@bogdanb o sa va spuna ca daca s-au asigurat si n-au incurcat pe nimeni, de ce sa nu avem intelegere fata de biciclistii care iubesc plimbarile lungi, fie ele si pe contrasens? 😉 Sau poate ei nu sunt de acord cu legea asta idioata care nu-i lasa sa circule pe toata partea carosabila, in toate directiile sensurile si contrasensurile, in crucis si in curmezis… 🙂
+
O fi o lege in vigoare, dar cine are timp de ea.. Nu-i asa @bogdanb?
Nou
bogdanb
daca chiar cred ca mersul pe contrasens e mai lipsit de pericole, cel de la 0:36 este genul ala de biciclist care va face pe voi, pe buna dreptate in cazul lui, sa o tineti langa cu legea aia imbecila. ca si cu fata de la 1:08, alta „magnifica”.
explicati-mi va rog ce pericole/probleme exista la 1:19 – 1:41?!
Nou
bogdanb
ma intreb daca se prinde cineva de ce la clip-ul asta am votat pozitiv?
(fiti linistiti, nu m-ati convins cu nimic)
@bogdanb -daca ai votat pozitiv, dar sustii in scris ca nu vezi nimic in neregula, atunci chiar ca ai o problema de dedublare a personalitatii 🙂
Nou
bogdanb
@Kor
fratele nostru, @cipoc, a raportat o problema, a pus-o in discutie, nu „s-a dat” la biciclisti, nu s-a oprit sa-i injure blocand/incetinind nitel traficul din spate etc.
Cei de la 0.34 si 0.44 sunt de departe cei mai pe treaba lor.
Daca ajungeam cu doua secunde mai tarziu in curba aia? Pe cine luam pe capota?
Sa nu zic de cel de la 0.44 care apare brusc dupa duba nemo. La fel, daca aruncam privirea in bord pentru doua secunde si mergeam pe banda doi, ce-ar fi iesit?
Nou
bogdanb
@cipoc
0:44 l-am vazut, si mi-am pus si eu problema, dar cred ca ai fi observat traectoria dubei si ceva becuri ti s-ar fi aprins.
pe ala de la 0:34, am mai zis il felicit „din toata inima”, daca il luai pe capota scapam de un varzoman.
Totusi tie de ce nu-ti vine sa tragi de volan inspre ei sau sa-i iei la injuraturi?
Acu’ te intreb pe bune, cat de tare te derajaza un biciclist pe contrasens? facem abstractie de lege si de cel de la 0:34. Mie si ca sofer si ca biciclist ceva imi pare mai sigur cand exista contactul vizual direct. ca biciclist trebuie sa fi atent la masinile care ies din parcare si la intersectii ca vii ca un ozn, ca sofer nu calculez un biciclist pe contrasens la virajul la dreapta si asta mi se pare singura problema.
@Kor, @DTC Mi se pare ca ati inceput comentariile intr-un mod necorespunzator, ironizand un membru al acestei comunitati. Nu cred ca e nevoie.
Nou
bogdanb
@MihaiS
multumesc, insa ma bucur ca ne intepam si ne contrazicem. Ma bucur ca vedem lucrurile diferit. Asta ne face o comunitate vie! Si tot asta ne poate indrepta catre formarea unei societati civile active.
@MihaiS – sa inteleg ca ironia e interzisa pe TT? Ironia nu e injurie, nu e calomniere. E doar un mod de a-ti folosi simtul umorului pemtru a-ti sustine argumentele intr-o dezbatere.
inafara de cei doi de care am pomenit mai devreme nu m-a deranjat niciunul in mod special. Eu incerc sa-i feresc tot timpul si sa le las spatiu de manevra (daca se poate cam un metru in cazul in care pica)
Concluziile la care am ajuns sunt lipsa unei minime educatii rutiere si nerealizeaza faptului ca-si pun viata in pericol circuland pe unde apuca
Nou
zzz616
Biciclistii la cat de prosti sunt se omoara singuri , e drept sunt si unii (cam putini) care circula regulamentar , pt aia tot respectul.
Nou
bogdanb
@zzz616
si culmea airbag-urile au fost inventate pentru soferi!
Nou
Huffy
@bogdanb, hai sa-ti explic ce pericole/probleme exista la la 1:19 – 1:41.SE INCALCA LEGEA ! Vrei mai mult ? Iti spun mai mult.Crezi ca biciclistul care ajunge la 1:25 in fata celui care are verde intermitent pentru virajul la dreapta, o sa procedeze altfel in momentul in care nu sunt si pietoni pe trecere?Eu nu cred.Intr-un viitor mai mult sau mai putin indepartat, o sa fie „mascat” de un camion/autobuz in loc de un turism carea are o capota peste care poti sa vezi si o sa se trezeasca cu o bara peste picioare, sau cu bicicleta infipta intr-o aripa sau portiera, dupa care o sa urle ca descreieratul ca era pe sfanta trecere de pietoni, fara sa realizeze ca el nu se incadreaza in categoria pietonilor, asta in cazul in care nu da cu capul de bordura sau asfalt si ajunge la morga.Mai mult de atat, in cazul unui accident, exista sanse foarte mari ca pietociclistul sa declare la politie ca el era pe langa bicicleta.Ce face sofeul in cazul in care nu are martori sau camera pe masina? O ia in brate, pentru ca un idiot nu vrea sa respecte legea.Simplu!
Nou
bogdanb
@Huffy
nu mai insist aici ca ma joc pe la clipul lui Iuda, unde achiar acum cateva minute explicam diferenta intre utopii si realitate intr-o forma colorata si subiectiva.
despre ce am vazut aici mi-am exprimat dezaprobarea, une a fost cazul, si mi-am manifestat indulgenta unde din nou am crezut ca este cazul sa o manifest.
„Crezi ca biciclistul care ajunge la 1:25 in fata celui care are verde intermitent pentru virajul la dreapta, o sa procedeze altfel in momentul in care nu sunt si pietoni pe trecere?” eu nu imi doresc sa fie cazul, dar asta e o parere a mea!
ca sa nu mai o lungesc prea tare uite un exemplu care sfideaza regula absoluta si indulgenta este folosita cu discernamant si cu constiinta curata (cu toate ca in astfel de cazuri indulgenta mea e aproape 0, dar eu nu sunt politist): https://www.trafictube.ro/luat-scapat/
Nou
Huffy
@bogdanb, indulgenta exista peste tot. Eu doar ti-am raspuns la intrebarea „ce pericole/probleme exista ?”.
Daca te uiti la comentariile de la articolele legate de biciclisti loviti pe trecere, te doare parul.
„Cum adica trecerile de pietoni nu-s pentru biciclisti. Esti dus dude…”
„Trebuia sa ii ia permisul soferului. Nu cred ca l-a usurat de permis. Iar sa amendezi biciclistul mi se pare chiar penibil.”
„CE TAREEEEE, si eu circul cu bicicleta ,insa promit ca indiferent unde, daca ma va atinge cu masina un sofer oarecare sau un taximetrist ,il amendez cu pumnii ii voi da de ma va tine minte.”
Exemplele pot continua.
Sunt de acord cu indulgenta in anumite siutatii, dar nu sunt de acord cu inconstienta, iar traversarea pe bicicleta este sora cu mersul cu 100+ prin localitate si se incadreaza la categoria inconstienta.
Nou
bogdanb
@Hyffy ai dreptate, iarta-ma!
chiar am intrebat.
probabil sunt inca cu capul in cealalta discutie.
Multumesc pentru opinia ta, intr-o nota frumoasa!
ref 1:25 si existenta unui autobuz, ca sofer oricum incetinesc pt posibilitatea unui fulger fie el copil, roller, sau mama grabita.
100+ prin oras nu e chiar sora cu traversatul pe bicicleta (eu si nu numai pot sa imi tin echilibrul pe 2 roti la viteze extrem de mici daca nu aproape stand pe loc) dar cand se intalnesc da ies catastrofe.
ziceam candva: daca Atentia, Asigurarea si bunul simt sunt la locul lor nu ar fi probleme cu traversatul pe biccleta. argumentul primit e ca nu sunt deci sa traverseze pe langa.
de aici incepe o polemica lunga, ba nu interminabila.
Nou
Huffy
Extras dintr-un articol legat de un biciclist lovit pe trecerea de pietoni:
„Un biciclist a fost lovit în urmă cu puţin timp de o maşină pe strada Crinilor, pe trecerea de pietoni, în dreptul sensului giratoriu de la Coroana. Tânărul, în vârstă de 19 ani, a trecut strada pe bicicletă, fiind acroşat de şoferul unei maşini cu numere de Cluj.Poliţia a început cercetările pentru a stabili exact cauza producerii accidentului. Şoferului i s-a deschis dosar penal de cercetare pentru vătămare din culpă. Dacă în urma investigaţiei va fi găsit vinovat biciclistul, acesta riscă o amendă de la 480 lei în sus.”
De ce nu au deschis dosar de cercetare biciclistului?Aaaaa…nu are permis si nu au ce suspenda, numai ca intr-o zi o sa se trezeasca un pietociclist ca i se suspenda dreptul la viata.Sa vezi atunci ce o sa sara cu fundul in sus bicilistii care cred ca au numai drepturi si zero obligatii.
Nou
bogdanb
Huffy, daca este exact asa e o problema destul de grava de procedura.
Dar am si eu dubiile mele despre cum se scriu articolele.
Asa cum in cazurile in care un sofer se raneste doar pe el in caz de accident, la fel trebuia inceputa urmarirea penala a biciclistului!
Asta nu imi scbimba parerea despre traversatul pe sau langa bicicleta ca fiind egale, atata timp cat cele tei conditii mentionate anterior sunt respectate.
Mersul pe contrasens cu bicicleta in schimb cred ce e o varianta mai safe in cazul strazilor stramte sau unde depasirile se fac la distante prea mici, in continuare, insa contra-argumentele deocamdata sunt mai puternice decat ceea ce cred eu: nefiind marcata ca banda de biciclisti devine relativ argumentul meu, deci usor de combaturt, pa buma dreptate.
In celalt post insa cineva (catalin_) zicea: „Mai important e sa ii protejam pe biciclisti, apoi ii educam, iar daca nu invata, treaba lor.”
asta mi se pare ca e o vorba mare.
cu masinile ne jucam cu tabla, cu biciclistii ne jucam cu ceva mai grav.
Nou
Huffy
@bogdanb, daca in paralel cu trecerile de pietoni ar exista piste de biciclisti, iar pe peroiada cat este verde la pietoni/biciclisti, este rosu plin(nu verde intremitent) la masini, ar fi mult mai bine.Adaugarea unor camere de supraveghere la toate intersectiile semaforizate, ar duce toata treba la perfectiune.Din pacate, toti stim cum sunt facute pistele de biciclisti acolo unde exista si cat de mare este interesul autoritatilor pentru realizarea lor la standardele care sa asigure o oarecare securitate tuturor participantilor la trafic.
25 comentarii
huoo, taraneeeee …….nenorocitule….criminalule.. 😀
Pai nu??
Cred ca se antreneaza pentru a emigra in Anglia :)))))
@bogdanb o sa va spuna ca daca s-au asigurat si n-au incurcat pe nimeni, de ce sa nu avem intelegere fata de biciclistii care iubesc plimbarile lungi, fie ele si pe contrasens? 😉 Sau poate ei nu sunt de acord cu legea asta idioata care nu-i lasa sa circule pe toata partea carosabila, in toate directiile sensurile si contrasensurile, in crucis si in curmezis… 🙂
+
O fi o lege in vigoare, dar cine are timp de ea.. Nu-i asa @bogdanb?
daca chiar cred ca mersul pe contrasens e mai lipsit de pericole, cel de la 0:36 este genul ala de biciclist care va face pe voi, pe buna dreptate in cazul lui, sa o tineti langa cu legea aia imbecila. ca si cu fata de la 1:08, alta „magnifica”.
explicati-mi va rog ce pericole/probleme exista la 1:19 – 1:41?!
ma intreb daca se prinde cineva de ce la clip-ul asta am votat pozitiv?
(fiti linistiti, nu m-ati convins cu nimic)
@bogdanb -daca ai votat pozitiv, dar sustii in scris ca nu vezi nimic in neregula, atunci chiar ca ai o problema de dedublare a personalitatii 🙂
@Kor
fratele nostru, @cipoc, a raportat o problema, a pus-o in discutie, nu „s-a dat” la biciclisti, nu s-a oprit sa-i injure blocand/incetinind nitel traficul din spate etc.
Toti sunt beti, numai el treaz. E ok Kor. 😉
Cei de la 0.34 si 0.44 sunt de departe cei mai pe treaba lor.
Daca ajungeam cu doua secunde mai tarziu in curba aia? Pe cine luam pe capota?
Sa nu zic de cel de la 0.44 care apare brusc dupa duba nemo. La fel, daca aruncam privirea in bord pentru doua secunde si mergeam pe banda doi, ce-ar fi iesit?
@cipoc
0:44 l-am vazut, si mi-am pus si eu problema, dar cred ca ai fi observat traectoria dubei si ceva becuri ti s-ar fi aprins.
pe ala de la 0:34, am mai zis il felicit „din toata inima”, daca il luai pe capota scapam de un varzoman.
Totusi tie de ce nu-ti vine sa tragi de volan inspre ei sau sa-i iei la injuraturi?
Acu’ te intreb pe bune, cat de tare te derajaza un biciclist pe contrasens? facem abstractie de lege si de cel de la 0:34. Mie si ca sofer si ca biciclist ceva imi pare mai sigur cand exista contactul vizual direct. ca biciclist trebuie sa fi atent la masinile care ies din parcare si la intersectii ca vii ca un ozn, ca sofer nu calculez un biciclist pe contrasens la virajul la dreapta si asta mi se pare singura problema.
@Kor, @DTC Mi se pare ca ati inceput comentariile intr-un mod necorespunzator, ironizand un membru al acestei comunitati. Nu cred ca e nevoie.
@MihaiS
multumesc, insa ma bucur ca ne intepam si ne contrazicem. Ma bucur ca vedem lucrurile diferit. Asta ne face o comunitate vie! Si tot asta ne poate indrepta catre formarea unei societati civile active.
@MihaiS – sa inteleg ca ironia e interzisa pe TT? Ironia nu e injurie, nu e calomniere. E doar un mod de a-ti folosi simtul umorului pemtru a-ti sustine argumentele intr-o dezbatere.
inafara de cei doi de care am pomenit mai devreme nu m-a deranjat niciunul in mod special. Eu incerc sa-i feresc tot timpul si sa le las spatiu de manevra (daca se poate cam un metru in cazul in care pica)
Concluziile la care am ajuns sunt lipsa unei minime educatii rutiere si nerealizeaza faptului ca-si pun viata in pericol circuland pe unde apuca
Biciclistii la cat de prosti sunt se omoara singuri , e drept sunt si unii (cam putini) care circula regulamentar , pt aia tot respectul.
@zzz616
si culmea airbag-urile au fost inventate pentru soferi!
@bogdanb, hai sa-ti explic ce pericole/probleme exista la la 1:19 – 1:41.SE INCALCA LEGEA ! Vrei mai mult ? Iti spun mai mult.Crezi ca biciclistul care ajunge la 1:25 in fata celui care are verde intermitent pentru virajul la dreapta, o sa procedeze altfel in momentul in care nu sunt si pietoni pe trecere?Eu nu cred.Intr-un viitor mai mult sau mai putin indepartat, o sa fie „mascat” de un camion/autobuz in loc de un turism carea are o capota peste care poti sa vezi si o sa se trezeasca cu o bara peste picioare, sau cu bicicleta infipta intr-o aripa sau portiera, dupa care o sa urle ca descreieratul ca era pe sfanta trecere de pietoni, fara sa realizeze ca el nu se incadreaza in categoria pietonilor, asta in cazul in care nu da cu capul de bordura sau asfalt si ajunge la morga.Mai mult de atat, in cazul unui accident, exista sanse foarte mari ca pietociclistul sa declare la politie ca el era pe langa bicicleta.Ce face sofeul in cazul in care nu are martori sau camera pe masina? O ia in brate, pentru ca un idiot nu vrea sa respecte legea.Simplu!
@Huffy
nu mai insist aici ca ma joc pe la clipul lui Iuda, unde achiar acum cateva minute explicam diferenta intre utopii si realitate intr-o forma colorata si subiectiva.
despre ce am vazut aici mi-am exprimat dezaprobarea, une a fost cazul, si mi-am manifestat indulgenta unde din nou am crezut ca este cazul sa o manifest.
„Crezi ca biciclistul care ajunge la 1:25 in fata celui care are verde intermitent pentru virajul la dreapta, o sa procedeze altfel in momentul in care nu sunt si pietoni pe trecere?” eu nu imi doresc sa fie cazul, dar asta e o parere a mea!
ca sa nu mai o lungesc prea tare uite un exemplu care sfideaza regula absoluta si indulgenta este folosita cu discernamant si cu constiinta curata (cu toate ca in astfel de cazuri indulgenta mea e aproape 0, dar eu nu sunt politist):
https://www.trafictube.ro/luat-scapat/
@bogdanb, indulgenta exista peste tot. Eu doar ti-am raspuns la intrebarea „ce pericole/probleme exista ?”.
Daca te uiti la comentariile de la articolele legate de biciclisti loviti pe trecere, te doare parul.
„Cum adica trecerile de pietoni nu-s pentru biciclisti. Esti dus dude…”
„Trebuia sa ii ia permisul soferului. Nu cred ca l-a usurat de permis. Iar sa amendezi biciclistul mi se pare chiar penibil.”
„CE TAREEEEE, si eu circul cu bicicleta ,insa promit ca indiferent unde, daca ma va atinge cu masina un sofer oarecare sau un taximetrist ,il amendez cu pumnii ii voi da de ma va tine minte.”
Exemplele pot continua.
Sunt de acord cu indulgenta in anumite siutatii, dar nu sunt de acord cu inconstienta, iar traversarea pe bicicleta este sora cu mersul cu 100+ prin localitate si se incadreaza la categoria inconstienta.
@Hyffy ai dreptate, iarta-ma!
chiar am intrebat.
probabil sunt inca cu capul in cealalta discutie.
Multumesc pentru opinia ta, intr-o nota frumoasa!
ref 1:25 si existenta unui autobuz, ca sofer oricum incetinesc pt posibilitatea unui fulger fie el copil, roller, sau mama grabita.
100+ prin oras nu e chiar sora cu traversatul pe bicicleta (eu si nu numai pot sa imi tin echilibrul pe 2 roti la viteze extrem de mici daca nu aproape stand pe loc) dar cand se intalnesc da ies catastrofe.
ziceam candva: daca Atentia, Asigurarea si bunul simt sunt la locul lor nu ar fi probleme cu traversatul pe biccleta. argumentul primit e ca nu sunt deci sa traverseze pe langa.
de aici incepe o polemica lunga, ba nu interminabila.
Extras dintr-un articol legat de un biciclist lovit pe trecerea de pietoni:
„Un biciclist a fost lovit în urmă cu puţin timp de o maşină pe strada Crinilor, pe trecerea de pietoni, în dreptul sensului giratoriu de la Coroana. Tânărul, în vârstă de 19 ani, a trecut strada pe bicicletă, fiind acroşat de şoferul unei maşini cu numere de Cluj.Poliţia a început cercetările pentru a stabili exact cauza producerii accidentului. Şoferului i s-a deschis dosar penal de cercetare pentru vătămare din culpă. Dacă în urma investigaţiei va fi găsit vinovat biciclistul, acesta riscă o amendă de la 480 lei în sus.”
De ce nu au deschis dosar de cercetare biciclistului?Aaaaa…nu are permis si nu au ce suspenda, numai ca intr-o zi o sa se trezeasca un pietociclist ca i se suspenda dreptul la viata.Sa vezi atunci ce o sa sara cu fundul in sus bicilistii care cred ca au numai drepturi si zero obligatii.
Huffy, daca este exact asa e o problema destul de grava de procedura.
Dar am si eu dubiile mele despre cum se scriu articolele.
Asa cum in cazurile in care un sofer se raneste doar pe el in caz de accident, la fel trebuia inceputa urmarirea penala a biciclistului!
Asta nu imi scbimba parerea despre traversatul pe sau langa bicicleta ca fiind egale, atata timp cat cele tei conditii mentionate anterior sunt respectate.
Mersul pe contrasens cu bicicleta in schimb cred ce e o varianta mai safe in cazul strazilor stramte sau unde depasirile se fac la distante prea mici, in continuare, insa contra-argumentele deocamdata sunt mai puternice decat ceea ce cred eu: nefiind marcata ca banda de biciclisti devine relativ argumentul meu, deci usor de combaturt, pa buma dreptate.
In celalt post insa cineva (catalin_) zicea: „Mai important e sa ii protejam pe biciclisti, apoi ii educam, iar daca nu invata, treaba lor.”
asta mi se pare ca e o vorba mare.
cu masinile ne jucam cu tabla, cu biciclistii ne jucam cu ceva mai grav.
@bogdanb, daca in paralel cu trecerile de pietoni ar exista piste de biciclisti, iar pe peroiada cat este verde la pietoni/biciclisti, este rosu plin(nu verde intremitent) la masini, ar fi mult mai bine.Adaugarea unor camere de supraveghere la toate intersectiile semaforizate, ar duce toata treba la perfectiune.Din pacate, toti stim cum sunt facute pistele de biciclisti acolo unde exista si cat de mare este interesul autoritatilor pentru realizarea lor la standardele care sa asigure o oarecare securitate tuturor participantilor la trafic.