Adaugă comentariu

47 comentarii
  1. Explozie, derapaj, evitare, ce a fost acolo ??

  2. nu s-ar fi dus unul mai repede la soferi sa vada ce-a mai ramas din ei…

    • daaa…le era frica la toi sa nu ii sarute 🙁 . Clipele alea ii pot salva viata omului…

  3. Nou

    reactie de sofer roman …..jeguri penale care nu se obosesc sa-l ajute pe soferul tirului

    • Nou

      bai cum va gasiti toti chuck norisii sa ii judecati pe altii. Daca lua foc rezervorul sau il tragea pe ala din cabina cu coloana rupta spuneati ca se baga si soferul roman fara pic de cunostinte de prim ajutor. E misto din fotoliu sa nu fii un sofer roman jeg penal, nu?

    • Nou

      NU ZIC SA-L SCOATA …SA MEARGA LANGA EL MACAR UNU SA VADA CE A PATIT …POATE NU-I GRAV POATE UN GAROU E SUFICIENT ETC….scuze capslock

    • Nou

      lupu radu …cand si daca ai un accident si ai 10 dobitoci care se uita la tine de la distanta sa vedem cum comentezi dupaia ….iti recomand youtube faith in humanity restored poate o sa intelegi ce inseamna o secunda in +

    • Nou

      Daca tot nu ne pricepem la prim ajutor,operatorii 112 ar trebui sa ramana la telefon si sa-ti dea indicatii pana la sosirea primului echipaj care poate lua decizii:politie,pompieri,salvare,nu numai „da bine am anuntat”.Restul nu mai este nimic de comentat,care,cine si de ce,devenim fara sa vrem mai delasatori,nu este primul clip care denota asta.

    • si cand dai de permis ai intrebari din de prim-ajutor … sunt si ele cu un scop acolo .. uneori 5 secunde poate salva o viata.

  4. Frățioare! Unu’ n-ar sari sa vadă dacă poate da o mâna de ajutor.

  5. Mai bine stai deoparte decat sa te bagi „sa ajuti”. In afara de situatia in care e in pericol (incendiu, rasturnare, prabusire) cand il scoti indiferent de situatie in 100% din cazurile care le-am vazut oamenii dispusi ” sa ajute” ori nu au avut DELOC cum sa ajute, ori, dw cele mai multe ori AU AGRAVAT SITUATIA.

    STATI DEOPARTE DACA NU STITI EXACT CE AVETI DON’T FACUT!!!

  6. Ala cu masina neagra de pe contrasens oare nu era in depasire si astia de aia s-au ciocnit? min. 00.50

    • Parcă nu. Mie mi se pare că pe la 0.48-0.49 tocmai ieșea din spatele tirului, să evite.

  7. Ca să suni la 112 nu ai nevoie de semnal la telefon.

    • *nu ai nevoie de semnal de la operatorul tau. Daca nu e semnal de la niciun operator eg:orange,vodafone,telekom, digi, nu ai cum sa suni.

    • Corect. La telefonul meu scrie „Emergency only” când nu are semnal suficient pentru convorbiri dar suficient pentru apeluri de urgență. Nu aveam nimic 🙁 Chiar și așa am încercat, dar degeaba. A trebuit să ies din mașină și să trec strada ca să prind ceva semnal amărât.

  8. Nou

    In curba aia tiristii intra destul de tare si cate unul derapeaza sau se rastoarna. Degeaba sunt atatea semne de avertizare, zona cu accidente, punct negru, cruci pentru morti etc. https://www.youtube.com/watch?v=6m5ssrMI77s

  9. Wow… teribil. Sper sa nu se lase cu decese… Pacat si ca nu s a gasit un sofer/pasager din cei din trafic care sa fi stiut ce sa faca in asa situatii. Nu sa agraveze situatia, ci pur si simplu sa o evalueze sau sa dea primul ajutor, daca stie evident…

    PS: Rammstein si Kamelot, nice

    +

    • Nou

      Noroc ca nu a prins autoturismele din spate. era carnagiu. Zici ca-i ruleta ruseasca.

  10. Nou

    Ce reactie intarziata au toti!!!! Poti sa mori sufocat sau ars intre fiarele contorsionate si nu vine nimeni sa te ajute, e mai importanta „parcarea” masinii si privitul prin geamul masinii ca la tv.
    Am ajuns acum cativa ani la un accident grav si tot asa, erau deja vreo 10 masini, aprox 15 persoane, toti cu mainile pe cap si la gura in timp ce in masina zdrobita din care iesea fum era o tanara insarcinata. Nu mi-a pasat de sange, ca imi stric hainele sau de ceva mai grav, varul sotiei baga ranga in caroseria zdrobita si eu de pe cupola saream pe ea pana am indoit cadrul geamului la o portiera din spate si am reusit in 2 min sa o scoatem pe sarmana fata. In 20 min eram cu ea la spital. A supravietuit si ea si copilul.
    TOTI se uitau ca la Reality Tv, inclusiv tatal fetei insarcinate, care iesise singur din masina, dar fiind socat stergea cu un servetel bara din fata a masinii, cam singura parte ramasa intacta. In cealata masina pasagerii din fata au murit.

    Nu inteleg lipsa de reactie a majoritatii in cazul accidentelor grave, nu suntem toti oameni? Nu ai vrea ca in cazul in care ai un accident grav si e posibil sa mori in flacari sau sufocat in fum, cineva sa vina sa te ajute in minutul 1?

    • A avut noroc femeia ca nu avea fracturi deschise/leziuni la coloana etc. Daca a supravietuit atacului tau asupra masinii (sper ca realizezi ca sariturile tale pe masina numai bine nu-i faceau victimei). LASATI VICTIMELE IN PACE DACA NU STITI CE AVETI DE FACUT!!!! AM VAZUT PREA MULTI MORTI DIN CAUZA „BUNILOR SAMARITENI”!

    • A avut noroc femeia ca nu avea fracturi deschise/leziuni la coloana etc. Daca a supravietuit atacului tau asupra masinii (sper ca realizezi ca sariturile tale pe masina numai bine nu-i faceau victimei) in mod sigur supravietuia si daca era tratata si scoasa din masina cu grija. LASATI VICTIMELE IN PACE DACA NU STITI CE AVETI DE FACUT!!!! AM VAZUT PREA MULTI MORTI DIN CAUZA „BUNILOR SAMARITENI”!

    • Nou

      Adydum, tu cu „LASATI VICTIMELE IN PACE” faci parte tipologia privitorului clasic care prefera sa nu faca nimic. Afla ca victima salvata de mine avea hemoragie masiva in zona fetei si in gura, fata insarcinata nepurtand centura a dat cu fata de bord, cel mai probabil maxilarul fracturat, tot drumul pana la spital m-am straduit sa-i eliberez caile respiratorii, a trebuit sa-i asez capul pe o parte pentru ca sangele sa nu alunece in plamani, sange peste tot, dar nu a mai contat. Cu salvarea ne-am intalnit la intrarea in oras si a plecat mai departe catre celelalte victime care nu au mai supravietuit.
      Sunt convins ca fata s-ar fi inecat in propriul sange in 20 min pana ar fi ajuns ambulanta.

    • Exact din tipologia aia fac parte. Sunt paramedic SMURD, nu vorbesc din auzite sau „asta-i parerea mea”. Realizezi ca daca avea leziuni la coloana o paralizai cu actiunile tale? Asa cum ai avut grija sa aiba caile respiratorii libere puteai face acelasi lucru fara sa o tragi afara din masina.
      REALIZEZI CA SUNT MULTI MORTI TOCMAI FIINDCA SE APUCA LUMEA SA TRAGA DE EI????
      Scopul unei interventii nu e sa scoti cat mai repede victima si sa fugi cu ea, CI SA O PROTEJEZI, SAU O STABILIZEZI SI D-ABEA PE URMA TRANSPORTUL!!

    • Ultimul accident la care am intervenit(fiind in timpul liber) bucuresti, soseaua Giurgiului la cap de linie tramvai, fata 16-17 ani gasita inconstienta. Lovita pe trecerea de pietoni. Pana a venit salvarea deja vorbeam cu ea. SEMNE FRACTURA BAZA DE CRANIU. Iti dai seama daca lasam oamenii care vroiau sa o suie in masina sa o duca la spital?? (august ac).
      Valu lui traian: pieton aprox 50 de ani lovit de masina: fractura deschisa tibie si peroneu, hemoragie. Inconstient, respira. Pana la sosirea salvarii oprit hemoragia.
      Constanta: Brotacei accident taxi cu alt auto. Pasagerul din taxi reclama dureri in zona cervicala. Imobilizat pana la sosirea ambulantei.
      Constanta zona trocadero (lapusneanu). Pieton lovit de masina, ramas intre rotile din spate. Cand am ajuns (repet sunt cazurile intalnite in timpul liber) oamenii vroiau sa il scoata de sub masina. Ii opresc sa miste victima si ii mobilizez pentru a muta masina de pe victima.
      Etc…
      Mercedes rasturnat pe DN22 2 victime, A2 X5 incendiat, E85 laguna rasturnata, A2 tir rasturnat, si astea sunt doar o parte din cele intalnite civil fiind in trafic si am facut ce trebuia facut…
      Daca vrei, in Buc sau Cta iti pot da cateva sfaturi utile pentru astfel de situatii ca sa nu mai sari pe o masina cu victima inauntru, decat daca situatia intr-adevar o cere… Aviz si altor amatori!

    • Nou

      Adydum, probabil am tras unele concluzii gresite despre tine, eu nu am spus ca trebuie sa scoti victimele din masina in toate situatiile, pe mine in filmul asta m-a frapat lipsa de reactie a celorlalti, adica in primele doua minute nu s-a dus nimeni la cabina tirului sa vada ce se poate face imediat, poate se sufoca soferul cu un obiect strain, propriul sange sau propria limba.
      In cazurile astea VICTIMELE NU TREBUIE LASATE IN PACE, degeaba te apuci si suni la 112 sau te uiti ca la tv, poate, poate e altcineva mai curajos sa vada ce s-a intamplat cu soferul, pana ajunge ambulanta victimele sunt de mult sufocate daca nu se intervine imediat.

      Daca esti paramedic SMURD, stii foarte bine ca NU in toate accidentele ai reusit sa ajungi in timp util la victime si de multe ori lipsa de reactie a celorlalti prezenti a fost fatala.
      Tu ca paramedic SMURD ar fi trebuit sa dai sfaturi din primul tau comentariu despre cum se intervine corect in primul minut la un accident, asta cu „LASATI VICTIMELE IN PACE” e inutil pentru ca se pricepe multa lume.
      In cazul fetei salvate de mine, nu se putea face stabilizarea in masina, cupola era turtita, interiorul plin de fum, am aflat de la cei prezenti ca mai este cineva in masina, lichide curgeau de sub masina, la baterie nu am reusit sa ajung ca sa o deconectez, am localizat victima si nu parea ca respira, nu cred ca era cazul perfect in care sa lasi victima in pace si sa astepti 20 minute asta undeva la 30 km inafara orasului.

    • Nou

      Si nepasarea ucide, am vad multi care nici nu opresc la accidente, incetinesc ca sa-si satisfaca curiozitatea dupa care pedal to the metal.
      Imi amintesc alt caz in care am intervenit, era iarna – 15 grade inafara orasului, ma depaseste pe gheata unul cu un ford si se departeaza la aprox 500m, dupa prima curba nu il mai vad pe sosea, am zis ca s-a tot dus, dupa inca 2 km o intreb pe sotie daca nu i s-a parut ciudat cum a disparut asta si ea imi zice ca i s-a parut ca a vazut fum undeva intr-o râpă pe dreapta. Am mai mers 1 km si nu am rezistat si m-am intors la curba respectiva si intradevar erau la 50m intr-o vale intr-o padurice, iesisera singuri din masina dar din cauza ranilor nu puteau sa urce dealul abrupt acoperit cu zapada. Nici aici nu a fost cazul sa las victimele in pace.

    • Desi admir dorinta de a ajuta, in 100% din cazurile in care au sarit necunoscatori asupra victimelor grav ranite au produs mai mult rau. Iar in multe situatii au ANULAT sansele victimei de a supravietui. Cum in accidentele rutiere grave leziunile asupra coloanei cervicale apar foarte des orice interventie asupra victimei fara a tine cont ca respectivul trebuie intai IMOBILIZAT agraveaza situatia. Spui de respectiva persoana ca nu respira. Nu cred ca smulsul din masina si deplasarea de 20 minute la spital ar fi putut sa ii salveze viata daca nu respira..
      Ce poate face o persoana totusi:
      Suna la 112 ( defineste locul exact unde este accidentul, numarul de victime)
      Balizeaza zona
      Stabilizeaza masina
      Decupleaza borna.
      Intrarea in masina fara decuplarea bornelor e f periculoasa deoarece se pot declansa si alte airbag-uri cu consecinte grave!
      Verifica daca respira ( fara „mi se pare”la concret cu obrazul in dreptul gurii victimei, oglinda, priveste toracele etc).
      Daca nu respira ( implicit nu are nici puls) atunci il extrage din masina ( la fel si daca exista pericol de incendiu, prabusire etc.) si incepe manevrele de resuscitare ( masaj cardiac) .
      Daca respira, ii tine capul drept cu palmele in dreptul urechilor ( astfel incat coloana, gatul si capul sa fie in acelasi ax, nemiscat).
      Mentine acea pozitie pana la venirea echipajelor de salvare, chiar daca victima se agita.
      Daca exista si a doua persoana aceasta poate incerca oprirea hemoragiilor prin presiune directa pe rana. NU garou !
      Daca masina este rasturnata NU desfaceti centura de siguranta. (Valabil inclusiv daca respectivul nu are nimic). Va cadea in CAP !!!! Intai se sustine pana cand centura este libera si abia atunci se poate desface!!!!
      NU faceti NIMIC decat ce STITI ca EXACT asa trebuie facut!!!

      @autofidel respectiva sigur respira (altfel actiunea ta ar fi fost total inutila) dar ai trecut pe langa urmatoarele pericole:
      -sa aiba fracturi sau leziuni ale coloanei sau craniului iar prin miscare respectiva murea si / sau paraliza
      – prin sariturile si loviturile asupra masinii se puteau declansa alte airbag-uri ce provocau alte leziuni (gandeste-te ce inseamna un airbag lateral sa sara cand este sprijinit cu capul de acel stalp). Am vazut accident in care soferul a murit fiind lovit de airbag ( centura pusa prin spatele lui astfel incat capul lui a ajuns in zona inainte sa se declanseze airbag-ul).

    • Nou

      Da Adydum, acum si eu admir faptul ca te-ai decis sa dai sfaturi legate de ce poate face o persoana „totusi”, am citit tot mesajul tau e destul de ok, exceptand faptul ca balizarea, stabilizarea si decuplarea bornei se pot face mai greu de catre o persoana in mijlocul campului cand masina e deformata.
      Nu admir incapatanarea ta ca am procedat gresit, cu toate ca nu ai fost acolo, masina era veche fara airbag-uri, interiorul plin de fum si gura plina de sange si tu zici ca trebuia sa o las acolo inauntru, eu cred ca tu esti paramedic smurd, dar asta nu inseamna ca esti SuperMAN si restul trebuie sa fie doar spectatori cu popcorn si ochelari 3D.
      Nu trebuie sa fii doxa de proceduri ca sa iti dai seama ca dintr-o masina plina de fum in care nu poti sa respiri nici 20 secunde, din care curg lichide ce pot lua foc, victimele trebuie scoase imediat, nu dupa 20 minute de privit.
      In cazuri mai simple, e doar suficient de verificat in primele minute daca victimele pot sa respire, eventual oprit hemoragii, indiferent de rezistenta nimeni nu poate sa-si tina respiratia pana vine smurdul. Ce vreau sa zic este ca ce poate face o persoana in primele minute „totusi”, de multe ori poate fi sansa la viata a victimei.

  11. Imi creste tensiunea cand vad prostii care stau si privesc. Tipic mioritic sa privim ca boii, e mult mai simplu si mai comod! Pt toti boii: Sari frate din masina si ajuta! Dirijeaza boii! Pune-i sa avertizeze masinile care vin din spate, verifica victimele, ajuta-le! Nu trage de ele, asigurate ca pot respira ca nu au hemoragii, asigurate ca masinile au motorul oprit, pune mana pe un extictor. Pune un alt bou sa sune la 112, daca nu e posibil ce faci? Stai si astepti? FA CEVA S-AR PUTEA SA SALVEZI O VIATA!

    • Motorul oprit, frana de mana trasa, masina pe cat posibil calata, accidentul cat mai din timp semnalizat. Victima trasa din masina DOAR daca e incediu, pericol de prabusire SAU in stop cardio respirator.
      Pentru un neinitiat singurul lucru (dar foarte util) este sa ajunga in spatele victimei si cu palmele sa tina capul drept ( coloana, gatul si capul sa fie o linie perfecta).

  12. Nou

    Am vazut un accident asemanator: doua tiruri ciocnite frontal. Mai bine de jumatate de ora s-au chinuit pompierii sa scoata victimele din cabine-si asta cu echipamente profesionale si oameni bine pregatiti. Extrem de greu sa poti face ceva, in situatia din clip

  13. Cateva sfaturi legate de editarea filmului:
    Timp mai mult pentru afisarea pozei. Timp mai putin pentru afisarea chestiilor acelea negre.

  14. aia doi din fata ta ce dracu faceau ?! mari tantalai ….

  15. Ar fi interesant de aflat câți dintre cei care acuză de la tastatură lipsa de reacție a oamenilor chiar ar fi făcut (alt)ceva mai util in condițiile alea. Sau poate nu.
    Lupu Radu, TimTrafic și Adydum au perfectă dreptate mai sus. Ca să nu mai zic – se poate vedea – cum curgea pe drum motorina din rezervoarele sparte.
    În maxim 20 de secunde cineva suna la 112, nu știu cât a durat exact dar sigur în mai puțin de 10 minute erau toți la fața locului: ambulanțe, SMURD, Pompieri, Poliție.
    Pozele de la sfârșit au fost făcute cu mult după ce plecaseră ambulanțele spre spital.
    Polițiștii cu care am vorbit au spus că în curba aceea se întâmplă des accidente. Posibil că există întotdeauna pe-aproape resurse în stand-by gata să intervină.

  16. Da, oameni buni, trageți de oameni de prin mașini accidentate. Sigur veți face mai mult rău decât bine. Nu știi niciodată dacă ce faci tu îl va paraliza sau nu. Cum spunea cineva mai sus, primul lucru pe care-l faci e să suni la 112, apoi să te îngrijești de victimă (sau în timp ce vorbești cu cei de la 112). Probleme pot apărea și după accident.

  17. Nou

    Soferul a pierdut controlul volanului. Era cu sotia lui in masina , amandoi fara centura. Norocul face ca el are doar capul spart, cel putin asta era ieri iar sotia doar un deget rupt si ceva leziuni minore. Amandoi sunt internati la spitalul Bagdasar in Bucuresti.

  18. Nou

    Sunt oameni care mor cu pistolul in mana in fata hotului neinarmat,asa ca sa nu-i acuzam degeaba ca nu au curaj,bravo celor care stiu ce sa faca si au curaj,degeaba stii teorie daca nu ai curaj sa pui si in pratica.Din pacate pregatirea pentru prim ajutor este superficiala,nu cred ca cineva de aici(sau foarte putini), au facut in scoala de soferi si nu numai,practica propriu-zisa.Mai bine sa schimbe legislatia si sa angajeze operatori specialisti la serviciul 112 care sa te tina la telefon si sa te indrume,sa poti sa dai corect un prim ajutor,iar in scoli sa se bage si ora de practica si mult mai detaliata.
    Slider sunt multi,din pacate se pare ca nu era nici unul in zona atunci!

  19. Am citit cu atentie toate comentariile. Inteleg patosul celor care spun ca ei, in situatii similare ar face si ar drege, desi, cinstit, unii ar trebui sa recunoasca ca nu prea stiu exact ce ar fi putut face. In plus, una e sa-ti dai cu parerea si alta e sa fi trait experiente similare, ba chiar sa fii „de meserie”.

    Apreciez, in special, postarile lui @Adydum. Sunt indrumari logice, de bun simt, si zic ca e bine sa le bagam cu totii la tartacuta. Una peste alta, chiar daca nu suntem medici, trebuie sa ne pastram cumpatul si sa incercam ori singuri, ori sa ne organizam, daca suntem mai multi, in asa fel, incat sa urmam niste pasi logici pentru a salva victimele, daca sta in puterea noastra sa o facem. N-are sens sa ne repezim daca nu stim exact ce avem de facut.

  20. cat de papagal sa fi sa comentezi ca idiotul pe un asa accident. Cine sa faca ce in asemenea situatie! papagalii trebuie rupti de pene! e clar!

  21. Nou

    Omul zice ca el a vrut sa traga stanga brusc in asa fel incat sa nu se ciocneasca frontal. Ala de pe contrasens a intrat in partea lui dreapta. Nu stiu daca chiar aia a avut in cap dar probabil ca daca era „bot in bot” nu mai scapa asa usor.
    Era masina lui personala, fara casco.

  22. Nou

    Ati vazut ideea?????????????? 50km/ora limita. Cam mult pentru asa curba. Respecta tirul 59 si derapeaza. Acolo 30km/ora ar fi in mod normal, fara drum ud sau inghetat.

  23. Era bine daca aveai prezenta de spirit sa te apropii de cabina si sa vezi in ce stare sunt cei dinuntru. La rusi in astfel de videoclipuri lumea reactioneaza parca mai rpd. Banuiesc ca soferul camionului a franat brusc doar cu intarderul si de aia a facut foarfeca si s a dus pe contrasesns. HAI CU AUTOSTRADA !

Vezi si...