It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Din scoala de soferi ies si multi cretini…

Adăugat de nighthawk
Raportează ca șters! 66

De ce sa folosesti Banda 1, daca e libera?

Ce mai caută lumea:
  • https://www trafictube ro/scoala-soferi-multi-cretini/
  • dacă eşti cu camionu incărcat ai voie să schimbi viteza în pantă
  • sofer incepator

37 comentarii

  1. bmw + incepator = bomba cu ceas

  2. Pentru ca e din banat si tre sa fie fruncea. Deasemenea e prima oara cand a vazut drum in rampa si nu stia ce trebuie sa faca

    • Mi-ai amintit o chestie amuzanta. Eu sunt din sud , la un moment dat aud masina politiei si pe dnul politist spunand „masina de Banat , trageti pe dreapta „. Ma uit si vad masina de „banat”…. cu numar de BN, adica Bistrita Nasaud, dar dnul politist le-a cam incurcat atunci. M-am amuzat teribil. Mari figuri sunt politistii, uneori….

  3. Asta e rezultatul școlilor de șoferi. Mai bine de trei sferturi dintre începători habar nu au ca sunt obligați să elibereze banda 2 . Nu o fac pentru ca nu stiu si aici e vina instructorilor. Să vedeți pe autostrada cum e cand dai de un asemenea exemplar de merge cu 100 km/h pe B 2 si tot el te înjură daca l claxonezi cand il devansezi prin dreapta.

    • S-o fi gindit ca pastreaza echilibrul soselei, altfel se rastoarna cu el daca merge pe margine…

  4. Alin Sava

    Din pacate in situatia prezentata titlul clipului se aplica autorului si celor care au comentat anterior. Pe portiunea respectiva exista la inceputul rampei indicatorul „banda destinata circulatiei vehiculelor lente” si este cea pe care merge bmw-ul.

    • Tu ai carnet? Indicatorul acela inseamna ca mergi pe banda 2a? https://www.drpciv-teste.ro/images/sections/6113.png Aia inseamna ca daca nu poti sa mergi cu cel putin 30 km/h nu ai ce cauta pe B2. Dar daca poti sa mergi cu >30 atunci poti sa mergi si pe B2 daca nu cumva B1 e libera si altii in spate ar vrea sa te depaseasca. E ca si pe bulevardul cu 2 benzi pe care esti obligat sa mergi pe B1 daca e libera!!

    • Si pe indicatorul urmator apare un camion taiat. Pana si camionul incarcat l-a depasit pe vinovat.

    • Ai partial dreptate.
      In cazul acelui indicator viteza pe B2 este de minim 30km/h iar viteza pe B1 este SUB 30 km/h. Daca eu merg cu 31km/h am tot dreptul sa circul pe B2 chiar daca se face coada in spatele meu.
      Unde e greseala?

    • @salex Indicatorul ăla nu spune că dacă circuli cu mai mult de 30 km/h ești obligat să mergi pe banda doi, ci că pe banda doi ești obligat să circuli cu o viteză mai mare de km/h. Regulile de circulație care spun că benzile se ocupă succesiv de la dreapta spre stânga se aplică în continuare în zona de acțiune a acelui marcaj.

    • Indicatorul se numeste „banda suplimentara pentru vehicule lente”.
      La analiza pe text, adjectivul „lent” are sens doar in relatie cu o referinta fata de care se raporteaza.
      Lent față de cine? Pai față de B2 care are viteza minima 30km/h.
      Rezulta ca pe B1 circula doar cei cu viteza obligatoriu SUB 30km/h.

    • Salex și Alin Sava: sensul unui indicator de circulație nu se aplică doar el, de unul singur, ci laolaltă cu celelalte reguli. Ți-au mai explicat colegii, acest indicator te obligă doar că dacă nu poți merge cu mai mult de 30km/h, nu ai ce căuta pe B2. Dar asta nu înseamnă că dacă mergi cu 31km/h poți face ca acest BMW. Chiar și dacă mergi cu 100km/h, dacă e B1 liberă ai obligația ca să mergi pe ea

    • @Salex daca ai permis cred ca e cazul sa mai revizuiesti legislatia. Tu esti genul care ii sare in fata unuia care merge cu 130km/h pe B2 pe autostrada, tu avand 100 km/h obligandu-l pe celalalt sa franeze argumentand „am tot dreptul sa depasesc, am si semnalizat”.

    • Petre Ţuţea zicea: „Am stat 13 ani în temniţă pentru un popor de idioţi”.
      La fel, Brâncuşi: ”V-am lăsat săraci şi proşti, v-am găsit şi mai săraci şi proşti”
      Mare dreptate au avut.

      Vad ca deductia logica e un element care lipseste.
      @dragoscj revolutioneaza matematica. Pentru el 31 nu e „mai mult” de 30 decat in anumite conditii. Probabil functie de marca masinii sau de fazele lunii…

      @rares443 inventeaza scenarii, se baga singur in seama si intelege frazele dupa o logica numai de el stiuta. Ce legatura o fi avut ce am scris eu cu ce a inteles @rares443, nu se stie. Mister si groaza.

    • @Sales ar trebui sa primesc invitatie speciala ca sa comentez? E clar ce fel de persoana esti. Cred ca nu mai e nimic de spus :)). Ramai cu 31km/h pe banda a doua :)). Spor.

    • S-ar putea ca salex să aibă dreptate în situația asta, confirm articolului 42 din OUG:

      > Când circulaţia se desfăşoară pe două sau mai multe benzi pe sens, acestea se folosesc de către conducătorii de vehicule în funcţie de intensitatea traficului şi viteza de deplasare, având obligaţia să revină pe prima bandă ori de câte ori acest lucru este posibil, dacă aceasta nu este destinată vehiculelor lente sau transportului public de persoane.

      Corectați-mă dacă articolul respectiv nu mai e în vigoare. Din ce înțeleg de aici nu ai nicio obligație de a reveni pe prima bandă atunci când aceasta e destinată vehiculelor lente.

    • Mda ov1d1u, ce zici tu e ambigu cum e de altfel toata legislatia romana. Dar cred ca acolo se refera la benzi destinate doar autobuzelor/vehiculelor lente. Cum sunt in orase benzile speciale pt autobuze unde nu ai voie sa circuli cu masina personala. Desi nu am vazut asa ceva pentru camioane..

    • ov1d1u Legal vorbind poti merge si pe autostrada pe contrasens, atat timp cat nu e niciun ‘organ’ care sa constate abaterea. In cazul de fata, chiar soferul cu BMW-ul era vehiculul lent, iar pe B1 nu era nicio masina, pentru ca si camioanele voiau sa-l depaseasca.
      Ar mai fi articolul asta:
      Art. 35

      (1) Participanţii la trafic trebuie să aibă un comportament care să nu afecteze fluenţa şi siguranţa circulaţiei, să nu pună în pericol viaţa sau integritatea corporală a persoanelor şi să nu aducă prejudicii proprietăţii publice ori private.

  5. spune sincer, l-ai depasit pe dubla continua 200 de metrii mai in fata? ultima masina care n-a mai rezistat sa mearga in spatele lui a fost un SUV cu numere de CJ, parca…chit ca BMW-ul mergea cu 70 in limita de 50.

    • Puteam sa-l depasesc pe dreapta, ca toti ceilalti…dar inca eram socat cat de tampit poate sa fie si intre timp s-a terminat portiunea cu 2 benzi.
      Din cauza unuia ca asta se intampla accidente, pentru ca fiecare il depaseste cum poate/crede si nu mai respecta nimeni nicio regula.

    • am inteles, eu am ajuns in spate chiar dupa serpentine si nu l-am vazut cum mergea, in zona urmatoare cu o banda pe sens si linie dubla (limita 50) mergea cu 65-70 si chiar m-am mirat ca e asa ”cuminte”. singurul dintre mine si el era un SUV care l-a depasit nonsalant chit ca un km mai in jos se facea depasire regulamentara. Deci, tu ai fost? Ca daca asa e, zau, a fost cea mai inutila depasire ever.

      @Val In filmare se vede capota masinii mele. E o compacta alba. Nu depasesc decat atunci cand am dreptul legal sa fac asta, altfel nu asteptam cu atata nerabdare cele 2 benzi de urcare.

    • #Val
      Cind tu esti pe B2 si B1 e libera, muti cazanul acolo, nu trebuie un indicator anume sa-ti aminteasca la fiecare 50 metri… „banda destinata vehiculelor lente” tocmai asta inseamna in traducere libera: cind te tirasti pe B2 si altii te imping de la spate, schimba macazul…

    • Jane, respira, citeste si vezi daca se pupa ce am intrebat eu cu ce spui tu, altfel, de acord cu tine, urasc cretinii care stau pe banda 2 si viseaza cel putin la fel de mult ca pe tiristii care se fac ca nu vad indicatorul de la urcare pe Dealul Negru (portiunea dinspre Valcea) care le interzice sa mearga pe banda 2.
      Eu inca astept raspunsul, l-a depasit autorul pe BMW-ist pe dubla continua imediat dupa curba sau nu?

    • @Val In filmare se vede capota masinii mele. E o compacta alba. Nu depasesc decat atunci cand am dreptul legal sa fac asta, altfel nu asteptam cu atata nerabdare cele 2 benzi de urcare.

    • respecte, in cazul asta. oricum, fara filmarea asta as fi trait cu impresia ca am vazut primul sofer de BMW disciplinat :))

    • Din filmare si din serpuirea desteptului cu tirul incarcat cu masini, toti circulau cu mult peste viteza legala. Cu ce a gresit masina albastra? Ca respecta viteza legala pe un drum in panta ,in localitate si unde se semnalizeaza pericole de accidente?. Sint convins ca pe portiunea respectiva de drum viteza constanta este de plus 70km/h,indiferent de banda. Romanul nu este in stare sa mearga in coloana ,cu viteza maxim legala !

      @asevgal Obligatia ta legala e sa nu incurci traficul, nu sa faci ordine cu cine merge sub/peste viteza legala. B1 era libera pe toata lungimea ei, si nesimtitul ala de sofer trebuia sa stea pe B1. Asta e aceeasi atitudine ca a cretinilor de pe E85 care stau aproape de axul drumului ca sa nu-i poti depasi nici pe banda aia de urgenta, nici pe contrasens, ca sa arate ei ce cunoscatori ai legislatiei sunt.

    • „…de pe E85 care stau aproape de axul drumului ca sa nu-i poti depasi nici pe banda aia de urgenta, nici pe contrasens, ca sa arate ei ce cunoscatori ai legislatiei sunt.”

      Din cate stiu, pe E85 este acostament consolidat, iar varianta regulamentara de a efectua depasirea acolo este pe stanga, adica cu intrare pe sensul opus de mers. Ca obiceiul locului este altul, stim cu totii.

      @SP Asa este, dar macar cei depasiti ar trebui sa stea pe dreapta benzii si nu spre axul drumului. Sunt multi care stau pe mijlocul drumului, numai ca sa nu-i poti depasi, pentru ca ei merg cu viteza maxima legala. Ignorand practic regulile pe care trebuie sa le respecte atunci cand sunt depasiti (sa te dai cat mai pe dreapta benzii si sa nu accelerezi)

  6. Colcăie DN-urile si autostrăzile de șoferi care vad doar B2, dovada e mai sus. Deci, 2 din 3 șoferi interpretează cum vor ei legea si sunt siguri că mersul pe B2 e absolut legal chiar dacă B1 e liber. Trist.

    • Nu e trist,se circula cu mult peste limita legala pe B2 si nimeni nu ma poate obliga pe mine sa circul pe B1,atata vreme cat respect viteza legala pe B2. Legislatia romana nu ma obliga sa trec pe B1 daca un timpit vrea sa alerge cu mult peste viteza legala pe B2!

    • asevgal, conform articolului 42 din OUG 195/2002 ești obligat să revii pe prima bandă atunci când e posibil:

      „Când circulația se desfășoară pe două sau mai multe benzi pe sens, acestea se folosesc de către conducătorii de vehicule în funcție de intensitatea traficului și viteza de deplasare, având obligația să revină pe prima bandă ori de câte ori acest lucru este posibil , dacă aceasta nu este destinată vehiculelor lente sau transportului public de persoane.”. Desigur, în cazul de față, având indicatorul ăla la secunda 3 nu mai ai obligația asta, dar în rest dacă prima bandă e liberă atunci e musai să o folosești pe aia.

  7. Probabil era ultima sparla de 316i si ii era groaza ca la ingustarea benzii va trebui sa opreasca din cauza traficului si sa plece din panta.

  8. de ce? de ce sa stai in spatele lui cand vezi ca nu are nici cea mai mica intentie de a parasi b2?

    • L-o fi vazut ca-i incepator si sa nu faca vreo „minune” tocmai cind trece prin dreptul lui. Au fost cazuri destule. Dar asta nuuu, o tine mort-copt pe B2…

  9. Alin Sava

    Recomandare si chiar rugaminte pentru cei ce nu cunosc indicatorul „banda destinata vehiculelor lente”: mergeti si conduceti intr-o zona montana din Austria, Italia, Franta etc. unde acest semn abunda si veti intelege scopul si functionalitatea lui. Vehiculele lente, in special camioanele, merg inainte pe banda marcata cu „30” (e adevarat ca simbolistica indicatorului este nefericita, ii face pe unii romani sa vada acolo o limita minima de viteza), cine vrea sa depaseasca o face pe banda suplimentara nou aparuta (cea din dreapta) ca pentru asta e facuta in acel loc. Ideea principala este foarte simpla: in capat, unde se revine la o singura banda, nu camionul incarcat trebuie sa opreasca in rampa ca sa dea prioritate vr-unui turism ca dhe se grabeste cocalaru’ sa ajunga in statiune.

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!