It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Vai de (noi) soferi, unde nu exista marcaje

Adăugat de RaduCJ
Raportează ca șters! 32

Lipsa marcajelor sunt foarte ajutatoare; in lipsa lor se pot intampla anomalii :)), daca nu esti pe faza.

Locatie aici.

25 comentarii

  1. Din pacate marcajele nu mai sunt in zona aceea de ceva timp, dar indicatoarele spun clar cum urmeaza drumul sa se ingusteze. Daca m-ai fi claxonat ti-as fi recomandat cartea de legislatie si ochii mari nu doar pe asfalt.

    • Si ce obligatii as fi avut la intalnirea acelui indicator?
      Din cate imi aduc aminte, cele cu contur rosu si forma de triunghi sunt indicatoare de AVERTIZARE, nu de obligare, interzicere samd.

      Din surse:
      „Drum ingustat pe partea dreapta
      Indicatoarele din imaginile alaturate se amplaseaza la 100-200 m de locul in care sectorul de drum incepe sa se ingusteze pe partea dreapta cu cel putin jumatate de metru. La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa reduca viteza, iar manevrele de oprire, stationare, mersul inapoi si intoarcerea sunt interzise. Indicatorul poate fi insotit si de indicatoare pentru reglementarea prioritatii de drum ingustat.”

      Din ce vad aici ca scrie, sunt obligat sa reduc viteza si sa nu execut manevere de de oprire, stationare, intoarcere si mers inapoi.

    • http://www.scoalarutiera.ro/intrebari-posibile-drpciv-categoria-b/1543/cine-are-prioritate-pe-sectorul-de-drum-ingustat

      Asa cum spunea si DTC, banda 1, cea dinainte de sens se ingusteaza conform indicatorului. Ideea este ca acolo, cu mici exceptii, se merge pe „regula fermoarului”, tu nu trebuia din punctul meu de vedere sa claxonezi. Poate asta l-a determinat si pe cel cu duba albastra sa faca la fel cu tine ca sa fi mai atent. Tuturor ni se intampla din cauza pozitionarii nu tocmai optime a indicatoarelor sa nu le vedem in timp util si de aceea comentariul meu nu a fost legat de indicator cat de reactia ta. In caz ca te atingea cel cu duba e clar cine era vinovat. 😊
      P.S. : poate imi e doar mie dor de Timisoara in care claxonatul nu era prima optiune…

    • Diferenta din acel link si intamplarea reala este ca exista o linie discontinua intre benzi.
      De asta ma face sa cred ca este doar o singura banda. Il consider un caz exceptional in care baietii ce fac parte din administratia drumului nu le pasa de ce se intampla in trafic.

    • „Din pacate marcajele nu mai sunt in zona aceea de ceva timp” …asa am inceput comentariul, e clar ca nu soferii sunt de vina pentru lipsa marcajelor, doar nu o sa iesim cu vopsea in portbagaj, pentru orice eventualitate. Ideea de baza era putin diferita de ceea ce incerci sa ma convingi. Cunosc zona si chiar si cei care stiu(mai ales taximetristii) forteaza acolo bazandu-se pe lipsa unei vopsele pe asfalt. Daca o sa mergi pe banda 2 data viitoare o sa lasi pe vreunul sa intre sau o sa-l claxonezi? 😉
      Practic eu nu gasesc o solutie sa se respecte distanta de amplasare a indicatorului pe acel sector de drum. Poate cei de la rutiera au un raspuns competent si lamuritor.
      Nu este singurul caz in care se adeveresc cuvintele instructorului: „in practica e putin diferit”

  2. robwin_75

    Da” , multi nestiutori…

  3. Acolo banda ta se ingusteaza. Priveste la indicatorul de pe stalp. Intradevar, e pozitionat mult prea in spate si chiar cand se ingusteaza drumul. Trebuia pus inainte de acel sens sau chiar imediat dupa.

    • Care e diferenta dintre banda mea si banda lui?
      Sau cum evidentiezi ca el are o banda si eu am o banda?
      Considera ca sunt un strain si ca e prima data cand trec prin acea zona.

    • slipperyshadow

      (2) Pe drumul public cu mai multe benzi, conducătorii de autovehicule care circulă pe o bandă care se sfârşeşte, pentru a continua deplasarea pe banda din stânga trebuie să permită trecerea vehiculelor care circulă pe acea bandă.

  4. Un clip din 2014.
    http://www.trafictube.ro/bagi-banda/
    Cel cu taxi ma claxonase mai devreme, pe cand inca eram in sens.
    Plecand dinainte de sens, sunt doua benzi. De aici deducem ca avem doua benzi si dupa sens iar cum bordura din dreapta + semnul de avertizare spun ca banda se ingusteaza ajungem la aceasta concluzie. Sau na… cel putin eu. :)) Ar merita o intrebare trimisa catre politia rutiera pt. clarificare.
    Dar eu raman la ce am zis si mai sus, ca banda pe care te aflai se ingusteaza. Posibil sa gresesc, dar asta e parerea mea. 🙂

  5. Daca banda mea se ingusteaza, de ce la semafor se fac 2 coloane de masini? (una din ele sta pe zona hasurata, deasupra liniei de tramvai)

    • Acolo, candva, indicatorul inainte de semaforizare era de obligatoriu la dreapta, si cum la dreapta e o singura banda pe pod se statea in coloana. Mai erau si pe-atunci „fentaci”, sau care mergeau inainte si ii lua politia(care nu mai e azi decat in tufisuri), dar acum consider ca e mai ok sa stea acolo cei care merg inainte ca sa ramana banda de dreapta libera pentru intermitent. Pentru cine nu e din oras e anevoios sectorul dar dupa ce il treci de 2-3 ori o sa te obisnuiesti si cine stie, poate o sa-mi dai dreptate.

    • Iti dau, pentru ca deja am trecut pe acolo de multe ori. Si da, e frumos cand cei ce merg inainte iti lasa loc liber pentru a vira la dreapta. Dar tot nu imi explic de ce nu sunt marcaje de imediat 3 ani..

    • Aici, ca si in titlu, iti dau dreptate, de aceea am si votat clipul postat…nu cunosc motivele, unul presupus de mine e indiferenta cu care suntem tratati, un loc la fel lipsit de marcaje este cel din sinaia(kuttel) unde se face stanga desi banda 1 ar trebui sa mearga inainte si exemplele pot continua…

  6. La 1:20 taximetristul nu s-a aflat in situatie de neacordare de prioritate acelor pietoni.

  7. Inca un aspect. In lege este destul de clar:
    Daca mergi pe un drum cu doua benzi ce se transforma intr-o singura banda. Cel de pe banda din dreapta trebuie sa acorde prioritate. Nu mai stiu exact articolul…pt mai multe detalii consultati legislatia rutiera.

  8. Q.E.D et Q.E.F.

    Uitati-va la marcajul de pe linia de tramvai cu mare atentie si stop la clip:
    – min. 0:36 – se vede cum marcajul e trasat oblic peste linia de tramvai astfel incat erau 2 benzi
    – min. 0:37 – daca puneti stop in clipa potrivita vedeti un alt marcaj adaugat langa cel vechi, marcaj care contrazice vechiul marcaj, si din 2 benzi ramane doar 1

    http://prnt.sc/dbz0d5
    http://prnt.sc/dbz06n

    A) La un moment dat erau 2 benzi, apoi a ramas una singura si s-a montat indicatorul de drum ingustat pe care il observi in ultima clipa.
    Teoretic autorul ar fi putut observa indicatorul din timp fiindca banda era goala in fata lui, dar daca era o furgoneta in fata autorului, acesta nu putea vedea indicatorul.
    Inainte de intersectie nu este marcaj sau indicator pentru ca soferii sa stie cum sta treaba si sa se incadreze pe b2 si astfel sa nu fie pusi in situatia autorului.

    B) Inca mai sunt 2 benzi iar indicatorul e pus degeaba

    Precum am zis intotdeauna: Incompetenta si neglijenta criminala a administratorului drumului din orice oras din tara, administrator caruia nu ii pasa de riscurile la care sunt supusi soferii.

    + ptr clip

  9. @RaduCJ E o ingustare a partii carosabile, tu schimbi directia de mers spre stanga (0:28) si trebuie sa permiti trecerea celor care inainte erau pe B2.
    +

  10. Ce te face sa crezi ca „tipul” asta de „soferi” ar conduce corect cu marcaje pe asfalt? 🙂

    • Q.E.D et Q.E.F.

      N-ar conduce toti corect, dar unii dintre ei da, si tot e un castig.

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!