Adaugă comentariu

16 comentarii
  1. Nu mi s-a parut nimic periculos sau ilegal in afara faptului ca ai iesit din giratoriu de pe banda centrala, asta poate sa fie periculos daca pe banda 1 ai masina care nu vrea sa iasa din cerc

    • In acele cazuri (dar nu numai) este indicat sa te asiguri bine la parasirea sensului giratoriu 🙂
      Iesirea din giratoriu de pe banda a doua nu este o problema atat timp cat sensul giratoriu are mai multe benzi pe calea de rulare inelara, iar iesirea vizata de asemenea este dimensionata pentru mai multe benzi.

  2. Am si spus „poate sa fie periculos”, dar in cazul tau manevra a fost facuta in deplina siguranta. Singurul motiv pentru care mi-am permis analiza a fost faptul ca am vazut de 2 ori una dupa alta aceeasi miscare, si, daca asta se repeta, e posibil ca situatia sa-ti intre in reflex, atata tot, in rest, n-am ce sa-ti reprosez. Da copiii aia au intrat in cerc destul de la limita, dar okay, eu n-o faceam.
    Sanatate maxima.

    • Tsunami E OK, poti face ce analiza doresti si cat timp e la subiect e chiar binevenita. Multumesc pentru vizionare si comentarii. Numai drumuri bune sa ai!

  3. La primul caz, dupa cum arata marcajul pe asfalt (0:14) NU ar trebui sa ai voie sa intorci ci sa iti continui drumul pe E81. Mai mult, la 0:31, se observa ca cei care vin dinspre Turda totusi au acest drept dar numai pe B2. De remarcat ca acest sens NU are deloc directia DREAPTA.

    Practic pe aceasi arhitectura unii au mai multe drepturi decat altii, singura diferenta fiind sensul de unde vin; interesant mod de abordare. Ori e o inconsistenta in gandirea/intelegerea/pictarea marcajelor de catre admininstatorul drumului ori eu le nu inteleg.

    Poate ca o intersectie cu TREI brate dispuse la 120grade sa aibe directia INAINTE? Din compararea vizuala celor doua brate ale drumului E81 si stop cadrele de la 0:14 si 0:31 ar rezulta ca directia INAINTE este cea a drumului cu „rang” mai mare (E81 vs 103U).

    Revenind la intrebarea pusa de tine: atata timp cat nu esti nevoit sa iti reduci viteza sau sa schimbi directia, nu se va considera neacordare de prioritate.

    • Poate vezi diferențele:

    • T.C. poate ar fi bine sa recitesti ce am scris, sa intelegi la ce m-am referit si abia apoi sa te apuci sa-mi dai raspunsuri „la smecherie”.

      Sau tie ti se pare ca marcajul din poza pusa de tine are vreo legatura cu cele despre care am scris eu? Din contra chiar si imi confirma dubla masura cu care se judeca lucrurile in RO!

    • Cred că tu ar trebui să (re)citești ce ai scris. De mai multe ori chiar.
      În final recunoști

      eu le nu inteleg.

      .

      Mai studiază poza mea și o să vezi difetențele dintre cazurile când poți să întorci și cele când nu !

    • @salex Adevarat, sensul acesta nu are o iesire la dreapta cand vii de la Turda coborand pe Feleac. Cand vii insa din directia filmarii ea exista. Pe prima banda exista un marcaj circular sa zicem mai comun „inainte sau la dreapta” adica prima sau cel mult a doua iesire. Pe B2 e tot un marcaj circular cu o sageata „inainte” adica obligatoriu a doua iesire spre Feleacu (n-ai ce cauta de-acolo spre Faget) sau intoarcere pe Calea Turzii.
      Legat de acordare/neacordare de prioritate sunt de aceeasi parere si trebuie facuta distinctia intre cele doua categorii de cazuri.

      @TC
      Ref: https://www.trafictube.ro/sensul-giratoriu-neacordare-prioritate/#comment-471777
      Mi se pare putin cunoscuta acea imagine 😆 Eh, e bine c-au confirmat cu marcajele respective ce-am spus noi mai demult: de pe prima banda se poate merge si in directia str. Observatorului/Republicii sau spre Sigma cum era si logic.

  4. Nou

    Oameni buni, raționați în felul următor. Sensul giratoriu considerați-l ca un drum cu sens unic cu ieșiri numai la dreapta. Cine e pe drumul cu sens unic are prioritate, cine intră are cedează trecerea. Dacă drumul nostru cu sens unic are mai multe benzi ( respectiv sensulgiratoriu are mai multe benzi ) ieșirea din sens ( de pe drumul cu sens unic ) evident că se face numai de pe prima bandă. pentru că nu o să faceți dreapta pe o stradă de pe banda 2. Logic, nu ?

    • Mai mult de atat, giratoriul nu are STANGA. Ca sa nu mai zic de nonsensul INAINTE.
      Ne-am obisnuit sa judecam lucrurile simplist: giratoriul e musai o intersectie in cruce… Altceva nu exista!
      Si daca in giratoriu intra 7 drumuri atunci care e directia INAINTE?

      Doi la mana, cum se poate ca doua giratorii cu 3 brate (vezi video 0:14 si poza lui T.C.) sa aibe doua marcaje diferite pentru B2? In video este un cerc cu sageata inainte, iar in poza lui T.C. este un cerc cu sageata stanga). Sa inteleg ca romanii au inventat giratoriul in care nu te poti intoarce?!

      In incheiere, inca o nelamurire: de unde e scoasa regula stupida pe care am tot citit-o, chiar si pe aici, cum ca: „de pe B1 ai voie la dreapta si cel mult sa iesi pe la a doua iesire”? Unde scrie in legislatia romaneasca treaba asta? Atunci de ce se mai numeste giratoriu, unde e giratia?

    • salex Ai carențe mari la capitolul legislație. În interiorul sensului giratoriu direcția este MEREU ÎNAINTE. Acesta este motivul pentru care semnalizezi DREAPTA când ieși din sens.
      Apoi, cu privire la restricția de a întoarce:
      Art. 83 – (1) Marcajele, cum sunt: săgeţile, inscripţiile, liniile paralele sau oblice, pot fi folosite pentru a repeta semnificaţia indicatoarelor sau pentru a da participanţilor la trafic indicaţii care nu le pot fi furnizate, în mod adecvat, prin indicatoare.
      (2) Marcajul sub forma unei sau unor săgeţi, aplicat pe banda ori pe benzile delimitate prin linii continue, obligă la urmarea direcţiei sau direcţiilor astfel indicate.

      Restricția aceasta este aplicată strict pe b1 (vezi că nu ai cercul complet )

      Ție însă ți se pare normal să întorci în sens pe b1.
      Uite că nu românii au inventat sensul în care nu poți să întorci de pe b1. https://www.trafictube.ro/solutii-exista-vrea/

      P.S. Vezi cum au benzile delimitate :).

    • Cred ca aversiunea impotriva mea ti-a intunecat gandirea.

      Daca ai fi citit posturile mele, inclusiv cele de pe forum, chiar si pe celalalt site ai fi vazut ca intotdeauna am scris ca IN INTERIORUL GIRATORIULUI directia e intotdeauna INAINTE cu iesire doar spre dreapta. Asta e exact motivul pentru care nu se semnalizeaza stanga.

      Daca erai atent, vedeai ca la postul anterior ma refeream strict la marcajul de pe asfalt aflat chiar LA INTRAREA in giratoriu pe banda 2. Acest marcaj este gresit atat ca realizare tehnica (vezi diferenta in cele doua cazuri) cat si ca mod de gandire logica. Despre acest marcaj am tot vorbit inca de la primul post.

      Presupunem ca aplicam art 83.(2) in urmatoarele trei cazuri:
      -video 0.14,
      -poza ta,
      -intr-un giratoriu cu mai mult de 4 intrari.
      Lamureste-ma si pe mine cum interpretezi marcajele de pe B2. Tu chiar nu vezi absurdul marcajelor de pe B2 si masura duala cu care sunt judecate cazuri identice?

      Da, mi se pare normal si, deocamdata extrem de LEGAL, atata timp cat nu am marcaje care sa ma oblige/indrume, sa intorc chiar si de pe B1. Asa dupa cum ai afirmat chiar tu, eu merg INAINTE. Poti sa te/ma contrazici?

      Daca ai argumente legale scrie-le, dar nu-mi veni cu generalizari ale unor situatii particulare.

      Mai mult de atat nu voi mai polemiza cu tine. GeluCj a pus o intrebare si vad ca tu esti total pe langa subiect.

    • Andrei Ciocan
      ieșirea din sens ( de pe drumul cu sens unic ) evident că se face numai de pe prima bandă. pentru că nu o să faceți dreapta pe o stradă de pe banda 2
      Cine va invata oameni buni aceste lucruri? De exemplu intr-un giratoriu in Brasov care are trei/patru benzi la intrare, trei/patru pe calea de rularea inelara si trei/doua benzi la o iesire vei forta parasirea sensului giratoriu numai de pe prima banda deoarece asa ai crezut ca trebuie procedat intotdeauna?

      sau

      Uite mai jos un caz de sens giratoriu in care odata intrat il poti parasi la a doua iesire atat de pe prima cat si de pe a doua banda, dar daca ai intrat pe B2 esti obligat sa-l parasesti numai de pe B2:

      @salex „de unde e scoasa regula stupida pe care am tot citit-o, chiar si pe aici, cum ca: „de pe B1 ai voie la dreapta si cel mult sa iesi pe la a doua iesire”?”
      Hmm … regula aceea deloc stupida este data de existenta marcajelor care se aplica inainte de intrarea in giratoriu intre linii continue (probabil stii cu lungimea minima 25 de metri), posibil si in interioriul acestuia in functie de necesitati si de obligativitatea care se creeaza in acest caz. Ani la randul aceasta buna masura de fluidizare si asigurare a sigurantei in circulatie a fost ignorata la noi si marcajele au fost aplicate sporadic pe ici si colo, uneori cu indicatii care generau confuzie.
      Acum cand lucrurile incep sa se schimbe si sa intram in normal trebuie si noi ca soferi sa facem un efort in plus ca se ne adaptam noilor conditii de trafic si de ce nu, sa-i lamurim si pe altii care inca mai au dubii in aceasta privinta.
      De exemplu vezi te rog diferentele intre vechi si nou aici:
      https://www.trafictube.ro/sensul-giratoriu-marcajele-circulare-face-viata-usoara/

      T.C. Eh, se mai nimereste sa treaca pe-acolo cate-un taietor de benzi de pe la noi obisnuit prost in RO si atunci acele masuri de reglementare a circulatiei de la unguri nu mai au mare efect: 😆
      https://www.trafictube.ro/nothing-stop/

    • GeluCJ, mă așteptam la link ul acela :)))))

  5. Vrei sa vezi giratorii bine si foarte bine delimitate? Te duci in Ungaria, din multe tari „vizitate” culmea Ungaria are cel mai bun sisten de selectare respectiv preselectare a directiei de mers in giratorii. Vezi clipul lui T.C.

Vezi si...