@ungadrian: eu am dat plus si in niciun caz NU vreau sa iau apararea celui care a deschis usa, dar presupun ca minusurile vin de la cei care s-au gandit ca e interzisa depasirea unei coloane in stationare, si ca e interzisa depasirea prin dreapta. Da, stiu ca biciclistul e obligat sa circule cat mai aproape de acostament (si e foarte bine asa), si nici nu ma astept sa stea pe loc la coada in spatele masinilor, daca are loc sa se strecoare prin dreapta. Dar e foarte indicat sa reduci mult viteza si sa te strecori cu prudenta, nu cu viteza!
Eu cred ca defapt e irelevanta depasirea prin dreapta , se putea intampla identic si pe stanga daca iesea soferu sa isi ridice capota si la fel patea, cred ca depinde , nu poti sa acoperi si sa previ cu reguli si legi chiar toate posibilele accidente , aici fiind un exemplu. E simplu din punctul meu de vedere, pasagerul trebuia sa se uite in oglinda iar biciclistul trebuia sa anticipeze un eventual eveniment de genul ( desi 1% sanse sa coboare unul din masina direct in strada, mai ales cand trece o bicicleta ), s-au sincronizat de data asta dar sa sfarsit cu bine. Sincer am dat plus pentru reactia amandorura , asta e important pana la urma. Spatiul public e comun, il folosim toti, trebuie sa ne intelegem, si trebuie sa porneasca de la noi, intotdeauna au fost egoisti si vor mai fi .
@Ciup: sansele sa se intample pe stanga sunt mult mai mici decat pe dreapta, din cel putin 3 motive:
– depasirile se fac legal prin stanga
– trotuarul este pe stanga, sunt mult mai dese cazurile in care cineva lasa pe cineva pe dreapta (pasagerul devine pieton), decat cele in care soferul merge sa ridice capota, ca in exemplul tau
– soferul sigur are carnet, pasagerul exista mari sanse sa nu aiba… cel cu carnet va avea (in 90% din cazuri) reflexul de a se asigura in trafic, pe cand un om simplu poate deschide usa pe neasteptate, pentru el fiind conditie suficienta pentru coborare doar faptul ca masina in care se afla nu e in miscare 🙂
Neatentia…
voiam sa zic ca trotuarul este pe dreapta!
Iar prin „depasirile se fac pe stanga”, ma refeream la faptul ca un sofer se va astepta mai degraba sa vina masina pe banda a 2-a decat sa se strecoare ceva intre banda 1 si bordura…
La apropierea unui trafic stationar prefer sa o iau printre benzi, e mult mai sigur asa. Daca nu esti claustrofob: https://www.youtube.com/watch?v=zPeTyDoA6Og
Au fost si momente in care eram situat intre sensurile de mers pe bulevard cu 2 benzi pe sens… trebuie doar o atentie super sporita, ochi de bufnita la propriu.
Si eu de asemenea, dar in situatia asta nu era mult pana la semafor si am zis sa nu o mai iau printre, pentru ca si asa voiam sa fac dreapta. Oricum, e elementar sa se asigure inainte sa deschida portiera.
In peste 7 ani de circulat pe cursiera (80% urban) am avut doar 2 accidente usoare:
1. M-a prins o ploaie zdravana, saboti uzi deci franare aproape inexistenta, si un matiz care nu acorda prioritate. S-a incheiat cu bine, eu m-am ales cu cuvetaria ghidon sparta, el s-a ales cu o paguba de 50 de lei cat a costat cuvetaria.
2. Aici am gresit eu, eram intre masini (e mai sigur) si am virat stanga chiar cand se facut verde, baiatul cu mercedes scump (un domn la propriu la vreo 25 de ani) a accelerat, eu mi-am infipt pedala in bara acestuia. S-a incheiat printr-o strangere de „mânuri”.
In rest, niciun incident, am semafoare trecute pe rosu, 65 in oras, m-a oprit o data si radarul si a fost o discutie amuzanta pe seama vitezei.
Pe undeva e si vina soferului. El vede mai bine in oglinzi decat pasagerul, si ar fi trebuit sa-l atentioneze sa nu deschida portiera. Dar unii uita sa se asigure si pentru pasagerii lor.
@GeluCJ – Nu cred, saboti, doar ca acesti saboti costa cate 40-50 de lei si nu rezista mai mult 2 sezoane (cateva sute de km prin oras). La cursiere (eu asta vad ca are iacob dupa dual controale si roti de 20mm) trebuie sa pui sabotii corecti. Daca bine imi amintesc: negru- cer senin si vreme buna, albastru- ploaie si mai era parca rosu care era mixt dar nu stiu exact.
Sunt saboti 🙂 dar unii foarte buni. Bicicleta e veche, si am convertit-o in single speed, dar am pastrat franele exact asa cum erau, pentru ca desii sunt vechi, au o putere de franare foarte mare
+ felicitari pentru reflex. cred ca te-ai oprit in 1 m.
Frane de cursiera…
Cand depasesti pe dreapta, te poti astepta la asa ceva de la pasageri, care nu sunt obisnuiti sa se uite in oglinda
+pentru reactie
Buna frana.
cat de bou sa fii sa faci asa ceva ? astfel de oameni nu merita sa respire sincer !
daca te loveai de portiera la viteza aia nici nu vreau sa ma gandesc 🙁 +1 pt atentie si de la mine !
Cel putin si-a cerut scuze, si data viitoare poate se va uita si el in oglinda inainte sa deschida portiera
nu inteleg de ce au sarit cu minus ….
@ungadrian: eu am dat plus si in niciun caz NU vreau sa iau apararea celui care a deschis usa, dar presupun ca minusurile vin de la cei care s-au gandit ca e interzisa depasirea unei coloane in stationare, si ca e interzisa depasirea prin dreapta. Da, stiu ca biciclistul e obligat sa circule cat mai aproape de acostament (si e foarte bine asa), si nici nu ma astept sa stea pe loc la coada in spatele masinilor, daca are loc sa se strecoare prin dreapta.
Dar e foarte indicat sa reduci mult viteza si sa te strecori cu prudenta, nu cu viteza!
Eu cred ca defapt e irelevanta depasirea prin dreapta , se putea intampla identic si pe stanga daca iesea soferu sa isi ridice capota si la fel patea, cred ca depinde , nu poti sa acoperi si sa previ cu reguli si legi chiar toate posibilele accidente , aici fiind un exemplu. E simplu din punctul meu de vedere, pasagerul trebuia sa se uite in oglinda iar biciclistul trebuia sa anticipeze un eventual eveniment de genul ( desi 1% sanse sa coboare unul din masina direct in strada, mai ales cand trece o bicicleta ), s-au sincronizat de data asta dar sa sfarsit cu bine. Sincer am dat plus pentru reactia amandorura , asta e important pana la urma. Spatiul public e comun, il folosim toti, trebuie sa ne intelegem, si trebuie sa porneasca de la noi, intotdeauna au fost egoisti si vor mai fi .
@Ciup: sansele sa se intample pe stanga sunt mult mai mici decat pe dreapta, din cel putin 3 motive:
– depasirile se fac legal prin stanga
– trotuarul este pe stanga, sunt mult mai dese cazurile in care cineva lasa pe cineva pe dreapta (pasagerul devine pieton), decat cele in care soferul merge sa ridice capota, ca in exemplul tau
– soferul sigur are carnet, pasagerul exista mari sanse sa nu aiba… cel cu carnet va avea (in 90% din cazuri) reflexul de a se asigura in trafic, pe cand un om simplu poate deschide usa pe neasteptate, pentru el fiind conditie suficienta pentru coborare doar faptul ca masina in care se afla nu e in miscare 🙂
Neatentia…
voiam sa zic ca trotuarul este pe dreapta!
Iar prin „depasirile se fac pe stanga”, ma refeream la faptul ca un sofer se va astepta mai degraba sa vina masina pe banda a 2-a decat sa se strecoare ceva intre banda 1 si bordura…
eu am dat minus…
trebuia sa iti pastrezi banda si sa nu depasesti prin dreapta.
esti fantastic!! ce rost mai are bicicleta atunci daca nu ai voie sa depasesti?
ma, initial am crezut ca mergea cu un scuter/motor, pt ca am urmarit fara sonor
si nici nu am fost atent la cum s-a filmat.
am cum sa scot minusul? 🙂
Da, apesi pe plus.
La apropierea unui trafic stationar prefer sa o iau printre benzi, e mult mai sigur asa. Daca nu esti claustrofob:
https://www.youtube.com/watch?v=zPeTyDoA6Og
Au fost si momente in care eram situat intre sensurile de mers pe bulevard cu 2 benzi pe sens… trebuie doar o atentie super sporita, ochi de bufnita la propriu.
Si eu de asemenea, dar in situatia asta nu era mult pana la semafor si am zis sa nu o mai iau printre, pentru ca si asa voiam sa fac dreapta. Oricum, e elementar sa se asigure inainte sa deschida portiera.
@verdenpom esti cam periculos cu bicicleta 😛
Grija la „pietonti”!
In peste 7 ani de circulat pe cursiera (80% urban) am avut doar 2 accidente usoare:
1. M-a prins o ploaie zdravana, saboti uzi deci franare aproape inexistenta, si un matiz care nu acorda prioritate. S-a incheiat cu bine, eu m-am ales cu cuvetaria ghidon sparta, el s-a ales cu o paguba de 50 de lei cat a costat cuvetaria.
2. Aici am gresit eu, eram intre masini (e mai sigur) si am virat stanga chiar cand se facut verde, baiatul cu mercedes scump (un domn la propriu la vreo 25 de ani) a accelerat, eu mi-am infipt pedala in bara acestuia. S-a incheiat printr-o strangere de „mânuri”.
In rest, niciun incident, am semafoare trecute pe rosu, 65 in oras, m-a oprit o data si radarul si a fost o discutie amuzanta pe seama vitezei.
Pe undeva e si vina soferului. El vede mai bine in oglinzi decat pasagerul, si ar fi trebuit sa-l atentioneze sa nu deschida portiera. Dar unii uita sa se asigure si pentru pasagerii lor.
Perfecta dreptate ai, Kor. Soferul trebuie sa aiba aceasta grija.
@Kor Unii soferi uita sa se asigure si pentru ei, ce sa mai vorbim despre pasageri 🙂
🙂
@Iacob Frane pe disc? 🙂 +
@GeluCJ – Nu cred, saboti, doar ca acesti saboti costa cate 40-50 de lei si nu rezista mai mult 2 sezoane (cateva sute de km prin oras). La cursiere (eu asta vad ca are iacob dupa dual controale si roti de 20mm) trebuie sa pui sabotii corecti. Daca bine imi amintesc: negru- cer senin si vreme buna, albastru- ploaie si mai era parca rosu care era mixt dar nu stiu exact.
Sunt saboti 🙂 dar unii foarte buni. Bicicleta e veche, si am convertit-o in single speed, dar am pastrat franele exact asa cum erau, pentru ca desii sunt vechi, au o putere de franare foarte mare
@Iacob Franeaza intr-adevar foarte eficient 🙂