It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Shorts #9: Sensul giratoriu si atentia in jur

Adăugat de GeluCJ
Raportează ca șters! 30

Seria clipurilor scurte, episodul nr. 9.
Cu putina atentie in jur, circulatia intr-un sens giratoriu se poate face si fara nervi, claxoane sau injuraturi.

Ce mai caută lumea:
  • lipsa prioritate sens giratoriu

24 comentarii

  1. radu.bigu

    totusi e cert ca el/ea nu a acordat prioritate de trecere.

  2. Incet incet am vazut multi ca au habar despre circulatia in sensul giratoriu, iar asta e chiar foarte bine.
    +

    • @Ducu TT Preferabil ar fi sa fie cat mai multi care stiu si astfel sa se reduca riscul aparitiei incidentelor/accidentelor 🙂

  3. Pacat ca cel mai des se intampla fix invers (de exemplu in Marasti); cei din interior se urca peste tine (chiar daca este marcata banda).

    • @magnnum_carcam Din pacate, da. Daca nici cu benzile marcate nu se descurca, ca fac acolo unde nu exista marcaje? 🙁

    • In sensul din Marasti e dezastru, rar ii vezi sa circule cum trebuie. Imi cam fac nervi cand trec pe acolo…

    • @titus15 … pentru ca desi acolo sunt marcate de bine de rau doua benzi in sens, tot ajung unii sa le calareasca pe-amandoua 🙁

  4. Probabil ca atentia a fost din partea ta, manevra celuilalt sofer fiind cam la limita legii, daca nu dincolo de ea. In sensul acela este doar o singura banda.

    • De ce o singura banda? Vreau sa inteleg si eu. La fel cum multi spun ca la iulius la noul sens este tot o singura banda.

    • @anukoi Poate a fost o manevra mai putin recomandata, dar nu ilegala. In orice caz, cel care schimba directia de mers si paraseste giratoriul trebuie sa semnalizeze dreapta si sa se asigure ca poate face manevra in siguranta … ceea ce s-a si intamplat 🙂

      @Ducu TT Nu exista aplicate marcaje de separare a unor benzi de circulatie propriu-zise, trasate cu linie continua/discontinua. La Iulius e la fel deocamdata, desi ori puteau sa marcheze niste benzi, ori sa puna niste marcaje de ghidare.

    • Ai dreptate Gelu, insa, eu nu cred ca e cineva asa nebun incat sa faca pe grozavul ca e doar o banda si sa circule ca si cum ar fi o banda, pentru ca se vad clar cele 2 la intrare si iesire. E parerea ma cel putin, dar sa zica @anukoi ca e doar o banda din lipsa marcajelor, il face doar sa fie acea persoana pe care il depaseste notiunea de sens giratoriu.

    • @GeluCJ Deoarece, asa cum spui si tu, nu exista marcaje de delimitare a benzilor, virajul la stanga se poate executa doar de pe randul din stanga. Ceea ce tu ai facut, iar celalalt sofer nu, deci manevra este neregulamentara.
      @Ducu TT Deci, daca si GeluCJ spune ca e doar o banda pe sens din lipsa marcajelor, asta inseamna ca suntem doua persoane depasite de notiunea de sens giratoriu, nu? 🙂

    • Argumenteaza, eu sunt nou in Cluj, e seara si e ploaie si sunt le B1, nu sunt marcaje inainte de intrarea in sens, deci cum sa spui ca e manevra neregulamentara? Vreau sa stiu ce lege spune asta.

    • @DucuTT Am argumentat mai sus, nu intentionez sa repet. Si chiar daca esti nou in Cluj, si e seara, si e ploaie, si … etc. regulile sunt aceleasi.

    • Avem asa:
      http://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/hotararea-guvernului-nr-1391-2006/#art107
      Art. 107 – (1) La intersecţiile prevăzute cu indicatoare şi/sau cu marcaje pentru semnalizarea direcţiei de mers, conducătorii de vehicule trebuie să se încadreze pe benzile corespunzătoare direcţiei de mers voite, cu cel puţin 50 m înainte de intersecţie şi sunt obligaţi să respecte semnificaţia indicatoarelor şi marcajelor.
      (2) La intersecţiile fără marcaje de delimitarea benzilor, conducătorii vehiculelor ocupă în mers, cu cel puţin 50 m înainte de intersecţie, următoarele poziţii:
      a) rândul de lângă bordură sau acostament, cei care vor să schimbe direcţia de mers spre dreapta;
      b) rândul de lângă axa drumului sau de lângă marcajul de separare a sensurilor, cei care vor să schimbe direcţia de mers spre stânga. Când circulaţia se desfăşoară pe drumuri cu sens unic, conducătorii de vehicule care intenţionează să vireze la stânga, sunt obligaţi să ocupe rândul de lângă bordura sau acostamentul din partea stângă;
      c) oricare dintre rânduri, cei care vor să meargă înainte. […]

      Marcajele rutiere de care vorbim trebuie sa existe inainte de intersectie, pentru a se putea realiza o incadrare corespunzatoare cu (teoretic) 50 de metri. Daca nu exista (n-au fost aplicate, s-au sters, urmeaza sa fie aplicate dupa turnarea unui covor asfaltic nou etc.), circulatia se desfasoara pe randuri/siruri, iar incadrarea pentru a urma o anumita directie de mers se face din nou inainte de intersectie cu 50 m: R1 dreapta sau inainte, R2 stanga sau inainte.

      In interiorul intersectiei poate sa nu existe niciun fel de marcaj, pot exista marcaje de delimitare a benzilor, pot exista marcaje de ghidare, alte amenajari rutiere ca si insule sau separatoare de sensuri etc., depinde de specificul acesteia si bineinteles de adminului drumului 🙂

      In acest caz, pe toate directiile inainte de intersectie exista marcaje pentru benzi: doua benzi pe sens pe Calea Turzii, cate o banda pe sens pe Buna Ziua si Gr. Moisil (cred ca mai exista). Nu putem discuta de aplicarea regulilor de circulatie corespunzatoare intersectiilor inaintea carora nu exista astfel de marcaje.

      P.S. Un exemplu aici:
      https://www.youtube.com/watch?v=tF-uD0E67c4
      Nu exista trasate marcaje de separare a benzilor si incadrarea inainte de-a intra in intersectie se face pe randuri: R1 pentru la dreapta, R2 pentru la stanga. Fiind o intersectie in T, sunt singurele directii posibile 😀

    • @GeluCJ De acord cu tine la partea cu incadrarea. Dar faptul ca celalalt sofer schimba directia de mers si iti taie efectiv calea in intersectie (giratoriu sau nu) asta nu e regulamentar. Din pacate situatia este, in mare parte, creata de marcarea deficitara din zona.

    • @anukoi In general da, cel care schimba directia de mers si-ti ia fata nu circula deloc regulamentar. In sensul giratoriu, el n-a schimbat propriu-zis directia de mers, circuland practic pe exteriorul acestuia. Cel care a schimbat directia de mers am fost eu, cand am parasit sensul la a treia iesire (in raport cu intrarea):
      http://www.trafictube.ro/shorts-9-sensul-giratoriu-atentia/#comment-406951

      Vezi te rog de exemplu si:
      http://www.trafictube.ro/stop-cadre-sensul-giratoriu/
      Secventa 0:37-0:46: Renault-ul schimba directia de mers pentru a iesi din giratoriu si ia fata Ford-ului care circula pe B1 (pe bune, chiar erau marcaje pentru benzi in sens).
      Secventa 0:54-1:05: Cel de pe B2 schimba directia de mers pentru a trece pe B1, se asigura, semnalizeaza si lasa sa treaca prima data Ford-ul 🙂

    • @GeluCj Nu exista nicio prevedere legala, din cate stiu eu, care sa-i acorde prioritate celui care circula pe exteriorul sensului giratoriu. Faptul ca, atunci cand sunt marcate benzile, cel de pe B1 are prioritate, deoarece nu schimba banda, asta este altceva. Acest lucru insa nu se poate aplica in sensul giratoriu din video, deoarece nu exista marcajele (la fel ca in alte cateva sensuri din Cluj-Napoca). Din pacate, cum am scris si mai sus, situatia este cauzata de marcajul deficitar si de anumite lipsuri in legislatie.

    • @anukoi De acord, in mod direct nu exista o astfel de prevedere. Am spus ca circula pe exterior ca sa fie mai simplu pentru a observa ceva.
      Faptul ca, atunci cand sunt marcate benzile, cel de pe B1 are prioritate, deoarece nu schimba banda, asta este altceva.” Asa este, dar in definitiv de ce oare? 🙂
      Ce se schimba pentru cel care circula pe B1 in situatia in care nu sunt marcate benzi sau daca din pacate marcajele s-au sters intre timp?
      L.E. Ce se poate intampla: 🙂
      http://www.trafictube.ro/cascati-giratoriu/

    • @GeluCJ „Ce se schimba pentru cel care circula pe B1 in situatia in care nu sunt marcate benzi sau daca din pacate marcajele s-au sters intre timp?” Din punctul meu de vedere, diferenta apare tocmai din cauza lipsei marcajelor: Randul 1 ce traiectorie, daca se poate spune asa, urmeaza? Daca faci analogie cu benzile marcate, aceasta poate fi circulara, dar nu exista vreo prevedere clara in legislatie. Daca se intampla vreun accident, ceea ce un sofer mai putin atent sau mai grabit putea usor cauza (dar nu e cazul tau), cum stabileai pe care rand a avut loc? Daca nu mutati masinile pentru a efectua masuratori, blocati binisor giratoriul.

    • @anukoi Intr-adevar, prezenta marcajelor ar fi simplificat putin modul de a privi cazul. Sunt benzi, e foarte clar: ai schimbat banda, trebuie sa te asiguri, semnalizezi si sa faci manevra. Insa … de ce anume?
      Pentru cel care circula pe B1 sau sa zicem R1 local in sens (daca nu exista fizic marcaje), nu se schimba insa nimic. Nici chiar directia de mers, pana nu trece pe alta banda/rand sau paraseste sensul giratoriu.
      In caz de accident urmele pe masini ar fi destul de clare: masina lovita undeva in lateral stanga sau stanga-spate, cea care loveste sifonata undeva in dreapta-fata 🙂

    • @GeluCJ Multumesc pentru incercarile de a lamuri o situatie care, in opinia mea, este in mare parte cauzata doar de modul defectuos de marcare a unei intersectii si de unele lacune din legislatie. Inca nu sunt 100% convins care este varianta corecta, dar, din discutii se mai poate invata cate ceva.

    • @anukoi Cu multa placere 🙂 Asta e de fapt si intentia, sa incercam sa ne lamurim cat mai bine, tinand cont si de ceea ce exista in prezent ca si reguli/legislatie.
      Si da, intotdeauna se mai poate invata cate ceva din aceste discutii si filme 😆

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!