S-a intimplat pe autostrada A1 Bucuresti Pitesti.
Cel cu tirul a tras pur si simplu de volan sa depaseasca alt tir desi veneam pe banda 2 la mai putin de 100 m de el.
Se vede in film ca ii merge semnalizarea de la capul tractor dar NU si cea de la remorca…
Nu stiu cum am gasit acel spatiu intre parapet si remorca lui si nu am atins nimic.
Ar trebui sa merg probabil la politie sa fac o sesizare scrisa pentru ca daca a facut-o o data o va mai face si poate urmatorul nu este la fel de norocos si calm ca mine in acea situatie…-trebuie oprit acest individ
36 comentarii
Chiar daca a semnalizat nu asa se executa trecerea de pe b1 pe b2 pe autostrada cand vezi in oglinda,daca s-a uitat, ca exista masini care circula cu o viteza mai mare
Sincer eu zic ca s-a uitat pentru ca lasa masina alba sa treaca si apoi sigur ma vedea si pe mine dar nu avea „chef” sa mai astepte – iar in spatele meu nu mai venea nimeni deci putea sa faca manevra fara nici un risc.
TIR-istul a procedat corect
Cauti atentie sau esti limitat in gandire?
Epic, e spirit de solidaritate.
A actionat „corect” da….
In primul rand are INTERZIS sa depaseasca pe autostrada pana in ora 22:00…
Cu siguranta a vazut ca vine autorul filmarii…dar totusi s-a bagat…!!!!
macar a nimerit numarul cum trebuie … drives like an ass 🙂
merita sesizare, daca erai atent o fractiune cum nu trebuie in alta parte si nu reactionai la timp sa pisti frana te facea frumos la mantinela
Am avut si imensul noroc ca nu venea nimeni din spate…
Un retardat, vezi la ce firma lucreaza si fa-i sesizare si acolo si la politie.
De asta merg si recomand sa se mearga cu limita de viteza, 130 maxim 140 daca e zi si e prea liber, niciodata nu stii cum sare un retardat din b1 cand esti in depasire sau cum iti pune vreun tampit frana. Sa nu mai zic de accidentul de a fost pe A1 cu dobitocul ala de a intors camionul si a omorat 2 nevinovati.
Viteza mea la acel moment analizind numarul de frame-uri care trec intre 2 treceri pe linga liniile de demarcare era de 126.4 km/h
Nu ma intelege gresit n-am spui ca aveai viteza, din contra, desi o reactie mai rapida era necesara.
Daca aveai peste 150 siguri ajungeai intre el si parapet, aviz pentru cei care zboara pe autostrada.
A, nu , te-am inteles – tocmai ca si eu cred ca de asta am reusit sa evit. Erau portiuni goale unde puteai sa mergi mai tare si portiuni cu minicoloane de tiruri unde se mergea mai incet. Asta si starea tehinica perfecta a masinii – tocmai ii facusem revizia si gasisem si un amortizor care curgea – le-am inlocuit pe ambele cu ocazia asta iar masina s-a comportat exemplar. Am si sunet dar l-am scos din motive evidente (injuraturile de pe fundal…).
De ce nu esti sincer? Am vazut varianta cu sunet și nu e nicio înjurătură (btw, apreciez asta). În schimb se aude soția strigând la tine de 3 ori de cand se baga tirul în depășire iar tu reacționezi f. tarziu. Indubitabil ala cu tirul e un criminal în libertate, dar poate ar trebui sa lasi soția sa conduca la reflexele pe care le ai. Ori nu erai atent la drum… Asta e motivul pentru care ai scos sunetul.
http://bit.ly/2YfbR29
A nu se înțelege că apar tiristul, clar e vina lui, doar ca situatia periculoasă putea evitata daca erai mai atent, pana la urma e viata voastra la mijloc.
Injuraturile sint- si varianta cu sunet a fost facuta dupa aceasta. In fine ce nu inteleg eu este de unde ai tras tu concluzia ca reactionez tirziu???? Te stiu ca pe facebook aveai comentarii jignitoare pe tema asta si nu inteleg pur si simplu cum vezi tu ca reactionez tirziu??? Daca se intinde poluarea de pe feisbuc si aici iti mai explic odata ca vad ca acolo ai tacut – probabil ti-ai gasit aici loc de discutie: am frinat inainte sa strige sotia insa progresiv – fara sa lovesc in pedala de frina – stii de ce??? – ca poate inveti ceva – daca intra ABS-ul prea repede distanta de frinare creste asa ca daca resuesti sa fii calm este bine sa frinezi progresiv si abia in ultimul moment apesi frina pina la fund – ce auzi tu acolo de zici ca e frinat tirziu este acel uiltim moment cind intra ABS-ul.
In mod sigur ma confunzi, eu nu am cont de facebook, clip-ul l-am vazut pe softpedia si nu am comentat nici acolo. Legat de franatul progresiv in situatii limita si impresia ca tu faci o treaba mai buna ca ABS-ul… ar putea sa-ti fie fatal intr-o zi. Sper totusi sa nu mai ai asemenea experiente, drumuri bune sa ai.
@cristi999 chestia cu lungitul distantei de franare e adevarat, dar nu in modul in care o faci tu. Conduc de ceva timp o masina fara nici un sistem de siguranta si iti spun 100% ca distanta cea mai scurta de franare o obtii daca apesi hotarat pedala, nu progresiv cum vrei sa opresti la semafor. Tine minte o vorba de la un instructor (nu de auto) care se ocupa cu chestii mai complexe : hotarat, dar nu bruscat ! Desigur, trebuie sa stii masina si sa apreciezi in functie de conditiile de drum (asfalt/pietris, uscat/umed, curat/praf/frunze etc). Apesi ferm pedala pana aproape de punctul de blocare. La o masina cu ABS cred ca e mai usor
cristi999 chestia cu lungitul distantei de franare e adevarat, dar nu in modul in care o faci tu. Conduc de ceva timp o masina fara ABS/ESP/etc si iti spun 100% ca distanta cea mai scurta de franare o obtii daca apesi hotarat pedala, nu progresiv cum vrei sa opresti la semafor. Tine minte o vorba de la un instructor (nu de auto) care se ocupa cu chestii mai complexe : hotarat, dar nu bruscat ! Desigur, trebuie sa stii masina si sa apreciezi in functie de conditiile de drum (asfalt/pietris, uscat/umed, curat/praf/frunze etc). Apesi ferm pedala pana aproape de punctul de blocare.
La o masina cu ABS cred ca e mai usor sa calci maxim frana si sa reduci presiunea pe pedala daca vrei sa nu „intre” ABS-ul desi chiar daca franezi la limita, dar misti de volan pentru a evita, in functie de cat de brusca e manevra o sa-ti intre ABS-ul daca mentii presiunea pe pedala.
Nici sarit in frana cu ambele picioare ca sigur blochezi roata (daca n-ai ABS), dar nici franat atat de lejer (tu zici ca franai dinainte sa zica sotia)
Incep sa ma gindesc ca probabil soferul de tir a uitat celebra propozitie scrisa pe unele oglinzi: „Obiectele care apar in oglinda sint mai aproape decit par”
Din câte știu tiruri-le au interzis să depășească ziua pe autostradă.. Au voie noapte în intervalul orar 22:00 – 06:00…..Oricum mare noroc ai avut că nu a venit cineva din spate… Ieșea rău!
Da.. stiu…tocmai de asta nu i-am inteles manevra: el are o pozitie ridicata la volan ca e inalta cabina de tir si in oglinda aia mare a lui putea sa vada ca nu vine nimeni dupa mine si atunci, dupa ce treceam si eu, isi executa manevra in conditii de siguranta. Ce rost a avut sa se grabeasca asa pentru maxim 30 secunde in plus???
cristi999…..poti trimite o petitie catre Politia Rutiera….spui cum s-a intamplat actiunea…locatia…atasezi clipul video..si de acolo o sa se ocupe dansii….
Probabil o sa le raspunda domnilor politisti la intreabare ta cu cele 30 sec daca sa meritat sau nu….depinde de tine ce vrei sa faci mai departe
Ai link mai jos pentru petite.
https://www.politiaromana.ro/ro/petitii-online
Multumesc – chiar nu stiam de aceasta pagina. Am facut acum petitia si astept raspuns.
@Kata poti sa precizezi, te rog, articolul de lege care prevede un interval orar pentru depasiri regulamentare in cazul autocamioanelor? Recunosc, eu acum aud pentru prima data si la search nu imi iese nimic.
https://www.scoalarutiera.ro/indicatoare-si-marcaje/indicatoare-de-interzicere-sau-restrictie/depasirea-interzisa-autovehiculelor-destinate-transportului-de-marfuri/94. Se numește restricție și are o plăcuță sub semn cu intervalul orar…. Circulă pe A 1 și o să te convingi!
Conținutul acestui comentariu a fost eliminat pentru că nu aducea valoare discuției.
–
Echipa TT vă mulțumește pentru înțelegere.
Apasa frana mai tare data viitoare sau schimba masina.
Tu crezi ca la 120+ km/h, masina opreste instant sau cum?
De ce se tipa peste tot sa pastram distanta intre masini? Cu cat viteza e mai mare, cu atat distanta trebuie sa fie si mai mare.
De asta se produce carambol pe autostrada. Din cauza astora care au impresia ca au super frane/masini (+ ei sunt super soferi si lor nu li se poate intampla niciodata) si merg mufati de teava de esapament a aluia din fata lor.
Mihaela, omiti faptul ca si tirul era in mers, nu oprit. Iar daca tirul avea cam 90 km/h si autorul, conform estimarii sale, sub 130 km/h, diferenta de viteza intre cele doua e de sub 40 km/h, cu atat trebuia sa reduca viteza autorul, nu sa se opreasca instant. Desi distantele parcurse sunt mult mai mari, el se apropia de tir cam cum te-ai apropia de un obstacol mergand cu <40 km/h. Analogia poate nu e 100% corecta, nu am verificat daca distanta pentru a reduce de la 130 la 90 (evident, scazand din aceasta distanta parcursa de tir in acelasi timp, 25m/s) e similara cu cea necesara pentru a opri de la 40 km/h (20-30m).
@Aladdin, eu doar am comentat ce a spus @Sandu.
Altfel, eu cand las spatiu intre mine si masina din fata iar in spatiul acela vad ca apare o alta masina, eu iau piciorul de pe acceleratie, astfel incat sa „iau metri” fata de ea si sa-mi pastrez distanta de siguranta.
In clip, totusi, este vorba strict de greseala tiristului.
Ok, im fac mea culpa… tiristul in niciun caz nu avea 90 km/h, era in spatele vehiculelor lente. Deci viteza relativa cu care se apropia cristi999 era mult mai mare, de aceea unora li se pare ca mergea peste 130. Si da, Mihaela, ai dreptate, a trebuit sa reduca foarte mult viteza, pana aproape de oprire. Inca o data, eroarea mea, dar raman la parerea ca o frana mai energica din timp nu l-ar fi bagat intre tir si parapet.
@aladdin, stii cum e, din spatele ecranului facem multe.
Si eu zic la fel ca tine, ca as fi franat mai tare, dar in momentul in care esti acolo judeci altfel lucrurile.
In definitiv e bine ca a fost doar o sperietura.
Mihaela
Poate nu m-am exprimat clar. Trebuia franat mai ferm, adica brusc, pana la oprire, nu trebuia scursa masina intre tir si parapet, asa cum se vede si pe film. Autorul nu a franat brusc, ori masina nu e echipata cu frane corespunzatoare, ori i-a fost frica poate ca va pierde controlul. Daca autorul ar fi franat brust, masina nu ar fi ajuns intre parapet si tir. Makes sense?
Soferul de tir clar a gafat rau,dar sa iti explic ceva tie care ai postat filmarea.Din ce vad eu de la inceputul filmarii vii racheta pe banda 2.In conditiile in care acea banda este doar pentru depasiri,si tu nu aveai ce cauta acolo.Asta in cazul in care voiai sa depasesti acel tir si te-ai incadrat pe banda 2 cu vrun km in urma.Mai intai de toate invatati sa mergeti pe autostrazi.
Mi se pare incredibil ce citesc pe aici: unii care stiu ce am facut eu in masina fara sa fie acolo…altii care stiu ca veneam „racheta”…
Veneam pe banda 2 ca sa depasesc acea coloana de tiruri nu??? si nu era bine sa fac depasirea de la minim 100 m ca sa fiu vazut si nu sa apar brusc din spatele lor???
In aceeasi zi cu postarea mea un tir a intors pe autostrada A1 tot aproape de pitesti si un om si-a pierdut familia – o fi reactionat si el tirziu ca altfel cum naiba sa nu vada luminile de pozitie de pe toata remorca (era noapte) de la ditai tirul de-a curmezisul pe autostrada nu? -sigur, avea BMW si conducea „racheta” nu?
Tot in aceeasi zi si tot pe A1 un sofer de tir a facut o manevra asemanatoare dar cel care venea pe banda 2 nu a fost asa norocos ca mine si a murit strivit intre parapet si remorca…o fi fost si el de vina cu ceva. Aici este doar un exemplu de condus periculos din partea acestor soferi de tir care ar trebui ei sa invete sa mearga pe autostrada si din pacate cum vezi din enumerarea de mai sus nu este singurul…restul e cancan.
Versiunea cu sunet a fost editata dar nu am mai avut chef sa o pun aici ca sa nu se auda strigatele de panica ale sotiei – multi incuiati au dedus de aici ca eu dormeam la volan cind ea saraca se panicase foarte tare si facea ce face tot omul normal in situatia asta – isi descarca nervii strigind – ce voiati sa faca – sa rida??? Frinam in timplu asta – intrase si dsc-ul pentru ca mi-au pornit automat avariile – probabil prinsesera praf rotile de pe linga parapet si pierdeam aderenta – dar nu am vrut sa frinez brusc pentru ca asa m-a invata pe mine un fost sofer profesionist: frinare progresiva si fara bruscarea comenzilor (directie) – hai ca nu mai am chef de explicatii si este ultima oara cind postez – cine vede esenta o intelege, cine nu…aia e, nu o sa ii invat eu.
Deci un fost sofer profesionist te-a invatat ceva… in conditiile in care tocmai dadusesi doua exemple beton de soferi profesionisti… Daca soferul ala profesionist e „fost” atunci a condus pe vremea pe cand nu toate masinile aveau ABS si oricum sistemul era pe la inceputurile sale. Pe dacie asa se proceda, „dadeai pedale”, ca altfel te duceai sanie. Mai informeaza-te un pic despre cum functioneaza ABS si depsre distanta de franare pe asfalt uscat (lasa povestile nemuritoare de pe facebook) si ai mai multa incredere in sistemele masinii, ca de-aia le-ai platit, sa te salveze din situatii de rahat precum cea din clip.
PS: Cu bruscarea directiei, total de acord cu tine, mai ales la asemenea viteze.
PS2: Nu veneai racheta, am explicat mai sus si mi-am cerut scuze, masinile de pe B1 se miscau foarte lent si de aici impresia ca tu ai fi zburat pe langa ele; eu nu am sustinut ca ai fi avut peste 130 ci am luat de buna estimarea ta.
E greu sa mergi cu 70km/h pe autostrada, din pacate suntem nevoiti sa depasim, DAR nu asa, ceea ce a facut „colegul” asta a fost o mizerie, astept si 30 min in spate sa pot face o depasire „ilegala” dar in conditii de siguranta!