It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Nu ești singur pe drum: Folosește prima bandă!

Adăugat de T.C.
Raportează ca șters! 90
Ce mai caută lumea:
  • ce inseamna banda suplimentara
  • semn urcare pe 2 benzi
  • mesaje de singur pe drumuri

44 comentarii

  1. In primul caz, daca este vorba de banda pentru vehicule lente nu e obligatoriu sa circuli pe ea daca ai viteza maxim admisa; deci ai cam zbarcit-o cu asta.

    • Ai văzut tu vre-un semn pe filmare care să indice faptul că acolo este bandă pentru vehicule lente și eu nu îl văd?

      P.S.
      Poți argumenta afirmația ta? Semnul despre care vorbești (și care oricum nu există în filmare) te informează că dacă intenționezi să merig în b2 trebuie să o faci cu viteza minimă indicată. În rest se aplică Art 101, nu?

    • 1. Prietene, daca este vorba de soseaua Alexandria-Bucuresti, te asigur ca aia este banda pentru vehicule lente. Se vede clar ca drumul este in rampa; dar tu te descurci cu covrigu’ numai la drum drept in rest da-o … de lege.
      Nu mai stau acum sa-ti dau articole din lege unde scrie clar ca numai daca ai viteza mai mica decat cea maxim admisa esti obligat sa folosesti banda pentru vehicule lente.
      2. Nu se depaseste pe dreapta.

    • Xit Yit, de ce nu ai spus așa de la început. Uite lași loc de interpretări și se iscă dicuții.
      Dacă în lipsa oricărui indicator MĂ ASIGURI TU că aia e bandă pentru vehicule lente și ca atare pot să merg liniștit pe b2 (de regulă cu 30 ca limită inferioară de viteză) păi să știi că o dau … de lege. O să țin minte data viitoare când mai trec pe acolo.

      Totuși două întrebări am și eu: Dacă prima bandă este pentru cei lenți, eu am voie să o folosesc dacă am o viteză mai mare decât cei de pe b2? Și dacă eu am o viteză mai mare ca a ta înseamnă că ești mai lent ca mine deci nu ar trebui să te muți în b1, că doar ești lent?

    • 1. Am zis limita maxim admisa pentru b2;
      2. Daca limita este 100 si merg pe b2 tu nu ai de ce sa ma depasesti pe dreapta, pe banda pentru vehicule lente;
      3. Te asigur ca este banda pentru vehicule lente pentru ca incepe la baza rampei si se termina sus dupa urcarea rampei, prost semnalizata de altfel. Chestii din astea mai vezi si pe la munte…

      Art.42. – Când circulaţia se desfăşoară pe două sau mai multe benzi pe sens, acestea se folosesc de către conducătorii de vehicule în funcţie de intensitatea traficului şi viteza de deplasare, având obligaţia să revină pe prima bandă ori de câte ori acest lucru este posibil, dacă aceasta nu este destinată vehiculelor lente sau transportului public de persoane.

      Articol care nu ma obliga sa folosesc banda respectiva, ba mai mult sa o evit.

      Art. 102. – Vehiculele grele, lente sau cu mase ori gabarite depăşite sau cele care se deplasează cu viteză redusă trebuie conduse numai pe banda de lângă acostament sau bordură, dacă în sensul de mers nu este amenajată o bandă destinată acestora.

    • 3. nu pare in filmare sa apara nicaieri semnul asta
      http://e-drpciv.ro/poze1/1375.jpg
      care ar anunta o banda pentru vehicule lente, iar asigurarile tale nu sunt trecute in codul rutier.

    • Da, pai am specificat, prost semnalizata; si care ar fi logica sa faci o banda cat tine rampa? Daca ar fi lasat mai mult din filmare ai fi vazut ca se termina sus banda respectiva. Zic sa lasam ironiile de cacat, neargumentate.
      Constat ca pe acest site fiecare posteaza ceea ce l-a deranjat pe el; din punctul lui de vedere, nu al legii. Trist…
      Merg pe drumul asta frecvent, iar cine il cunoaste poate sustine ceea ce afirm eu(sau nu); repet, sosea „prost semnalizata”.

    • pai nu e vorba de ce a deranjat personal pe fiecare, idee e ca la ceea ce spui tu acolo spre exemplu si portiunea intre Timisul de Sus si Predeal unde se fac 2 benzi ar tebui la fel sa se mearga vreo 5-6 km doar pe B2 ca B1 e pentru vehicule lente. Si cred ca discutam in necunostinta de cauza, chiar daca era bine semnalizata portiunea cel depasit e clar ca avea o viteza mica, deci devenea un vehicul lent in comparatie cu cel care a depasit , deci teoria ta tot nu prea tine.

      La urma urmei e o chestie de bun simt sa te dai la o parte pe B1 cand ai posibilitatea .

    • De unde sti tu ce viteza avea cel depasit in primul caz!?

      Ca sa intelegeti ce spun:
      http://www.trafictube.ro/?attachment_id=217814
      http://www.trafictube.ro/?attachment_id=217817

    • yonut_a
      Cred ca tu vorbesti in necunostinta de cauza, in cauza este drumul Alexandria-Bucuresti; daca nu-l cunosti nu te baga in discutie aiurea cu teme ipotetice. Acolo este banda pentru vehicule lente care nu are 5-6 km, si daca nu ma crezi suna la CNADNR si intreaba.

    • Tocmai, sunt in necunostinta de cauza, dar maine daca trec pe acolo eu vad o portiune de drum cu 2 benzi fara niciun alt semn aditional eu zic ca obligativitatea mea legala si morala e sa ma dau pe B1 si sa ii las pe cei cu un regim de viteza mai mare sa ma depaseasca. Si la fel as face si in cazul ca ar fi semn aditional care l am postat mai sus, pentru ca eu sunt un vehicul lent daca altii au o viteza mai mare ca mine … ma rog batem campii de acum.

    • Da, pai titlul si ideea clipului nu are nicio legatura cu prima faza care e total sarita din context; asta am vrut sa-i spun autorului. Am mai pus un comentariu cu un clip in care se vede clar portiunea de drum in intregime care este exact cat este si drumul in rampa de lunga apoi revine la o banda.
      Si daca esti pe portiunea de drum cu limita de 100 km/h si tu circuli cu 99 km/h nu te obliga legea sa te duci pe banda pentru vehicule lente doar pentru ca vine unu cu 115 km/h, mai de graba te obliga conduita preventiva sa lasi cretinul sa se desfasoare.

    • Young_a, omul citează legea care îl obligă să circule pe prima bandă şi tot insistă că are dreptate. Ba chiar zice că legea îi dă dreptate. Pe astfel de oameni care nice când e negru pe alb nu pricep nu ai cum să îi convingi – Au prea multă experientă la acest capitol:-)!

    • Amice mai citeste inca odata art. 42 din lege si comenteaza dupa ce intelegi ce obliga si ce nu acel articol. Trebuie sa fii un mare sofer sa nu intelegi ca un articol de lege se citeste in intregime nu pe segmente.
      Cum spuneam esti total pe langa cu prima faza si daca nu se intelege asta inseamna ca pe acest site postam doar ca sa-i aratam pe cei care nu se dau din fata cocalarilor nu pe cei care incalca legea. Si va mai mirati ca politia nu ia in considerare toate postarile site-ului.

    • Omule, ceea ce tu REFUZI să înțelegi este că în lipsa unui indicator acea bandă NU este ptr. vehicule lente.
      Acum citește ART. menționat și zi-mi că ai dreptate.

    • Si ceea ce nu intelegi tu este faptul ca pe soseaua Alexandria-Bucuresti sunt cel putin 3 zone asemanatoare si toate sunt in rampa, explica-mi tu logica benzilor suplimentare, pentru ca asta sunt. Banuiesc ca sunt reguli de constructie la un anumit grad de inclinare al rampei. Si iti mai spun ca benzile alea sunt acolo inainte sa apara in lege indicatorul aditional pentru benzile suplimentare, si asta era rolul lor. Daca tu gasesti logica unei benzi suplimentare pentru o distanta de 500m si toti sa trecem pe acea banda pentru ca e banda 1, cu semnalizarea aferenta cu x m inainte inseamna ca trebuie sa mergi cu mana in semnalizare pe toata distanta. Ce v-a gasit pe toti acum criticarea din cauza proastei semnalizari rutiere. Ganditi logic oameni buni, nu cu curu. Aici inchei discutia pentru ca unii dintre voi sunteti prea tari de cap. Pentru nelamuriri in ceea ce priveste semnaluzarea rutiera sunati la politie sau la administratorul drumului, nu mai faceti pe desteptii.

    • Hai să îți arăt unde este punctul slab al teoriei tale. De unde ar trebui să știe un timișorean care trece pe acolo prima dată, ÎN LIPSA UNUI INDICATOR că acolo este vorba despre o bandă ptr. vehiculele lente.
      În cazul unei amenzi în baza a ce ar argumenta poliția ?
      Doar pentru că ai rampă? De unde să șie omul că nu s-a lărgit șoseaua (nu vede preste deal, nu ?)

      Ultima oară când am verificat se conducea după lege. Asta cu știu eu drumul așa e pe Alexandria București e cam periculoasă. Într-o zi la tine în cartier (unde tu stai de ‘șpe ani) se desfințează un sens unic (a se citi „dispare” și semnul de sens unic) . Tu o să zici că toată lumea știe că acolo e sens unic, adică e logic: și strada este îngustă!!! Cam așa sunt argumentele tale. Dacă vrei să pricepi bine, dacă nu, mai devreme sau mai târziu (poate) o să realizezi cine este tare de cap (sper să nu te coste scump treaba asta).

  2. Prima faza e cam „trasa de par”.
    La ultima faza cel mai corect e sa se imparta „retardismul” intre tine si cel ce venea din sens opus.

    • Tudore:
      1. corect nu are grad de comparație.
      2. de ce sunt eu de vină că idiotul nu respectă legea? L-am incomodat eu pe el cu ceva?
      3. Ce e tras de păr la prima fază?
      Poate ne luminezi și pe noi!

  3. lol, ce discutii apar la niste chestii atat de simple. Si ne mai miram ca…si ca…si ca.
    +

  4. De la 0:25 ai mancarici la tabla ?

  5. ce de hateri pe aici, nici site-ul asta nu mai e ce a fost. mai erau unii care ziceau ca pe banda 1 viteza maxima e 30 la ora 🙂

  6. @Trafic Craiova – totusi, apropo de prima faza, nu l-a obligat nimeni pe acel sofer sa faca manevre riscante. Nu am vazut pe cineva sa ii puna pistolul la tampla. Da, situatii speciale mai exista, dar vorbesc la modul general. In rest, de acord cu tine.

    @Xit Yit – si sa inteleg ca fiecare intersectie cu aspect mai rotund si cu un obstacol in mijloc, chiar daca nu e semnalizata ca atare, este sens giratoriu, doar pentru ca asa pare logic? Ideea asta cu logica devine periculoasa de la un punct incolo, fiindca lasa pe fiecare sa interpreteze legea dupa propriul plac, fiindca asa i s-a parut lui logic.

  7. Si apar comentarii de genul: „Uite si p’ala cu X (marca de masina) ma depaseste pe dreapta!?”
    Am mai zis-o si o repet, acesti soferi merg pe banda doi pt ca sunt prosti (low IQ) si nu fac fata cerintelor aparute atunci cand conduci, gen asigurare, semnalizare, schimbarea benzilor, etc.

    • Lol, nu vezi că nu e chiar așa. Sunt chiar deștepți: ei gândesc și concluzionează că acolo e bandă pentru vehiculele lente, chiar dacă nu e niciun indicator și atunci își păstrează banda!

  8. @Ursule… iti raspund eu pentru 0:26, omul mai mult ca sigur nu a vrut sa intre in turbionul de apa din jurul rotilor TIR-ului, cam cu se intampla pe autostrada cand devansezi un TIR.

    Ultima faza e epica, cata prostie si egoism! Nu te tragi pe B1 ca e lege, te tragi daca ai bun simt in principal!

  9. @Trafic Craiova Bun indemn, subscriu. Important e sa si ajunga la cine trebuie. 🙂
    +

  10. @ barktooth
    Corect, ai perfecta dreptate, din acest motiv am zis prost semnalizata.

    Am o intrebare:
    1. De ce s-a creat o banda suplimentara in rampa care este cat rampa si se termina in aprox 20-30 sec la o viteza de 90-100 km/h?

  11. @ trafic ceaiova
    Ca sa inteleaga si mintea ta, ca sa semnalizezi intentiile de schimbare de banda iti trebuie cel putin 100m concluzia este ca stai cu mana in maneta de semnalizare mai rau ca intrun sens giratoriu. Asta asa pentru astia care vor sa intru eu pe banda 1 si pentru cat, pentru 500m, pentru ca banda aia nu are 5 km.

    • Xit Yit hai să concluzionăm ce ai zis: dacă din varii motive circuli pe bana a doua și în 500m drumul se îngustează tu NU te mai muți în b1 chiar dacă ai pe cineva în spate…. nu schimbi tu banda ptr 500m că e altul în spate, este efortul mult prea mare să mai dai de manetă și de volan. Nu te supăra dar asta este NESIMȚIRE. Ai dat dovadă de ea încă de la începtulul conversației dar am trecut cu vederea.

      Sunt curios dacă tu consideri că e OK să mergi cu viteza maximă admisă pe b2 deși b1 e liberă și bizonii nu au decât să te depășească pe dreapta daca vor.

      Mai apoi că afirmi că stai cu mână pe semnalizator mai rău ca în sensul giratoriu … spune multe ptr. mine, însă despre semnalizarea în sens este o altă discuție pe care chiar NU ARE ROST să o port cu tine.

      Știi vorba aia că dacă unul îți spune că ești beat îl ignori dar dacă îți spun mai mulți e cazul să te duci să te culci?
      Nu observi că ești singurul care afirmă că nu contează că nu ai indicator (și culmea pe mine mă faci tare cap =)) )?

  12. Am trimis o cerere de lamurire la CNADNR:
    Mesajul dumneavoastra cu NR. 13342 a fost trimis cu succes. Raspunsurile vor fi trimise prin E-mail sau corespondenta pe adresa dvs. Va multumim !
    Astept un raspuns si o sa-l postez aici sa vedem care este rolul acelor benzi suplimentare.

  13. @Xit Yit – nu contest (si cred ca nici altii nu contesta) faptul ca acea banda o fi fost gandita pentru vehicule lente. Problema este ca, atat timp cat nu este semnalizata corespunzator (prin indicator), ai obligatia sa revii pe B1 conform legii. Asa cum, teoretic, esti pasibil de amenda daca nu respecti indicatoarele provizorii, chiar daca ele sunt uitate acolo de la lucrari ce au fost finalizate acum cativa ani. Asa ca nu stiu cat de relevant este raspunsul CNADNR, pentru ca tot e nevoie de indicator ca sa devina corect ceea ce spui.
    Acum, nu cred ca zice nimeni sa te arunci pe B1 in astfel de situatii imediat ce apare acea banda, in orice situatie. Dar, daca ai pe cineva la 2m in spatele tau, care evident vrea sa circule mai repede, nu vad de ce nu i-ai face loc. Este si legal, si frumos, si prudent. Poti sa te retragi pe B1, il lasi sa treaca, si apoi revii pe B2. Cred ca poti face asta si in 500m.

  14. Omu ori face dinadins ori pur si simplu nu poate sa gandeasca. El si-a format o idee la un moment dat pe care nu i-o va schimba nimeni. Ii dai 3 flashuri inainte sa il depasesti pe dreapta, un claxon scurt cand treci prin dreptul lui si are seara ce povesti acasa despre inconstientii care depasesc pe banda 1.

    Imi place maxim aia cu lenea de a trage de volan/semnalizare. Banuiesc ca de uitat in oglinzi…cam o data la 30 de minute ca presupune o miscare ampla din gat.

    Intrebarea pt acesti soferi este, daca brusc pe banda voastra apare un obstacol fix si nu-l vedeti cu minim 100 de metri inainte ca sa semnalizati, intrati in el? :)))

    • Pe ceilalti ii inteleg ca sunt dobitoci, dar am pretentia ca atat timp cat nu ma cunosti personal sa te abti din a ma judecat si critica. E o chestie de bun simt.
      Iar voi astia care va dati mari soferi, mai ales tu „trafic craiova”, la stilul tau de condus vizibil din filmare se vede clar ca esti unu foarte atent la semnalizarea rutiera.
      Ba deontologilor sunt atatea treceri de pietoni prost semnalizate, atatea marcaje pe sosea sterse, atatea semafoare care functioneaza prost; asta nu inseamna ca nu respectati legea, ca nu lasati pietonii sa traverseze doar pentru ca este un indicator usor mascat de copaci.
      Astia care nu inteleg ce inseamna o banda suplimentara creata in rampa sunt ignoranti sau imbecili.
      Conteaza parerea CNADNR pentru ca poate scapi de amenda, o data.
      Si voi soferi care respectati legea cu strictete nu v-am auzit da faceti sesizare pentru proasta semnaluzare, pentru ca sunteti Romani, daca nu este nu gandim…
      Ce-a ajuns site-ul asta. Penibil…

    • Las-o balta, nu ai cu cine. Roaga te sa nu te intersectezi cu el pe vreun sector cu 2 benzi pe sens.

  15. Image and video hosting by TinyPic

    Pentru toti care nu inteleg banda suplimentara in rampa. Lasati dracu semnul aditional.

    • mama, da tu nu vrei sub nicio forma sa intelegi ca in moment ce unul merge mai repede ca tine tu devii vehicul lent si conform a ceea ce ai postat tu acolo trebuie sa circuli pe B1 pentru a fluidiza traficul. Si da sa stii ca daca tu mergi cu 90km/h si unul merge cu 130km/h esti un vehicul lent. Nu e treaba ta sa masori viteza celorlati pariticipanti la trafic.

  16. Mai trafic craiova nesimtire se cheama indolenta si indiferenta ta fata de legislatie si manualele alea cu niste articole de lege care tu nu prea le cunosti.
    Aici ai linkul corect unde gasesti si explicatiile
    http://tinypic.com/view.php?pic=azgxfb&s=8#.VOsqnfmsV8E

  17. Xit Yit când am zis că dai dovadă de nesimțire am dedus-o din ceea ce ai scris. Tu rămâne să demonstrezi că sunt indolent și indiferent … POATE este doar o problemă de interpretare a legii. Că nu înțeleg același lucru ca tine nu înseamnă că sunt nesimțit. Mă rog asta e o altă discuție.

    Ia zi-mi și mie aici:

    View Larger Map
    Dacă vii din pădure mergi pe prima bandă sau nu? Mie nu mi se pare drum în pantă să poți să deduci că e bandă ptr. vehiculele lente (deși ai semnul la 300 m mai jos) și nici nu vezi că se termină banda (apropo că poți deduce din marcaj).

    Situația sincer este destul de interpretabilă și să ajungem ptr. doar atât la jigniri … singura idee pe care mi-o păstrez este că EU m-aș muta pe acea bandă dacă am pe cineva în spate care vrea să mă depășească.

  18. Uita-te la acest clip (raspuns CNADNR):

    Si pe trefictube se cheama „Raspuns CNADNR”; daca se aproba postarea.
    Concluzia, este banda pentru vehicule lente, nu autostrada cu doua benzi.
    Si voi deontologilor care va bagati fara a avea argumente ci doar pareri va rog sa va mai informati, sau sa mai faceti cursul de legislatie rutiera.
    Si crede-ma ca exista intrebare in chestionarele DPRCIV; Ce reprezinta banda suplimentara creata in rampa…; dar pentru asta trebuia sa faci chestionare nu sa dai spaga ca sa-ti poti lua permisul.

  19. Scurt pe doi
    – te invit să-ți cenzurezi singur limbajul. Consideră acest sfat ca pe un avertisment.

    -mi se pare mie sau ei răspund că „O să adăugăm acel indicator” ? Adică este nevoie de el acolo (adică exact ceea ce ți s-a spus)? Înțelegeam să vii așa mândru aici dacă primeai răspunsul: Nu este nevoie acolo de indicator, se înțelege din marcaj.

    Am încheiat orice discuție.

  20. Un ultim aspect. Asta cu luatul chestionarelor ca literă a legii. Să analizezi exemplul de pe maps de mai sus pe sensul celălalt să vezi când ești în pantă și NU e bandă ptr. veh. lente.

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!