenientul care comite fapta, atunci se poate aplica avertisment. E prevazut in lege ca interzis portul ochelarilor de soare noaptea? (nu am cautat, nu stiu).

      Oricum, chiar de ar fi vreun agent sa te opreasca si sa-ti aplice un avertisment dinasta, ce rol ar avea, ca pana la urma doar isi pierde timpul, pe tine nu te afecteaza nici la portofel nici la puncte.

      In orice caz, sa-i lasam omului postarea fara off-topicuri.

    • MRS:
      Purtarea ochelarilor de soare nu cred ca e reglementata prin Codul Rutier. Viteza, in schimb, ESTE!
      §5. Viteza şi distanţa dintre vehicule
      Art. 48. Conducătorul de vehicul trebuie să respecte regimul legal de viteză şi să o adapteze în funcţie de […]

      Ok? Deci:
      1. e scris clar ca ai OBLIGATIA de a respecta limita de viteza.
      Daca exista obligatia respectiva, inseamna ca:
      2. ne-respectarea obligatiei respective se incadreaza aici:
      Răspunderea contravenţională
      Art. 95. (1) Încălcarea dispoziţiilor prezentei ordonanţe de urgenţă, altele decât cele care întrunesc elementele constitutive ale unei infracţiuni, constituie contravenţie şi se sancţionează cu avertisment ori cu amendă ca sancţiune principală şi, după caz, cu una dintre sancţiunile contravenţionale complementare prevăzute la art. 96 alin. (2).
      (2) Avertismentul constă în atenţionarea verbală sau scrisă a contravenientului, însoţită de recomandarea de a respecta dispoziţiile legale.

      3. in final, avem confirmarea suplimentara (desi nu era necesara) ca:

      Art. 7
      (3) Avertismentul se poate aplica şi în cazul în care actul normativ de stabilire şi sancţionare a contravenţiei nu prevede această sancţiune.

      In concluzie:
      Daca ai comis o contraventie, esti sanctionat cu avertisment sau mai mult (in functie de caz), plus eventuale masuri complementare (de exemplu puncte, suspendarea dreptului de a conduce, etc.)
      Daca mergi cu 55 km/h intr-o zona unde limita este de 50, atunci ESTI contravenient. Nu exista sanctiuni explicite, deci poti primi doar avertisment.
      Daca porti ochelari de soare, NU esti contravenient pentru ca purtatul ochelarilor de soare NU este contraventie.

      Eu asta inteleg…

    • DriveTM, eu am inteles dupa ce mi-a zis verdenpom de articol pe care recunosc, l-am omis, insa el nu il intelesese pe deplin, sustinand ca agentul te poate sanctiona cu avertisment cam pentru orice, daca vrea el.

      In orice caz, dupa cum am zis, nu prea are cu ce sa te afecteze daca iti da avertisment cu 0 puncte penalizare, parerea mea.

  12. Dacă viteza pe GPS era 59km/h, ar fi fost o discuție pentru reclamații, contestații, etc, altfel nu văd rostul.

  13. Eu merg f mult cu waze care arata viteza dar are delay destul de mare. Daca acum am pe bord 90 pe waze arata maxim 83-84 ( daca sunt in accelerare). Daca sunt in franare atunci e invers pe waze am 90 si la bord am 80….

  14. Compania pentru care lucrez creeaza dispozitive de monitorizare a pozitiei, asa ca am foarte multe informatii despre cum functioneaza GPS-ul. Cipul/microcipul GPS primeste foarte multa informatie de la sateliti, nu doar pozitia si data si ora. Cipul/microcipul furnizeaza pe langa alte informatii (altitudine, directie, etc.) si viteza de deplasare. Aceasta viteza este precisa (eroare minima) pentru viteze de peste 30-40 km/h. Cipurile/microcipurile GPS de astazi pot primi informatia de la sateliti cu o frecventa de 10 pozitii pe secunda. Ceea ce inseamna ca daca un astfel de cip, cu o asemenea frecventa de raportare, raporteaza o viteza de 60km/h, viteza aceea reprezinta media pentru ultimul interval de 1/10 secunde.
    Cipurile/microcipurile GPS ieftine si foarte frecvente in toate aplicatiile, au in general o raportare de 1 secunda.

    Deci, nu este nevoie ca o aplicatie software sa calculeze nimic, informatia este deja prezenta in cip/microcip. Repet, peste viteze de 3-40km/h, viteza raportata are eroare minima (a se citi neglijabila). Si da, este cunoscut faptul ca viteza raportata in bord nu este la fel de precisa.

    Evident, depinde de dispozitiv si de firmware-ul care ruleaza si care prelucreaza informatia.

    Dupa parerea mea, pentru situatia din filmulet, de vreme ce oricum viteza legala este depasita, nu cred ca are niciun sens sa contesti spunand: dar uite, pe GPS-ul meu arata mai putin. Pentru ca si acel mai putin este tot ilegal. Dar dispozitivele RADAR pot avea erori (in cazul de fata se pare ca este o eroare), si asta se poate intampla daca doua masini ruleaza in paralel cand se executa citirea. In unele tari amenzile pentru viteza sunt contestate cu succes daca in fotografia cu dovada vitezei autovehicului parti din alte autovehicole si/sau alte obstacole (inclusiv pasari) sunt visibile in anumite parti ale fotografiei. In general aceste fotografii sunt analizate de un om si nu sunt trimise, dar uneori ele mai scapa. Cand scapa, daca sunt contestate, ele sunt anulate. Nu stiu care este legislatia pentru asta in Romania, dar, dupa parerea mea, asta ar fi singura cale de atac, si in niciun caz nu trebuie folosit ca argument viteza GPS care este oricum ilegala.

    • Pinzariu Teodor

      Yess – exact. Sunt de acord si cu „oricum e ilegal”, dar diferenta intre 83 si 70 e o clasa de amenda, adica niste puncte de penalizare in plus si niste zeci-sute de lei in buzunar. Si apoi, timpii din momentul in care autorul intra in raza directa a radarului pana sare agentul sunt mult prea scurti, care combinat cu diferentele mari intre masuratori, indica faptul ca masuratoarea nu a fost facuta corect. Daca asta poate fi dovedit in instanta, si poate fi dovedit sau infirmat solicitand in instanta manualul de utilizare a aparatului radar, informatiile privind precizia aparatului din documentele acestuia, si filmarea efectiva de pe aparatul radar, amenda se poate anula cu totul.

    • Bobby Multumim pentru info 🙂 E intodeauna bine ca acestea sa provina de la persoane care cunosc un anumit subiect in detaliu si pot furniza informatii corecte si de incredere 🙂

  15. GraveYard

    Pura curiozitate, daca nu era oprita masina de catre agent, contraventia mai putea fii intocmita? si trimisa ulterior prin posta? Sau daca nu esti oprit, „ai scapat”

  16. 1. Chip-urile calculeaza rapid, dar afisarea se face mai rar (2-5 sec), cu mediere (altfel tot timpul s-ar schimba cifrele si n-ai putea citi). Daca diferenta intrfe 2 calcule e prea mare(franare accentuata) se afiseaza ultima valoare, altfel face medie matematica (ex: in accelerare sau franare usoara, pe ecran se afiseaza medie – de aia viteza afisata apare mai mica, respectiv mare la franare, decat cea reala).
    2. Ceasurile de bord ale masinii afiseaza intotdeauna cu 2-3 km/h mai putin – chestiuni de siguranta si protectie asumate de producatorii auto.
    3. Radarele pot face distinctie intre razele reflectate de fiecare masina in parte (2 masini ruland in paralel de ex). Eroare poate aparea doar daca exista elemente suplimentare pe masini sau in mediul inconjurator (de exemplu un ornament metalic sau de o forma mai neobisnuita) – cazuri foarte improbabile.
    4. Stiu ca-ti pica rau ca pe alalalt cu negru nu l-a oprit dar asta e! Din pacate e de ajuns o singura greseala din partea ta si exact atunci sa primesti „recompensa”.

    • Vrei sa spui ca ceasurile de bord afiseaza mai MULT. este masura obligatorie, prevazuta in legislatia UE (si nu numai)
      N-am condus eu, ci sotia. Si nu stie cat arata in bord la momentul respectiv.
      Problema mea este diferenta foarte mare intre viteza de pe filmare si cea inregistrata de radar.
      Probabil cum spune bobby, cu 2 masini in paralel este posibil sa combine reflexiile si sa iasa viteza eronata

    • cred ca voiai sa scrii invers la punctul 2. daca setezi pilotul automat pe o viteza ai sa remarci ca GPS-ul iti arata cu 2-4km/h mai putin decat bordul…

  17. Nu poti compara niciodata acuratetea aparatului radar cu ceea ce iti afiseaza camera video. In primul rand camera video iti afiseaza viteza cu o intarziere de 1-2, chiar 3 secunde pe baza semnalului primit de la sateliti. Iar in functie de numarul de sateliti cu care lucreaza este data si precizia gps-ului. Gandeste-te ca un gps profesional lucreaza, in functie de gradul de acoperire al cerului, cu 11-13-14 sateliti si tot iti mai da o eroare de 2-3 m, iar o camera video nu cred sa aiba aceeasi precizie.

  18. Parerea mea e ca autorul a fost luat la pistol in urma cu 2-3km si acolo a dat de echipajul de premiere! Prea multe masini de politie pt un simplu radar.

  19. Eu am fost amendat in localitate pentru 92km/h, viteza care NU era posibil sa o ating depasind o masina ce mergea cu aprox. 40km/h. Nu i-am zis nimic absolut politistului, mi-am luat amenda si am plecat. Am achitat amenda in termenul de 48 de ore si apoi am depus contestatie la judecatorie. La prima sedinta politia a trimis intampinare ca nu mai are dovada ca s-a pierdut dvd-ul, asa ca judecatorul mi-a dat castig si a dispus returnarea banilor. Am primit banii direct pe cont in maxim o luna. Inca m-a intrebat si daca vreau sa mai cer in plus pe langa returnarea banilor. Deci sanse sunt! Daca esti sigur ca a fost abuz, incearca. Daca nu, las-o asa ca e mai corect, oricum la 70 deja era peste limita.

    • bun sfat. dupa ce testez viteza raportata de camera vis-a-vis de viteza reala (pe un alt gps), ma voi decide cum sa fac

      PS: multumesc comunitatii pentru aprecieri la rece cu privire la situatie

    • doctor faust

      Draga 4est, nu stiu ce profesie ai sau in ce mod ai relationat vreodata cu sistemul judiciar. Expresia romaneasca „mori cu dreptatea in mana” nu e degeaba. Simplu efort pe care l-ai facut aici sa calculezi, scrii, elaborezi, etc, depaseste sensul unui efort judiciar „pentru dreptate”. Dar daca ai nervi si timp, succes. Dupa cum spuneam anterior (sau nu?), fii pregatit pentru frustrari si mai mari. Ar fi culmea sa si ai dreptate si sa si pierzi :))

    • Pinzariu Teodor

      @doctor faust Ai prea putina incredere in sistemul judiciar. Nu e nici greu si nici nu mori cu dreptatea in mana. Am mai expus aici in trecut si cazul meu in care am trecut pe culoarea rosie a semaforului – chiar am trecut pe rosu, si am castigat in instanta pentru ca am avut dreptate – chiar si filmat pe radar cum trec pe rosu.

  20. megastorm

    tentativa de suicid cine o contorizeaza ?

  21. Cristy SB

    Cum actioneaza politistii, sa-si faca planul? Garcea din masina, BINGOOO, FUGIIII :))) Garcea 2 sare fericit ca o gazela in mijlocul drumului ca in Lacul Lebedelor 🙂

  22. compas_64374

    Pe mine ma deranjeaza oamenii care chiar si atunci cand sunt prinsi in offside tot plang ca niste scolarite. Ok, esti nevinovat, mergi pana in panzele albe. Dar din moment ce este clar ca ai gresit, de ce mai faci scandal??

    Si eu am contestat o amenda. In momentul citirii vitezei, am fost depasit de o masina. Aveam undeva la 50km/h, fiind amendat pt o viteza de 80 si ceva. Aici era clar ca era problema de citire viteza.

    A face tam tam si a te plange ca o scolarita…urat.

  23. 1. De ce n’are basca?
    2. Aia e masina cu radaru’ sau a mai fost una mai devreme?
    4. Ai si poza de la radar cu masina ta inregistrata cu viteza din PV?
    3. Faci contestatie si depui proba la dosar pe CD in 3 exemplare.

  24. Eu sunt singurul care observa delayul camerei în calcularea vitezei la sfârșit de clip?!

    • asa face orice gps, are lag pana actualizeaza viteza. 1-2 secunde
      nu pot sa pun si sunetul, sotia vorbea la telefon (pe car-kit) si este o conversatie privata
      Dar si dupa sunet iti dai seama ca nu exista accelerari sau franari bruste. merge relativ constant pana cel de pe B1 reduce viteza. Ea neatenta ca cel din fata a redus la radar, trece pe B2 si accelereaza usor sa treaca de el. Viteza urca putin, pe urma ramane constanta si franeaza aproape de agent

  25. Comtestatie, nici nu incape vorba. Modul de reactie e prea brutal. Sa fie totul supus verificarilor cu expertize si contraexpertize. Acum conteaza si ce scrie in bord si daca tu ai verificat in trecut ca acea camera inregistreaza bine valoarea. Sa faci teste la diverse viteze sa comstati cat de mare este abaterea

  26. Lucian1383

    MCV-ul era cu spatele, te poate lua radar-ul asa?

  27. Am facut acum un test al camerei
    60 pe camera, 60 pe telefon, 66 pe bord. Stiu ca pe bord la masina asta arata cu 10% mai mult cam la orice viteza

    in accelerari/decelerari ramane 1-2 secunde in urma la fel si telefonul si camera, pe urma recupereaza

    Acum sunt sigur ca masina avea viteza de pe camera +/- sa zicem maxim 5km/h.
    Mi-a confirmat acum un personaj renumit ca radarele indica o viteza mai MICA fata de cea reala. Asa stiam si eu, ca toate marjele posibile din calcule se dau in jos. Deci daca calculele radarului ies intre 80-83, el va afisa 80

    Deci probabil trebuia sa ajunga pana la (zic eu) 85 real astfel incat radarul sa indice 83
    Si pe GPS indica maxim 70. Pe sector cu limita de 60

    M-am deci sa fac o contestatie.
    Reclamatia am inteles ca nu ajuta pe nimeni, deci nu o mai fac

    • Orice masina are calibrat din fabrica sa arate mai mult cu un procentaj, nu stiu care e ala, dar viteza din bord e mereu mai mare decat cea reala.

      Totodata, politistul in filmarea de fata prezinta un pericol social, ca asa le place celor de la IPJ sa numeasca „contravenientii” mai precis, eu am fost sanctionat pentru ca am avut proiectoare aprinse, mi-au gresit incadrarea, mi-au dat cu 250 lei amenda mai mult, si raspunsul IPJ a fost ca sunt un pericol social care nu percep ca fapta mea e extrem de grava (am plecat din poarta 10m cu proiectoarele uitate aprinse). Am vrut sa-i fac plangere ca a incadrat gresit fapta intentionat, ma trecuse ca am condus ceva utilaj fara lumini sa ma sanctioneze contraventional mai mult, dar toti avocatii pe care i-am intrebat au zis ca fac degeaba ca nu o sa-i faca nimic.

      In orice caz, sa revenim de ce e el un pericol social:

      -să se posteze în banda de circulaţie a vehiculului ce urmează a fi oprit, fără a depăşi însă axul longitudinal al drumului, iar noaptea cât mai aproape de acostamentul acestuia, în momentul executării semnalului de oprire. Aceste poziţii îi vor asigura protecţia şi vor permite conducătorului auto să observe din timp semnalul şi să oprească în condiţii de siguranţă; ”

      In instanta, singurul lucru care o sa te faca sa castigi e sa apara alta viteza la ei pe filmare, aproape de ce iti apare tie, pentru ca in caz contrar judecatorul tine cont de aparatul lor, ca e „omologat” si „certificat”.

      Nu inteleg totusi cum de a luat-o radarul, cand masina era cu spatele, inclusiv polo-ul.
      Sigur pe filmare nu a trecut vreun mcv/polo pe sensul opus inainte? si sa fi comunicat prin statie?
      Ori sunt eu obosit si nu vad bine ori chiar nu avea cum sa te ia, doar sa stea cu pistolul in mcv pe usa din spate, putin probabil.

    • Sau poate are noroc si va descoperi in instanta ca i-a expirat metrologia si atunci are cel mai bun castig de cauza 🙂

    • am postat varianta mai lunga.
      Pe PV clar scrie de sector cu 60

      m-am tot uitat si nu vad in laterale nici un pistolar sau masina cu radar

    • Eu unul sunt convins ca sotia ta nu mergea cu 83 km/h. Ori radar-ul a citit gresit, ori, cum au spus si altii, au citit viteza altei masini si i-a dat sotiei tale amenda.
      Doar ai grija cum pui problema in contestatie, sa nu te incriminezi.

      Succes!

    • Sunt de parere ca mai exista un posibil motiv pentru care sa castigi in instanta. Din ce vad pe film, e putin probabil sa-ti fi facut poza doar tie, fara sa se vada si Golful in poza. Daca e asa, politia nu poate demonstra ca viteza afisata pe radar e a masinii de pe banda 2 si nu a celei de pe banda 1.

  28. Părerea mea e ca a fost înregistrată de radar mai inainte și i s-a transmis prin stație polițistului sa o oprească…

  29. Am urcat si varianta mai lunga. tronsonul de 60 cam de acolo incepe

    Cam tot timpul a mers cu 60-65
    Observati loganul si audi-ul cum se duc in fata. Pe acolo de obicei se accelereaza pana pe la 80-90, urmeaza in cateva sute de metri iesirea din localitate

    https://youtu.be/eLD5hf73R3o

    • Mi se pare dubioasa treaba, sa nu fi confundat masina… cine stie, nu specifica in pv pe ce drum, ce km, etc?
      Fa contestatie, e clar ceva dubios. Ai grija sa expui tot in plangere.

    • Fa contestatie. Formuleaza bine si depune. Nu ai nevoie de niciun avocat. Te reprezinti singur. Vei avea castig la prima infatisare.
      DAR amenda sa o platesti in cele 15 zile. Altfel, daca se judeca si nu ai castig, nu mai beneficiezi de reducere si o vei plati intreaga dupa proces.
      Sfatul meu…

  30. Idiot rau agentul ala, sa iti pui in asa hal viata in pericol, doar pt o amenda .

  31. Pinzariu Teodor

    Vrei sa stii ce ai patit? Ma rog, ce a patit sotia? Ati fost luati de fraieri. Adica 1 bucata Logan alb s-a deplasat cu 83km/h, politistul nu a fost pe faza sa sara din masina, asa ca l-a luat pe urmatorul fraier la rand, adica sotia ta, si i-a aplicat amenda. Pe principiul, oricum pentru o amenda de 2-300 de lei si ne-suspendare de permis nu se duce nimeni sa se judece. Iti recomand sa te judeci si in formularea plangerii contraventionale sa mentionezi ca politistul a avut un comportament partinitor, actionand numai asupra ta, in momentul in care au avut vizibilitate clara asupra altor 2 conducatori care au avut viteza mai mare, depasindute, fata de care nu au luat nici o masura. Iti recomand sa cauti un prieten jurist care sa te ajute sa formulezi plangerea, pentru ca nu are rost sa dai bani la avocati aiurea.

  32. Nu am avut răbdarea sa citesc toate comentariile…
    Dar am și eu o întrebare,
    De ce când trec cu viteza de pe gps(o fi la camera, telefon), nu ma prind radarele fixe și mobile din Germania? Sau nemții folosesc alte metode de calculare a vitezei?
    De ex. La camion am o marja de – 1sau 2 km la ora fata de un dispozitiv cu viteza pe gps.
    Totuși întrebarea e mai sus.

    • viteza gps este cea corecta.
      Camerele si radarele indica ceva mai putin
      Vitezometrul pe bord indica mai mult

  33. Cineva sa.i calculeze viteza pe care o avea in plus fata de Golf. Cu playerul de pe telefon nu pot aproxima cu exactitate timpul dar tinand cont ca Golful are 4204mm…
    Asa avem 55-60km/h + viteza calculata = viteza autorului!

  34. 1. Nu inteleg cum de nu l-au luat si pe cel cu Logan-ul, ala ii da talpa ca lumea.
    2. Cel mai probabil au prins-o pe doamna in varful de viteza la 70.
    3. Repet, nu poti compara acuratetea radarului cu acuratetea gps-ului de pe un dash cam de amatori. Sub nicio forma.
    3. daca viteza depasita ar fi fost mai mica, hai, sa zic 1-2 km peste, ar mai fi sanse. Dar asa, contesti ce? 10 km peste? Parerea mea: nicio sansa. Pierdere de timp si bani.
    Oricum, succes!

  35. 4est , fa cum ti-am zis. Platesti amenda redusa in termen ca un cetatean civilizat si faci apoi contestatie. Chiar daca acel 70 a fost peste limita. Daca pe filmarea politiei nu arata 83, politia NU depune aceasta proba si procesul verbal se anuleaza in totalitate. Nu se trece la o clasa mai mica si se schimba cuantumul amenzii, cum spun altii pe aici. Orice poate contesta viteza de 83km/h, singura fapta din procesul verbal, va anula cu totul procesul verbal, vei primi banii inapoi fara niciun efort. Daca insistati va pot cauta decizia definitiva si va atasez aici. Am contestat amenda de 92km/h in zona de 50 si a fost anulat complet procesul verbal pentru ca politia nu a putut aduce dovada faptului ca am atins acea viteza. Si era MCV.
    Si da, stiu ca 70 era tot ilegal, insa si abuzul este ilegal. Si daca s-a facut un abuz anulam total si gata. E mai corect.

    • da, asa voi face, multumesc!

    • 4est, nu scrii in contestatie ca ai o camera care arata alta viteza. Tu contesti pur si simplu viteza pentru care ai fost amendat. Esti sigur ca nu ai avut acea viteza. Iar politia va trebui sa demonstreze ca ai avut 83. Nu are nicio legatura camera ta. Nu ai de ce sa te incriminezi cu 70. Daca politia nu poate dovedi ca ai avut 83, inseamnca ca putei avea 50. Simplu.

    • corect, buna observatie!

    • Mai e un aspect: cred ca agentul s-a pripit. Din cate stiu, e nevoie ca radarul sa inregistreze 2-3 secunde aceeasi viteza ca sa poate fi considerat ca proba (ca sa se asigure ca nu inregistreaza o viteza tranzitorie). Ori nu cred ca agentul a avut timp sa stea 2-3 secunde sa vada aceeasi viteza pe ecran si apoi sa mai iasa si pe carosabil…

  36. 4est Destul de ciudata intamplare 🙁 Cel putin Loganul care vine tare din urma la 0:31 (varianta lunga), depaseste prin dreapta la 0:36 apoi trece de VW la 0:53, daca nu cumva si Audi-ul care-l urmeaza aveau viteza mai mare decat dna si totusi ei merg mai departe fara nicio problema.

    Mi se pare si mie putin cam mare diferenta asta 70-83 (?). Poti contesta ca sa te lamuresti ce s-a intamplat si cum s-a ajuns aici. Daca ei pot demonstra 83 pe plansa pentru masina sotiei ai pierdut, dar … cam greu de crezut. Nu poti stii acum asta si e posibil ca alta sa fie explicatia.
    +

    • imi este greu sa cred ca masina avea 83. Asta ar fi insemnat ca ceilalti sa ajunga la cel putin 100 la un moment dat

      dar vedem ce arata radarul, din pacate este singura dovada verificata metrologic

  37. costinalin11

    Te rog sa ne transmiti si noua cum s-a rezolvat problema ta!!

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!