It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Reducerea vitezei in zona trecerilor de pietoni

Adăugat de TimTrafic
Raportează ca șters! 46

Poate nu este ceva spectaculos, dar cu siguranta putem invata multe. In aces video-trecerea de pietoni este cu vizibilitate 0, observi pietonul cand esti la cativa metri de el. De ce nimeni nu amendeaza masinile parcate la doi pasi de trecere? Legea spune ca staţionarea la mai puţin de 25 m înainte şi după trecerea de pietoni este interzisa. Nu am vazut vreun politist dand amenzi in zona. In schimb, pe acel bulevard zilnic se sta cu radarul. Apoi, tot legea mai spune ca in zonele trecerilor de pietoni, viteza trebuie sa nu depaseasca 30km/h in oras. Eu cu atata ma deplasam in toate cele 3 cazuri. Si dupa cum se vede am putut sa opresc in siguranta. Daca aveam mai mult de 30km/h, nu mai reuseam. In final, am vazut ca nici pietonii nu se „arunca” pe trecere, lucru pe care il apreciez. Te poti trezi pe un pat de spital, sau mai rau, sa nu te mai trezesti niciodata. Pietoni, asigurati-va mereu cand treceti, mai ales daca vizibilitatea este proasta!
Din propria experienta spun ca daca se ruleaza cu maxim 30km/h in zona trecerilor de pietoni, se pot evita peste 90% din accidente.

Asadar, pana sa se ia alte masuri, singurul lucru pe care eu il pot face ca sofer este sa reduc viteza si sa sporesc atentia. Daca toti soferii ar face asta, multe accidente ar fi evitate.

 

Ce mai caută lumea:
  • viteza obligatorie pe trecere de pietoni
  • cum oprim corect la trecerile de pietoni
  • Proaste care stationeaza pe treceri de pietoni

21 comentarii

  1. Conducerea preventiva poate salva vieti.

  2. +, si corecta treaba cu preventia la trecerea de pietoni nu urlatu’ la pietoni sau injuratu’ lor ca nu se asigura, dar:

    „Apoi, tot legea mai spune ca in zonele trecerilor de pietoni, viteza trebuie sa nu depaseasca 30km/h in oras.”

    Legea nu spune asa ceva… spune un pic altfel: e vorba de trecerile de pe drumurile unde ai cel mult o banda pe sens, nesemaforizate

    • TimTrafic

      Da, asa este, la cele nesemaforizate am facut referire

    • Nesemaforizate e una, dar pe drumul filmat de tine sunt 2 benzi pe sens 🙂

    • TimTrafic

      Corect. Eu circulam pe B1, observ mai tarziu un pieton anagajat in traversare, sau, daca cumva alearga e si mai rau, comparativ daca ma aflam pe B2, de unde as putea vedea mai bine. Este si un indicator cu limita de 30 inainte de trecere. De asta am redus la 30, mi se pare o viteza maxima in zona aia. Sunt situatii si situatii. De ex. pe C Buziasului,unde sunt cateva treceri nesemaforizate si drumul are 2 benzi,vizibilitatea acolo este foarte buna,poti sa mergi cu 50 ca observi foarte bine pietonii.

    • O completare necesara: trecere nesemaforizata (semnalizata) + drum cu o singura banda pe sens + pietoni care intentioneaza sa traverseze in acel moment 😀

  3. Da, atata am de spus pt. politia cu siguranta si increderea p**ii. SA-MI BAG P*LA in ei de handicapati. Cum era faza cu 25m inainte de trecerea de pietoni ? Acolo chiar e 0 vizibilitatea si pe ei ii doare la basca, INCA am prins radar, ei stand la 5m de trecere si mai si opreau masini.
    Gata ca ma ia cu nervii.

    • TimTrafic

      Ai mare dreptate! Mereu stau cu radarul acolo, dar absolut niciodata nu i-am vazut dand amenzi celor parcati langa trecere. Asa e la noi, se trateaza efectul, nu cauza

  4. Treceam zilnic prin locul respectiv si tot timpul reduceam. Ba chiar intram si pe B2 ca sa vad mai bine pietonii. Da, politia sta doar cu radarul acolo dar nici eu nu am vazut vreo amenda celor care parcheaza fix langa trecere si uneori, chiar si pe trecere.

    +

  5. acum a inceput lumea sa dea cursuri de legislatie? cate plangeri a facut timtrafic la politia timisoarei despre masinile acolo? dar la primarie sa incerce sa blocheaze parcare pe cei 25m. in buzau au vazut ca nu au cu cine se intelege si au pus stalpisori inainte si dupa trecere.

    • TimTrafic

      Daca iti spun ca am atras atentia unui echipaj, ma crezi? Mi-au raspuns ca ei au misiunea de a sta cu radarul intr-un anume interval orar, alte abateri nu constata. Asa ca am facut acest video, poate poate vede si cineva de la ei si se iau niste masuri..Si da, a inceput lumea sa dea cursuri de legislatie, e ceva rau in asta? Ce ai vrea sa vezi pe trafictube, numai accidente cu morti?

    • 1. De unde stii ca nu a facut? El poate sa zica ca a facut 100 si sa nu faca nici una, oricum nu poti verifica. O saii ceri sa publice toate numerele de inregistrare ale sesizarilor?

      2. Nu vad problema in a da cursuri de legislatie pe un site cu clipuri din trafic… daca nu iti place nu esti obligat sa te uiti… sau poti sa votezi negativ. Nu ai avut reactia asta cand unii dadeau lectii de legislatie pietonilor de pe trecere cu tot cu pomeniri de morti, rude si organe ca nu se asigura.

      3. Eu am facut foarte multe sesizari inclusiv pe tema asta si cam 25% s-or solutionat si la cam 50% am primit raspuns. Mai mult cand am facut mai multe in perioada mai scurta, toate justificate, s-au intamplat 2 lucruri:
      – nu au raspuns la nici una si cand am intrebat au argumentat ca or crezut ca ii o gluma proasta din partea mea… pe „romaneste” spam.
      – au refuzat sa le inregistreze si acuma citez din seful politiei locale, ca: „sunt un obraznic nesimtit si imi bat joc de ei”.
      Iar foarte rar cand am avut cui sa ii atrag atentia la fata locului de o treaba similara a si facut ceva pe loc… desi asta e cu dus intors, ca alt politist care a facut ceva la cererea altcuiva la fata locului a incercat sa ma amendeze pt o parcare regulamentara.

      P.S.:„in buzau au vazut ca nu au cu cine se intelege si au pus stalpisori inainte si dupa trecere.”
      Si in Timisoara si in Deva am vazut solutii de genul… au durat stalpisorii fix pana la primu’ idiot care oricum avea masina lovita inainte, ca sa nu zic ca intotdeauna se va gasi un alt idiot mai mare sa opreasca in paralel cu stalpisorii.

  6. Preventiv poti sa reduci cat vrei viteza la trecerile de pietoni…viteza de 30km/h e obligatorie doar cand sunt pietoni in zona trecerii de pietoni(nu neaparat avand intentia sa traverseze)…presupun ca e mai comod sa stai in masina la caldura sa belesti ochii pe un display decat sa stai in frig si sa scrii……

    • TimTrafic

      Dar daca nu ai vizibilitate, de unde iti dai seama ca sunt pietoni in zona? Daca vizibilitatea este foarte proasta, e bine sa reduci viteza

    • Pai asta am zis si eu referitor la preventie…totusi mai bine reduci daca nu ai vizibilitate decat sa fie un pieton acolo, sa nu mai poti opri si apoi sa vina aia cu girofaru dupa tine…sau mai rau sa sara de dupa masina vre’un zebzec cu ochii in facebook si sa mai patesti si altele….

    • TimTrafic

      hai ca daca vin aia cu girofaru’, o luna pe tusa mai trece, da Doamne fereste sa-ti sara unu in fata, ca atunci e nasol rau.. Poate alearga pe trecere,poate e un copil, un biciclist aiurit care trece calare pe bicicleta, sunt multe situatii. Chiar daca nu esti vinovat, nu cred ca cineva vrea sa fie implicat intr-un accident, daca cu o minima preventie se poate evita 🙂

  7. @TimTrafic Intr-adevar nu e spectaculos, dar ideea in sine e buna oricand, indiferent ca esti sau nu obligat legal printr-o anumita regula sau prin semnalizarea rutiera de la fata locului.
    Astfel ajungi sa nu fii suprins in cel mai nepotrivit moment.
    +

  8. AragazCuBuleDeAer

    Cred ca suna mai bine „Reducerea vitezei in zonele cu vizibilitate redusa” , indicatorul „atentie copii” obliga la reducerea vitezei .

  9. AragazCuBuleDeAer

    @GeluCJ,discutia era strict pe acest caz, indicatorul atentie copii este insotit si de cel de restrictionarea vitezei pana la…

  10. Asa si trebuie, nu ai viziblitate incetinesti sa nu te incetineasca odata militianul vreo 2 luni de zile.

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!