Ghid achizitie camere video auto

It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Cum sa strici un weekend…

Adăugat de RebounD11
69

Clip cenzurat!

Strict la subiect nu mai e nimic de comentat.

La capitolul daune, de cand am lovit canalul cu frana in podea s-a aprins eroare de ABS in bord. Avariile nu s-au oprit desi am apasat pe buton de mai multe ori iar cand am piscat putin frana, rotile s-au blocat scurt apoi pedala a cazul la podea.

Cand am coborat din masina am vazut o dunga subtire de lichid pana sub masina… era lichidul de frana. Am ajuns la service folosind frana de mana care prindea doar daca imi dadeam cu maneta in barbie (hiperbola dar intelegeti) si cu frana de motor si viteza maxima 30 la ora.

Inainte sa sara balalaii ca mergeam prea tare, nu am depasit 60 la ora nici un moment. Doar ca nu ma asteptam la atata prostie, nesimtire si lipsa de creier asa de brusc la un trafic asa de lejer. De asemenea, in drum spre service am trecut pe la Politie (fara ocol necesar). Le apreciez operativitatea, fiind ceva persoane acolo, dar nu vreau sa discut mai multe pentru a nu strica subiectul de discutie urmator:

Ce s-a intamplat in clip e sau nu un accident rutier?

Ce mai caută lumea:
  • https://www trafictube ro/strici-weekend-2/

45 comentarii

  1. TimTrafic

    aa, ma miram, ca in primul clip nu am sesizat groapa:)) Am vazut clipul 2. Urata faza. Daca nu franai si intrai in el, era clar accident. Daca nu aveai camera era si mai greu de dovedit, fiind lovit in spate. Dpdv al politiei ma gandesc ca nu au solutionat ca si accident, deoarece nu a fost contact intre vehicule. Zic bine?

    • Intrebarea mea era cum crezi tu ca e sau ar trebui sa fie considerat 🙂

      Ce au decis (ca de solutionat oricum e prea devreme) poltistii e alta discutie, daca o sa mai fie.

    • TimTrafic

      E discutabil. Prevad dezbateri lungi pro si contra.

    • Din pacate e discutabil… desi, nu cred ca sunt singurul care vede un anume din lege mai clar decat se pare ca il vad cei care aplica legea:
      Art. 75. – Accidentul de circulaţie este evenimentul care întruneşte cumulativ următoarele condiţii:
      a) s-a produs pe un drum deschis circulaţiei publice ori şi-a avut originea într-un asemenea loc; (check)
      b) a avut ca urmare decesul, rănirea uneia sau mai multor persoane ori avarierea a cel puţin unui vehicul sau alte pagube materiale; (check)
      c) în eveniment a fost implicat cel puţin un vehicul în mişcare;(check)

    • TimTrafic

      Corect. Nimeni nu contesta faptul ca a fost un accident. Discutabila e vina celui cu loganul. Personal nu sunt de acord cu tragerea la raspundere a celor de genul. Sa iti spun si de ce. Fiecare poate percepe diferit o anumita stare din trafic. Sunt persoane care supraevalueaza, de exemplu o depasire. Nu de putine ori mi s-a intamplat sa am pasageri in masina care se speriau atunci cand depaseam, vazand o masina din sens opus. In realitate era timp si loc suficient pt depasire. Sau situatii cand cineva depaseste iar tu te sperii si tragi de volan, cand in realitate cel care face depasirea nu te-ar incomoda. In special femeile am vazut ca au acesta tendinta. Sa vorbim acum de cazul tau. Daca in locul tau era un incepator sau o persoana mai speriata, si tragea brusc de volan intrand in trotuar si lovind pietonii. Cine crezi ca se facea vinovat de morti/raniti? Iar daca isi mentinea directia ar fi rezultat un simplu accident cu pagube materiale. Iti dai seama ce ar fi. Toti ar da buzna la biroul rutier cu masinile lovite spunand ca x sau y nu le-a acordat prioritate iar ei au facut accident incercand sa evite. Ar fi un haos total.

    • „Nimeni nu contesta faptul ca a fost un accident.”
      Sunt dispus sa fac pariu ca cineva contesta… si e la sigur pariul 😀

      „Personal nu sunt de acord cu tragerea la raspundere a celor de genul.”
      Nu pot fi de acord cu tine. Si o sa iti aduc contraargumente legat de argumentele tale si situatiile exemplificate:
      – nu se pedepsesc impresiile si supraevaluariile, se pedepsesc faptele. Pasagerii au voie sa aibe orice perceptie vor ca de aia sunt pasageri.
      – reactiile soferulilor implicati sunt parte din fapte. Nu vorbim de daca si cu parca, vorbim de ce s-a intamplat. Daca eu merg la Politie sa sesizez un incident, ei sunt obligati pe baza probelor pe care le prezint (in cazul asta inclusiv filmare) sa investigheze si sa traga niste concluzii. Daca luam cazul incepatorului, sa zicem ca ar putea impartii culpa intre cel care nu acorda prioritate si incepatorul care trage de volan peste pietoni, desi mi personal asa ceva mi s-ar parea nedrept. Ar trebui tinut cont de fapta care a dus la accident, nu la cea care a agravat accidentul.

      „Iti dai seama ce ar fi. Toti ar da buzna la biroul rutier cu masinile lovite spunand ca x sau y nu le-a acordat prioritate iar ei au facut accident incercand sa evite. Ar fi un haos total.”
      Asta e problema lor si cum si-o gestioneaza. Ei fiind in subordinea ministerului de interne, ministerul ar putea propune o lege care sa reglementeze solutionarea acestor situatii ca sa nu fie haos… Ar putea sa infiinteze un sistem de monitorizare al traficului (a, stai ca in Timisoara cica exista) si atunci ar vedea exact ce s-a intamplat cand ar veni o astfel de plangere. Sau ar putea pur si simplu sa isi faca treaba si sa investigheze situatia si sa ia o decizie pe baza probelor.

      De parca acuma nu poate sa vina cineva sa isi indoaie aripa intr-un gard si sa vada o masina pe strada de culoarea gardului sa declare ca ala l-o lovit si o plecat. Nebuni sunt si vor fi, dar nu vreau sa se ajunga sa nu mai evite nimeni accidentele de frica ca ar putea ramane cu paguba sau pica vinovati.

    • TimTrafic

      Ma refeream la pasageri care la randul lor au permis si sunt soferi. Am mai fost prezentate pe aici vreo 2 cazuri de genul. Dupa lungi procese bineinteles ca nu a castigat nimeni din cei care si-au accidentat masinile. Fac pariu cu tine pe cat vrei ca politia nu-l va trage la raspundere. Nu a fost contact intre masini, nu il pot ancheta si dovedi fizic implicarea lui in accident.

    • @TimTrafic „Fac pariu cu tine pe cat vrei ca politia nu-l va trage la raspundere.” Daca politistii respectivi chiar vor sa-si faca treaba, s-ar putea sa pierzi pariul. 🙂
      „Nu a fost contact intre masini, nu il pot ancheta si dovedi fizic implicarea lui in accident.” Nu trebuie sa fie contact fizic intre masini pentru a-l sanctiona, cel putin pentru neacordare de prioritate.

    • Ce discutabil ?,.. Nu a acordat prioritate.. a taiat calea.. e limpede ca apa daca nu incercam sa facem interpretari…. 🙂

    • TimTrafic

      Neacordarea de prioritate e altceva, accidentul altceva. Legal nu poate fi gasit el vinovat pt accident, am scris mai sus de ce. Atata timp cat nu a existat contact intre masini, poti sa te judeci pana la batranete si n-ai sa castigi nimic. Ti-o spuns din surse sigure

  2. Ce ti s-a stricat la frana?

    • Aflu maine exact. Deocamdata mecanic doar furtunul de la o roata a cedat, si electronic senzorii de la ABS trebuie resetati… bineinteles completat lichidul de frana si aerisite franele. Apoi daca tot o sa necesite diagnoza, probabil sa sa si verific franele si alinierea rotilor, mai ales ca nu demult, o groapa mai mare (prima faza) mi-a defectat atunci directia.

  3. Din ce vad in clip, accidentul are doua cauze, daca pot spune asa:
    – un sofer care nu acorda prioritate si care ar trebuie sanctionat pentru asa ceva; asta ar putea sa o faca politia daca le-ai aratat filmarea.
    – o gropa/canal nesemnalizata, deci un administrator al drumului care trebuie tras la raspundere pentru asta; ceea ce inseamna proces si tot tacamul.
    Din pacate am observat din ce in ce mai multi soferi pentru care indicatoarele de prioritate nu mai au nicio semnificatie, tupeul conteaza. O cunostinta care procedeaza cam tot asa, dupa ce si-a lovit masina la o faza asemanatoare (el fiind in locul Loganului) dadea vina tot pe celalalat sofer deoarece: „putea sa franeze, dar a vrut sa intre in mine!” Ce sa mai zici la asa ceva! 🙁
    Imi pare rau pentru weekend-ul tau, dar bine ca nu a fost mai rau.

    • „– un sofer care nu acorda prioritate si care ar trebuie sanctionat pentru asa ceva; asta ar putea sa o faca politia daca le-ai aratat filmarea.”
      Nu s-a ajuns acolo… ca sa o faca trebuie sa vrea. Nu s-a vrut.

      „– o gropa/canal nesemnalizata, deci un administrator al drumului care trebuie tras la raspundere pentru asta; ceea ce inseamna proces si tot tacamul.”
      Stiu tacamul, mi s-o acrit de el. Nu merita efortul pentru valoarea asta de daune.

      „Ce sa mai zici la asa ceva! 🙁”
      Sunt convins ca stii ce sa zici… doar ca trebuie avertismente de limbaj.

      „Imi pare rau pentru weekend-ul tau, dar bine ca nu a fost mai rau.”
      Am scurtat weekendu’ si rezolvat problema… se putea si mai rau, din pacate se putea mult mai bine.

  4. conform legii este accident..pe cel cu loganul l-au chemat la sectie?

    • Nu. Nu s-a ajuns cu discutia asa de departe… pana am terminat de explicat ce s-a intamplat, politistul mi-a zis ca nu are ce daune sa constate ca nu pot sa dovedesc „accidentul” si ca sa il lovesc data viitoare sa nu mai evit.

  5. doctor faust

    Poti solicita plata daunelor in instanta, in solidar, in functie de vinovatia fiecaruia. ADP + sofer logan.
    Prea putin conteaza cum se solutioneaza dpdv rutier.
    Si prea putin conteaza proportia (pentru tine).

    • Deocamdata daunele sunt de 50 de lei. Am alte daune solicitate in instanta de la Primarie si astept atat plata unora cat si solutionarea altora. Pentru asta nu ma mai agit.

      Pentru a vedea ce mi s-a zis la Politie si de catre un alt politist iain comentariu cu update.

  6. S-a gandit cineva ca poate el te-a vazut ca mergi pe banda 1, a vazut ca banda 2 era libera si s-a bagat direct pe 2? ca sa nu te incurce? insa tu nu stiai si ai schimbat in fundul lui ? Ca stau si ma gandesc ca daca pastrai banda, nu se intampla nimic.
    Nu contest vina celui cu loganul, bineinteles, dar incerc sa ma gandesc ce o fi in capul lui :))

    • S-a gandit cineva ca vorbesti prostii? Tu cand vezi o masina pe B1 ii tai calea sa mergi pe B2? Daca da, esti prost, daca nu, de ce ii aperi pe cei care fac asta?

      „Nu contest vina celui cu loganul”
      Exact aia faci.

  7. Nu este normal să cedeze furtunul dintre conductă și etrier la presiunea exercitată de pompa de frână atâta timp cât starea lui tehnică este bună. Cu groapă sau fără groapă, n-are importanță, trebuie să reziste la o presiune mult mai mare. Acele furtune trebuie înlocuite atunci prezintă urme de crăpături și trebuie puse de așa natură încât să nu stea tensionate/răsucite.

    • Vezi ce am scris legat de update… a cedat dupa groapa, cand masina si-a pus singura frana. Eroarea a fost de la „soft”, de fapt de la un senzor. E posibil ca pompa de servo-frana sa poata creea presiuni mai mari decat suporta furtunul, doar ca functionarea aia e in afara celei normale.

      Furtunele erau montate corect. Nu fac economii la siguranta mea, si aia include la service-ul masinii.

  8. Nu apar în niciun fel modul în care s’a încadrat persoana cu evidente probleme de natură cerebrală din mcv, daaar de la o banala frana in’trun canal nu ar trebui să reiasa probleme ale sistemului de frana mai ales să cedeze complet indiferent de vehicul. De aici trag concluzia că aveai deja ceva probleme ascunse la sistemul de frânare. Privind partea bună a paharului, e bine totuși că ti’a cedat acum și nu pe autostrada undeva cu efecte ceva mai urate. Felicitări pentru reacție !!

    • Tragi concluzia gresita. Nu aveam nici o problema diagnosticalbila sau vizibila, vezi comentariul meu cu update-ul. Eroarea a fost la un senzor, cedarea furtunului a fost ca urmare a acelei erori.

      Merci, reactia din pacate e antrenata. Am schimbat pe B2 sa ii fac loc sa intre pe strada cand am vazut ca se baga. Nu aveam de unde sa visez ca idiotul o sa intre direct pe B2. Cat despre autostrada, inca nu am franat in asemenea hal pe autostrada, iar in trecut am avut situatii mai urate (sunt si pe site) cu frane de la viteze mult mai mari, fara probleme.

  9. cam din anii 70 toate masinile au dublu circuit la sistemul de franare tocmai ca sa nu ramai fara frane in caz ca ti se rupe o conducta.

    • Asa o fi, dar daca nu pierdeam lichidul de frana nu mai puteam misca masina… nu sunt mecanic, nu ma pricep la sistemele de franare. Mi s-a aratat ce a cedat, mi s-a inlocuit, dar am un singur rezervor de lichid de frana si daca de undeva curge, nu stiu cu ce ajuta dublul circuit cand il pierzi.

  10. rebound11 , mi se pare mie sau ai viteza cam mare? din clip parca mergi peste 50 km h

    • Mergeam peste 50… 60 in bord. Felicitarii, ai intrat la categoria „balalai” de care am zis in descriere.

    • Aia ar fi fost o greseala maxima din partea politistului, dar nu e bine sa dai motive de razbunare cuiva dupa ce i-ai dat numele tau si iti stie locul de munca si programul 🙂

  11. robwin_75

    Treaba este clara : neacordare de prioritate + incadrare gresita a ” golanului ” ! Nu stiu ce sanctiuni poate da Politia Rutiera dar sunt curios sa le stiu ptr. ca B2 lovers sunt mai multi decat tantarii !!! Bafta !

    • Omul nu e B2 lover, iar sanctiuni se pot da pe baza legii, trebuie doar sa se vrea.

      Merci, am rezolvat si consider ca mai multa bataie de cap nu merita situatia… am alte batalii cu Primaria pentru care astept deznodamantul 🙂

  12. @RebounD11 Urata intamplare 🙁 S-ar putea insa ca efectele nu se limiteze doar la un weekend stricat, ci sa aiba repercusiuni si asupra buzunarului.
    Baiatul ala ar merita o scurta vacanta in care sa aprofundeze ca prioritatea de trecere se acorda tuturor vehiculelor care circula pe drumul cu prioritate, indiferent de sensul de mes si banda de circulatie.
    +

    • S-a dovedit ca au repercusiuni doar asupra buzunarului si alea minimale. Vacanta se pare ca nu o primeste, iar multi comenteaza fara sa se uite si la alte clipuri sa vada ca totusi masina e in stare tehnica foarte buna 🙂

  13. Super-oferta la curatat cu presiune: la fiecare loc de parcare sau alee curatata, clientul primeste si un masaj erotic cu finalizare din partea mea. Nu ezitati sa ma contactati, oferta e valabila in Bucuresti dar si in tara.

  14. Alex Ciocan

    O fi crezut că tu ai de gând să-ți ții B1 pentru că pe B1 erai când s-a asigurat el înainte să intre pe drumul principal. De încadrat s-a încadrat bine pt. virajul la stânga, ținând cont și de cât de aproape era străduța de pe care a ieșit de acea intersecție.

    De-asta e bine să aștepți să dai prioritate și mașinilor care sunt mai departe de tine pentru că se poate întâmpla exact ca-n acest clip, șoferul pe care tu-l vezi pe B1 și crezi că nu va avea treabă cu B2 să se ducă fix pe B2.

  15. Andrei Ciocan

    Ce are Loganul cu sitemul tau de frânare ? De când nu ti-ai mai facut o revizie pe bune ? Pe mine m-a lasat acum 3 zile radiatorul, noroc ca am observat la timp si eram in Bucuresti…251.000 km.

    • De 3 saptamani, vezi comentariul de mai jos. Toate reviziile mele sunt pe bune, am 240k km. Sistemul de franare a fost testat si reglat pe calculator si a fost verificat la ITP cu RAR-ul de fata.

      Problema a fost de eroare de la senzorii ABS, probabil de la multe alte evenimente cu socuri de-a lungul vietii masinii. Nu neg ca furtunul care a cedat era probabil mai uzat, dar nu era suficient de uzat cat sa atraga atentia sau sa cedeze de la atata lucru. Si daca nu ceda, probabil nu mai puteam misca masina de pe loc, deoarece din secunda in care a aparut eroarea in bord, frana a fost actionata (vezi sec. 0:14, nu am franat eu si nu as fi franat cu scartait de roti).

  16. tu erai pe banda 1, el a intrat pe a doua sa nu te incomodeze 🙂

  17. Pleaca omul sa se bucure de ce a mai ramas din weekend si cand se intoarce la civilizatie vede (si) comentarii de maxim cacat… le voi trata individual in acelasi ton sau mai rau, ca oricum observ ca moderarea pe aici oscileaza pe la nivelul marii cu mici exceptii. Mai jos niste update-uri si istorie recenta pentru cretineii cu comentariile mai sus mentionate:

    Istorie:
    – acum aproape 3 saptamani am facut o revizie de rutina, cea pe care o faci la intervale regulate, care eu o iau foarte in serios si merg peste schimbul de consumabile. Intotdeauna fac si o diagnoza completa, verificare de frane si directie si reglare (computerizata unde se poate) in caz ca e nevoie.
    – imediat dupa acea revizie am facut ITP. Nu am dat in viata mea bani sa treaca ITP-ul, intotdeauna am vrut sa vad daca am probleme si unde sunt sa le rezolv. Anul aceasta mi-a fost blocata masina pe stand de catre RAR si au venit 2 inspectori RAR si au asistat la verificare… nu intru in detaliile mai idioate ale situatiei cauzate (e alta poveste off-topic aici), dar ideea e ca nu au gasit nimic si au cautat foarte amanuntit (de la lumini, la noxe, la directie, la frane si la veste, truse si triunghiuri).
    – inainte de aceasta revizie si ITP, am avut acest incident (prima faza) care a dus la inlocuirea casetei de directie.

    Update:
    – a cedat un furtun de la roata stanga fata, de unde si costul total al reparatiei de 50 de lei. Acel furtun a cedat dupa frana, la secunda 0:14 dupa eroarea de ABS cand franele mi s-au activat singure.
    – ABS-ul (si tot ce depinde de el: TC si ESP) au luat-o razna de la socul cu canalul… la nivel de software, pur si simplu a incercat sa tina frana apasata singur si dupa ce s-a aprins martorul in bord, nu a mai mers (nici dupa schimbarea furtunului si completarea lichidului de frana). A putut fi reparata eroarea la diagnoza, iar ABS-ul, ESP-ul si TC-ul merg acum.
    – de la soc a fost afectata si caseta noua de directie. S-a descentrat. Acum pentru a tine rotile drepte trebuie sa intorc putine (<5) grade volanul spre dreapta… de asemenea maxim spre dreapta volanul se invarte mai departe cu aceleasi putine grade iar maxim spre stanga, mai putin. Caseta de directie e in garantie, in ~3 saptamani va fi inlocuita fara nici un cost din partea mea.

    – legat de Politie, politistul de la accidente usoare a zis ca din punctul lui de vedere nu are ce sa constate si de ce sa se uite la clip daca nu ne-am atins… m-a incurajat sa fac accident in loc sa evit data viitoare. Din fericire, nu e singurul politisti de la rutiera. Altul, contactat telefonic, inca in intervalul de 24 de ore, mi-a spus ca la daune mai mari sau cauzate altuia are rost sa deschid dosar la accidente usoare… pentru atata lucru (a.k.a. 50 de lei) nu are rost. E accident, cealalalt e de vina, dar mai mult decat o amenda si 60 de zile de suspendare nu va putea primi, iar cand vine vorba de suspendare, sigur isi va gasi un avocat care ori va taragana procesul, ori va muta vina pe Primarie (canal) si daunele le voi recupera greu, fie de la RCA-ul aluia fie de la FPVS, fie de la Primarie.

    • Update 2: Au indreptat canalul in care am dat cu roata… in zi de sarbatoare. E ca in palma acuma strada. Nici nu stiu daca ii penibil sau de bine.

  18. […] Altceva de comentat nu cred ca mai este… de fapt ba mai este, ca vad ca am fost acuzat de lipsa de intelegere in trafic: – cata intelegere sa am pentru cei care ies de pe interzis? (cel cu Golful de la ultima faza fiind unul din ei) – cata intelegere sa am pentru cei care taie toate benzile cand intra pe bulevard? (ca cel de aici) […]

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!