It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Se putea termina urat

Adăugat de amatoru'
Raportează ca șters! 172

Audio taiat pana la 0:18 din cauza unei conversatii personale. Pentru cei ce se intreaba de telefon, am handsfree.

In realitate roata mea a fost mult mai aproape de capul lui. L-am vazut destul de tarziu, eram atent si in oglinda si la cel de pe B2; daca nu luam de volan, al meu era. Manevra de depasire pe B1 e cam nasoala, stiu, dar in Pitesti toata lumea doarme cu 45 pe B2.

M-am intors, oamenii din statie chemasera ambulanta. Barbat in jur de 60 ani, inconstient, aparent usor traumatism cranian si epistaxis; pierduse sange, dar nu mult. Puls normal, frecventa respiratorie putin crescuta, halena cetonica. L-am lasat nemiscat pentru ca nu stiam ce alte leziuni ar fi putut avea si, impreuna cu altii, ne-am asigurat ca nu mai trece cineva cum am trecut eu. Dupa 1-2 minute a inceput sa recapete constiinta si sa incerce sa se ridice.
Halena cetonica fiind clara, oamenii l-au considerat ca fiind beat (l-au mai vazut pierzadu-si echilibrul inainte sa cada). Am banuit, bineinteles, si cetoacidoza diabetica. L-am intrebat daca are diabet, dar ca in cazul alcoolismului dar si al cetoacidozei, plus lovitura la cap, era confuz si nu putea raspunde clar. Tot arata spre portul de documente care ii cazuse in sange, dar neavand manusi nu ating sange. A venit ambulanta, l-au pansat si l-au dus la spital.

15 comentarii

  1. Esti „doftor” agentule?

  2. @verdenpom: proaspat „doftor”

    nu ma confunda cu @Agentul 🙂

  3. Da adevarat, am gresit eu ultimul cuvant 😀 . (modifica 🙂 rogu-te).
    Ce ai studiat?
    Stii bancul cu „marmacia”?

  4. @amatoru’ Dap, a fost aproape 🙁 Vorbind strict d.p.d.v. rutier, inca o data se vede ce surprize iti poate rezerva o depasire pe dreapta. In rest + pentru gest, atitudine si-o descriere foarte profesionala! 🙂

  5. @GeluCj: exagerezi cu depasitul pe dreapta. La fel se putea intampla la o depasire pe stanga, noaptea, intr-un sat/comuna/oras
    Mai ales la ce iluminat stradal avem.

  6. @iuda Oare? La o depasire pe stanga, conditiile de a observa din timp obstacolul erau altele. Asta daca te asiguri ca lumea in fata si ai faruri bune (noaptea). Chiar si evitarea obstacolului o poti face mai usor, el fiind pe partea soferului si putand aprecia mai bine distantele pana la obstacol si fata de el.
    Insa astea sunt doar detalii, aici n-a fost o depasire prin stanga, ci una prin dreapta.

  7. Din contra, pata de lumina a farurilor te ajuta sa observi mai bine in partea dreapta fata de partea stanga. Toate masinile pe care am mers au acest model de dispersie a luminii http://i.imgur.com/ENuFrfQ.png
    in completare, intodeauna imi reglez farurile in asa fel incat cel din dreapta sa bata putin mai sus. nu ii deranjeaza in nici un fel pe cei care vin din sens opus

  8. Ii mai si doftoricesc daca dauna data e grava 😀
    Sa moara sanda,fara sonor,am dat de 12-13ori inapoi sa imi dau seama ce ai ferit…Doamne iarta-ma…ce avea omul,era beat,bolnav,sa ne ti la curent?!
    +

  9. @Agentul: nu mi-am dat seama daca bause sau era vorba de altceva. S-a intamplat acum aproape 2 luni deci, din pacate, n-am niciun update 🙂

  10. @Iuda
    1. Farurile bine reglate nu-i deranjeaza pe cei care vin din sens opus si-ti ofera o sansa in plus de a observa mai repede obstacolul, comparand asta cu situatia in care ai o lumina chioara, numai farul din stanga in functiune sau farurile dereglate. Insa nu-ti vor indeparta ca prin minune obstacolul din cale, iar acesta odata aparut, mai ales in cazul depasirii prin dreapta … restul depinde numai de sofer si de indemanarea acestuia. In acest sens nu este nicio exagerare.

    2. Chiar si pe timp de zi, unde lumina farurilor are alt rol, poti avea astfel de surprize. Cei care sunt mai vechi aici pe site poate-si amintesc de un clip in care o dna nu s-a descurcat foarte bine dupa o depasire pe dreapta si-a luat in plin un panou de pe drum:
    http://www.trafictube.ro/audi-a6-vs-panou-indicator-2/ 0:17-0:21
    Colegul @amatoru’ a reactionat mult mai bine, evitand cu succes un eveniment cu totul nedorit. Insa nu inseamna ca n-a fost o surpriza generata de manevra si in acest sens iarasi nu este nicio exagerare.

    3. Chiar si atunci cand obstacolul propriu-zis lipseste, oricand se poate trezi* cel de pe B2 sa traga de volan in dreapta cu/fara asigurare, cu/fara semnalizare, sa se urce pe tine sau/si sa te scoata in decor. Sunt destule faze de acest gen prezentate aici in clipurile pe TT e.g.:
    http://www.trafictube.ro/accident-live-valul-lui-traian/ 0:17-0:22
    http://www.trafictube.ro/11-idioti/ 3:11-3:16
    s.a.
    *Riscul asta la noi este intrucatva diminuat, din cauza ca cei care circula nejustificat pe B2 atunci cand B1 e libera si circulabila sunt agatati cu dintii de ea si deseori nu prea vor s-o paraseasca. Totusi nu poti conta pe asta 100% intotdeauna.

    Daca iei in calcul aceste aspecte, pana la urma nu este nicio exagerare in a atrage atentia asupra potentialului de surprize pe care ti le poate rezerva manevra de depasire prin dreapta, mai ales in conditiile din clip.

    P.S. Printre altele, cunosc destul de bine si parerea ta in legatura cu depasirea prin dreapta:
    http://www.trafictube.ro/dorel-volan/#comment-254821
    Asa zisa depasire pe dreapta nu exista in legislatie aka alineatul 4.

  11. Se putea termina foarte urat si definitiv pentru cel cazut. Respect pentru ca ai oprit.

  12. @Iuda: „in completare, intodeauna imi reglez farurile in asa fel incat cel din dreapta sa bata putin mai sus. nu ii deranjeaza in nici un fel pe cei care vin din sens opus”.
    Asa-i ca nu esti inginer?

  13. Nu-i nevoie de inginerie sa manuiesti o surubelnita

  14. @ iuda aici era vorba de o situatie cu 2 benzi pe directie, unde in mod normal depasirile/devansarile se fac pe b2. -> exemplul tau cu depasirea in sat e invalid:)

  15. @Iuda: se pare ca n-ai inteles ironia, asa ca trebuie sa fiu mai explicit
    Nu conteaza care din faruri e „reglat mai sus”, ca orbesti cu ambele la fel de nasol.

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!