It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Aproape accident

Adăugat de Trafic07Cluj
152

Sofer iresponsabil, autocar cu oglinzile retrovizoare inutile.
Evitarea accidentului.
Cine sta mai sus, este mai jmjmecher (cu doi de jm)!

Semnalizez pentru a ma incadra in depasire. Am liber, accelerez si ma trezesc cu neuronul adormit al soferului de pe autocar. Desigur el considera ca oglinzile autocarului au fost un fel de „defect de fabricatie” intrucat nu stie la ce folosesc.
Franez si ma retrag pentru a face loc unui iresponsabil.

Ce mai caută lumea:
  • https://www trafictube ro/sofer-de-dacos/

31 comentarii

  1. Soferul autocarului clar nu s-a asigurat , insa n-ar fi rau sa-ti pui si tu semnalizarea din timp nu cum dai de covrig semnalizezi(ce scrie in legislatie legat de acest lucru cand efectuezi o depasire ?).

    Un alt sfat , daca vrei sa-l aplici bine daca nu , iar bine , in fond este viata ta , nu mai sta atat de aproape de cel care urmeaza sa-l depasesti cand urmeaza sa faci manevra, ai fost atat de aproape de autocar incat este foarte posibil ala nici sa nu te fi vazut datorita gabaritului pe care-l conduce.

    Hai acum sariti ca nu sunt sanatos la cap cu astfel de recomandari.

    • :))) Mor pe astia ca tine,mereu au ceva de comentat.
      Cu ce ar fi schimbat semnalizarea mai din timp din moment ce soferul autocarului nici macar nu s-a asigurat cand a depasit ? Din ce se vede pe video autorul era deja in depasire,paralel cu autocarul,nu in spatele autocarului.

    • Sezi bland micutule , habar nu aveti sa conduceti , mai puneti mana sa mai cititi niste „almanahe” , faceti un curs de conducere defensiva si dupa mai vorbim , pana atunci tot produceti accidente din ce in ce mai urate.

    • Cand nu ai argumente incepi sa debitezi si sa aduci injurii si sa schimbi subiectul, sa muti atentia pe altceva si sa te dai destept ca ai citit multe almanahe la viata ta. Suferi prea mult de tine. O curiozitate: tu ai facut curs de conducere defensiva ? De ce ai simtit nevoia sa faci asta ? Te crezi superior sau sofer mai bun pentru ca ai facut acel curs ?

    • Cand vi si arunci 100% vina pe cel cu autocarul , insa tu nu parcurgi cum trebuie etapele corecte pentru o depasire sa te astepti la opinii contradictorii , repet , foarte important , nu mai stati lipiti de TIR-uri , autocare , trailere etc etc , sunt masini cu unghiuri moarte foarte mari si cu cat esti mai aproape de un asemenea utilaj cu atat sunt sanse mai mari sa nu va observe , cu atat mai grav ca „profi” din autocar semnalizeaza si el fix cand roteste covrigul , halal sofer profesionist , ce pretentii sa mai am la tursime.

    • D4F732 corect…….a semnalizat cu 89m inaintea depasirii si de asta nu s-a asigurat ala
      eu zic sa te urci la volanul unui astfel de autocar si cand gasesti un unghi mort sa ne anunti si pe noi(ca sa nu spun ca autorul e calare pe contrasens)
      bucata aia de oglinda din partea de jos nu-ti lasa unghiuri moarte…..ca de altfel si unele autoturisme au un sfert de oglinda pt astfel de unghiuri(acum ai confirmarea si ca acele oglinzi nu au un defect de fabricatie ci un rol f important)

    • Eu zic sa te mai uiti o data la video. Au trecut 2-3 secunde de cand autorul a semnalizat si pana a inceput efectiv depasirea. Cat ai vrea sa stea ? Pana vine cineva pe constrasens ? Plus ca nu a bruscat volanul in nici un moment.

    • Gabita tata habar n-ai despre ce vorbesti.

    • D4F732, ora de hatereala sau…?

      „insa n-ar fi rau sa-ti pui si tu semnalizarea din timp nu cum dai de covrig semnalizezi(ce scrie in legislatie legat de acest lucru cand efectuezi o depasire ?).” – semnalizarea incepe de la 0:24, iar botul masinii ajunge aproape de spatele autocarului aproape la 0:30. Dupa parerea ta cat timp ar trebui sa fie pusa semnalizarea? Explica-mi si mie ce scrie in legislatie despre acest lucru.

      – „ai fost atat de aproape de autocar incat este foarte posibil ala nici sa nu te fi vazut datorita gabaritului pe care-l conduce.” – asta e chiar amuzanta, sa nu vezi o masina de o tona si ceva in oglinzile alea cat casa tinand cont ca era in SPATELE autocarului.

    • D4F732 soferului din fata autocarului nu i-ai gasit nicio vina?
      stiu ca poti mai mult

    • D4F732, dar tu de unde stii ca n-am habar sa conduc?
      Sunt tare curios cum ai fi procedat in situatia data, pe cine ai arunca vina daca atunci cand te aflii in depasire cel din fata ta iti taie calea(probabil ca pe tine?).

  2. „Gabi, Stai jos! „. Daca copilul era in picioare, inseamna ca (cel putin) in spate nu se purtau centurile de siguranta. Nasol moment in care aproape se intampla un accident dar nu ai centura pusa.
    Plus taiatul benzilor un pic sau un pic mai mult.

    Nu ii iau partea autocarului, sa nu fiu inteles gresit. Ala clar nu s-a asigurat si nici macar nu a reactionat cand a fost claxonat.

    • Pai ce sa mai reactionezi la un asemenea mastodont !! la acel autocar daca ii aplici miscari bruste se poate termina foarte urat.

    • Pariez ca cei din față aveau centura pusă. Dar pentru copil e mai important să nu se plictisească decât să fie în siguranță. Poate întâmplarea de față îl va face pe autor să reconsidere prioritățile.

    • Este destul de nasol sa conduci cu copii in masina , le pui centura , dupa 10 sec o dau jos..se iau la bataie , tipa.Trebuie sa ai nervii tari.

    • Am trecut deja prin asta, de doua ori. Depinde cum ii inveti. Da, trebuie nervi tari si calm. Dar daca altfel chiar nu se poate, atunci maresti timpul alocat deplasarii si circuli cu viteza redusa si atentia sporita. Nici nu e nevoie de accident, si o frana brusca de la 100 la 0 se poate lasa cu urmari grave pentru copil.

  3. Patrick Alex

    soferul autocarului efectueaza frecvent curse Bucuresti-Rm. Valcea-Sibiu-Cluj si retur (Autogara Militari) …. ar fi bine sa trimiti video catre firma Dacos pentru a evita eventuale accidente

    …. ca sa nu mai spun ca soferul ca soferul autocarului nu constientizeaza ca este raspunzator pentru siguranta oamenilor pe care ii transporta.

  4. Trafic07Cluj
    Singurul lucru pe care îl am de spus este sa nu mai lași copilul fara centura pentru că nu se știe niciodată ce situații limită pot apărea în trafic. Un exemplu concret este chiar acest clip.
    Drumuri bune, fara incidente!

  5. Ochiul Nevazut

    E din ciclul „Eu sunt mare si tare” …
    +

  6. Trafic07Cluj

    Buna ziua,
    .. multumesc pentru implicare, critica constructiva si analiza.
    Cateva elemente suplimentare: centura scaunului pentru copii poate fi mai stransa pentru a-i tintui in saun (recunosc ca desi nu este deloc confortabil pentru ei la drum lung, ar trebui sa o „scurtez” ). Suplimentar, masina are airbag in centurile din spate (nu ca ar conta prea mult la un eveniment de peste 70-80 km/h prin impact frontal sau rostogolire..)
    Circulam in spatele autocarului din zona depozit central Kaufland (Turda) iar pana in momentul in care m-am hotarat ca am si spatiu si timp suficient (apel la conducerea preventiva) sa depasesc, cu siguranta soferul stia ca sunt in spatele lui , respectiv de vreo 16 km/aprox12 minute (regulamentar trebuie sa „supraveghezi traficul ” odata la 5 secunde -si in oglinzile masinii.
    Daca eram tupeist , ma avantam chiar la inceputul clipului in depasire raportul greutate putere ma ajuta in acest caz … dar cand faci peste 35000km/an stii ca nu este vorba doar de asta.
    In concluzie va pot spune ca am de invatat din astfel de experiente si am transmis si catre Dacos acest clip cu singurul scop de a domoli graba de a se incadra in timpi si pentru a selecta soferi cu experienta si rabdarea necesara a unui sofer profesionist.
    Va multumesc inca odata si fiti ardeleni in trafic :))

    • Deci de fapt copilul are scaunul lui si nu sta liber prin spate, asta e bine, scuze pentru comentariile anterioare dar lipsea amanuntul acesta. Daca e din cele cu spatele spre partea din fata a masinii, presupun ca nici nu e nevoie sa fie chiar foarte strans de scaun.
      Legat de soferul autocarului, eu cred ca e aproape imposibil sa nu fi stiut ca esti in spate, dar nu i-a pasat se pare. Ca fapt divers, a inceput sa semnalizeze DUPA claxonul tau, cand erai deja angajat in depasire; de condamnat e faptul ca nu a renuntat la depasire in momentul in care e evident ca te-a observat. Ah, si nu cred ca ai fost nicio clipa in vreun unghi mort, presupunand ca ar avea asa ceva.
      PS: Ce am apreciat la tine dar nu am scris mai devreme e faptul ca ai renuntat la depasire. Multi ar fi ramas (gresit) in coada autocarului. In cazul de fata probabil ar fi mers pentru ca autocarul s-a dus mult in fata autoutilitarei, dar cum urma o curba dubla, felicitari pentru faptul ca nu ti-ai asumat niciun risc ulterior.
      PPS: Stai si tu un pic mai departe de o masina al carei gabarit nu-ti permite sa vezi ce e in fata ei.

    • verdenpom Ce-i cu fizica, ai avut probleme cu ea în școală ?
      Detaliez: Camion 7T, 15T, 17 T cară cartofi – limitat , autocar mtma > 20 T nelimitat.

  7. E clar că pe șoferul autocarului a avut dureri în banană de faptul că mai este mașină în depășire. Nu că nu s-a asigurat, nu că nu te-a văzut, nu că trebuia să folosești fanioane ca să te vadă. Te-a văzut dar s-a bazat pe gabarit. Reacția la claxon a fost să pună semnalizarea, nu să renunțe la manevră cum faci atunci când își face simțită prezența unul care nu l-ai văzut.
    Ar putea să-mi spună cineva care este logica limitării vitezei unui camion care cară cartofi, dar nu și a unui autocar care cară oameni ?

  8. Autocar ca autocar, dar cine te-a invatat sa faci asa depasiri? Daca nu stai in curul aluia sa ii tragi pe nas noxele nu ti-e bine? 0:23-0:25 deja erai pe celalalt sens de mers dar nici nu aveai mare vizbilitate. Stai naibii putin mai in spate si nu calari linia!

    • Lasa-i ca astia nu accepta sa le spui ca ei gresesc(autorul clipului prin comment-uri a dat dovada de bun simt , se vede domne cand omul a facut ceva carte la viata lui.) .In viziunea lor(astia care comentati fara sa aveti habar ce inseamna sa conduceti corect) doar autocarul este de vina.

  9. La clipul cu accidentul de pe A2 multi au comentat problema semnalului. Aici chiar nu sesizeaza nimeni ca soferul autocarului da semnal DUPA ce initiaza depasirea. Dar e bine ca analizam lucrurile dupa aceleasi standarde.

    • Amandoi n-au semnalizat corespunzator pregatirea manevrei de depasire.

      „Semnalizarea manevrei (50 m în localităţi şi 100 m în afara acesteia, reprezentând distanţa dintre locul unde se semnalizează şi locul unde începe manevra);”

    • Ok, de acord aici.
      Dar cu asigurarea cum ramane ?

    • Pai nu s-a asigurat , alta varianta desi nu cred treaba asta poate s-au sicanat mai devreme si nu apare pe filmare si asta a vrut sa -i dea o lectie…nu stiu zic si eu , cat de tampit poti sa fi sa conduci un autocar si sa iesi in halul ala fara sa te asiguri ??!? ori s-a intamplat scenariul nr. 2.

  10. Ochiul Nevazut

    Mie mi se pare desul de clar. Merg … vad un obstacol ce trebuie evitat/devansat… Pun semnal ca sa stie si ceilalti
    1. INTENTIA …
    2. ma ASIGUR … si daca e LIBER fata/spate
    3. INCEP MANEVRA
    Ca nu se practica … este alta mancare de peste.
    – Ca sunt MARE si TARE (fizic vorbind) si ca tu ala micu incerci sa te pui cu mine (desi avem aceleasi drepturi si reguli de respectat) ma doare in cot. Da tu in frane si fereste-te de mine. Asta este mentalitatea UNORA din cei mari si tari.

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!