It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

In spatele ambulantei

Adăugat de timemachine
Raportează ca șters! 58

Felicitări domnului polițist!
Înmatriculare: (Italia).
Loc: E58, Budăi – Podu Iloaiei.
Data: 05.06.2017

Ce mai caută lumea:
  • mergea in fata ambulantei
  • mers dupa ambulanta

19 comentarii

  1. M-a uns pe suflet!

  2. Pentru ce poate sa-l penalizeze in cazul de fata?

    • TimTrafic

      Pt nepastrarea distantei..cam asta se poate in cazul de fata. In rest, niciun articol nu sanctioneaza mersul in spatele ambulantei.

    • Nu ai voie sa mergi in spatele unei masini in misiune exceptind cazul in care exista motive super intemeiate (gen persoana din ambulanta tocmai a fost transbordata din masina ta in ambulanta, sau masina de politie ti-a cerut s-o insotesti in calitate de martor la o infractiune savirsita de un suspect aflat in masina politiei, etc etc).

      In multe tari (Nigeria, Coasta de Fildes, Etiopia, Somalia, Africa de Sud, Sudan, Maroc, India, Pakistan, Irak, Iran, Brazilia, Peru, Mexic, etc etc) daca mergi in spatele ambulantei sau a masinii de politie iese unul si-ti trage in radiator sau pneuri fara preaviz (si cei din ambulante au arma). In SUA daca te iei dupa ambulanta nu treci de a treia intersectie pina iti aprinde o masina de politie stroboscoapele in spate.

    • TimTrafic

      @Mituc, in alte tari o fi asa, la noi nicio lege nu face referire la mersul in spatele ambulantei, politiei etc. Pt ce iti poti lua amenda e pt nepastrarea distantei, sau ramai fara permis daca te bagi dupa ambulanta in depasirea unei coloane, depasire pe linie continua etc practic daca incalci vreo regula de circulatie

    • Nepăstrare distanței de siguranță față de vehiculul din față se poate sancționa contravențional doar în cazul unui accident. Mai mult ca sigur l-a oprit pentru nerespectarea regurilor privind depășirea, respectiv pentru că a pătruns pe contrasens în timp ce se apropiau alte vehicule.

  3. @ TimTrafic gresesti, este fix ca in cazul coloanei oficiale, nu ai voie sa mergi in spatele ei

    • TimTrafic

      Nici vorba. Coloana oficiala e una, ambulanta e cu totul altceva.

    • Nu spune ca nu poti merge dupa ambulanta, insa spune ca trebuie sa reduci viteza, sa te bagi cat mai in afara partii carosabile, sa opresti, sa eliberezi banda(in cazul intersectiilor), acum daca toata lumea face loc ambulantei, de ce as accelera eu ca sa ma tin dupa ambulanta si sa nu-i respect pe toti aceia care au facut loc ambulantei si sa-mi mentin locul in coloana, pt ca sunt cocalar si in regulamentul cocalarului asa scrie, sa ii fraieresc pe toti…

  4. No offense, dar zici „Respectati regulile de circulatie”, si in 90% din clip circuli pe acostament 🙂

    • timemachine

      Salut,

      mă așteptam la această remarcă.

      Este corectă observația ta, dar simt și un sarcasm în comentariul tău în același timp.

      Subiectul a fost discutat de nenumărate ori pe trafictube.ro și pe alte site-uri, sunt în temă, ba chiar am experimentat de mai multe ori fiind încăpățânat să respect legea care spune că circulația „trebuie” să se facă pe lângă banda de lângă acostament. De fiecare dată, în situația în care eu respect limitele de viteză, m-am trezit cu un șir de colegi CB și foarte mulți retardați, efectiv, pe care îi deranjam, astfel că, fiind unul din minoritatea conducătorilor auto, din cei care respectă limitele de viteză, mă văd pus în situația de a face loc.

      Astfel, chiar dacă în principiu înțeleg ce ai vrut tu să faci acolo, aplic următoarea logică:

      – în localități și în zonele cu limitare de viteză, de ex. 60, mă retrag pe „acostament” (adică la viteză mică)
      – în afara localităților revin pe „bandă”, iar când e cazul și situația îmi permite depășesc regulamentar (nu dau flash-uri, nu mă bag în spatele celui din fața mea etc.)

      Problema reală la acest subiect cu „acostamentul” e ambiguitatea. Ambiguitatea din situațiile următoare:

      1. Exemplele date de Poliție. Poliția Rutieră circulă de multe ori pe „acostament” și nu aplică sancțiuni celor care circulă pe „acostament”.
      2. Lipsa informării clasei tehnice din care face parte drumul național european și lipsa informării vizuale că acea „bandă” e acostament. Definiția acostamentului presupun că o știi, iar vizual ăla nu mi se pare acostament decât dacă mă informez pe trafictube.ro sau pe bloguri. IRL ce fac? Stau să le explic fiecăruia în parte că eu știu că ăla e acostament și trebuie să circul pe banda de lângă acostament? 🙂
      3. Nu găsesc undeva specific interdicția de a nu circula pe așa-zisul „acostament” sau „acostament consolidat”, decât în niște imagini scanate de pe niște bloguri.

      Aici pot greși, evident, dar cu ajutorul trafictube.ro întodeauna mi-am îmbunătățit/actualizat informațiile, așa că… hit me.

      Și, pentru a mă asigura că m-ai înțeles, revin: eu sunt pentru circulația pe (singura) bandă, dar pe mine cine mă ajută? Nu e nici amuzant și nici plăcut să fii în acea situație de pe European, la limita de viteză, în special dacă nu este radar. Te iau băieții și prin stânga și prin dreapta.

      Într-adevăr, nu sunt robot să aplic, efectiv, toate literele legii, dar nici retardat mintal să încalc majoritatea lor. Mulți nici nu înțeleg scopul regulilor, unde mai pui conținutul lor. Pentru unii din voi, respectarea înseamnă 100% (absolut), deși toată lumea știe că în România nu ai cum să respecți 100% legile, dar un procent de 75% și chiar mai mult poate fi respectat. Dacă ar fi să dau o definiție a ceea ce am scris acolo, în final, respectarea regulilor de circulație, pentru mine, înseamnă cât mai mult posibil având în vedere situația reală de pe șoselele din România. Chestia asta e un fel de ritual aici pe trafictube.ro, aparent.

    • E moșneag, crede ca acostamentul e banda 1.

    • @danverab tocmai a explicat autorul cu lux de amanunte, foarte detaliat si foarte informat situatia. Deci remarca ta este… N-am cuvinte! 🙂
      @DriveTM desi din punct de vedere legal ai 100% dreptate, pe acele drumuri populate de acei inculti periculosi, instinctul de conservare si chiar conduita preventiva te obliga sa circuli ilegal. Am facut acel drum doar de 3 ori. Prima data ca incepator (aveam sub 1000km condusi). A fost o experienta extrem de dureroasa! Ai de ales efectiv sa circuli legal, sau sa ajungi la destinatie.
      Ultima data am trecut pe acolo acum 2 ani. Parca e si mai rau!

    • @timemachine
      Legat de acele ambiguitati privind circulatia pe acostamentul consolidat (fara ghilimele 🙂 ), doresc sa fac cateva precizari.

      1. Politia poate incalca unele reguli de circulatie, pe cand alti soferi obisnuiti nu pot face asta. E regretabil insa ca nu informeaza in primul rand si apoi sanctioneaza pe cei care circula in mod ilegal pe acostamentul consolidat al DN/E si tolereaza astfel de situatii.

      2. De acord, poate ar fi fost bine sa existe eventual si niste panouri care sa informeze soferii de existenta acostamentului consolidat. N-am vazut asa ceva la noi pana acum. In lipsa acestora, informarea este facuta prin marcajele de delimitare a partii carosabile, care teoretic ar trebui sa fie recunoscute de catre toti soferii.
      Pe de alta parte, nu, din pacate nu poti sa le explici tuturor necunoscatorilor sau ignorantilor cum e cu acostamentul, care e rolul lui si de ce nu trebuie sa circule pe acolo.

      3. https://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/hotararea-guvernului-nr-1391-2006/#art100
      Art. 100 (1) Vehiculele trebuie conduse numai pe drumurile, părţile carosabile, benzile sau pistele stabilite pentru categoria din care fac parte. În cazul în care pe drumurile publice nu sunt amenajate benzi sau piste speciale pentru biciclete şi celelalte vehicule fără motor, acestea pot fi conduse şi pe acostament în sensul de mers, dacă circulaţia se poate face fără pericol. […]

      Sanctiunea contraventionala care poate fi aplicata pentru circulatia pe acostament este amenda clasa a III-a. Nu o spun eu, ci chiar Politia Rutiera:
      https://farm4.staticflickr.com/3824/10656342983_b38fc0c6dc_o.jpg

      P.S. Pentru marcaje de delimitare a partii carosabile vezi te rog extrasul de-aici:
      https://www.trafictube.ro/wp-content/uploads/2013/02/marcaje-acostament.jpg

      Pentru film +.

    • ceea ce e amuzant (dincolo de explicațiile foarte clare și serioase ale lui timachine) e că reproșul circulației pe acostamentul lui e 85 vine exclusiv de la oameni care NU circulă pe acolo. or, oricine circulă pe acest drum știe foarte clar că nu ai cum să nu-l tratezi ca pe un drum cu două benzi, sunt n detalii – mult mai multe decât ce se pomenește de regulă. dau doar un exemplu: porțiunea dintre tg. frumos și iași este cea mai aglomerată din țară după dn 1 în weekend (ca să ne dăm seama de ce infrastructură bogată alimentează iașul). a merge pe acolo pe o bandă ar presupune un ambuteiaj perpetuu (care deja se conturează și din circulația pe două benzi)

    • Nu se dau si nici n-o sa se dea amenzi pentru mers pe acostamentul DN2, fiindca ala for all intents and purposes e drum cu aproape 2 benzi pe sens (daca erau 2 nu primea finantare la momentul ala).

      Deci daca tot vor unii sa mearga cu 50 la ora pe drum national, poate se mai gandesc si la vieti omenesti. Se stie ca cele mai grave accidente sunt cele din ciocniri de pe sensuri opuse.

    • @timemachine
      Multumesc pentru explicatiile date pe un ton normal, si recunosc ca nu am circulat niciodata pe acel drum, insa eu sunt 100% de acord cu replica pe care ti-a dat-o @GeluCJ fiindca regulile ar trebui cunoscute si aplicate de catre toti soferii (exceptand Politia si celelalte autovehicule cu regim de circulatie prioritar, care – asa cum explica si GeluCj – chiar au voie in anumite situatii sa incalce prevederile codului rutier).

  5. Sa fie primita amenda… :))

  6. @timemachine clipurile cu justificări pentru nerespectarea legii nu își au locul aici. (și nici nu ești primul care abordează acest subiect,)
    GeluCJ ți-a elucidat „neclaritățile” cu privirea circulatului pe acostament aici.
    Te așteptăm cu alte cu clipuri.

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!