It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Sensul giratoriu, prioritatea si nesimtirea

Adăugat de Bobocel
9 34

A se vedea cei doi „participanti la trafic” cum ies de pe Bd. Primaverii si patrund cu incredere in giratoriu fara sa le pese de nimeni si nimic.

Ce mai caută lumea:
  • ce este giratoriu
  • ce inseamna intersectie cu sens giratoriu
  • cum se circula corect in rondul charles de gaulles

26 comentarii

  1. Trebuie sa treaca multa apa pe Dunare pana sa intelegem ca rondul din Piata Charles de Gaulle nu este giratoriu.
    + Cand te intorci in „giratoriu” ala uite-te mai atent ce obligativitate avea pe banda unde erai inscris.

  2. IMHO, tu ai gresit. Banda pe care erai tu era pt stanga….ei isi vedea de drumul lor.

  3. Imi pare rau, dar gresiti. Cand iesi de pe Bdul Primaverii este un mare cedeaza trecerea. Cand ai verde dinspre Calea Dorobantilor si dinspre victoriei ai prioritate. Dupa cum observati acele doua masini au venit in viteza dinspre Bdul Primaverii si trebuiau sa acorde prioritate ca sa poata face stanga.

    • Sa recapitulam: doua masini care aveau „cedeaza trecerea” au patruns in intersectie FARA sa te deranjeze pe tine. Erai departe. A ceda prioritatea nu inseamna ca daca este o masina pe drum la 500 m stau si astept ci pur si simplu patrund in intersectie fara sa jenez conducatorul cu prioritate, fara sa-l pun in pericol, fara sa-l fac sa franeze sau sa ma ocoleasca!
      Din acest punct de vedere, cei doi nu te-au jenat ABSOLUT DELOC!
      „Sicanarea” despre care vorbesti tu s-a produs IN INTERSECTIE, IN CONDITIILE IN CARE TU AI FACUT INAINTE DE PE BANDA DESTINATA LA STANGA IAR EI AU MERS INAINTE DE PE BANDA DE INAINTE!
      Deci, in cazul unei coliziuni erai bun de plata!

  4. Iar pentru a „dreapta” in aceasta intersectie rotunda (ca sa nu ii spunem giratoriu) cu trei benzi pe sens poti sa te incadrezi si asa cum m-am incadrat eu si ceilalti, semnalizand schimbarea directiei de mers, mai ales ca, atunci cand este verde dinspre B-dul Aviatorilor si Calea Dorobantilor aceea este directia de deplasare.

    • Pai tu erai obligat sa te asiguri la schimbarea benzilor nu ei!
      Am dat minus pentru acest clip din urmatorul motiv: Te legi de o presupusa neacordare de prioritate (desi vad ca nu te-au jenat deloc) si nu observi faptul ca te-ai incadrat gresit in benzile de circulatie.

    • @Bobocel In primul rand ca intersectia sa fie un sens giratoriu, trebuie sa existe amplasat undeva (pe stalp/stalpi, pe insula centrala etc.) indicatorul „Intersectie cu sens giratoriu”:

      Daca nu exista, e doar o intersectie de forma circulara sau apropiata de circulara, pe scurt un rond, care poate fi sau nu si semaforizat, depinde de valorile de trafic vehiculate.

      In al doilea rand, stop-cadru fix la 0:22. Ai pe jos marcaj-sageata pentru „la stanga”, amplasat intre marcaje de separare a benzilor trasate cu linie continua.
      Asta inseamna:
      http://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/hotararea-guvernului-nr-1391-2006/#art83
      Art. 83 – (1) Marcajele, cum sunt: săgeţile, inscripţiile, liniile paralele sau oblice, pot fi folosite pentru a repeta semnificaţia indicatoarelor sau pentru a da participanţilor la trafic indicaţii care nu le pot fi furnizate, în mod adecvat, prin indicatoare.
      (2) Marcajul sub forma unei sau unor săgeţi, aplicat pe banda ori pe benzile delimitate prin linii continue, obligă la urmarea direcţiei sau direcţiilor astfel indicate. […]

    • @Ciobi eu trebuia sa ma asigur la schimbarea benzilor? eu m-am asigurat. am semnalizat si l-am atentionat pe cel din fata mea (cu BMW) ca va urma un impact. Cel care trebuia sa se asigure era cel care venea dinspre Bdul Primavarii (avand in vedere ca el avea cedeaza trecerea). La secunda 0:19 se observa semnul cedeaza trecerea. La secunda 0:23 vedeti si semnul de prioritate pe care il aveti si la inceputul intersectiei (drumul cu prioritate fiind Bdul Aviatorilor – Bdul Mareșal Constantin Prezan) restul avand semne de cedeaza trecerea.
      Daca va mai uitati inca o data veti vedea ca cel cu Dacia MCV forteaza sa intre in fata BMW -ului fara sa se asigure, si ma repet, el nu avea prioritate in intersectie, chiar daca era intrat in ea.
      El intra in intesectie la 0:18 cand deja eu si BMW eram deja in intersectie si o parcurgeam.

      ps. vreti sa spuneti ca toti care ati dat „-” cand veniti dinspre Piata Victoriei pe banda 3, pe la mijlocul interesectiei va pozitionati pe banda doi ca sa mergeti inainte pe banda doi spre Arcul de Triumf? Si banda 3 atunci de ce nu s-ar folosi?

    • Vai de mine ce întrebare ai pus! Prietene, pe bune, preda permisul sau mai fa niște ore de legislație. Tu ești din ăla cu prioritate de semnal…

  5. @Bobocel Eu acolo am avut accident acum 2.5 ani. O tanti a iesit exact asa direct in mine si a refuzat sa imi dea asigurarea, desi politia i-a luat carnetul. De atunci sunt in judecata si s-ar putea ca niciodata sa nu primesc despagubire.

    Pentru cine nu stie, poti prezenta asigurarea politiei dar poti sa refuzi sa o dai pentru a putea fi folosita in despagubire.

  6. Cei care au dat plus, pentru ce? Procedati la fel cu incadrarea?

  7. Andrei Ciocan

    Niciodata n-a fost acolo sensgiratoriu. Nici fara semafoare nu e. Oricum cand e cu semafoare nu e nici macar in vesnicie sensgiratoriu. Minus mare.

    • Patrick Alex

      este giratoriu….ca este o intersectie in cerc in care te poti invarti…faptul ca este semaforizata nu inseamna ca nu e giratoriu….bine…am inteles ce ai spus….nu este giratoriul ala clasic semnalizat ca atare dar tot giratoriu ramane in acceptiunea mea 🙂

    • @Andrei Ciocan
      Oricum cand e cu semafoare nu e nici macar in vesnicie sensgiratoriu

      Un sens giratoriu poate fi si semaforizat, depinde de capacitatea de transport preconizata sa o deserveasca 😉
      Aici e un exemplu cunoscut de sens giratoriu, de mare capacitate si semaforizat (Ploiesti):

      si

      @Patrick Alex Ca sa fie sens giratoriu, trebuie sa aiba indicatorul carateristic, am scris mai sus:
      http://www.trafictube.ro/sensul-giratoriu-prioritatea-nesimtirea/#comment-398767
      Mai mult, e suficient acesta, fara alte indicatoare de reglementare a prioritatii (de exemplu „Cedeaza trecerea”) si tot trebuie respectate regulile privitoare la giratoriu 🙂

  8. Pentru unii ca tine si o sageata de 3 m (ce te obliga sa faci stanga) desenata pe asfalt e degeaba.

  9. pe bune chiar iti trebuie 5-6 facultati sa iti dai seama ca te-ai incadrat gresit? cand esti pe banda de OBLIGATORIU STANGA si dai semnal ca urmeaza sa faci dreapta, atunci TU trebuie sa te asiguri ca nu ii deranjezi pe cei care s-au incadrat „legal”. e chiar asa de greu de inteles ca atunci cand parasesti o intersectie fie ea giratorie sau nu, atata timp cat treci de pe o banda de mers pe alta tu nu ai nici o prioritate? multa lume spune ca ai prioritate la iesire, ai pe dracu’ … si aici pe trafictube vezi destule „genii” care ies din intersectie de pe banda a 3-a si tot iei se plang ca de ce sunt claxonati…. un mare minus

  10. ungadrian

    nu-s fan minus sau plus ,dar da-o-n ….. de soferie citeste ce a scris betax52
    si daca 10 oameni spun ca ai gresit ….ce este de comentat ?

    ps: desenele de pe jos au un scop ,banda daca o schimbi indiferent de situatie trebuie sa TE ASIGURI ,eu cand sunt si pe B1 pe drum cu prioritate cand fac Dreapta ma asigur desi 99% vad bordura DAR este posibil sa ai un biciclist ,o maimuta sau in cazurile din Rusia chiar si un tanc 🙂

  11. voi chiar credeti ca ala cu MCV-ul se incadreaza corespunzator si este perfect legal ce manevra face el, el venind de pe un drum FARA PRIORITATE? Voi sustineti ca eu, cel cu BMW ne incadram gresit pentru a merge inainte, ok, poate asa e, dar ala cu MCV nu avea ce cauta acolo.

  12. Bobocel – contacteaza-ne peste 17.5 ani

  13. Vai de noi… Dacă tu postezi aici idioțenia asta crezând că ești nedreptățit, suntem pierduți.

  14. Patrick Alex

    erai incadrat prost……aia nu e banda de mers inainte…e pt intoarcere in giratoriu sauu pt a vira la stanga…aia e…asa inveti 🙂

  15. Vad multe minusuri si totusi eu as dori ca acest video sa ramana pe TT pentru ca e unul educativ.

    Bine, legal e clar, in cazul unui impact sofertul din BMW ar fi fost gasit vinovat. Eu cred totusi ca vide-ul asta are si un aspect moral. Moral, cel din MCV nu prea a facut bine, daca ne gandim la „condusul preventiv”. Singurul care a facut bine din acest punct de vedere e autorul, care a sesizat pericolul si a claxonat.

    Daca ne uitam la marcajele de pe benzi, este banda de stanga si in momentul cand autorul intra in intersectie, cu intentia clara de a merge in stanga; dupa, nu prea mai are unde sa se incadreze pe dreapta. E destul de ciudata banda aia, dar sper ca autorul s-a invatat minte si nu o va mai folosi decat daca incearca sa intoarca in intersectie.

    Drumuri bune!

  16. Salutare.

    Am găsit acest clip video și majoritatea comentariilor foarte utile, o să încerc să fac un rezumat pentru cei care nu au înțeles, sunt confuzi sau nu au sau avut răbdare să citească toate comentariile.

    O mică legendă.

    1. Piața Charles de Gaulle este o piață aflată la intersecția dintre următoarele drumuri de circulație rutieră (în ordine alfabetică):
    – Bulevardul Aviatorilor
    – Bulevardul Constantin Prezan
    – Bulevardul Primăverii
    – Calea Dorobanților

    2. Piața Charles de Gaulle pe lângă alte caracteristici speciale ale unei piețe pe care nu le cunosc, ea împărtășește și celelalte caracteristici ale unei străzi normale, spre exemplu drumul care încercuiește intersecția are sens unic, are locuri de parcare semnalizate cu indicatoare, iar toate imobilele au adrese complete cu număr sau numere (ex: Piața Charles de Gaulle, Nr. 2-5).

    3. Dacă nu mă înșel eu (dacă da aștept să mă corecteze cineva) toate benzile din intersectie fac parte defapt din Bulevardul Aviatorilor.

    Câteva puncte corect menționate în comentarii din punctul meu de vedere, și necesare pentru a avea imaginea completă:

    1. Intersecția dintre drumurile de circulație rutieră menționate mai sus, mai exact intersecția din Piața Charles de Gaulle nu este o intersecție cu sens giratoriu deoarece nu există indicatorul specific de desemnare.

    2. Participanţii la trafic trebuie să respecte regulile de circulaţie, semnalele, indicaţiile şi dispoziţiile poliţistului rutier, precum şi semnificaţia diferitelor tipuri de mijloace de semnalizare rutieră în ordinea de prioritate specificată în art.31, http://legeaz.net/oug-195-2002/art-31-semnalizarea-rutiera.

    Pe scurt și punctual la intersecția despe care vorbim, dacă semafoarele sunt funcționale nu luați în seamă indicatoarele de drum cu prioritate și cedează trecerea, respectiv dacă ele nu funcționează indicatoarele trebuiesc respectate.

    3. Urmăririi direcției sau direcțiilor indicate de marcajele sub forma de săgeți de pe bandă este obligatorie, în cazul în care nu doriți să urmați directia indicată, schimbați banda pana la cea corectă.

    Ordinea evenimentelor din clip-ul video după cum le-am văzut eu:

    Nu am să vorbesc despre autoturismul din care s-a filmat clipul video, pentru că traseul urmat este identic cu cel al autoturismului BMW X1.

    1. Autoturismul BMW X1 pleacă pe culoarea verde de la semafor și intră în intersecție pe banda 4, banda cu marcaj de direcție obligatorie de mers la stânga.

    2. Autoturismul Dacia Logan MCV a cedat trecerea la intrarea din Bulevardul Primăverii în intersecție deoarece a respectat prezența semnului de cedează trecerea (nu există semafor), el s-a asigurat ca are suficient timp să se încadreze pe banda dorită fără a taia calea și a risca o tamponare sau a forța frânarea din partea celorlalți participanți la trafic, apoi s-a încadrat pe banda 3, banda cu marcaj de direcție obligatorie, respectiv direcțiile de mers înainte sau stânga, autoturismul pastrând direcția de înainte.

    3. Conducătorul autoturismului BMW X1 nu dorește să meargă la stânga iar linia neîntreruptă îi permite schimbarea benzii, poate începe manevrele de mutare către banda 2, banda care-i permite să meargă în direcția dorită și anume la dreapta pentru a intra pe Bulevardul Aviatorilor. El începe manevrele de mutare prin a semnaliza dreapta cu intenția de a se muta de pe banda 4 pe banda 3 apoi virează către banda 3 fără să se asigure sau crezând că îi se va oferi prioritate din partea autoturismelor deja aflate pe banda 3, pe banda 3 fiind deja autoturismul Dacia Logan MCV foarte aproape. Ambii conducători sunt nevoiți să frâneze pentru a evita o tamponare. Imediat după se pun în mișcare ambele vehicule, automobilul Dacia Logan MCV mergând înainte, apoi autoturismul BMW X1 intrând pe banda 3, apoi pe banda 2 și continuă drumul la dreapta.

    Concluziile mele:
    1. Autoturismul Dacia Logan MCV nu a încălcat nici o regulă de circulație.

    2. Autoturismul BMW X1 trebuia să acorde prioritate tuturor autoturismelor care erau sau veneau pe banda 3 din spate, apoi să se încadreze, repetând procedură și pentru manevra de a se muta de pe banda 3 pe banda 2.

    3. În caz de tamponare, conducătorul autoturismului BMW X1 ar fi fost de vina pentru neacordare de prioritate la schimbarea benzii.

    Sugestiile mele:
    1. Ne încadrăm din timp pe banda cu direcția dorită de mers, acordând prioritate la schimbarea benzilor

    2. Semnalizăm dorința de schimbare a direcției puțin mai din timp.

    3. Ne documentăm fecvent despre drumurile pe care le frecventăm, cum sunt încadrate și semnalizate.

    4. Ne documentăm frecvent despre regulile de circulație din surse sigure, actualizare și obiective, chiar și după ce am luat carnetul, indiferent de câți ani de experiență avem. Regulile se mai schimba, la fel și marcajele sau semnele.

    5. Suntem mai relaxați, iertatori și conducem preventiv

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!