Camera auto 70mai Dash Cam M500, 128GB
Produs din oferta Xiaomag.ro
699,00 lei
699,00 lei
Vezi detailii
Suspendare permis 90 de zile?!
1. E87 – Iesirea din Tulcea.
2. Limita de viteza 50km/h conform indicatorului inaintea depasirii.
3. Depasirea permisa in zona aceea, intrand la limita.
4. In spatele meu un Logan alb neinscriptionat cu numere de TL (radar mobil).
5. In momentul incadrarii pe sensul meu de mers viteza conform camerei de bord este de maxim 100 km/h.
6. Loganul era in dreptul dubei cand urma curba.
7. Dupa 4 km sunt oprit si inregistrat de aparatul radar cu 101 km/h in momentul in care am ajuns in fata dubei, desi maximul pe camera arata 100 km/h.
Intrebare:
In cazul unei contestatii pot avea castig de cauza?
Momentul depasirii este la min. 1:12, am lasat mai mult pentru a se observa indicatoarele.
Multumesc.
Ce mai caută lumea:- https://www trafictube ro/suspendare-permis-90-zile-2/
- contestatie suspendare permis viteza
- mi sa ridicat permisul in localitate cu 101 km ce pot sa fac?
nu cred ca ai nicio sansa pentru ca tie camera iti arata estimativ o viteza in functie de coordonatele gps … radarul mobil a masurat in schimb viteza ta reala …
Eu zic ca oricum o dadeai, o luai. Ai vrut sa depasesti, ti-ai asumat un risc pe portiunea aia.
Portiunea pe care ai depasit e destul de scurta. Ori bagi viteza sa ai timp sa depasesti si te ia radarul mobil din spate, ori mergi in „limite” dar ajungi pe portiune cu depasirea interzisa, si iar te ia radarul…parerea mea.
Stiu… nu aveam de unde sa stiu in schimb ca este radar in spate. Eu credeam ca este un sofer oarecare si sa aibe timp sa intre pe sensul de mers, radarul fiind in depasire in curba.. de aceea nu am redus.
Acolo e zona „școală” pentru radare si politai, iarna sau vara. Daca esti din Tulcea nu ai nici o scuza…
Cu siguranta nu stiam acest aspect. Sunt din Bucuresti…
exista o eroare tolerată a radarului de + 4% din valoarea convenţional adevarata pentru viteze egale sau mai mari de 100 km/h. Daca faci contestatie vei primi si plansele foto, unde nu trebuie sa fie diferenta mare de viteza la un interval scurt de timp (1 secunda)
M-am interesat mult si bine despre normele de metrologie, mai ales aceasta eroare +/- 4% atunci cand am pierdut permisul pentru +53km/h si am vorbit si cu un judecator (cunostinta) despre asta. Sansele de a castiga o contestatie pe acest motiv sunt extrem de mici, in primul rand pentru ca eroarea poate fi +/- si atunci judecatorul poate zice: tu spui ca e cu plus, dar daca e cu minus? Nu poti folosi doar partea care iti convine. In general atat timp cat exista plansa foto cu viteza si masina + numarul in clar iar pv-ul este corect, nu ai sanse de castig. Un prieten tocmai a pierdut contestatia facuta pe baza acestui +/- 4% acum cateva saptamani.
@amatoru’ ăla cu care ai vorbit ești sigur că era judecător?
Pentru că este interzis să apreciezi în defavoarea contravenientului/inculpatului etc., dar este permis să apreciezi în favoarea lui.
Caută analogia în favoarea inculpatului. 🙂
totul ar fi minunat numai ca aici nu e vorba de analogie ci de o simpla interpretare bivalenta a unei tolerante.
in niciun caz nu poate fi vorba de analogia in malam sau bonam partem ca principiu fundamental al dreptului penal roman intrucat, in primul rand, ab initio, interpretarea prin analogie este interzisa. in timp ce analogia in malam partem este unanim respinsa in doctrina, analogia in bonam partem face subiectul unor posibile admisibilitati, tot doctrinare, care insa depind de existenta apriori si sine qua non a unor conditii cadru.
in cel mai bun caz putem vorbi de aplicarea principiul in dubio pro reo si anume ca orice dubiu va fi interpretat in favoarea inculpatului iar nu in defavoarea sa.
insa realitatea este ca nu putem vorbi, in mod real, de niciunul dintre acest principii intrucat aplicabilitatea lor tine de sfera penala care nu are nicio legatura cu „calitatea” de contravenient. calitatea de inculpat se dobandeste potrivit normelor procesual penale numai in momentul punerii in miscare a actiunii penale, actiune expres si separat reglementata.
„Din perspectiva jurisprudentei Curtii Europene a Drepturilor Omului in raport de disp. art. 6 CEDO, desi necalificata in dreptul intern ca fiind de natura penala, contraventia este subsumata notiunii de “acuzatie in materie penala”, avand in vedere campul de aplicare general al normei, cat si preeminenta caracterului represiv al sanctiunii contraventionale.”
Citatul ala n-are nicio legatura cu ce am scris eu mai sus. Adevarul este si ca fara studii de drept e imposibil de inteles..
Citatul se referă la ce ai scris aici: „aplicabilitatea lor tine de sfera penala care nu are nicio legatura cu „calitatea” de contravenient”
Legat de „nu e vorba de analogie ci de o simpla interpretare bivalenta a unei tolerante”, nu există nicio precizare cum acea toleranță este aplicabilă în cazul contravenției, ci acea toleranță se referă doar la verificarea metrologică a aparatului ale cărui măsurători trebuie să se înscrie între acele limite. Deci este vorba de analogie, neexistând precizare cu privire la contravenție.
Ca exemplu, ți-as putea spune de Belgia unde există regula clară legat de modul cum acea toleranță este aplicabilă, iar amenda se aplică pe baza unei formule de calcul, din viteza înregistrată scăzându-se marja de eroare.
ok, imi cer scuze, dupa ce-am facut tot anul II drept penal partea generala, anul III partea speciala + procesual penal partea generala si partea speciala, studiind diverse somitati, puteam mai mult 🙂
multumesc pentru lamuriri !!
Am prins ironia, dar ca să-ți răspund la „am facut tot anul II drept penal partea generala, anul III partea speciala + procesual penal partea generala si partea speciala”, recitește citatul pe care l-am dat mai sus: desi necalificata in dreptul intern ca fiind de natura penala, contraventia este subsumata notiunii de “acuzatie in materie penala” Cum să studiezi la drept penal ceva care nu e de natură penală. 😀
Legat de analogie, poate ai tu alte referințe legate de toleranța cinemometrelor. Eu în afară de NML 021-05 nu știu, iar acolo sigur toleranța este legată de 3.1. Cerinţe metrologice, neexistând norme de aplicare legat de modul de sancționare și toleranțe. 🙂
În fine, am văzut de atâtea ori spețe identice judecate total diferit încât poți să studiezi tu câte somități vrei că tot judecătorul hotărăște. 😛
amatoru’, cu tot respectul, dar dacă judecătorul a spus „tu spui ca e cu plus, dar daca e cu minus?” e slab pregătit. Este un principiu în drept care spune că atunci când există o incertitudine, se reține situația mai favorabilă. Ideea e că trebuie să-i „reamintești” asta judecătorului atunci când formulezi contestația. Există spețe în care cererea a fost admisă în baza prevederilor din NML 021-05.
Totul e să știi ce și cum să ceri
http://www.legal-land.ro/plangere-contraventionala-neaplicarea-de-catre-agentul-constatator-a-marjei-de-eroare-a-aparatului-radar-reindividualizarea-sanctiunilor-aplicate/
Ideea e ca nu am redus pentru ca nu mi-am dat seama ca este radar in spatele meu crezand ca este un sofer oarecare. Am depasit duba pana in 100km/h si abia cand m am redresat pe sensul de mers am prins 100 vazand ca este in spatele meu pentru a avea timp sa intre noi, urmand curba si linia continua… acest aspect nu a interesat pe nimeni.
Nu a interesat pt. ca aveai viteza mult prea mare. Daca aveai 70-80 km/h te lasau in pace, nu sunt nici astia chiar cretini. Dar deja la 100 km/h nu mai ai nici o scuza.
Puteai sa mergi legal iar cu putina rabdare scapai de zona aceea pacatoasa si executai depasire foarte relaxat dar cand sunteti caposi asa va trebuie.
Si curbele alea nu inteleg de ce trebuie tot timpul sa calcati linia continua.
Sunt absolut sigur ca tu niciodata nu ai calcat linia continua…
Se vede in video ca de fiecare data cand urmeaza o curba treci peste linia continua….. cand faci doar o data ok inteleg , poate a fost o scapare….dar cand o faci mereu tu ce crezi ca e ?
Sa imi spui si mie secunda unde calc linia in CURBA pana atunci,te rog. Nu cred ca ne uitam la acelasi video. Asa se vede pe camera dar te asigur ca nu am calcat nimic asa cum a facut cel cu duba.
Iar daca te referi ca pana la momentul depasirii am calcat linia, asta inseamna sa te asiguri in fata daca poti sa depasesti sau nu. Tu cum te asiguri?
Sa ma kc in limitele de viteza puse aiurea. Adica, daca se poate merge in siguranta cu 100, sau, hai, 80, de ce limita e 50? Pentru ca la mai mult de 50 e posibil sa derapeze tirurile iarna pe polei? Si vara ce facem?
Bun punct de vedere. Sunt multe zone asa, gandite partial.
Sunt acele limite pentru ca sunt curbe destul de stranse , aparent poti crede ca e relativ safe sa mergi si cu 100 insa va inselati.
Alta chestie iritanta , autorul clipului , pe langa manevra de depasire prin care a incalcat viteza legala , depasirea s-a facut din scurt , cu siguranta dibistul te-a urat la faza aceea.
Daca nu poti efectua depasirea „in lung” cum este si normal si de bun simt mai bine renuntati la manevra , numai intrati in fata aluia pe care il depasiti(adica sa terminati depasirea foarte aproape de el , asta implica multe riscuri , daca tu care tocmai ai incheiat depasirea iti apare ceva in fata ceea ce nu puteai vedea de duba si pui frana brusca…ghici ce….dubistul ar fi intrat direct in tine , pentru ca tu atunci cand ai incheiat depasirea n-ai lasat distanta suficienta intre tine si cel depasit), urasc genul asta de soferi .
Dubistul nu a fost deranjat cu nimic. Mi-a transmis prin statie ca ii pare rau, vazundu-ma oprit deci inteleg ca nu a fost deranjat cu nimic. Mai mult de atat manevra de intrare pe sens nu a fost brusca, a fost lina si normala.
@mituc – pe curbe de genul ala am vazut o gramada de viteji ajunsi in sant si capete de pod pentru ca au plecat de la premisa ca ei sunt soferi si au masina… si pe uscat, nu are rost sa discutam cand a apucat sa dea o ploaie
@d4f732 – am un prieten care isi luase carnetul cam odata cu mine dar nu a condus ani de zile, cand si-a luat masina si am mers cu el fix asa depasea, accelera, trecea de masina si dupa aia se replia foarte din scurt si in frana de motor… dupa ce a facut-o de 2 ori i-am zis, „Tu te uiti in oglinda cat de aproape e ala din spatele tau cand te repliezi? Lasa-i omului spatiu, accelereaza mai mult pe b2 si cand te intorci pe b1 sa fie la cel putin 20m in spatele tau” (pe DNu)
Florine , lasa-i in pace ! n-ai cu cine !
Florin e corect ce zici tu cu spatiul. Logic ca asa trebuie. Dar hai sa vorbim strict de cazul asta ca nu eram pe autostrada sa am loc cat vreau eu la dispozitie. M-am repliat in limitele care se puteau. Nu stam acum sa generalizam. Sunt convins ca si voua vi s-a intamplat candva sa aveti o depasire la limita vorbind aici de factorii din video ( semn cu depasirea interzisa + curba, depasire din scurt ) etc etc, depinde cat conduceti… Sunt cazuri si cazuri.
Radarul are un error maxim 3% deci viteza măsurată e corect. Zero șansă ai!!!
Te duci la benzinarie. Bagi 50L benzina…dupa care te duci la casa si platesti 48? Intreb si eu asa…
Valoarea aratata de radar este valoare absoluta (cat timp ramane in toleranta in limitele stabilite)…exact ca la benzinarie sau ca la ori ce aparat de masura.
Curbele alea cu limita de 50 sunt curbele mortii in tulcea, nu ai vazut cate cruci erau pe stanga si pe dreapta.
Nu ai nimic de pierdut, contesta pv, eu zic ca merita.
M-a luat si pe mine acelasi logan cu 81..m-am rugat sa-mi dea amenda pt 79..nicio sansa..le e frica. Acum 1an parca au curatat o gramada la tulcea pt mita.
Multumesc frumos pentru raspuns si ca nu ai criticat precum cativa de mai sus care atat stiu sa faca.
Nu cred ca ai sanse, dar nu ai nimic de pierdut daca incerci.
Am fost intr-o situatie similara restrictie de 60 urmata de o restrictie de 50 circa 30 de metri in dreptul unei scoli aflate la 500 de m de drum european intr-un sat, luat de radar cu 102 (notat pe PV)
Am castigat pentru ca in plansele foto in una singura aveam 101 (nu 102 ca in PV), dar in aceea nu s-a putut stabili cu certitudine ca eram in aia 30 de metri de restrictie de 50, iar in restul planselor aveam intre 88 si 97, ceea ce la restrictia de 60 NU ducea la pierderea permisului.
Nu mai stiu cum a formulat avocatul intampinarea, dar retin ca judecatorul a concluzionat ceva de genul ca am mers neregulamentar (+90) in zona de 60, dar organul a actionat in asa fel incat sa imi ia permisul la limita de 101, prezentand situatia cea mai favorabila organului, in loc sa imi dea o amenda in momentul in care au constatat contraventia. Plus ca viteza mea a fost in scadere , acel 101 fiind un maxim si ca au preferat sa astepte si manevrele mele sa creasca in periculozitate in loc sa aplice legea imediat ce am incalcat-o. A ajutat si faptul ca am fost spasit, am fata de baiat bun, am recunoscut ca am mers peste limita de 60 (50) dar am negat ca as fi depasit 100.
Reped, nu ai ce pierde in afara de timp, ba chiar te mai poti folosi de permis pana se finalizeaza procesul, poate ai nevoie acum pentru concediu il poti lasa acolo la toamna. Plateste jumate de amenda si contesta. Nu se stie niciodata, poate dai de un judecator mai moale.
faza e ca radarul asta e mai deosebit. cel putin in cazul meu, a stat in spatele meu 15minute. Cred ca asa a facut si aici, s-a bagat in spatele lui la plecare din tulcea si apoi l-a pandit..hai sa vedem ce greseste, si restrictia aia tine 10km..
@AndreiClaudiu09 eu te incurajez sa faci contestatie si sa gasesti un avocat bun, „specializat” in astfel de probleme. Imi aduc aminte in mod distinctiv de cazul acelui baiat de bani gata care a fost prins cu > 100 Km/h in oras, i s-a suspendat permisul iar apoi a castigat in instanta, tot pe ceva motiv de abatere a aparatului radar.
Cert e ca desi dpv. logic ar fi trebuit sa plateasca macar amenda pentru depasirea cu 40-50 Km/h a vitezei, legea noastra e asa de greoaie si invechita in cand baiatul a scapat fara nicio consecinta, ba chiar noi fiecare, cei care platim impozite, am achitat cheltuielile de judecata ale statului in acel caz.
In acelasi timp, cunosc personal un caz in care soferul a recunoscut ca a depasit pe continua de fata cu politistul dar a spus ca depunde contestatie pentru a putea conduce pe vara.
In decembrie, cand s-a judecat cazul, politistii nu au mai gasit dovada si procesul a fost castigat de sofer.
De ce iti spun aceste lucruri? Nu sunt de acord cu incalcarea legii dar in mod evident nu esti un ceafa lata, stii sa te exprimi, iti intelegi fapta si posibilele consecinte. Cred ca o amenda de 40-50 Km/h iti ajungea.
Succes!
De aia l-am sfatuit si eu sa incerce, nu are ce pierde, cel putin conduce vara asta daca are nevoie.
Daca era o ceafa lata sau vreun bou, o ardea cu 120, nu cu 101.
Genul acesta de veoizari din politie trebuie sa dispara. Sunt de acord cu amenzile, cu corectarea contravenientului cu ce vrei tu, dar nu cu jepcareala asta de gen hai sa il pandim pana putem sa ii luam permisul, stim noi sigur ca o sa ajunga la 101, nu sa ne multumim cu 300 amenda.
Si pentru ce? O restrictie de 50!!!, pusa pe un cacat de drum european. Exact pentru ca atunci cand il depasesti pe unul care merge cu 90-95, sa ramai fara permis. Nu 60, nu 70. Au ei studiile lui peste prajit, care impun acolo 50, intr-o curba in care nu te rastorni nici cu cea mai praf troaca.
Radarul asta nu era cu nimic mai deosebit decat cel care m-a pandit pe mine pana cand am ajuns la situatia de a pierde permisul, la limita, dar au luat-o peste bot, pentru ca avocatul meu a cerut mai multe planse foto, sa se vada ca nu am ars-o cu 120-130 prin localitate, ci a fost un singur cadru cu 101. Si ei nu s-au multumit, au scris 102. Si nici nu se putea proba ca e in zona de 50, putea fi in cea de 60, caz in care era alta incadrare. Sunt atat de concentrati acesti agenti de rahat sa faca rau, nu sa aplice legea sau sa educe contravenientul, incat le-au scapat aceste aspecte. Chiar de distra boul de agent pe seama mea, si facea glume, pana l-am bagat de unde a iesit, pentru ca nu mi-e frica de ei. Stiam ca nu am avut peste 100, pentru ca niciodata nu fortez in asa masura incat sa raman fara permis.
Legiuitorul este obligat sa intervina cand vede o incalcare a legii, nu cand ii convine lui, adica nu sa astepte o escaladare a situatiei. Spre exemplu daca ma vede cu pistolu’ la bracinari, nu asteapta pana incep sa golesc incarcatoare in oameni ci sare pe mine cand ma vede.
Si cam asa definim ipocrizia
AI dreptat…cu jepcareala asta…domnule…nu mai poti incalca si tu o lege…si ce ai facut…ca dar n-ai dat in cap…n-ai omort pe nimeni (inca). Clar scopul a fost sa incurce soferii…acesti regi ai soselelor. Aceste printese vigine, pure si neprihanite…si scribili de politai care stau la panda.
Buei…dar eu m-am saturat. Nu esti capabil sa respecti nise reguli simple…stai dracu acasa sau mergi cu trenul. Nu te obliga nimeni sa mergi cu masina.
Din nefericire legiuitorul la noi este un soi de carpa de forma. In cazul tau…nici nu trebuia sa discute…rapid…ce-i 100…ce-i 101 km/ora…tot terci il faci pe idiotul de pe trecerea de pietoni…sau si mai rau…pierzi controlul si omori 2 oameni pe trotoar (au fost N cazuri)…tot viteza excesiva se numeste.
Si ne mai miram de ce avem cel mai mare numar de morti din EU? Da…da da…stiu…nu avem autostrazi…chit ca avem pe cele 3 petece un numar aproape egal de accidente cu tarile ce au ceva mii de km…Bine…acum vine…ca nu stim sa mergem pe autostrada…ca suntem B2 loveri…si nu se dua din calea printeselor in secunda 1.
Adevarul este urmatorul: suntem o natie de ipocriti needucati, ce ne credem zmeitati…dar suntem niste impiedicat si niste nepriceputi. Conducem cel mai prost din europa (nu, mersul tare nu inseamna ca esti un sofer bun, insemna doar ca esti un idiot inconstient).
Un sofer bun nu-i ala care scoate cu 5 secunde mai putin decat altul…un sofer bun este cel care sigur ajunge la destinatie…
Ai depășit limita de viteză.
Ai încălcat linia continuă (da, în curbe, nu suntem căzuţi din cer).
Ai greșit.
Zi mersi că nu ţi-a luat în calcul tot şi nu ţi le-a cumulat.
Asumă-ți greşelile şi nu mai căuta portiţe de scăpare.
Da,e clar.Politistii te-au vanat pana ai gresit.Tu nu ai cunoscut zona,nu ai vazut limitarea de viteza si nu ai pus in pericol pe nimeni.Poate putina viteza…