It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Am speriat un pieton

Adăugat de cosmindaniel12
Raportează ca șters! 63

ATENȚIE: Conține limbaj licențios!

Localitate. Limită 70. Un idiot cu un microbuz oprit în fața trecerii de pietoni. Am redus viteza de la 80 la 65-70, și am văzut un pieton pășind spre trecerea de pietoni. Am călcat frâna brusc, și mașina a interpretat-o ca frână de urgență  (s-a dus pedala „la fund”, a intrat ABS-ul și au pornit avariile). După 1-2 secunde mi-a eliberat frâna.

Timp de reacție  <0.5 secunde. Nu am avut timp să îmi dau seama dacă vrea să traverseze sau nu, dacă e cu fața sau cu spatele la mine, dacă m-a văzut sau nu, dacă e adult sau copil…

Ce mai caută lumea:
  • un pieton speriat

12 comentarii

  1. Bune frane si cauciucuri 🙂

    • Continental Premium Contact sunt cauciucurile. Foarte mulțumit de cum se comportă, dar parcă s-au tocit repejor. Sunt DOT 2015, au vreo 80 mii km, și în primăvară trebuiesc înlocuite. Încă mă gândesc cu ce…
      Frânele sunt discuri față-spate, 280mm ventilate pe față, 259mm solide pe spate. Cum mașina are 1100kg, sunt arhi-suficiente.

    • oskar77adi

      i-ati Micheline energy saver +…eu le am de vre-o 3 ani pe ala…am facut cam 40.000 si inca se mentin 2-3 ani.Dar nu numai gumele te „scot ” in evidenta..ci si viteza sau tot ce tine acolo la roata (..frane+ discuri ) referitor la tipa aia…nu era deloc pe strada…ci pe margine…ca a vrut sa treaca e partea a 2-a..Dar la cum se circula pe un D.N..nici nu-i de mirare sa nu te sperii si sa te dai inapoi..

    • Ma gandeam sa incerc Michelin sau Dunlop, desi parca as ramane la Continental… Ma hotarasc la primavara.
      Cum am scris in descriere, pietonul mergea spre trecere cand mi-a intrat in campul vizual. Din cauza microbuzului parcat n-am avut timp sa analizez situatia, ci doar sa iau foarte, foarte repede decizia „frana – nu frana”. Am ales decizia „frana”. Sigur ai mai vazut pietoni care se arunca pe trecere ca in piscina, care nu se asigura, care traverseaza cu ochii in telefon, etc. Better safe than sorry!

    • IronLiver

      Pai cat vrei sa tine niste anvelope care au si aderenta buna?
      80k Km mi se pare foarte tare.
      Eu n-as lua nimic Green, Eco sau Energy saver. Tin mult dar au anderenta/franare mai proasta.
      + pt reactie.

    • 80k? Ale mele au fost KO dupa 30k… mai aveau vreo 2 mm pana in sarma

  2. @cosmindaniel12 Tu ai reusit sa opresti chiar fortat, insa cel de pe B2 de la 0:10 care venea lansat n-avea nicio sansa s-o faca daca pietonul avansa pe trecere. Si urmatorul (0:14) s-a oprit dincolo de marcaj, pe trecere.
    +

  3. Cătălin Tănase

    De aia viteza maxima in zonele cu treceri de pietoni e de 50km/h. Acum imagineaza-ti scena asta cu 50km/h. Intr-adevar, ai si reflexe si masina bune, drept dovada ca te-ai oprit inaintea trecerii, dar repet, limita aia de viteza nu e degeaba 😉

    • Este 70 limita de viteză pe toată lungimea localității (Tărtăşeşti, Dâmbovița). Sunt treceri de pietoni din 500 în 500 de metri, dar sunt rar folosite și cu vizibilitate bună (dacă nu e parcat un idiot cu o mașină mare fix în fața trecerii).
      Nu viteza a fost problema aici, ci lipsa vizibilității. Dacă vedeam pietonul din timp (și dacă pietonul mă vedea pe mine), era suficientă și o frână de motor…
      Deși nu sunt „vitezomanul Gică”, nu pot nici să merg cu 20-30 km/h mai încet decât TIR-uri sau alte mașini lente. Nu ar fi mai sigur, ba chiar aș crea situații periculoase. Acolo TIR-urile circulă cu 80, și dimineața sau seara peste jumătate din mașini cu >100.
      În general, viteza cea mai sigură este viteza medie a traficului.

  4. Sincer, bazându-mă pe conduita preventivă, eu aș fi redus mult mai mult viteza în situația asta în așa fel încât frânarea n-ar fi implicat activarea ABS-ului. Microbuzul era oprit până-n trecere, obtura vizibilitatea, iar în situații de genul ăsta trebuie să ai în vedere că pot fi pietoni (eventual, coborâți din microbuz) care vor să traverseze. E exact ca-n faza cu mingea sărind în stradă după care vine un copil.

    • Păi, bazându-mă pe conduita preventivă, am redus suficient cât să pot opri în siguranță și eram pregătit să frânez. Tocmai pentru că exista posibilitatea ca un pieton să fie acolo.
      ABS-ul nu era necesar, puteam opri și fără ABS, dar pentru că am călcat frâna brusc, mașina mi-a „tras” frâna la podea. După ce mi-a eliberat frâna am oprit lin…
      Trec prin situația asta de 5-10 ori pe zi (mașină oprită în fața trecerii de pietoni) și în 99 din 100 de cazuri nu există pieton, și totuși sunt mereu pregătit să frânez.
      Ai fi încetinit mai mult? Din ce văd eu zilnic, 9 din 10 șoferi nu ar fi încetinit deloc, 9 din 10 nu ar fi oprit, și 2 din 10 nu ar fi oprit nici dacă era pietonul în traversare…

    • E adevărat că sunt foarte mulți inconștienți pe șosele, ceea ce e regretabil. Oricum, asta n-are a face cu se afirmam eu. Io doar îți spuneam cum aș fi reacționat eu în situația aia, aș fi redus mult mai mult viteza pentru a nu fi nevoit să frânez brusc.
      Numai bine!

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!