Adaugă comentariu

31 comentarii
  1. De asta nu am incredere in sistemele ce franeaza automat, fiindca unii sigur devin mai putin atenti bazand-use pe ele. Nu zic ca e cazul tau, dar asta e un exemplu bun.

    • Nici eu nu ma bazez pe ele, daca intra bine, daca nu nu.

      In afara localitatii au intrat de cateva ori, si e destul de violent sa zic asa. Ultima data a vazut un cal care vroia sa intre pe drum, si din timp a aparut BRAKE si a franat. Aveam vreo 80kmh.

      In localitate a mai franat singura daca am forta sa zic asa in sensul giratoriu si inca a vazut „curul” celui care a trecut cu prioritate.

      Dar, cum ai spus si tu, sistemele sunt facute sa te ajute, nu sa conduca in locul tau. Si in manual zice clar sa nu te bazezi pe ele.

  2. Off topic: E Auris Touring Sport sau noul Corolla TS? Intreb pt ca am acelasi model de Auris TS si din cate stiu eu franarea de urgenta intra doar la 40+ km/h.

    On Topic: Se mai intampla; bine ca fara victime si fara prea mari batai de cap pt L200.

    • Salut,

      Corolla TS. Sistemul intra la orice viteza. Am testat culmea dupa accident cand am pus-o la bloc cu curul spre drum sa nu sara in ochi pentru amatori, si a aparut BRAKE pe ecran si a franat singura sa nu „dau” in tevile de apa.

      Si in cazul tamponarii, pe ecran a aparut BRAKE si luminite rosii, doar ca nu a franat singura, avand eu deja piciorul pe frana. De regula sunt cu el pe frana acolo, in caz ca vine careva lansat de sub pod sa opresc.

      In 2 Decembrie cel mai devreme ma ia la service. Pana atunci o sa carpesc cu folie de plastic gaurile sa nu imi ninga la motor.

  3. Sunt foarte putine cazurile in care chiar si la masini de dimensiuni similare cel lovit in spate sa aibe daune foarte mari.

    Spor la reparatii, macar tu stii de ce iti arata masina asa si nu o gasesti in parcare asa 🙂

    Mare 👍 pentru postare.

    • Te-a julit bine in parcare. Cred ca a dat cu sete.

      La masini similare probabil ca ii crapam bara, stricam senzorii si eventual incuietoarea de la portbagaj. Mai bine asa, ca el nu are dauna mare. Mereu imi pare rau de cei nevinovati si sincer ma bucur ca nu are multe de reparat.

      De postat sunt hotarat oricand sa postez daca vad un eveniment sau daca produc un eveniment. Nu suntem perfecti si nu trebuie sa pozam in sfinti :D.

      Drumuri bune si fara evenimente!

    • „Te-a julit bine in parcare. Cred ca a dat cu sete.”
      Nu stiu… nu am aflat pana in zi de azi 🙂 Oricum probabil avea ceva

      „De postat sunt hotarat oricand sa postez daca vad un eveniment sau daca produc un eveniment. Nu suntem perfecti si nu trebuie sa pozam in sfinti :D.”
      Perfect de acord cu asta… dar nu subestima capacitatea prostiei combinata cu memoria scurta. Daca o sa postezi urmatorul clip cu altul care greseste, o sa ti se zica exact ca „de ce arati cu degetul, ca nici tu nu esti perfect, mai intai sa postezi cu tine gresind apoi sa comentezi de altii”.

      „Drumuri bune si fara evenimente!”
      Merci la fel. 🙂

    • Acum multi ani am patit la fel, m-am uitat la stanga in timp ce masina misca, fiindca credeam ca cel din fata trece, si…s-a oprit, iar eu am oprit in ea. Viteza a fost foarte mica. O fi fost norocos, dar la mine aproape nimic (nu mai tin minte daca se vedea lovitura sau nu, cert ca nu m-am dus la vopsitorie), la el portbagajul nu s-a mai inchis… Dacia 1310 vs. Audi A4 B5.

  4. Nou

    Fix așa am pățit și eu, doar că eu am fost cel lovit. Cel din spatele meu mi-a spus că a crezut că am trecut, pentru că se uita în stânga și nu observase că am oprit. Problema e ca acolo unde oprisem nu era vizibilitate, iar respectivul ar fi trecut „în orb” dacă eu nu mă opream

    • Sper ca nu ai avut daune mari. Si eu m-am uitat in stanga, am vazut ca era liber sub pod, si pe cand m-am uitat in fata L200-le a franat. De aceea am si scris ca nu e ok sa gandesti ca toti conduc ca tine, si pe viitor voi fi mult mai atent. Nu am accelerat sa fortez sau ceva, piciorul il aveam pe frana. Ghinionul a fost combinat: pe langa ca L200 e greu si avea si bullbar, era si cu frana apasata, practic am impins in 2 tone sau cat are :(. Daca nu era cu frana apasata, probabil daunele erau mai mici.

      Mereu am morcov in intersectia aia cand sunt primul, sincer sa fiu. SI aparent am reusit sa o comit din partea cealalta a baricadei :)).

    • Nou

      Nu am avut daune mari, plus că oricum urma să o dau la rabla 🙂
      Dar da, de atunci sunt și eu mai atent și nu mă uit în stânga până nu a plecat cel din fața mea. Aia e, învațăm și din greșeli 🙂

  5. Nou

    e bine ca l-ai postat … cei care ar incepe filmul direct cu pagubele ar spune ca ca aveai 100 si ai facut-o praf … nu frate, 20 la ora e suficient sa o bagi in reparatii 2-3 saptamani …

    • „cei care […] ar spune ca ca aveai 100 si ai facut-o praf „

      Sunt aceeasi care cred ca daca 2 masini se lovesc la 30 km/h fiecare e la fel cu o masina loveste cu 60 km/h pe alta stationara.

    • Nu avea rost sa incep cu pagubele. E ca si cum ai incepe un film direct cu tigara de dupa… 😀

    • Rebound, mai exact de ce nu poti echivala doua masini ce se ciocnesc la 30 la ora cu una care intra in alta cu 60. Este teoria conservarrii impulsului si poti sa-ti alegi sistemul de referinta(punctul al carui viteza este 0) drumul, masina 1, sau masina 2, rezultatul fiind acelasi.

    • magnnum_carcam: impulsul da, se conserva… dar la ciocnire intre masini, atata timp cat nu sunt 100% din cauciuc, energia nu. Undeva trebuie sa mearga si de obicei merge in indoirea tablelor si a pasagerilor. La 2 masini identice mergand cu 30 la ora, energia cinetica totala e masa inmultita cu 30^2 (ramanem in km/h ca nu e esential sa fim exacti cu unitatea de masura). La o masina mergand cu 60 la ora e masa inmultita cu 60^2/2… deci de 2 ori mai multa energie cinetica de disipat.

      Energia nu tine cont de sistemul de referinta.

    • @Rebound Ai dreaptate insa faci o presupunere gresita: presupui ca 100% din energia cinetica trebuie disipata prin impact, lucru care se aplica doar la doua masini identice ce se ciocnesc frontal, fiindca dupa impact ele sunt stationare. La o masina ce merge cu 60 si intra intr-una stationara, dupa impact acestea nu vor sta pe loc, deci nu toata energia se disipa prin indoirea tablelor ca in primul caz.

    • magnnum_carcam: nu fac nici o presupunere gresita… dar e ok, poti sa crezi ce vrei tu, tot nu ai cum sa imi explici ca e acelasi lucru cand in unul din cazuri e implicata o cantitate X de energie iar in altul e implicata o cantitate 2X de energie.

    • verdenpom: aia e alta discutie… nu vorbim de impactul cu un zid.

  6. Se mai intampla!
    O bijuterie de masina, sa o stapanesti sanatos si sa nu se mai intample in viitor!
    Am si eu un auris hsd 2016

  7. Greutatea mare a masinii (majoritatea hybridelor sunt destul de grele) si impactul concentrat intr-un punct mic (coltul barii l200-ului) a dus la o avarie asa mare, chiar daca viteza este foarte mica.

  8. Fix acelasi lucru ni s-a intamplat si nou. Sotia conducea, semn de inceptor, cum cobori Cotroceniul si faci dreapta pe Splaiul Independentei. Ea a oprit sa se asigure si din spate un fiat panda s-a asigurat doar in stanga si ne-a lovit in spate. Noi am avut bara si ceva prinderi el a trebuit sa cheme platforma, s-a spart radiatorul parca…

  9. Felicitări pentru asumare! Drumuri bune în continuare! 🙂

  10. Nu stiu cine i-a dat permis incepatorului dar mare greseala a facut… cum dumnezeul ma-sii sa te incadrezi asa? Nu stie lua un viraj fluid? la cum s-a oprit trebuia sa scoata cpul pe geam sa vada daca ii vin masini pe drumul prioritar.

    • Cand am dat eu examenul nu era nimic de bifat din partea polistului cum stau pe banda cand fac dreapta. Sigur era daca ma uit si in fata inainte sa apas pe acceleratie. (nu am nimic cu autorul, cum am zis mai sus, dar nu. inteleg comentariul foarte verde si foarte in pom)

    • GH1131 ai dreptate. L200-le s-a oprit cand a trecut masina gri pe langa, probabil s-a speriat sau a crezut ca va intra in coliziune cu aceasta. De mentionat doar ca eu eram cu piciorul pe frana, nu am apucat sa accelerez :).

    • Chiar asa pornesre masina fara picior pe acceleratie? Tot nu intelegeam asta cu picior pe frana si masina la 20-30. Am incercat si eu sa ma conving pe Auris TS si cel mult inainteaza. Pe noul Corolla o ia atat de tare chiar daca nu esti cu piciorul pe acceleratie?

    • Eu eram cu piciorul pe frana, in caz ca vine cineva tare de sub pod sa pot opri.
      Viteza nu era mare. Nu am accelerat sau ceva.

  11. Nu stiu daca frana ar trebui sa faca override la city safety.. poate e diferit la Toyota, dar la Volvo-ul meu am prins de 2 ori cand am franat si a intrat si city safety.

    • Din ce am citit si vazut prin alte parti, exista caz in care face override. Tocmai de aia in manual spune sa nu te bazezi pe el, e doar asistenta.