Camera auto 70mai 1S Smart Dash Cam, 1080p, Sony IMX307, Wifi, comenzi vocale,Midrive-D06
Produs din oferta Xiaomag.ro
249,00 lei
249,00 lei
Vezi detailii
Studiu de caz: cine era de vina in caz de accident?
Atentie la sunet!
Circulam pe banda 1 pentru ca de pe banda 2 ar insemna sa tai benzile la incadrarea pentru a doua iesire.
Bineinteles, semnalizam stanga.
Localizare: sens giratoriu Calea Baciului
Mai trec pe acolo, cum ar trebui sa ma incadrez cel mai corect?
Ce mai caută lumea:- scoalarutiera\ro intoarcere in trei manevre
- https://www trafictube ro/studiu-cine-vina-accident/
- daca am fost lovit la jumatate in sensul giratoriu cine este de vina
Stanga nu era cazul sa semnalizezi, iar de vina ar fi fost cel cu Ford-ul.
Eu semnalizez de fiecare data intrarea si iesire din sensul giratoriu, chiar daca merg inainte.
@parintele Iesirea e obligatoriu sa fie semnalizata, intrarea nu. Mai ales daca mergi inainte, nu prea ai ce semnaliza 😉 Daca virezi „la stanga” sau intorci, poti informa pe ceilalti de intentiile tale, insa nu este (deocamdata) obligatoriu.
+
Cum adica nu e nevoie sa semnalizezi daca faci stanga??? ce prostie e asta?
Art. 116. – (1) Conducătorii de vehicule sunt obligaţi să semnalizeze schimbarea direcţiei de deplasare […]
Eu inteleg ca daca misti de volan trebuie sa semnalizezi. Semnalizati schimbarea directiei ma oameni buni.
@vlads Nu e nicio prostie 😉 „Stanga” (cu ghilimele) e doar un fel de a descrie traiectoria urmata prin sensul giratoriu. La fel de bine poti zice de exemplu ca folosesti a treia iesire din patru sau parasesti sensul giratoriu la „ora 9” („ora 6” fiind intrarea ta) sau la „Vest” (unde „Sud” e intrarea pe care ai patruns in giratoriu).
Eu pe Ducu chiar nu-l inteleg cu „nu era cazul sa semnalizezi”…
GeluCJ, te rog spune-mi ca daca intri in sensul girator, si schimbi directia de mers spre „stanga” semnalizezi… Mi se pare foarte naspa pentru toti ceilalti participanti la trafic sa nu semnalizeze in sensul girator.
vlads, în intersecția cu circulație în sens giratoriu, direcția de mers o schimbi în momentul în care pătrunzi în intersecție și în momentul în care o părăsești pe una dintre ieșiri. În rest, prin intersecție. traiectoria ta de deplasare este giratorie. Din punct de vedere legal, ai obligația de a semnaliza schimbarea benzilor în interiorul intersecției și schimbarea direcției de mers atunci când ieși. Menținerea semnalizării stânga este o recomandare de conducere preventivă pentru evitarea producerii accidentelor având în vedere că sunt foarte mulți care nu știu cum trebuie să circule in intersecțiile astea cu OZN-uri parcate în mijloc. Nu este o obligație prevăzută în Codul Rutier și, evident, nu se poate sancționa.
@vlads Imi pare rau, nu pot sa-ti spun asta decat daca in sensul giratoriu schimbi banda sau randul pe care circuli la un moment dat in sens superior, de exemplu B1->B2. Atunci da, esti obligat sa semnalizezi. La fel se intampla daca schimbi banda sau randul descrescator B2->B1 sau parasesti sensul giratoriu, dar semnalizezi dreapta.
Ca zicem noi intr-un limbaj mai rapid si mai putin corect „la stanga” e altceva. Daca totusi semnalizezi in aceste conditii, o faci fara a fi obligat legal si poti da astfel o informatie suplimentara altora care circula langa tine sau asteapta sa intre in sensul giratoriu.
@Bobiţă Merci 🙂
Cel care s-a dus inainte era vinovat in caz de accident. Trebuia sa acorde prioritate celui de pe prima banda. (asta numai daca cel de pe prima banda a semnalizat stanga, nu dreapta)
„numai daca cel de pe prima banda a semnalizat stanga” ? Nu scrie asta in nici o lege, poate sa nu semnalizeze stanga si tot vina celui de pe B2 era.
Acolo nu este vorba de neacordare de prioritate ci de nerespectarea regurilor privind schimbarea benzii de circulație sau a direcției de mers.
E o aberație ceea ce ai spus. De unde ai scos prostia asta cu „acordarea de prioritate numai dacă semnalizează stânga”? Nu are nicio obligație legală să mențină semnalul stânga dacă circulă pe prima bandă sau pe oricare alta. E doar o recomandare privind conducerea preventivă dar care nu se regăsește în Codul Rutier. Asigurarea și semnalizarea cad în sarcina celui care schimbă banda sau părăsește intersecția.
@Bobiţă De cate ori pana acum n-au spus si altii acelasi lucru 😀 Cred c-a intrat in limbajul curent aceasta exprimare de „a acorda prioritate”, insa de fapt in sensul de a-i permite trecerea.
Da, așa este. Dar asta cu „ai prioritate numai dacă semnalizează stânga” e nouă. 🙂
@Bobiţă Acesta e unul dintre aspectele interesante ale activitatii aici pe TT. In fiecare zi aflam lucruri noi 😆
Ai condus exemplar…daca se intampla nenorocirea, vionvat era celalalt sofer.
E clar pentru toți trafictubiștii cine era vinovat pentru accident.
Legat de încadrare. Acolo sunt 4 ieșiri si 2 benzi.
B1 ieșirile 1 si 2
B2 ieșirile 3 si 4.
Ieșire din ce vad in film este la a treia nu la a doua. Deci eu aș merge b2 cu schimbare in sens spre b1 și ieșire la a treia din b1 a sensului.
Alt sfat, camera o idee mai inclinata catre sol. Obiectivul filmeaza cerul. – > prea multa lumina in obiectiv – > luminozitate scazuta pe filmare.
De fapt filmez cu telefonul, daca il inclin se vede botul masinii, dar multumesc pt sfat.
Cand sunt 4 iesiri si doua benzi se face cum ai scris tu, asa procedez si eu. Numai mie mi se pare ca acest sens giratoriu a fost construit gresit?
Ca sa fac totul ca la carte, ar trebui sa intru in sens pe banda 2, sa fac tot sensul si apoi sa ma incadrez pe banda 1 si sa ies la a treia iesire. Corect?
Poti schimba benzile cand esti in sens, numai ca trebuie sa dai prioritate celor de pe B1 (ochii in oglinda si o aruncare de privire in spate-dreapta).
Din pacate nu e o garantie ca nu vei avea probleme nici daca mergi pe B1 (cineva iti taie calea ca pe clip), nici daca vrei sa iesi de pe B2 trecand prin B1. In plus daca giratoriul e unul mai mic, ai foarte putin timp la dispozitie sa schimbi de la B2 la B1 la iesire, deci ori faci inca o tura sau tai putin benzile. N-am vazut pe nimeni sa faca inca o tura. 🙂
@perole Vezi te rog mai sus comentariul de mai sus al lui @Bobiţă 🙂
intrebare: individul era pe B2 pe langa tine sau a venit din stanga?
vreau sa complic putin lucrurile 🙂 …daca el venea din stanga, nu credeti c’ar fi fost vinovat autorul pentru neacordare de prioritate la patrunderea in sensul giratoriu?
Nu cred.Chiar asa fiind,autorul era pe B1 inaintea celui cu Fordul,care apare in forta din spate de pe B2 si taie B1 la cativa cm. distanta ca sa iasa din giratoriu.Deci,schimbare de banda fara asigurare si
fara acordare de prioritate celui de pe B1.Adica,ori acorda prioritatea,ori se incadra pe B1 in spatele autorului.
Nu cred ca era in spatele meu. Astia grabiti stau numai pe banda a doua.
@7 Sins: nu conteaza cine era inainte…daca nu-i dai unuia prioritate si el te pocneste, tot inaintea lui esti pe banda. in cazul in care fordul era deja in giratoriu, autorul ar fi trebuit sa-i acorde prioritate indiferent de banda pe care circula, pentru ca asa spune marcajul…
e adevarat ca daca nu semnalizeaza poti sa ai circumstante atenuante…dar daca omul e pe B2 si semnalizeaza dreapta, tu n-ai voie sa intri pe B1…pentru ca el are prioritate sa schimbe banda inainte sa intri tu pe banda aia…
ca sa nu mai zic ca, dupa legile idioate din romania, cand intri intr-un giratoriu esti obligat sa-i dai prioritate si unuia care face sensul invers…doar pentru ca tu ai semn de cedeaza si el nu
@Ruhestand:stii care e chestia?Ca noi ne „contram”pe presupuneri si scenarii.Pana nu se stie exact daca Fordul era sau nu deja in giratoriu la intrarea autorului in el,e pierdere de timp.Mai zic odata,din ceea ce se vede strict in imagini,Fordul era pe B2 si ca sa iasa pe acolo,trebuia sa acorde prioritate celui de pe B1.Fara imagini de pe masina lui sau a unui tert din spatele lor,care sa contrazica imaginile autorului,cum ca acesta nu i-a acordat prioritate Fordului,ramane vinovat asta din urma.
Si inca ceva.Uita-te din nou atent la primele 10 sec.din clip:de la sec.0 si pana la sec.6 cand autorul intra in giratoriu,din stanga lui DIN GIRATORIU nu se vede nicio masina ca ar fi deja in el.Trec inca 2 secunde pana ce autorul,dupa ce urmeaza traiectoria benzii 1,se trezeste cu Fordul pe B2(sec.9 la inceput) care o taie inainte.Poti sa-mi zici si mie cu ce viteza ar fi trebuit sa ia Fordul virajul in giratoriu daca ar fi fost deja in el,ca in DOUA SECUNDE sa parcurga un spatiu de cca.50 de metri?Iti spun eu:cu 90 km/ora.Nu ti se pare cam mult totusi?
Stii ce cred eu?In virtutea rationamentului meu de mai sus,amicul cu Fordul a intrat in giratoriu exact de pe strada de pe care a intrat si autorul,numai ca a intrat cu volanul „teapan”pe directia inainte.Secvential:B2 inainte de giratoriu-taie B1 drept si intra in B2 ,ambele din giratoriu-iese pe B2 din giratoriu.Hm,ce zici?
@Ruhestand „vreau sa complic putin lucrurile” nu cred ca ar fi fost asa de complicat 🙂 , au mai fost discutii pe site referitoare la aceasta speta. Daca impactul s-ar fi produs la intrarea in giratoriu, atunci autorul ar fi fost vinovat. Daca impactul s-ar fi produs unde se vede pe filmare (felicitari autorului pentru reactie) atunci cel cu Fordul ar fi fost vinovat, indiferent cine a intrat primul in giratoriu. Prioritatea, dupa cum ai spus si tu, se acorda la intrare si nu se mentine pe toata durata sensului: daca o masina intra pe la intrarea 1 si ajunge pe B2, iar alta pe la intrarea 2 si ramane pe B1 nu inseamna ca la iesire are prioritate cel care a intrat primul in sens. Sper ca am fost destul de explicit.
La fel ca tine: Intrebare… Am voie sa fac prima la dreapta de pe B2? Autorul iese de pe prima banda la a 3-a iesire ceea ce e gresit! S-a dezvoltat acest obicei deoarece nu se respecta punctul din lege in care se spune ca: „Art 57, lit b, In intersectiile cu sens giratoriu, semnalizate ca atare, vehiculele care circula in INTERIORUL acestora AU PRIORITATE fata de cele ce urmeaza sa PTRUNDA in intersectie! In acelasi timp, atasez link -ul undce iti arata unde ai voie sa mergi in functie de banda pe care te afli! Deci, autrul avea voie sa iasa la prima iesire sau la a 2-a iesire.
NU LA A 3-A!!!
http://www.scoalarutiera.ro/curs-legislatie/codul-rutier/intersectia-cu-sens-giratoriu
@anukoi , daca autorul intra pe B2 si fix unde era sa se loveasca cu Fordul schimba banda, nu avea nicio problema!
Si ca, sa nu se intelega gresit, Ford-ul este de vina ca a iesit pe prima iesire de pe B2!
@anukoi +1 🙂
@Cătă Gărdă
Ref: https://www.trafictube.ro/studiu-cine-vina-accident/#comment-438868
In lipsa unor marcaje specifice care sa oblige la urmarea numai a unor anumite directii, a unui marcaj cu linie continua intre benzi, a unor insule sau separatoare de benzi etc., imaginea respectiva ramane la nivel de recomandare de buna practica in traversarea unui giratoriu pentru evitarea aparitiei unor nedorite puncte de conflict ale traiectoriilor vehiculelor care parcurg sensul giratoriu.
@GeluCJ Multumesc! Am mai invatat cate ceva de cand sunt pe aici. 🙂
@anukoi: cand ma refer la intrare, nu e vorba de intrare si atat…nu se pastreaza prioritatea pe tot sensul, dar acolo vorbim probabil de vreo 5 metri…daca omul semnalizeaza si tu intri pe banda pe care el, cu prioritate, vrea sa treaca, e vina ta ca nu i-ai dat prioritate si daca te loveste dincolo de semnul de cedeaza…
@Ruhestand „dar acolo vorbim probabil de vreo 5 metri” Chiar si acei 5 metri pot fi importanti. Nu ma intelege gresit, nu practic acest tip de condus, daca vad pe cineva ca semnalizeaza dupa cum ai spus tu, il las sa termine manevra si apoi intru in sens.
„e vina ta ca nu i-ai dat prioritate si daca te loveste dincolo de semnul de cedeaza…” Repet, legal are prioritate doar la intrarea in sens. Pentru stabilirea vinovatiei in caz de accident, cel mai important este locul unde are loc impactul; in functie de acest loc se va stabili vinovatul, care nu este obligatoriu sa fie cel care a intrat mai tarziu in sens.
@anukoi Acesta cred ca e unul dintre principalele motive pentru care discutam aici pe TT 🙂
Asta e un exemplu clasic de incadrare defectuoasa in sensul giratoriu. E clar ca cel cu Fordul nu avea ce cauta pe banda a doua. Cand sunt 4 iesiri si doua benzi, eu respect o regula simpla; B1 -> ieșirile 1 si 2, B2 -> ieșirile 3 si 4, tocmai ca sa evit aceste situatii. La acel sens giratoriu, sa ies normal de pe banda a doua la a treia iesire inseamna sa ma urc pe scuarul cu iarba.
Nu te-ai incadrat bine deloc. Nu discutam despre cum ar trebui SA FIE cu despre cum ESTE marcata in prezent acea intersectie.
Daca te uiti la panoul informativ de dinainte de intrarea in intersectie vei observa ca exista, relativ la pozitia ta, doar doua iesiri plus o intrare (cea de pe care ai venit tu):
-o iesire inspre NE (care e asimilata cu INAINTE-adica drumul E81)
-o iesire inspre SV
Marcajul de pe asfalt va obliga si pe tine si pe camion catre INAINTE, adica putintel inspre dreapta (drumul E81) iar tu ai facut stanga ai schimbat banda si nu te-ai asigurat.
Astept cu interes polemicile sterile.
@salex… Sigur nu te-ai uitat la alt clip ? Când schimbă autorul banda ?
what??????
@salex Sunt curios daca „regula” asta se aplica de exemplu si aici: 😉
si
Ca sa mergi de la Cluj la Apahida drept inainte n-aveai neaparat nevoie de un sens giratoriu:
La fel e si aici:
https://www.trafictube.ro/parteneri-trafic-94/ (3:01-3:21).
Ca sa mergi drept inainte nu era nevoie de sens giratoriu (care nu exista mai demult):
@Pug: autorul schimba banda atunci cand de pe B1 trece pe B2 (la sec 11) si face stanga. Poti sa inlocuiesti „schimba banda” cu „schimba directia” sau „taie benzile”.
@GeluCj: vezi ca am precizat „discutam doar despre cum ESTE marcata acea intersectie”. In momentul actual sagetile pictate pe asfalt arata ca se circula doar catre inainte. La stanga e interzis pentru cei ce vin de pe E81. La fel si in cazul prezentat de tine, nu poti face stanga.
Ca e corect sau nu, nu conteaza. Autorul nu asta a intrebat.
Asadar ar trebui in prima faza sa ne lamurim ce semnifica acele marcaje de la intrarea in giratoriu. Daca erau pictate IN intersectie mai intelegeam rostul lor, dar la intrare ?
Cine are curiozitatea sa trimita o sesizare catre politie?
Un exemplu care ma sustine. E vorba de intersectia de la intrarea in Ploiesti. A se observa sageata de pe banda 2 care indica clar ca poti face stanga. @Gabi mai esti „necredincios” acum?
https://www.google.ro/maps/@44.9560214,26.0499838,3a,75y,111.21h,69.12t/data=!3m6!1e1!3m4!1sE1WuoVbbPTIclBHRrKzmVw!2e0!7i13312!8i6656
Iaca inca un exemplu dat chiar de catre @GeluCj in „Invitatie la poc”:
https://www.google.com/maps/@47.071512,21.9344385,3a,75y,184.38h,92.76t/data=!3m6!1e1!3m4!1sJi8gVfk9mVDOB9ZCIT6RlA!2e0!7i13312!8i6656
A se vedea ca exista si linie continua si intrerupta intre B1 si B2. Deci singurul lucru care va obliga la mersul INAINTE sunt sagetile de la intrare.
Aceeasi instersectie dar de pe partea opusa:
https://www.google.com/maps/@47.0708316,21.9349656,3a,75y,310.46h,77.24t/data=!3m6!1e1!3m4!1sP8Sy_8fD9o3YSWuHgO00uQ!2e0!7i13312!8i6656
Respectati marcajele de la intrarea in intersectie ori ba? Aveti material de studiu.
In special doresc sa raspunda cei care au decretat raspicat ca e extrem clar cine e vinovat.
@salex Hmm … nu prea ai raspuns acelei curiozitati personale, dar nu e nicio problema 😉 Pe de alta parte nu vad nimic rau in a discuta si unele exemple care au o anumita legatura cu discutia principala, cu conditia ca acestea sa contribuie (daca se poate) la lamurirea unor dileme.
Ideea era aici sa vezi ca acel „inainte” poate inseamna si altceva, nu neaparat ceea ce crezi tu 😉
Poate la fel de bun e si urmatorul exemplu:
Pe B1 ai „inainte sau la dreapta”, iar pe B2 numai „inainte”. Daca „la dreapta” inseamana sa folosesti prima iesire de pe B1 (spre Iulius) … ce inseamna oare acel „inainte”? 😉
Tin sa precizez (asa cum se vede si din filmare) ca urmatoarea iesire, a doua de fapt, este „la stanga” cum ai zice repede sau la „ora 9” ori „Vest” in raport cu directia de intrare in giratoriu.
Legat de afirmatia:
„autorul schimba banda atunci cand de pe B1 trece pe B2 (la sec 11) si face stanga”
autorul nu schimba nicio banda la 0:11. Intra de pe B1 a str. C. Coposu in sensul giratoriu (0:07), il parcurge pe prima banda (pana la 0:14) si apoi iese pe str. T. Vladimirescu tot de pe B1 a sensului (0:17). Urmareste marcajele de delimitare a benzilor de circulatie si convinge-te singur. In mod deloc surprinzator nu schimba nici directia de mers, deci teoretic nici nu trebuie sa semnalizeze „stanga”. Daca o face, este doar informativ pentru ceilalti din jur.
Am pus un link mai sus cum arata intersectia inainte:
https://www.trafictube.ro/studiu-cine-vina-accident/#comment-438873
La fel iti spun ca si in cazul celorlalte exemple prezentate anterior, nu era nevoie de un sens giratoriu ca sa mergi inainte spre Zalau. Mai mult, era chiar mai simplu, pentru ca aveai prioritate de trecere in intersectie fata de alte vehicule.
Sensul giratoriu din Oradea este un exemplu in care nu poti face „la stanga” de pe B1. Pentru aceasta, marcajele arata diferit si in plus exista acea linie continua intre B1 si B2. E altceva decat ceea ce discutam aici ca subiect principal.
Ti-am raspuns: conform sagetilor de pe asfalt NU poti face stanga catre aeroport.
Niciodata, in nici un post al meu (a se vedea si cele de pe forum) nu am zis, ci chiar din contra, ca o sageata de tip INAINTE se refera la directia geometrica.
Directia INAINTE se refera la continuarea pe acelasi traiect. In termeni ingineresti vectorul de pozitie al tau e paralel cu tangenta la drum. Ca e mai spre dreapta sau stanga nu conteaza, asa esti fortat sa mergi. De asta intr-un giratoriu nici nu se semnalizeaza stanga, pentru ca esti obligat sa girezi. E echivalent cu un viraj continuu.
O alta cutuma paguboasa e aceea ca dreapta trebuie sa fie in intervalul (N-S) (12-6). Ia uite aici: https://www.google.ro/maps/@44.4065329,26.1419619,3a,75y,24.99h,97.24t/data=!3m6!1e1!3m4!1stMaNCaPDCFISxLi2MM7olw!2e0!7i13312!8i6656?hl=ro&authuser=0
Aceea straduta cu sens unic e pe directia inainte geometric, dar de fapt ea e spre dreapta fata de traiectul drumului in curba. Deci chiar daca nu rotesti de volan trebuie sa semnalizezi cand intri pe straduta.
In cazul curent tu cum interpretezi acele sageti perfect drepte din video? Ai TREI variante de urmat, fie ca esti pe B1 fie pe B2, care se exclud mutual :
-continuarea pe E81, chiar daca e intr-un usor viraj la dreapta (se exclude giratia)
-giratia catre stanga spre iesirea ABC (se exclude continuarea fireasca pe E81)
-continui catre INAINTE geometric si intri direct in case
Dar pe cea din exemplul meu de la Ploiesti? Aici esti limitat pentru B2 sau 3 doar la STANGA. Aici respecti marcajul?
Dar in propriul tau exemplu din „Invitatie la poc”?
Si imi mentin afirmatia: in vazul curent autorul schimba/taie banda pentru ca era obligatoriu ca B1 si B2 sa isi fi continuat drumul, asa cum a facut camionul.
PS Tot esti din Cluj. De ce nu pui o intrebare catre serviciul circulatie?
@salex Nu era clar la care caz te-ai referit, avand in vedere c-am prezentat mai sus nu unul, ci doua cazuri (la aeroport si giratoriul A. V. Voevod – T. Mihali – Slanic) 😉
Legat de giratoriul de la aeroport nu cred c-ar fi de acord cu tine sutele sau miile de soferi care vireaza zilnic „la stanga” spre acesta, printre ei fiind si multi taximetristi care duc / aduc persoane la / de la aeroport. Si probabil nici cei care au investit in amenajarea sensului giratoriu respectiv aproape o jumatate de milion de euro si doi ani de munca 😉
De filmuletul cu „inainte” de pe B2 de mai sus si a doua iesire „la stanga”:
https://www.trafictube.ro/studiu-cine-vina-accident/#comment-438970
ce parere ai?
„Si imi mentin afirmatia: in vazul curent autorul schimba/taie banda pentru ca era obligatoriu ca B1 si B2 sa isi fi continuat drumul, asa cum a facut camionul.”
Poti sa-ti mentii afirmatia, nimeni nu te opreste, insa nu inseamna ca e si corecta 😉
Ca sa tai o banda in primul rand ea trebuie sa existe. Ca sa existe trebuie materializata prin diverse mijloace de semnalizare rutiera, cum ar fi marcajele de delimitare a benzilor de circulatie. Bun, aici ele sunt aplicate, atat inainte de intrarea in sensul giratoriu, cat si in interiorul acestuia pe calea de rulare inelara.
Cat timp te deplasezi in interiorul acelor marcaje de delimitare, nu schimbi nicio banda, ci mergi pe ea. In momentul in care treci peste marcajele de delimitare … atunci da, e altceva, ai schimbat intr-adevar banda de circulatie.
Acum … daca autorul intra de pe B1, parcurge sensul giratoriu pe B1 (in interior) si-l paraseste tot de pe prima banda spre T. Vladimirescu … care banda a mai taiat / schimbat?
Stop-cadru la 0:09 in filmul autorului: cine pune roata peste marcajul de delimitare a benzilor de circulatie trasat cu linie discontinua in interiorul sensului giratoriu? Cine e obligat sa se asigure, sa semnalizeze si sa efectueze manevra de schimbare a benzilor fara a crea un pericol pentru ceilalti participanti la trafic?
In link-ul de mai sus cu Calea Vitan, da, trebuie sa semnalizezi dreapta in cazul in care mergi spre acea straduta pentru ca schimbi directia de mers. Daca mergi inainte pe Calea Vitan nu e necesar sa semnalizezi nimic.
Acolo la Ploiesti cred c-a ramas probabil vechiul marcaj pentru banda dedicata virajului la stanga din fosta intersectie in cruce. Insa daca exista cumva aplicat un astfel de marcaj inaintea unui sens giratoriu, cum e de exemplu la Brasov in unele giratorii, vezi te rog:
https://www.trafictube.ro/adunate-drumuri-41-intrebari/ secventa 2:07-2:28
atunci in combinatie eventual si cu alte marcaje de „inainte”, „inainte sau la dreapta” etc. pe celelalte benzi, indica faptul ca banda respectiva va fi folosita numai pentru a ajunge la a treia iesire din patru (daca exista), intoarcere sau mai general undeva dupa „ora 12” a giratoriului.
@GeluCj, cazul Slanic-Mihali e in favoarea ta. Darrrr, observi ca B1 are si „la dreapta” ceea ce in cazul initial prezentat de @parintele nu se regaseste. Atunci manevra facuta de camion nu e ilegala?
Din moment ce ambele intersectii sunt cvasi-asemanatoare dar totusi marcajele de la intrare difera atunci implicit si circulatia ar trebui sa se desfasoare diferit.
Sau pe undeva e o greseala de marcaj.
Daca e ca mine atunci in video-ul initial trebuiau ca si B1 si B2 sa mearga in continuare pe E81, fara a putea face giratie.
Daca e ca tine atunci in video-ul initial trebuiau ca si B1 si B2 sa faca obligatoriu giratie si nu mai puteau sa continue pe E81 niciunul.
@salex Ai dreptate, in filmul autorului atat pe B1 cat si pe B2 nu exista decat marcaj cu „inainte” 🙂
De ce am dat acele exemple cu alte giratorii asemanatoare din Cluj? Ca idee, aici nu prea vezi sensuri giratorii in care B2 sau o alta banda superioara sa fie marcata cu „inainte sau la stanga” ori numai cu „la stanga”.
Sa fie oare pentru ca de fapt nu exista acest „la stanga” in sensul giratoriu? Aici ar putea sa-ti dea un raspuns mai exact proiectantii intersectiilor respective si cei care s-au ocupat de / au aprobat semnalizarea rutiera.
Cele care sunt marcate (ca exista destule fara marcaje cu sageti) au asa cum ai vazut „inainte” pe B1/B2 sau „inainte sau la dreapta” pe B1. Insa … daca nu vezi nicio sageata pe jos cu „la stanga” asta nu inseamna neaparat ca nu poti folosi o a treia iesire din patru (daca exista) sau sa intorci intr-un sens giratoriu marcat cu „inainte”. Intri in sensul giratoriu, continui sa mergi „inainte” si apoi in functie de traseul dorit urmeaza sa folosesti o anumita iesire.
Nu intentionam initial sa mai incarc postul cu inca un filmulet deoarece raspunsul a fost dat mai sus de dl @T.C.:
https://www.trafictube.ro/studiu-cine-vina-accident/#comment-438825
insa m-am gandit ca o imagine face cat 1000 de cuvinte si clipurile astea au 30 FPS: 😀
P.S. Fac precizarea ca Matiz-ul care intra in sens la 0:30 si intoarce are acolo pe B2 inainte de giratoriu tot marcaj cu „inainte” 😀
@parintele:Sfintia ta 🙂 ,te rog sa dai un geotag la afuristul asta de giratoriu(iarta-ma Doamne!),ca sa poata unii necredinciosi de pe aici care fluiera in biserica,sa-si ia sfanta impartasanie.Iarta-i parinte ca unii nu stiu ce zic.Dar zic totusi.
@7 Sins Nu ne ajuta prea mult, Google ar trebui sa mai treaca pe-acolo. Asa arata inainte intersectia:
@GeluCJ-Multumesc,ai dreptate,GM ne prezinta o cu totul alta intersectie fata de cea din filmare.Sau poate autorul? 🙂
@7 Sins E aceeasi, dar transformata in sens giratoriu 🙂
Legat de circulatia in sens giratoriu, prioritati si alte nebunii nu comentez ca se vede clar cine era vinovat in caz de accidet ( sper ). Am doar o mentiune/completare legat de cei care abereaza legat de semnalizarea in sens giratoriu. Cand intri/mergi in sens giratoriu nu esti obligat sa semnalizezi ( e oarecum non-sens sa dai semnal stanga atata timp cat deplasarea ta in sens e doar in stanga ”invers acelor de ceasornic ”, esti obligat insa sa semnalizezi doar iesirile. Iar pt carcotasi/prosti/si cei cu carnet cumparat sau luat pe vremea lu Ceausescu le recomand sa aprofundeze legea ca sa vada ca nu vb prostii.
+1
e de ajuns sa iasa din tara sa observe cum se semnalizeaza in toate tarile europene, care au avut giratorii mult inaintea noastra
romanul e intotdeauna original si capos, semnal stanga, directii in giratoriu, inainte, stanga, pai si daca n-are 4 iesiri clasice, poate are 5 iesiri, daca are 3, daca are 17 iesiri? care mai e stanga?
Vinovat era celalalt, si cu viteza cam mare dupa parerea mea.
Dar eu sunt de parare ca ajuta foarte mult la incadrare sa iei in calcul SI fluxul principal de trafic.
De exemplu in Cluj, Marasti->Aeroport fac tot timpul de pe B2 pentru ca 90% din trafic e in directia Cluj->Apahida si i-as incurca pe cei care vor sa mearga inainte daca intru de pe B1 (cu toate ca e regulamentar, e a 2-a iesire). Spre Baciu nu stiu cum e…
De obicei, incidentele in sensuri giratorii se intampla din cauza incadrarii gresite, gen B1 pentru iesirea 3 sau B2 pentru iesirea 1, ca acolo nu e coada 🙂