It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Stinge lumina #2

Adăugat de vlad.sm
Raportează ca șters! 18

Din nou o dimineata ploioasa, din nou soferi lenesi. Cade recordul din primul episod? Stinge lumina #1

Ce mai caută lumea:
  • farurile aprinse ziua in legislatie
  • cand trebuie sa mergi cu luminile aprinse
  • https://www trafictube ro/stinge-lumina-2/

13 comentarii

  1. Art. 114 – (1) Conducătorii de autovehicule şi tramvaie sunt obligaţi să folosească instalaţiile de iluminare şi/sau semnalizare a acestora, după cum urmează:
    b) luminile de întâlnire sau de drum, în mers, atât în localităţi, cât şi în afara acestora, după gradul de iluminare a drumului public;

    La 2 puncte amenda pentru chestia asta, Politia ar putea avea intr-o zi incasari cat PIB-ul Romaniei.
    Poate ar trebui o emisiune la TV care sa le spuna oamenilor faptul ca folosirea farurilor nu incarca factura de curent pe care o primesc acasa.

  2. pai asta e lejer. eu m-am luat de unu’ pe la 7.30 azi dimineata -vizibilitate canci, un tip cu experienta gen „eu am carnet de 20 de ani si n-am avut niciun accident”.
    eu: aprinde luminile bo$$
    el: de ce?
    eu: pai nu se vede (masina era un verde inchis sobolaniu)
    el: pai ce nu vezi, eu vad!
    eu: esti prost.
    am plecat de la semafor si peste cateva secunde se produce minunea – l-am convins!

  3. Mbm Bogdan

    @ma. geniala faza cu… „el: pai ce nu vezi, eu vad!” :))))))))

  4. Nu-i inteleg pe cei cu pozitiile aprinse (pe care i-ai si numarat). Daca tot se ostenesc sa umble la buton, de ce nu o fac cum trebuie.
    E greu de cuantizat „gradul de iluminare al drumului public”, deci nu stiu daca i-ar putea amenda pe cei din clip.

  5. @Seb – nu e greu de cuantificat. Dupa lege trebuie sa circuli peste tot cu luminile aprinse. Faza lunga sau faza scurta e in functie de cum e luminat drumul, nu faruri stinse sau faruri aprinse. Articolul din lege te obliga sau faza lunga sau faza scurta.

  6. Arata-mi si mie paragraful care te obliga sa mergi cu luminile aprinse in perioada cu vizibilitate buna te rog.

  7. OUG 195/2002
    Art.44 (2) În circulaţia pe autostrăzi, pe drumurile expres şi cele naţionale europene (E) conducătorii de autovehicule sunt obligaţi să folosească şi în timpul zilei luminile de întâlnire.

    Art.108 (1) Săvârşirea de către conducătorul de autovehicul sau tramvai a uneia sau mai multor contravenţii atrage, pe lângă sancţiunea amenzii, şi aplicarea unui număr de puncte de penalizare, după cum urmează: (…)
    c) 4 puncte de penalizare pentru săvârşirea următoarelor fapte: (…)
    4. circulaţia în timpul nopţii sau ziua, pe timp de ceaţă, ninsoare abundentă sau ploaie torenţială, cu un autovehicul fără lumini sau fără semnalizare corespunzătoare;

    H.G. 1391/2006
    Art.114 (modificat prin HOTĂRÂRE nr.480 din 10 iulie 2013 ! )
    (1) Conducătorii de autovehicule şi tramvaie sunt obligaţi să folosească instalaţiile de iluminare şi/sau semnalizare a acestora, după cum urmează: (…)
    b) luminile de întâlnire sau de drum, în mers, atât în localităţi, cât şi în afara acestora, după gradul de iluminare a drumului public;
    e) luminile de întâlnire atunci când plouă torenţial, ninge abundent ori în alte condiţii care reduc vizibilitatea pe drum;

    Asadar, ziua trebuie sa aprinzi pe autostrăzi, pe drumurile expres şi cele naţionale europene (E), trebuie sa fie ceaţă, ninsoare abundentă sau ploaie torenţială, ori gradul de iluminare a drumului trebuie sa fie atat de scazut incat sa impuna folosirea farurilor.

  8. Inca o data, din iulie 2013:
    Art. 114 – (1) Conducătorii de autovehicule şi tramvaie sunt obligaţi să folosească instalaţiile de iluminare şi/sau semnalizare a acestora, după cum urmează:
    b) luminile de întâlnire sau de drum, în mers, atât în localităţi, cât şi în afara acestora, după gradul de iluminare a drumului public;

    Daca o citesti ca un articol de sine statator, ar fi asa:
    Conducătorii de autovehicule şi tramvaie sunt obligaţi să folosească luminile de întâlnire sau de drum, în mers, atât în localităţi, cât şi în afara acestora, după gradul de iluminare a drumului public;
    Nu scrie ziua sau noaptea.

  9. @Falcon
    Toate fazele din videoclipul acela sunt din Bucuresti, nu intra sub incidenta acelei legi din cauza categoriei de drum si nici din cauza vizibilitatii care din cate vad este buna.

    @Stick
    Nu scrie ziua sau noaptea, dar daca tu din „dupa gradul de iluminare a drumului public” intelegi ca trebuie sa aprinzi luminile ziua in oras ar trebui sa mai iei cartea de legislatie la puricat. Paragraful acela iti spune exact cum a zis si Falcon mai sus ca esti obligat sa le aprinzi numai cand vizibilitatea este redusa si se impune asta daca nu cumva esti pe una din categoriile de drum pe care este obligatoriu.

    O sa incepeti sa puneti videoclipuri cu masini negre ca nu sunt vizibile si ca asa ati inteles voi din cine stie ce paragraf de lege.

  10. @Stick nu stiu ce sa cred, daca citesti toate aliniatele vei vedea ca nu au vrut sa zica ca trebuie una din cele doua variante, ce rost mai avea aliniatul (1)(e)?

  11. daca te uiti pe strada si toti soferii au luminile aprinse in afara de tine – esti prost 🙂 e suficient de legala explicatia?

  12. @merepere – treaba ta cum interpretezi dar ca sa o luam babeste, pentru ca toata lumea a facut logica la liceu.
    114(1) – creeaza obligatia
    (b) – spune modalitatea – de intalnire sau de drum – la alegere dupa criteriul precizat tot in (b) gradul de iluminare al drumului public.
    Gradul de iluminare al drumului public poate insemna faptul ca pe un drum iluminat artificial nu este nevoie sa aprinzi faza lunga, ci faza scurta este indeajuns.
    Niciunde in 114 nu este conditionata obligativitatea folosirii luminilor de tipul de drum pe care il conduci. Daca OUG la 44(2) iti spune ca pe respectivele tipuri de drumuri trebuie sa folosesti farurile, vine HG-ul cu 144(1)(b) si largeste sfera de aplicare.
    @Seb – faza lunga nu se foloseste pe ceata si pe ploaie, asta am invatat acu 15 ani la scoala de soferi. Nu mai retin explicatia, dar probabil e ceva legat de dispersia luminii. Daca pe ceata dai drumul la faza lunga, nu vezi nici pe dracu in fata masinii, asta poti sa o incerci oricand.
    Oricum, dupa cum am spus si la inceput, nu va incarca factura de curent lunara daca folositi tot timpul farurile. Este tot timpul primul lucru pe care-l fac dupa ce pornesc motorul, fie ca este bezna fie ca e in mijlocul zilei cu soare si vizibilitate pana in fundul pamantului. Treaba voastra ce faceti.

  13. Uite cum interpretez eu legea:
    I. IN AFARA LOCALITĂȚII:
    – NOAPTEA aprinzi mereu luminile de întâlnire sau, în anumite condiții, pe cele de drum (cum se folosește „faza lungă” e stabilit la art.114, alin.2 și alin.7. ), pt ca așa dispune lit.b din art.114. Sper că nu are cineva impresia că în România avem (în localități sau în afara lor) sisteme de iluminat la fel de performante ca cele de pe stadioane, astfel încât pe unele porțiuni de drum să nu fie nevoie noaptea de faruri :). Eu unul n-am întâlnit până acum.
    – ZIUA aprinzi obligatoriu luminile de întâlnire „pe autostrăzi, pe drumurile expres şi cele naţionale europene (E)”. Pe celelalte drumuri le aprinzi obligatoriu când „plouă torenţial, ninge abundent ori în alte condiţii care reduc vizibilitatea pe drum”.

    II. ÎN LOCALITATE:
    – NOAPTEA idem ca în afara localității.
    – ZIUA aprinzi obligatoriu luminile când „plouă torenţial, ninge abundent ori în alte condiţii care reduc vizibilitatea pe drum”.

    După părerea mea, sintagma „după gradul de iluminare” de la art.114 lit.b nu e folosită pentru a-ți explica cum/când folosești faza scurtă/lungă (pt. asta vezi aliniatele 2 și 7 de la art.114) ci pur si simplu pt a stabili criteriul vizibilității la luarea deciziei de a folosi sau nu farurile: una este iluminarea/vizibilitatea pe timp de zi și alta pe timp de noapte; e o certă diferență între o după-amiază senină de vară și una ploioasă de toamnă târzie.
    În caz contrar, ce rost mai au celelalte dispoziții din articol, mai ales lit.d și lit.e (menționarea fenomenelor meteo, a mașinilor din coloanele militare etc). Dacă așa s-ar fi dorit, legea ar fi spus sec: „În mers, folosirea luminilor de întâlnire/drum este obligatorie”. Punct.
    Mai mult, nu am auzit pe cineva să primească avertisment/amendă pt că nu a mers cu farurile aprinse în oraș, în o zi vară cu cer senin.
    Nu mă întelegeți gresit, și eu cred că nu strică folosirea luminilor de întâlnire cat mai des posibil, dacă nu din bun simț, atunci măcar din instinct de conservare. Însă nu trebuie să cădem nici în extrema cealaltă.

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!