It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Runaway diesel

Adăugat de EOL
Raportează ca șters! 64

I-am spus sa bage intr-a 5-a si sa tina frana apasata, dar pana s-a dus s-a terminat uleiul …
Ma gandesc sa imi pun o carpa undeva la motor, sa am acolo 🙂

Sau poate un robinet undeva inainte de turbina?

Ce mai caută lumea:
  • cum oprește un motor care o ia pe ulei cu cutie automata
  • Filtru de aer en-gros
  • sufocat cu o carpa

43 comentarii

  1. Sper să nu ajung niciodată în situația asta…

  2. Dar ce naiba se intampla cu diesel-urile astea de fac asa ????

    • Se duce turbina. Dar inainte ca turbina sa se duca, are niste simptome. 🙂 Dar daca nu le bagi in seama (ca doar merge si asa) se ajunge la situatii de genul cand turbo o ia pe ulei si daca nu stii ce sa ii faci, merge in halu asta pana se termina uleiul.

    • Explicatie: https://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_engine_runaway
      @DTC ce simptome are? Tipul a zis ca ii tragea masina fara sa apese pe acceleratie.
      Ma gandesc ca daca se prindea si punea pur si simplu frana fara sa apese ambreiajul omora motorul si scapa.

    • @DTC, sti cumva simtomele? Nu as vrea sa patesc si eu si nah.. :)) Avand masina cam veche ar prinde bine sa stiu si eu simtomele.

    • @animalux : Eu am scapat fara asa ceva. Am schimbat si eu turbina ca am vazut ca e pe duca.

      Pai cam astea or fost la mine simpotmele :

      – incepuse sa nu mai traga ca inainte
      – se auzea un fel de fasait cand acceleram si cand intra turbina in functiune
      – scotea fum putin la inceput (cam o saptamana)
      – dupa a inceput sa scoata si mai mult fum (2-3 zile)
      – la final eram locomotiva

      Pornisem de pe loc. Scotea ceva fum, dar ziceam eu, ca e de la injectoare. Merg mai turat cu ea si se curata… Fix pix. Nu era de la injectoare. Ci imi murise turbina. In mers, dintr-o data (acceleram) a pierdut putere instant si a inceput cu fumu de locomotiva. Am stiut care-i baiu’ din momentul ala. Am tras pe dreapta am sunat la mecanic.. Mi-a zis sa pornesc si sa vin cu ea la service. Sa bag in 1a fara sa o accelerez si sa merg pe avarii pana acolo. Daca acceleram, riscam sa o ia pe ulei. Am ajuns la service mergand doar cu 1a. Un drum de 5 minute l-am facut in vreo 20. 🙂 Era si in plina zi, ora 13-14.

    • Se intampla doar la turbo diesel. La motoarele diesel de generatie mai veche (SDI- adica aspirate natural) nu exista aceasta problema.

    • Si cele fara turbina o iau „pe ulei”in cazul in care au segmentii varza. ( Intra gaze in baia de ulei, si impinge vaporii in fata pistonului).
      Eu am patit cu un Golf II prin `94 . Simptome: masina „fumeaza” ( vezi cum scoate gaze cand deschizi capacul pe unde bagi ulei) si consuma foarte mult ulei. ce e culmea: motorul trage de rupe 🙂

    • @adydum
      Ceea ce spui e valabil si la motoarele pe benzina cand segmentii sunt terminati (desi consumul de ulei este ridicat, nu te lasa fara ulei in motor in cateva minute). Eu ma refeream strict la problema imposibilitatii de a opri motorul.

    • @Sp tot la imposibilitateade a oprii motorul ma refeream. Vaporii din baia de ulei odata ajunsi inaintea pistonului se aprind prin compresie si nu mai poti opri motorul pana nu consuma tot uleiul din baie. Expresia „a luat-o pe ulei”, caci de aici provine, a aparut inaintea turbinei la diesel :D.

      La Golful respectiv o lua „pe ulei”din cauza epuratorului care ducea de la cobutori in filtrul de aer. Acesta stropea cu picaturi in filtru si cam la cativa zeci de km se tura de nebuna cam 30 de sec. Posibil sa se intample si la benzina dar acolo cam greu sa se autoaprinda, fara scanteia de la bujie..

  3. Ilie Dumitru Marian

    si daca ai cutie automata ce faci?

    • Din cate stiu eu, cutia automata are si cutia semi-automatica, gen, stiu ca poti schimba vitezele manual. O bagi in a 5-a si cam asta e. Dar nu stiu daca toate automatele au si semi-automata. Ce am vazut eu cu ochii mei, au avut si puteai baga in ce viteza vroiai.

    • @animalux la automatele generatie pana prin 2002 era faza cu 1-2-3-4-D-N-R-P dupa au iesit cele care ai schimbare secventiala, la alea nu mai merge, in orice viteza ai baga tot o sa se opreasca daca apesi frana, fara sa moara motorul. La automate cel mai bine e sa pui o toala sau o carpa destul de mare, ca sa nu o inghita masina, la admisie si sa sufoci motorul.

      Cel mai sigur ca nu patesti asta e sa faci revizii cum trebuie la masina si sa nu te zgarcesti la bani ca o sa usture mai grav odata ce a inceput sa consume din ulei.

    • @Grumpy Cat-320 din 2001 automata are urmatoarea configuratie: P-R-N-D iar atunci cand esti in D(Drive) se trage maneta catre scaunul soferului si acolo ai + si – (SD-SemiDrive sau ceva de genul).Faza mai nasoala este ca la aceasta configuratie in SD nu cupleaza viteze superioare daca nu ai si viteza de deplasare sau turatia necesara,deci treaba cu o bagi in a 5-a cade total,ramane cea cu carpa .

  4. Ilie Dumitru Marian

    au si varianta manual dar nu poti trece prin treptele de viteza asa cum vrei ! se pot schimba manual cand ai o anumita turatie la motor si implicit viteza. nu pot schimba a 5-a daca nu am cel putin 60 la ora

    • Probabil ai dreptate, Nu pot nega, nu am avut nici o data, doar am vazut. Nu stiu cum se comporta, nu ma atrage automata ^^. Eu spuneam doar din ce am vazut, mai mult nu pot spune.

    • Nu stiu la ce masina ai vazut tu cutie secventiala care sa nu iti dea voie sa schimbi treptele de viteza cum vrei.

      Pe masini incepand cu 2011 din productie VAG ( mai exact VW si Audi ) + 1 Jeep 2016 te poti juca cu secventiala cum vrei. Ce e drept, computerul de bord te atentioneaza ca turatia motorului este mult prea mica pentru ceea ce vrei tu insa masina ramane in treapta respectiva.

      Atat am condus + vazut. Exista posibilitatea ca variante mai vechi sau la alti producatori sa nu fie la fel !

  5. Ilie Dumitru Marian

    am inteles. vroiam sa stiu cum se poate oprii in caz de nevoie ! poate ceva gen carpa la admisie aer.

    • nu faci asa ceva ca o trage in admisie si dai de dracu…
      la manuale, bagi in viteza intr-o treapta (superioara zic eu sa nu fie socul prea mare la ambreiaj), piciorul pe frana si dai drumu la ambreiaj pana se opreste motorul.

  6. Eu m-as mira sa ajungi brusc in situatia asta. Cred ca e cum zice DTC: consuma tot mai mult ulei si, deci, scoate fum. Daca ai grija de masina nu ignori semnele si nu ajungi in situatia asta (sa mearga motorul singur, pe ulei).
    Dar cunosc destui care ignora orice fel de semn si merg pana se opreste masina. Pana-i pica rotile daca se poate… Sunt aia care-ti spun „Am masina asta de X ani. E f buna! Nu am reparat nimic la ea de cand o am!”

  7. Terminati cu tampeniile cu carpa. Motorul nu are cuplu, dar are turatie. Si unde pui carpa ?
    Daca ai reuit sa-l opresti, daca dai la cheie are toate sansele sa faca la fel.
    Jetul de CO2 ramane sfant, dar umblatul cu recipientul sub presiune in masina nu e o idee buna.

    Q: Cati isi verifica nivelul la ulei cand isi fac plinul ?

  8. @EOL A fost postat destul de recent un alt film asemanator: 🙂
    http://www.trafictube.ro/riscurile-unui-diesel/
    +

  9. o solutie pentru oprirea motorului e sa pui ceva SOLID (o bucata de plastic sanatos, un lemn) in fata prizei de aer a masinii si obligaoriu mai mare ca dimensiune (daca ai acces la ea) sau sa scoti furtunul care intra in clapeta de acceleratie si sa obturezi acolo…
    carpele se exclud in cazul asta pentru ca nu ajuta cu nimic, ba chiar mai mult strica daca ajung la supape…

  10. voi nu folositi filtru de aer la motor?
    nu inteleg cum ajunge o haina pana in motor…

    de-aia prefer eu benzinarul. e mai usor de inteles 😀

    • Baietii discutau din perspectiva demontarii admisiei si punerii unei carpe pe conducta de la admisie, de diametru mai mic, care duce in motor.
      La diesel nu ai clapeta de acceleratie ca la benzina si daca ai scapat carpa se duce direct in motor.

    • @Ameriknu: nu cred ca se duce direct in motor. se duce in turbina (nu e dragut, stiu. doar zic.. 🙂 ).
      Daca e sa demontezi ceva dintre turbina si motor (nu vad ce ai putea…) deja nu mai ai nicio problema (nu mai ai aer fortat, nu mai ai ulei dinspre turbina… motorul nu mai are de ce sa mearga…)
      Si evident ca cine pomeneste de „carpa” aici, in discutie, nu se gandeste la o batistuta

      Deci pentru cine are cunostintele sa-si dea seama ce se intampla cu motorul lui (nu baiatul din clip care cauta sa scoata bornele de la baterie…) si stie ca il poate opri prin sufocare stie si ca nu te poti juca cu o batistuta acolo.
      Altfel sunt oameni care nu stiu nici sa ridice capota de pe motor. Nu prea cred ca aia o sa gandeasca „motoru meu merge pe ulei. trebuie sa-i iau aerul. o sa folosesc o batista”. E un rationament care incepe bine si se termina foarte prost. Putin probabil…

  11. Asta cu carpa nu prea merge. De curiozitate, ridicati capota si uitati-va unde ati putea pune carpa in caz de urgenta.
    Ai nevoie de ceva mare si gros pentru a astupa admisia, gen patura, nu o batista. Ca nu sta nimeni sa demonteze furtunele de la intercooler pentru a pune carpa pe teava mica, iar intrarea in intercooler e maricica. Adica n-am vazut una care sa poata fi astupata usor cu o carpa.

    Oricum, discutand serios, daca ai masina cu cutie automata si nu ai grija de ea, sansele sunt sa-ti cada cutia inainte sa ajunga motorul sa pape ulei in halul asta. Ca la aia trebuie schimbat uleiul, filtrul, altfel se duce.

    • Acelasi raspuns ca mai sus

      ” cel putin la masina mea aici as pune carpa http://i.ebayimg.com/images/g/FR8AAOSwv0tVLgVL/s-l1600.jpg
      Asta e inainte de filtrul de aer, iar capacul ala se scoate in careva secunde. Sunt convins ca daca ii bagi o carpa acolo o trage pana la filtru si se inneaca… sau obturezi teava aia cumva, nu neaparat cu carpa.
      Uite aici un exemplu de oprire „sufocare” https://www.youtube.com/watch?v=vbiNndfNNKI

    • @EOL – O da, abia astept sa vad cum pui tu carpa la astra h pe admisie… noroc ca nu sunt coliere decat la fiecare imbinare de plasticarie… succes la a pune carpa. Si a da, daca vrei sa pui carpa pe admisia din bara iti urez noroc, este situata in spatele grilei de pe bara, implicit trebuie sa spargi bara si pui carpa pe admisie si sa vezi ca nu reusesti. Nu mai usor ar fi tr 5 (sau 6 in cazul meu) si ambreiajul? Desi daca auzi deja bataia de fier pe fier mai bine las-o sa se duca, macar vei avea un spectacol 😉 .

    • Ti-a zis omu unde poate sa obtureze admisia la masina lui.
      Acuma tu trebuie sa cauti singur o solutie pentru masina ta. Daca nu ai acces la gura de aer (si la masina mea e in bara) asta e… Bagi a 6-a…

    • @verdenpom fiecare face cum poate si cum are chef… nu e singura solutie si poate nici cea mai buna. Ideea e ca se poate si asa.
      Mie unul mi se pare o varianta mai eleganta, cred ca e un soc destul de mare pentru motor si transmisie sa bagi in viteza si sa il opresti pe loc. Chiar daca nu se opreste prin obturarea admisiei, tot ii reduce turatia si poti sa il opresti mai usor in viteza.

    • Soc? Nu e niciun soc mare pe cutie si motor, cand iti moare motorul in tr 1 crezi ca e mai mic socul? Si in plus de asta eu accept la orice ora ambreiaj, volanta, cutie de viteze decat motor. Motor 2000-3000 de euro pe cand restul 1500 maxim.

    • Da, cred ca mai mic socul 🙂
      Motorul iti moare pentru ca nu are destula putere datorita turatiilor joase.
      In cazul de fata probabil are peste 5000 de ture, deci are prea multa putere…

  12. Il vezi pe olx. Stare ireprosabila atat tehnic cat si estetic, toti caii sunt in MIInTILE LUI, TRAGE DE RUPE !!!!
    Si la titlu, bineinteles, VAND BMW M/// URGENT !!!!
    +

  13. AdrianMNK

    La dieselurile moderne nu merge sa-i faci sufocare cu carpe sau alte obiecte pentru ca nu ai timpul necesar sa demontezi admisia astfel incat sa ajungi la un punct etans. Admisia din grila frontala nu e nici pe departe 100% etansa incat sa se opreasca motorul la obturare, iar majoritatea masinilor au o protectie de plastic, un grilaj mic inainte de gura de admisie din grila ca sa nu intre frunze si alte chestii, deci nu prea poti baga carpe, ca oricum trage aer.
    Daca ai manuala si ambreiajul e in stare buna o opresti usor, daca ai automata nu cred ca poti face ceva.

  14. Imi poate explica cineva ce e fenomenul, si cum e cu bagatul in a 5a + frana?
    Trebuie bagata in a 5a in timp ce merge si face asa, iar apoi sa opresc cu frana fara ambreiaj ca sa moara motorul?

    • bagi in viteza a 5-a (ca sa fie socul mic asupra ambreiajului)
      tii frana apasata (ca sa nu plece masina din loc)
      dai drumul la ambreiaj.
      pana sa ajungi cu ambreiajul sus motorul trebuie sa se opreasca…

  15. Cine e curios sa afle cat mai are masina lui pana la un eveniment asemanator, sa verifice turbina, mai exact, jocurile in ax. Verificarea nu dureaza mult (doar se desface un furtun) si te scapa de multe probleme.

    Faza cu carpa e valabila doar daca desfaceti cat mai aproape de galeria de admisie. Clapeta de acceleratie la diesel nu exista, e doar o clapeta de inchidere, ajuta la oprirea linistita a motorului (mai rapid si cu mai putine socuri).

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!