It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Mic poc – Satu Mare

Adăugat de verdenpom
Raportează ca șters! 74

Am lasat un numar de telefon. Dupa 2 minute ma suna soferul din Audi, i-am spus ca nu este nicio problema, imi termin treaba in 10 minute si vin sa le dau filmarea daca taximetristul nu isi recunoaste vina. Asa a si fost, merg vreo 2-3 km pana la destinatie, rezolv treaba in 5 minute si il sun pe om. Ei erau la politie si deja completau declaratiile. Ajung la politie in centru langa tribunal, ma invart de doua ori pe acolo fara sa gasesc un loc de parcare. Ma duc spre zonele din exterior pe strazile cu sens unic, stationez in rand cu lumea fara sa blochez vreo iesire/trotuar/trafic si merg vreo 600 de metri pana la politie.
Ajung la politie, ma prezint, scopul si durata vizitei (stiti vorba), taximetristul recalcitrant ca cine sunt eu si ce caut acolo. Agentul ma scoate afara ca cica nu am ce cauta in sectie ca nu este centru de primire. Scot cardul din camera, il pun in telefonul celui nevinovat, coboram impreuna la agent(a) sa ii arat secunda cand s-a intamplat.
Rezultat: taximetristul amenda, initial declarase ca Audi-ul s-a urcat peste el in sens. La final am refuzat recompensatia pentru timpul pierdut (timp pierdut nu era, ziua oricum era pierduta pentru miniexcursia la Satu Mare) si ne-am vazut fiecare de drum.

37 comentarii

  1. Bravo pentru spirit civic!
    Taxiul nesimtit ca de obicei (vad ca si in alte orase strazile sunt ale lor).

    PS: circulatia pe 2 benzi in giratoriu inca este un semn de intrebare pentru unii..

  2. Frumos gestul. Dar totuși de ce nu ai voie în secție? Pe asta nu am înțeles-o.

    • Habar nu am, mi s-a spus ca nu era spatiu de asteptare si m-a trimis la plimbare pana am fost rechemat. Si eu am ramas mirat

  3. autofidel

    De asta sunt bune turbogirațiile, ca să-i oblige pe cei de pe banda 1 să părăsească giratoriul la prima sau a doua ieșire.

    https://www.researchgate.net/profile/Nimmi_Candappa/publication/265173667/figure/fig2/AS:555356553256960@1509418728326/Image-of-a-Turbo-roundabout-Source-Aerodata-International-Surveys-2014-Google-Maps.png

    Nu contest vinovăția taximetristului, dar nici cu celălalt nu mi-e rușine.. să te învârți în giratoriu pe banda 1 la nesfârșit nu e un semn de inteligență.

    • Pfff… de asta sunt bune si strazile cu o singura banda, un singur sens, fara treceri de pietoni, fara curbe si fara intersectii… Sa nu mai trebuiasca sa fii atent la nimic altceva in timp ce conduci, nu?…

  4. autofidel-unde ai luat permisul, la Pitesti? Cel cu Audi a facut totul ca la carte, cu semnalizare corespunzatoare si incadrare pe prima banda pentru iesire din giratoriu. Taximetristul este un dobi, dar asa sunt oricum majoritatea.

    • autofidel

      calmează-te edi10000, e răsuflată discuția cu giratoriul, da, da e așa cum zici tu, pe banda 1 poți să te învârți până ți se termină benzina și ai „endless priority”. Multe succesuri pe banda 1..

    • Pe o parte are dreptate autofidel, daca faci stanga, pentru siguranta ta te incadrezi pe banda din stanga, pentru inainte sau la dreapta cel mai sanatos este sa folosesti banda din stanga.
      edi10000: de ce il jignesti? te simti barbat?

    • da, soferul de audi a mers legal, dar a meritat?

    • Edi,repeti aceeasi gluma rasuflata ori de cate ori simti nevoia? Penibil 🙁
      Daca stii ca faci dreapta sau mergi inainte,intr-un giratoriu,tii banda din dreapta(exteriorul giratoriului)
      Daca stii ca iesi la cea de-a treia,patra iesire,tii banda din stanga de langa interiorul giratoriului.
      Daca vrei sa intorci,tii banda cea mai apropiata de interiorul giratoriului.
      Bineinteles cu semnalizarea din timp si pe parcursul mersului in giratoriu.
      Intalnesc mereu soferi care intra in giratoriu si nu semnalizeaza nici ca „se rotesc” mai mult dar nici ca vor iesi pe undeva 🙁
      Ca exemplu giratoriul din apropierea Leroy Bragadiru: multi vin dinspre Bragadiru spre Bucuresti,fara nici o semnalizare.Iar tu cand vrei sa intri dinspre Leroy sa faci dreapta spre Bucuresti,nu stii cand sa intri.Si majoritatea fac asta.Sa se fi schimbat legile si sa nu stiu eu?
      In cazul clipului de sus,gasesc vinovat si pe soferul Audi ptr ca nu a ales banda corecta,daca vroia sa iasa la cea de-a treia iesire,si pe taximetrist pentru neacordare si neasigurare la schimbarea benzii.
      Multi inteleg ca pe banda exterioara a giratoriului,te poti invarti ca un titirez.GRESIT!Pe banda interioara a giratoriului(de langa scuar) te poti invarti cat vrei.Nu te poate lovi nici o masina din stanga atunci,evident 🙂
      De aceea e bine sa „belim” bine ochii in giratorii si sa privim precum cameleonul.

      ps:Edi pentru linistea ta,am luat permisul la Udriste Bucuresti ’91.

      Drumuri bune tuturor si atentie mare in giratorii si nu numai.Bafta!

    • autofidel

      Legal, pe orice bandă din giratoriu te poți învârti ca un titirez, nu numai pe banda de lângă scuar. Orice mașină ar veni din stânga sau din dreapta, trebuie să schimbe banda pentru a intra pe banda ta, prin urmare trebuie să semnalizeze și să dea prioritate mașinilor existente pe banda pe care intră.
      Concluzia, legal poți să fii prost dacă asta vrei..

    • @Soferul…. tin banda de langa interiorul giratoriului pentru a iesi la a3a,sau a4a iesire DACA VREAU, nu ca zici tu ! 😉 Cand o sa scrie in codul rutier chestia pe care o zici tu atunci o sa fac asa, pana atunci tineti sfaturile soferiste pt tine !

    • Catalinp mergi cum doresti.Nu-ti face nervi din pricina comentariului meu.Nu te obliga nimeni sa-l iei in considerare.

      Drum bun flacau!

    • Ionut1984

      Daca baiatul era incadrat pe banda 1 ce vroiai sa faca? ha acum sar pe banda 2…desi nu am loc….ca asa recomanda Fidelcastro. Lasa, mergem ca la lege in primul rand si mai apoi pe recomandari

  5. L.E: pentru inainte sau la dreapta cel mai sanatos este sa folosesti banda din dreapta .

  6. A se observa si sagetile de dinainte de giratoriu…
    Sunt facute intr-un mare fel. In loc sa fie b1 pentru inainte + dreapta si b2 pentru stanga, desteptii le-au facut pe amandoua pentru inainte. Minti luminate ! De aici si dilema multora cand intra in giratoriu…

    • Stai ca la oradea au facut b2 dreapta si inainte, asa ceva mai rar… si stii care e patania cea mai tare? b1 inainte de giratoriu cu vreo 50-70 de metri se intersecteaza cu o iesire dintre blocuri respectiv bulevard adiacent si nu pot intoarce sa mearga pe centura ca deh, linie continua+marcaj asa ca cei ce ies dintre blocuri trebuie sa mearga vreo 500 de metri sa intoarca in oras pe bulevard peste 2 benzi in loc sa fi mers normal prin giratoriu si apoi centura

  7. OldSchool

    A mai fost o faza asemanatoare aici la Cluj nu stiu cine a postat-o si s-a dat culpa comuna.Cel cu Audi trebuia sa mearga la dreapta sau inainte cum au zis unii aici.Sunt curios cum au interpretat politistii satmareni.

    • Trebuia? :)) Scrie cumva in codul rutier ca trebuia? Doar daca sunt sageti pe benzi 😉

    • Cum au interpretat? Simplu, taximetrist neasigurare la schimbarea benzii si nesemnalizare, deci a luat 2 amenzi in loc de una. Probabil ca l-a vazut agentul cand a inceput sa il agite prezenta mea

  8. corsicanu33

    Soferul cu Audi e 100% vinovat. A facut stanga de pe marcajul inainte. Marcajele de preselectare a benzilor NU sunt optionale. In toata Europa in sensurile giratorii cu 2 benzi banda 1 e pentru dreata sau inaite iar banda 2 e pentru inainte si la stanga. Cine se invarte pe banda unu si iese din sens unde vrea sa stea cu permisul in buzunar dar IN CASA.

    • autofidel

      corsicanu33, nu e chiar așa, probabil corect ar fi fost culpă comună, faptul că cel cu Audi nu a respectat marcajele de preselectare a benzilor nu îl absolvă pe cel cu taxiul de faptul că nu s-a asigurat la schimbarea benzilor în giratoriu provocând un accident.
      Oricum, nu cred ca s-a complicat polițistul și l-a scos vinovat doar pe taximetrist, era greu de demonstrat de unde venea și unde intenționa să ajungă cel cu audi.

    • @corsicanu33 Si la noi incepe sa fie din ce in ce mai des precizat un astfel de mod (normal) de a circula, prin introducerea marcajelor circulare care clarifica mult mai bine cum trebuie traversata intersectia in functie de incadrare.
      Vezi de exemplu:
      https://www.trafictube.ro/sensul-giratoriu-marcaje-circulare-directii-urmat/
      P.S. Cu acele marcaje soferul Audi-ul poate a fost mai putin bine inspirat, dar nu vinovat 😉

      autofidel Pe ambele benzi inainte de acea intrare este marcaj „Inainte” (0:04). Daca atat Audi-ul cat si taxiul ar fi „virat la stanga” (ar fi folosit a treia iesire in raport cu intrarea) mergand in paralel, parasind sensul fiecare de pe banda lui spre banda corespunzatoare a iesirii, fara nicio problema sau tamponare … am mai fi spus ca „că cel cu Audi nu a respectat marcajele de preselectare a benzilor”? 😉

    • autofidel

      GeluCJ, am văzut marcajele de la 0:04, cel cu Audi nu a respectat marcajul corespunzător benzii lui, dar nu este direct vinovat de tamponare, nu știu sigur cum se amendează nerespectarea marcajelor, dar ar fi trebuit sancționat.
      Culpă comună în ideea că cel cu Audi, indirect are o vină pentru producerea incidentului deoarece intrând pe banda cu marcaj dreapta și înainte, nu avea ce căuta la stânga în fața taxiului.

    • Ionut1984

      Alooo giratoriul nu are obligatoriu la stanga…. giratoriul il poti considera un drum cu sens unic. Da-te cu capul de cartea legii pana ajung sa citesti bucatica cu giratoriul. Ca sa stii si tu Audi putea sa se invarta pe banda 1-a 3 ani acolo. Isi lua o cisterna cu el si se invarteau pana explodau cauciucurile. Legea iti permite

    • autofidel Care marcaj inainte si dreapta? Mai uita-te inca o data la ele daca nu intelegi cand iti spune omul ca ambele benzi au marcaje identice…

    • autofidel La asa ceva m-am gandit cand am scris comentariul de mai sus:

      E vorba de o situatie asemanataore, insa cu un sens giratoriu avand doar trei iesiri, iar la intrarea in directia filmarii pe ambele benzi sunt aplicate numai marcaje „Inainte”.
      Cine crezi ca a gresit in acest caz: soferul Renault-ului, autorul, amandoi sau niciunul? 🙂

  9. verdenpom Avand in vedere ceea ce se vede in filmare, decizia politistilor a fost corecta. La 0:11 taxiul schimba banda de circulatie si directia de mers spre a doua iesire si loveste Audi-ul.
    Apreciez faptul ca ti-ai facut timp pentru a ajuta la prezentarea faptei asa cum s-a intamplat, contribuind in acelasi timp la stabilirea corecta a vinovatului.
    +
    P.S. A luat amenda si pentru nesemnalizare? 😆

  10. MotanuBob

    Legea este acolo pentru un motiv: sa fie o regula general valabila pentru toti deoarece nu tot ce este normal si evident pentru „X” este la fel de normal si evident pentru „Y”.
    Scrie in lege ca trebuie sa dai prioritate intr-o anumita situatie, atunci acorzi prioritate.
    Cine nu este capabil sa inteleaga si sa aplice acest lucru mai bine sa stea acasa si sa mearga cu transportul in comun.
    Nu se conduce un ansamblu de peste o tona dupa bunul plac pe drumurile publice.

    Bravo pentru autorul clipului!

  11. Dupa cum observ,din comentariile de mai sus,suntem doua tabere.Una spune ca te poti invarti pe banda intai si 3 ani,cum spune Ionut1984.
    „Ca sa stii si tu Audi putea sa se invarta pe banda 1-a 3 ani acolo. Isi lua o cisterna cu el si se invarteau pana explodau cauciucurile. Legea iti permite”
    Cealalta parte ca Audi e vinovat pentru nerespectarea semnului de pe banda.
    Il intreb pe Ionut1984,daca 6-7 masini dau roata pe banda intai timp de 3 ani,cei din bandele 2, 3 sau 4,pot opri motorul si pleca pe jos acasa,ca nu mai pot iesi pe undeva? Ce lege e asta prieteni?
    Eu stiu ca banda unu(exterioara) ai obligatoriu dreapta sau inainte….nu ai voie sa continui spre a 3a iesire
    Iar banda 2-3 ai obligatoriu stanga(iesirea a 3 a) sau intoarcere.
    Din cauza acestor dispute ajungem sa ne ciocnim intr-un banal giratoriu.Si vor mai fi pe viitor clipuri cu accidente in giratoriu,pun pariu. 🙁

    • MotanuBob

      @Soferu,
      „Il intreb pe Ionut1984,daca 6-7 masini dau roata pe banda intai timp de 3 ani,cei din bandele 2, 3 sau 4,pot opri motorul si pleca pe jos acasa,ca nu mai pot iesi pe undeva? Ce lege e asta prieteni?”

      Este similar cu a merge pe autostrada in banda 2 sau 3 si daca prin absurd (asa cum exemplifici mai sus) pe banda 1 ar circula un sir neintrerupt de masini care nu iti dau prioritate din varii motive ce faci? Te izbesti in ei pentru ca tu vrei sa iesi de pe autostrada?
      Nu, pui frumos semnal, si cineva iti va da prioritate. Similar si in sensul giratoriu doar ca liniile nu sunt drepte…

      „Eu stiu ca banda unu(exterioara) ai obligatoriu dreapta sau inainte….nu ai voie sa continui spre a 3a iesire. Iar banda 2-3 ai obligatoriu stanga(iesirea a 3 a) sau intoarcere.”
      Asta stii tu bazat pe cutuma dar altul nu stie aceasi cutuma si asa ajungeti sa va ciocniti. De astea exista lege.

      Este asa greu sa semnalizezi si sa te asiguri in intersectie?

    • Lasa-ne tata cu cazurile astea ipotetice dar nevazute niciodata.
      Nu ai marcaje care sa indice banda X numai la dreapta,stanga inainte? E clar, e banda ta in giratoriu.
      Intra unul peste tine in giratoriu cat timp tu esti pe banda ta? E clar vinovatul.
      Daca si asta e greu….

    • @Soferu
      Eu stiu ca banda unu(exterioara) ai obligatoriu dreapta sau inainte….nu ai voie sa continui spre a 3a iesire
      Iar banda 2-3 ai obligatoriu stanga(iesirea a 3 a) sau intoarcere.

      Hmm … asa sa fie intotdeauna? 😉 Am prezentat nu demult un exemplu:
      https://www.trafictube.ro/sensul-giratoriu-marcaje-circulare-directii-urmat/
      in care in acelasi sens giratoriu ai:
      – La o intrare (0:14-0:54) B1 obligatoriu prima sau a doua iesire („inainte sau la dreapta”) si B2 obligatoriu a doua iesire ori restul („inainte sau la stanga”) ;
      – La o alta intrare (1:02-1:47) ai prima banda obligatoriu numai prima iesire („la dreapta”) si B2 obligatoriu a doua sau restul („inainte sau la stanga”).
      P.S. Dupa cum se stie, marcajele (daca exista acolo) fac diferenta 😉

    • b19rrx
      Exact, dar de la Soferu nici nu ma asteptam la mai mult…
      Pana la urma, este mult mai plauzibil sa fie circulatie atat de mare pe b1 de pe un bulevard incat sa nu poata intra nimeni de pe o straduta laterala, decat sa se invarta cateva masini la infinit pe b1 in giratoriu. Si totusi in realitate cei de pe straduta pana la urma tot intra in trafic, de obicei lasati de altii.
      Cat despre sensul giratoriu, din cat am condus eu, singura situatie cand asa ceva s-a intamplat in realitate a fost cand vreo 20 de taximetristi au protestat fata de scumpirea RCA, si cativa dintre ei au fost suficient de… (cum vrei tu) incat au blocat in acest fel un sens giratoriu intr-o comuna de langa Timisoara (Giarmata). Daca nu ar fi avut posibilitatea aceasta cu giratoriul, probabil ar fi gasit ceva stradute fara semafoare, pe care sa circule in acelasi fel pana cand gatuiau tot traficul. Deznodamantul daca nu ma insel, e ca a venit politia si le-a dat totusi amenda 🙂

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!