It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Prosti si politisti

Adăugat de RebounD11
Raportează ca șters! 60

Azi (calendaristic vorbind) am luat o pauza (fortata) de la munca… asa ca am mai curatat un pic din arhiva 🙂

O discutie despre utilitate. Utilitatea radarelor si ce considera fiecare a fi ‘panda’ sau ‘ciupeala’. Utilitatea taierii curbelor, aplicata pe ‘ocolirea prin stanga a centrului imaginar al intersectiei’… cand devine ocolirea aia taiat de curba?

ATENTIE: Contine injuraturi pe final!

23 comentarii

  1. eu nu inteleg o chestie.. la intrare in timisoara e inidicator cu 50km/h, merg 200m, apare indicator cu 70km/h. Daca merg cu 79 primesc amenda sau nu?
    Evident ca daca merg cu 59km/h in localitate cu limitare 50km/h totul e legal.

    • Daca mergi cu 79 km/h in aia 200 metri iei amenda, daca se intampla dupa al doilea indicator, atunci nu. Totusi, asta nu inseamna ca e legal. Daca se intampla un accident, poti fi si tu vinovat deoarece ai depasit viteza legala.

    • @RaduCJ:
      Putem sa luam indicatoarele cronologic:
      – Inainte de giratoriul cu strada Aeroportului cand vii de pe DN6/E70 ai 100 limita pana ai limitariile cand te apropii de giratoriu.
      – Dupa giratoriu, intri in Timisoara si ai indicator de 50 la ora: https://goo.gl/maps/tKyL1R9XNxL2 Ai acel indicator pentru intersectia cu drumul spre Ghiroda si trecerea de pietoni aferenta.
      – Limitarea e pana dupa intersectie unde ai un alt indicator de 70 la ora: https://goo.gl/maps/3yZpT8N5Pv62
      – 70 la ora ramane limita pana la urmatoarea intersectie dupa poarta de intrare in oras unde trece … tot in 70: https://goo.gl/maps/ydD8g5KreZ92 Dar pana acolo mai ti se aduce aminte o data ca ai intrat in Timisoara si ca limita e 70, desi nu ai nici o intersectie pana acolo: https://goo.gl/maps/mKbTmC47XXD2
      – La intersectia cu drumul spre Padurea Verde: https://goo.gl/maps/QQRFAaimtVo se termina restrictia la 70 si intra in vigoare cea de localitate de 50. Pana acolo pe GMaps o sa vezi si o limitare la 30 la ora la semafor… ultima data cand am trecut pe acolo nu am vazut-o, dar era cod galben de vant, poate aia e cauza 😀

      Pe scurt, daca mergi in aia 200m cu 79 iei amenda… 4 puncte de amenda chiar si acolo as fi de acord sa stea radarul sau sa puna unul fix ca e trecere de pietoni.

      @anukoi: la 79 in zona de 50, la cat e de drept drumul acolo si ce vizibilitate e in mod normal (ca nu vorbim de fenomene mai extreme meteo) nu cred ca pici vinovat pentru un accident daca cineva nu iti da prioritate cand iese de pe o proprietate laterala. Daca ai avea vizibilitate 100m si limita de 50 la ora poate ca la 100 la ora s-ar putea asa ceva… dar vizibilitatea acolo e mult peste 100m chiar si in conditii nu tocmai ideale (drumul e totusi iluminat) si la 108 la ora faci 100m in 3 secunde, timp berechet sa fi observat de cineva si sa franeze sa nu te incurce chiar si cu reflexe mai slabe.

    • @anukoi, @Rebound
      nu e vorba daca merg in aia 200m cu 79km/h daca iau amenda, asta e clar.
      ce nu inteleg e daca tu stii ca in localitate limita e 50km/h, peste x metri apare indicator unde ai 70km/h limita de viteza – dupa indicator mergi cu 79km/h. iei amenda sau nu?

      la fel, in afara localitatii in functie de tipul de drum esti limitat sa zicem la 100km/h. urmeaza o curba spre stanga, limitare 50km/h. tu mergi pe acolo cu 59km/h, iei amenda sau nu?

    • @RaduCJ:
      Art. 31. Participanţii la trafic trebuie să respecte regulile de circulaţie, semnalele, indicaţiile şi dispoziţiile poliţistului rutier, precum şi semnificaţia diferitelor tipuri de mijloace de semnalizare rutieră, în următoarea ordine de prioritate:
      a) semnalele, indicaţiile şi dispoziţiile poliţistului rutier;
      b) semnalele speciale de avertizare, luminoase sau sonore ale autovehiculelor, prevăzute la art. 32 alin. (2) lit. a) şi b);
      c) semnalizarea temporară care modifică regimul normal de desfăşurare a circulaţiei;
      d) semnalele luminoase sau sonore;
      e) indicatoarele;
      f) marcajele;
      g) regulile de circulaţie.

      Limitele de viteza pentru categorii de drumuri si in localitati sunt stabilite prin reguli de circulatie. Daca ai un indicator care zice altceva, respecti inainte indicatorul. Cand isi inceteaza efectul, respecti regulile de circulatie.

      „daca tu stii ca in localitate limita e 50km/h, peste x metri apare indicator unde ai 70km/h limita de viteza – dupa indicator mergi cu 79km/h. iei amenda sau nu?”
      Evident nu.

      „la fel, in afara localitatii in functie de tipul de drum esti limitat sa zicem la 100km/h. urmeaza o curba spre stanga, limitare 50km/h. tu mergi pe acolo cu 59km/h, iei amenda sau nu?”
      Daca mergi cu 59 nu iei nici daca ai nici daca nu ai indicatorul 🙂

  2. Sunt unii soferi pentru care, oricat ar fi limita de viteza, tot e prea putin. Din punctul meu de vedere nu exista „panda” sau „ciupeala”, daca m-a prins, asta e. Ar fi bine daca ar fi mai multe radare, pe masini sau camere.
    Bine ai revenit! 🙂

    • „Sunt unii soferi pentru care, oricat ar fi limita de viteza, tot e prea putin.”
      Corect… e o posibilitate sa ma incadrez in categoria asta 😀

      „Din punctul meu de vedere nu exista „panda” sau „ciupeala”, daca m-a prins, asta e.”
      Sunt 2 lucruri diferite faptul ca sta la ‘ciupeala’ si faptul ca a prins pe careva. Daca m-ai prins incalcand regula, asta e, vorba ta (si am dovezi multiple ca sunt de parerea asta). Dar pot sa am parerea ca o limita e pusa aiurea si nu ajuta cu nimic fluenta si nici nu sporeste siguranta, ba din contra poate crea frustrari unora mai ‘nerabdatori’ care se manifesta prin depasiri periculoase si fortari. Prin judetul Caras-Severin sunt multe localitati in care ai 70 limita la intrare in localitate, 60 pe zonele virajate si 50 doar in dreptul trecerilor de pietoni sau al zonelor periculoase (scoli de exemplu sau statii de transport in comun). De ce nu se poate asta si in alte judete?

      „Ar fi bine daca ar fi mai multe radare, pe masini sau camere.”
      Ar fi si mai bine sa existe radare fixe in zonele periculoase si sa se schimbe formularea in legislatie sa fie mai usor sa amendezi vitezomani si nu numai pe baza camerelor si radarelor fixe.

      „Bine ai revenit! 🙂”
      Multumesc! Dar nu stau mult… niste probleme de logistica la munca, dar se rezolva in curand. Deja incepea sa mi se para ca o zi de vreo 40 de ore ar fi optima sa apuc sa dorm vreo 6 😆

    • „Corect… e o posibilitate sa ma incadrez in categoria asta”
      Cu siguranta am si eu destule situatii in care ma incadrez, n-am avut intentia sa ma autoexclud.

      Referitor la ideea de limite puse aiurea: parerea mea este ca nu poti sti toata motivatia din spatele unei astfel de decizii. Probabil sunt si unele limitari care au fost pur si simplu „trantite” in cate o zona fara a se face vreun studiu referitor la accidente. Dar, daca intr-o zona se intampla multe accidente atunci cand exista limitare de 50, atunci o limitare de 70 nu cred ca ar avea rezultate pozitive. Probabil in Caras-Severin lumea circula mai prudent si este OK cu aceste limitari, dar, daca, de exemplu, in zona Floresti, Cluj ai „ridica” limitarea la 70, probabil ar fi carnagiu pe sosea.

      Chiar daca nu am probleme multe pe la munca, mi-ar surade uneori o zi de 40 de ore, ca sa am timp mai mult, inclusiv pentru somn. 🙂

    • @anukoi: legat de zone si limitele de viteza… vorbeam doar de zonele pe care le stiu. As vrea sa cred ca toate marcajele si limitarile de viteza sunt puse pe baza unor studii, dar tare mi-i teama ca sunt bazate pe niste realitati depasite si care nu mai sunt valabile, iar studiile nu sunt refacute sau actualizate cand se refac acele marcaje.

  3. ioneldarius

    ce aplicatie folosesti pe telefon?

  4. La 1:28 când a intrat în intersecție tu stăteai pentru a acorda prioritate pietonului, iar apoi ai demarat deși era clar direct în fața ta. Dacă avea și el cameră în caz de poc te putea scoate vinovat.

    • Demarat? Suna agresiv 🙂 Am plecat chiar linistit… daca el mergea mai hotarat, trecea de intersectie pana ajungeam eu la el si daca nu oprea el opream eu. Deci nu se pune problema de accident, iar daca s-ar pune, prioritatea de ‘primul in intersectie’ nu exista. Singura mentiune de asa ceva e cand esti prinsde rosu in intersectie si cei care au verde sunt obligati sa te lase sa iesi din ea. Mai mult cu filmarea pot arata ca el nu a oprit la STOP, daca oprea nu ne intalneam.

      M-a enervat ca imi arata semne obscene si cred ca imi zicea ca am indicator de cedeaza sau ceva… de parca schimba cu ceva situatia.

      „deși era clar direct în fața ta”
      Stiu ca e greu sa te asiguri de acolo daca e aglomerat si banda lui e de inainte sau la dreapta… ma gandeam ca inainteaza sa se asigure mai bine si sa lase loc daca are pe cineva in spate care vrea la dreapta. Mai ales ca nu s-a dus prea hotarat. Nu mi-a trecut prin cap initial ca nu o sa ma lase.

  5. @RebounD11 0:08 Daca veneai un pic mai repede se punea cel putin de-o evitare. Cam ca si aici: 🙁
    https://www.trafictube.ro/parteneri-trafic-106/ 1:22-1:43.
    0:35 Cand mergi cu viteza legala, nu conteaza ca-i „panda” sau „ciupeala” (a iesit si-o rima) 😀 1:10 Eh, acum s-a „ars”, poate data viitoare va fi mai atent … si va folosi si prima banda 😆 La 1:22 s-a mai „scurs” unul prin intersectie 🙂
    +

    • „Cand mergi cu viteza legala, nu conteaza ca-i „panda” sau „ciupeala””
      Nu conteaza pentru tine atunci si acolo. Dar daca in loc sa stea in locuri cu risc mic si limitare aiurea, ar fi stat la o trecere de pietoni de exemplu, poate ar si preveni ceva in loc sa creeze coloane 🙂

      Parerea mea, care sunt destul de pro-Politie. 🙂

    • @RebounD11 Nu pot sa fie intotdeauna peste chiar peste tot 🙂 Mai stau si pe la treceri si uneori ii mai ajuta pe aia prea grabiti si/sau tupeisti sa-si ingrijeasca sanatatea, facand si putina miscare pe jos in urmatoarea luna: 🙂
      https://www.trafictube.ro/vrei-ajungi-pieton-te-ajuta-politia/

    • „Nu pot sa fie intotdeauna peste chiar peste tot „
      Exact ce spuneam si eu… daca tot au resurse limitate, nu ar fi frumos sa stea in aceeasi comuna, la putini km distanta, intr-o zona cu adevarat periculoasa: https://goo.gl/maps/W3NYHySUzLQ2 (statie de autobuz, trecere de pietoni, camin cultural si scoala dupa curba)? Mai stau si acolo dar prea rar, pentru ca e mult mai ‘lucrativ’ sub semnul de iesire din localitate chiar daca nu previn nimic… sau oricum nu mare lucru.

      Sunt 8 puncte negre cu risc mare de accident si cu multe accidente grave sau mortale in ultimii ani (Google gaseste pagini intregi) in zona aia, nici unul nu e unde stau aia… nici un accident nu stiu sa se fi intamplat acolo vreodata.

  6. Statie!!! Statie baieti…..si fete. E la fel de utila ca si facebook-ul. Deci pe bune, daca ar avea toata lumea statie, s-ar reduce mult acidentele si veti diminua si amenzile. cu 300 de lei, scutesti mii de lei. ia ganditi-va cand ati vazut ultima oara un tirist amendat de politie? hm?

    • Nu ii destul cum injur eu, tre sa ascult si toti analfabetii cu statie? Sincer mi se par aia cu statie cei mai mari cretini (statistic vorbind, ca nu toti cu statie merg ca idiotii dar sunt mai mari sansele daca are statie sa circule ca un cretin).

      Am 3 amenzi de viteza in 12 ani de condus… si nu merg incet. Deci nu cred ca economiseam mare lucru cu statia. Cat despre tirist amendat, am vazut 2 saptamana trecuta… deci despre ce vorbim? 🙂

      P.S.: Nici Facebook nu folosesc, deci deja traiesc fara 2 chestii care mi-ar fi cica utile. 😛

    • de acord cu maryorol… recent mi-am luat si eu o statie si sincer te ajuta ft mult. fata de detector de radar, care iti mai da panica prin zone cand da rateuri.. cu statia stii exact ce ai in fata, eu unul merg mai relaxat de atunci.

    • @RaduCJ: Nu am nici detector 🙂 Si tot sunt relaxat.

  7. Ce aplicatie e aia de o ai pe telefon asa misto cu km pe ora, ect… ?

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!