It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Cât de simplu poți pierde permisul

Adăugat de zoso
Raportează ca șters! 125

În zona aia stă mereu poliția, mai ales în weekend, la taxat bucureșteni. Și acum, un Renault Symbol și un Peugeot 206, primul cu numere de Brașov, al doilea cu numere de București, trec pe trecere în timp ce din partea cealaltă pietonii porniseră trecerea.

Ce mai caută lumea:
  • daca dai peste o persoana pe trecerea de pietoni fara sa fie grav ce risti?
  • trebuie oprita masina cand pietonul calca trecerea
  • cum traversezi prin scuar cu masina

40 comentarii

  1. AndreiVip

    Era cam langa trecere .. cand aia sa tranverseze. Daca dadea sa se opreasca .. nu se oprea cam pe trecere? Dupa cum vad din filmare .. nu prea vad un motiv pentru al opri

    P.S: Totusi .. ti-am dat un ” + „

  2. Imi displace cand stau asa la japca si NU fac ce trebuie! Dupa lege i-a luat permisul corect DAR legea trebuie aplicata si in spiritul ei nu numai in litera.
    Educativ si pentru noi si pentru politisti. +

  3. e cu dus și intors, dacă l-ai văzut că vine, trebuia să te oprești.

  4. Mie nu mi se pare ca au stat la japca deloc, putea sa opreasca linistit daca ar fi cascat ochii putin mai mult, dar nici macar o frana nu a schitat.
    Eu sunt curios daca cel oprit pe scuar a luat amenda sau nu.

  5. Prioritatea se acorda pietonilor angajati in traversare, nu celor care intentioneaza/vor traversa la un moment dat. Asta ca principiu.
    In cazul de fata e o zona cu „potential” pentru Politie si de aceea se si pozitioneaza acolo 😉

  6. Foto-finis, ce mai! Clar a fost un pericol public ala, era in orice moment sansa sa apara de nicaieri un Usain Bolt. Bag picioarele in ea logica.

  7. Ce penibil.
    „Respect” pentru politie!

  8. cat de simplu e sa fii agent boschetino in mijlocul orasului. de asta ii „apreciaza” toata lumea.

  9. ce ordinar! sper ca soferul urmareste site-ul asta pentru ca sunt convins ca daca ar prezenta imaginile astea si-ar recupera permisul…

  10. @Ruhestand – De ce sa isi recupereze permisul? Pietonii erau deja pe trecere cand soferul nostru tocmai trecea cu roata pe marcaj, deci suspendare de permis si pa pa la mare.
    Japca sau nejapca se stie ca in romania in 99% din cazuri pietonul e cel care trebuie sa se asigure si sa acorde prioritate masinilor chiar daca este pe trecerea de pietoni; sunt curios, eu daca vin de pe trotuar si sar direct pe trecere (chit ca nu am nici o obligativitate legala sa ma asigur cand traversez pe trecere, cel putin eu asa stiu) cati crezi ca se vor opri ca eu sa traversez?
    Cu toate acestea tin sa mentionez ca legislatia ar trebui putin revizuita in cazul acordarii de prioritate la pietoni, e cam greoi sa te asiguri ca nu sunt pietoni in traversare pe un drum cu 3+ benzi iar tu esti pe banda 3+.

  11. @verdenpom: pentru ca este aceeasi situatie ca atunci cand se face galben de abia-l vezi cu coada ochiului…poti opri, dar nu in conditii de siguranta si nu unde trebuie. crezi ca daca frana si ramanea pe trecere obligand pietonii sa-l ocoleasca ar fi fost lasat de politist sa mearga mai departe?

  12. in plus, vad ca ultimul de pe B2 care trece are un avans mai mic de o masina fata de cel din B3 (se poate observa cu cateva momente inainte sa fie oprit ca sunt aproape in paralel)…deci daca ala n-a incomodat pietonii, de ce se considera ca cel din B3 n-a acordat prioritate?

  13. Un avans mic de o masina, e destul cat sa fi vazut pietonii angajati in traversare.
    Nu are nicio treaba asta cu galbenul, semaforul cu galben e alta mancare de peste.

  14. Japcă ordinară.

    B3, autobuz pe B1 care abia degajase trecerea, pietoni care erau în mers de la trecerea precedentă și nu se opresc ca lumea. În momentul când pietonii pot fi considerați angajați în depășire, protagonistul mai avea o lungime mașină până la trecere și unghi de vizibilitate față de pietoni aproape 90 de grade, probabil chiar obturați de stâlpul A.

    Să ia filmarea și să conteste amenda!

  15. Japca pe fata. Din cauza unor indivizi ca acesta (militian) lumea uraste politia.

  16. Genul de politist care are misiunea de a aduce bani la buget, nu de a ajuta in vreun fel traficul si siguranta rutiera. Mai grav e ca se ia permisul pentru asa ceva. Si din cate vad, e masina de firma. Omul ala posibil a avut probleme si la serviciu din cauza pierderii permisului de conducere.

    In locul tau as lua legatura cu firma respectiva, si as oferi filmarea, poate il ajuta pe sofer, pentru ca e absurd sa iei permisul cuiva pentru asa ceva.

  17. stefan ion

    Ma bucur ca si-a luat-o inca un bucurestean care e „maestru” in traficul brasovea. Pe de alta parte as vrea sa ma repet spunand ca pietonii din BV sunt cea mai proasta specie de pietoni din tara. Ei au „decat” drepturi.

  18. @Ruhestand
    crezi ca daca frana si ramanea pe trecere obligand pietonii sa-l ocoleasca ar fi fost lasat de politist sa mearga mai departe?

    raspuns: Nu! Eu am facut asa si am ramas fara permis. Scenariu exact la fel, doar ca eu am franat foarte violent si am oprit cu rotile din fata pe trecere. De altfel a fost singura contraventie savarsita in cei 6 ani si +100k km de permis si nu mi-a venit sa cred cand a iesit garcea din boschet si m-a tras pe dreapta.

    Acelasi lucru se intampla peste tot si foarte multi ii lauda ca isi fac treaba…chiar si presa. Am vazut de o gramada de ori stiri cu cifrele record ale politistilor in te miri ce week-end. Dar exceptand bani la stat, cu ce au ajutat de fapt?….cu nimic! La fel si cu radarele ascunse sub indicatorul de iesire din localitate…legal au dreptare, moral nu. Sunt n locuri mult mai bune unde ar putea da amenzi fara numar la cei ce merita cu adevarat, nu la victime ale circumstantelor.

  19. Ce o fi in capul lor,vezi ca opreste masina de pe banda din dreapta ta,dar tu esti mai ciumeg ca de, si apesi acceleratia,si-a meritat soarta si sper sa il retina pe 90 zile+amenda pe masura.
    +

  20. Cu riscul de a lua si eu un pogon de minusuri, sunt cam de aceeasi parere cu @AGENTUL. Eu am invatat ca e mai sanatos sa opresti, sau macar sa calci putin frana, pana te dumiresti ce se intampla, atunci cand masina sau masinile de pe banda alaturata opreste (opresc) aparent fara motiv. Mai ales in fata unei treceri pentru pietoni.

  21. @Kor, @AGENTUL: intreb si eu, care e masina de pe banda alaturata? Fordul din centrul imaginii e in spatele vinovatului, masina din fata Fordului era aproape in intregime pe trecere cand a calcat pietonul pe carosabil si nu a oprit, ba chiar ii cam bloca vizibilitatea celui de pe B3 si nu a fost oprita. Personal nu comentez vinovatia, doar excesul de zel. Eu ma consider relativ atlet (pot sa sar de pe 2 picioare de pe loc peste o banda… sau puteam, dar oricum 3m inca mai sar si is dispus sa fac pariu ca inca alerg suta <12s) si iti zic ca nu aveam cum nici daca vroiam sa ma arunc in fata celui care a ramas fara permis.

    Mi s-ar parea absurd ca cel din imagini sa ramana fara carnet iar cel care a provocat un accident in lant a scapat doar cu avertisment pentru ca „era Duminica si nu o fost ca si cum ar fi trecut pe rosu sau ceva” (citat aproximativ din politistul care a incheiat PV-urile).

  22. @RebounD11 – Din nefericire asta este legea, ar trebui putin modificat acel articol cu pietonii angajati in traversarea drumului pe sensul tau de mers, dar oricum stii si tu ca romanii nu prea au treaba cu pietonii (putea macar sa franeze daca tot nu avea vizibilitate, condus preventiv pentru carnet in situatia de mai sus) acestea fiind spuse mai astept inca un val de minusuri 😀 .

  23. @verdenpom: tu daca n-ai vizibilitate franezi cand cei din dreapta ta trec nestingheriti? eu cred ca franezi preventiv doar daca ii vezi si pe ei ca reduc viteza / opresc… in cazul de fata, primul din B2 care franeaza se afla in spatele celui din B3…

  24. @Ruhestand – Da eu franez la trecerile de pietoni daca nu am vizibilitate, nu am incredere in soferii romanii… poti sta mult si bine pe trecere ca multi vor trece nestingheriti (poti vedea clipurile de pe trafictube…).

  25. @verdenpom: ideea e ca nu ajuti cu nimic daca opresti in B3 in conditiile in care B1 sau B2 circula…clar nu risti sa dai peste nimeni penteu ca n-are cum sa se teleporteze direct in fata ta…ba mai mult eu zic ca daca intr-adevar faci asa cum zici (desi am semne de indoiala…) mai mult incurci traficul incetinind B3 de fiecare data cand ai tu impresia ca nu vezi daca vine vre-un pieton sau nu…
    cat despre prioritatea acordata pietonilor sunt total deacord cu tine… 🙂

  26. Nu conteaza daca ajuti sau nu, daca tii la al tau permis te opresti, franezi, casti ochii (eu tin strans de permis, nu imi permit sa cheltui de 2-3 ori pe naveta+amenda+ciuciu permis)
    Uite si o dovada: https://www.youtube.com/watch?v=-BZeG4hvF20
    Ignoram faptul ca era calare, putea fi la fel de bine pe picioare si asuns de copac… asta ca nu era pe trecere bla bla nu vreau sa le aud.

  27. ai procedat corect…dar sunt situatii diferite 🙂

  28. Adevarat, dar nu cred ca facea nicio diferenta daca era inca o banda in plus. Eu stiu un lucru, pieton pe trotuar=prioritate (cu intentia de a trece cat de cat); opresc, dau din creanga sa treaca, daca nu e atent un mic claxon si daca nu raspunde am plecat, adica cam vreo 5 secunde toata actiunea.

  29. pe langa numarul de benzi mai omiti niste lucruri:
    drum liber vs drum circulat
    vizibilitate maxima vs vizibilitate minima
    prezenta „pietonului” la bordura vs aparitia pietonului in „ultima clipa”
    …in fine…sunt situatii si situatii…ne-am lalait deja prea mult…nu-ti inteleg incapatanarea de a sustine ca e normal sa ramai fara permis in situatia prezentata in clip…

  30. Eu sunt cu @RebounD11 aici.

    S-a ajuns la o situatie penibila, fiecare cu drepturile in mana, pietonii si soferii. Cine „tine la permis” sufla si in iaurt (aka opreste la un biciclist care asteapta pe trotuar), iar politistii stau cu rigla si cu foto finish sa masoare cati la cati mm in fata trecerii era o masina pe B3 cand un pieton a calcat pe trecere fara sa schiteze un simplu gest de a se asigura, sau de a astepta ca masinile sa opreasca. 1mm este suficient pentru „norma” la buget. Scuza de c**at: legea e lege!

    In loc sa se imbunatateasca situatia, a devenit mai rea.

    Imi amintesc examenul meu auto in Ro, acum o gramada de ani. Sunt aproape de o intersectie in T unde urmeaza sa virez dreapta. In paralel cu mine, pe trotuar, un pieton cu mers intins se indrepta spre trecerea de pietoni pe care urmeaza sa o intersectez cand o sa virez la dreapta (il vad in campul meu vizual periferal). Virez. Nu apuca sa calce pe strada cand eu sunt chiar in fata trecerii, dar are mai putin de 1 m si merge grabit spre ea. Opresc. Pietonul trece. Politistul imi spune ca mi-a scazut nu stiu cate puncte pentru ca am oprit cand pietonul nu se afla pe trecere, dar ca totusi daca nu opream era posibil sa ma pice examenul pe loc. Aveam 18 ani si injuram in gand, ma gandeam ce situatie de lose-lose, dar macar am luat raul mai mic.

  31. Conform definitiei neacordarii de prioritate acel conducator auto nu s-a aflat in situatie de neacordare de prioritate la pietoni. Nu scrie nicaieri in regulament ca trebuie sa opresti musai cind pietonul pune piciorul pe trecere daca nu-l incomodezi in traversare.
    Sa fim seriosi, nici un pieton care tocmai pune piciorul pe trecere nu poate fi incomodat de o masina care in exact acelasi timp se afla pe banda 3-4-5. Devine discutabil abia cind pietonul pune piciorl pe trecere simultan cu calcarea trecerii de catre o masina pe B2, dar b3 in absolut nici un caz.

    Japca si exces de zel. Pentru politisti exista sanctiuni interne pentru excesul de zel.

    De exemplu eu as sanctiona si soferii care trec cu 40-50+Kmph pe, sa zicem, B1/B2 prin spatele unui pieton aflat inca in traversare pe banda urmatoare. Toti folosim anticiparea in trafic, insa in astfel de situatii acest gen de anticipari sint cam periculoase.

  32. Si dupa ce-am revazut filmarea de mai multe ori,”militianul” nu are dreptate,vizibilitatea ia fost obturata de cel cu FORD-ul breack care era aproape paralel cu cel ce a fost oprit de „militian”.

  33. @AGENTUL – tocmai pantru ca vizibilitatea e obturata, trebuie sa incetinesti, gata sa opresti. Dar, in mare, intr-adevar, e cam exces de zel din partea politistului. Eu vorbeam doar din punct de vedere al conducerii preventive, nu ii luam partea politistului.

  34. Sunteti multi care opreati in situatia asta? Sincer!

  35. Conducatorul de vehicul este obligat sa circule cu o viteza care sa nu depaseasca 30 km/h, in localitati, sau 50 km/h in afara localitatilor, in urmatoarele situatii:
    i) la trecerile pentru pietoni nesemaforizate, semnalizate prin indicatoare si marcaje, cand drumul public are cel mult o banda pe sens, iar pietonii aflati pe trotuar, in imediata apropiere a partii carosabile, intentioneaza sa se angajeze in traversare;

  36. @blu3s0ul: ce legatura are ce spui tu cu situatia asta? 😀

  37. Clio nu a gresit cu nimic. Pana au pus pietonii piciorul pe tercere era trecut

  38. Aceeasi faza, trasa la indigo, in rolul principal eu. Am trecut poate chiar mai repede decat cel din clip. In dreapta aveam o duba si n-am vazut ca urmeaza sa traverseze cineva, mergeam in paralel cu el de ceva timp. I-am aratat filmarea pe camera si m-a rugat sa „cobor din masina – intelegeti voi”. Pana la urma am plecat asa cum am oprit, cu permisul in buzunar.

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!