It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Prin tara (2)

Adăugat de RebounD11
Raportează ca șters! 23

Intamplari pe drumurile patriei.

ATENTIE: Poate contine urme de injuraturi!

1. O cisterna fara reflexul de a se asigura. Pentru cei care vor zice ca aveam loc, pe acel podet nu aveam, coada cisternei a fost la centimetrii de masina mea si pentru ca a trebuit sa franez pana spre 50 la ora nu mai aveam timp sa depasesc pana la venirea celor din fata sau a liniei continue.

2. Un BMW nu se hotaraste pe ce banda sa circule… apoi un Golf vrea neaparat sa fie in fata mea la semafor.

3. Acelasi semafor, cateva secunde mai tarziu, un Opel ma forteaza sa franez brusc si sa iau groapa pe care as fi vrut sa o ocolesc, pentru ca el a preferat sa ocoleasca groapa de pe banda lui pe banda mea, fara sa se asigure.

4. Un catel sinucigas… sau miserupist.

5. O depasire initial doar confuza dar apoi riscanta de-a dreptul. Cu masini venind din fata destul de tare, drum oarecum alunecos (urme de polei si mazga) si dupa cativa metri se largea drumul la 2 benzi pe sens, nu am sa inteleg de ce ai face o asemenea depasire… nu ii placea sa fie ultimul in coloana?

6. Cateva sute de metri mai in fata, un X5 iese dintr-o parcare direct in fata TIR-ului fortandu-l sa franeze. Imediat, X5-ului ii taie calea altul si atunci el se gandeste sa treaca pe B2. Nu am vrut sa il las pt ca se comporta ca si cum drumul era al lui si tot ce trebuie sa faca ii sa semnalizeze, nu sa se si asigure, in plus eram ultimul pe B2 (doar rabdare ii trebuia)… dar pentru ca eram cu pasageri am zis ca nu ne jucam. Ca pedeapsa, niste blituri si faza lunga in ochi. Ce nu e pe film e momentul in care se trage si vrea sa imi raspunda cu aceeasi moneda… dar eu am heliomate oglinzile, deci nu sunt afectat.

Drumuri bune!

19 comentarii

  1. Nu este nimeni vinovat ca esti tu fffff preventiv –

  2. 1.Eu cred ca cisterna a vrut sa te opreasca din depasire, mai degraba decat sa depaseasca (<=semnalul stanga scurt). mai dau lectii tiristii la turisme; era curba, continua, veneau masini si era si lipita de ala din fata, sunt aproape sigur ca doar ti-a pus stop. (capac ca la basket)

    2.sa mergi prin budapesta, dupa o sa zici despre golf ca avea loc cu carul.
    pe mine, unul, nu m-ar fi deranjat deloc: semnal si s-a miscat repede, chiar deloc.

    6. aici nu mai zic de ungaria ci iti zic sa incerci o autostrada la nemti, si o sa zici ca a fost lux.
    deranjant intr-adevar.

  3. @snakebyte: ce inseamna „foarte preventiv”? exista „prea preventiv”? Si de ce ar fi cineva vinovat ca eu sunt foarte preventiv? fiecare ii vinovat pentru ce face sau ce nu face… nu inteleg ce vrei sa zici, dar e treaba ta ce crezi si daca vrei sau nu sa imi explici si mie.

  4. La prima faza, inainte sa incepi depasirea deja iti apar sagetile care spun sa te repliezi pe sensul tau, nu inteleg de ce voiai tocmai acolo sa depasesti?
    Oricum + pt restul clipului

  5. @bogdanb: 1. sigur nu o vrut asa ceva ca imediat dupa ce or trecut aia din fata o depasit si eu dupa el, atunci am trecut si de el si de cel lent… eu am vazut cat loc aveam si stiam ca e unul lent in fata lui, crede-ma imi cunosc masina si stiu si drumul, nu era nici un stres, treceam lejer. Linia continua e doar pe podetul acela nu are treaba cu vizibilitatea doar tirurile nu prea incap 2 pe el. Semnalul s-a oprit cand m-a vazut si a tras inapoi dreapta, nu o vrut sa ma educe deloc. Pot sa mai aduc si argumentul ca tot drumul a facut depasiri la limita si fortari de genul, probabil cisterna era goala si folosea puterea masinii mai usor, dar a condus ca maniacul vreo 20 de km cat l-am vazut in fata, ceea ce a adus un plus de motivatie sa trec de el sa nu fiu prins in vreun accident de ar fi putut sa il cauzeze.
    2. Am mers prin Budapesta destul de mult, si din cate tin minte si acolo tot sistem metric de masurare aveau… distanta pare mai mare ca e camera cu unghi larg si era aproape de camera… da un efect de alungire. A fost mult prea aproape pentru confortul meu si m-a fortat sa franez destul de tare in conditiile in care era opriti la semafor in fata, manevra total inutila nu a castigat nimic, doar a riscat aiurea. Camera are ceva stabilizare in ea ca franele bruste le vede moi si relaxante… don’t be fooled.
    6. Din nou, deranjul cum am spus a fost ca m-a fortat aiurea sa franez, si pe mine si pe tirul de pe B1 (si el a fost fortat sa franeze de masinuta albastra)… am vrut sa accelerez si sa nu il las dar aveam pasageri si nu ma joc cu altii in masina, asa ca l-am „pedepsit” altfel. Daca avea un pic de rabdare nu era nimeni in spatele meu cateva sute de metri (cat vedeam in oglinda, nici un far pe B2). O singura data am fost la nemti pe autostrada, si au fost foarte bine educati, absolut nici o faza de genul sau vreo incomodare de vreun fel. La unguri singurii care fac faze de astea pe autostrada sunt est-europenii, din experienta mea.

  6. @ RebounD11 : da exista, la tine si multi altii de aici, vinovat pentru ca esti tu prea preventiv, esti TU, in general in ultimele faze…

  7. @Gramada, merci de plus… am zis si lui bogdanb, pentru ca vroiam sa trec cat mai repede de el, ca a mers ca un dement si nu neaparat tare ci riscant (mai ales pt restu’). Acolo aveam vizibilitate enorma si stiu drumul foarte bine… pt ce 2 m de linie continua peste podet (care ar putea sa fie doar pentru masini mari ca 2 mici incap lejer) nu intentionam sa astept sa vina cei din fata si sa ii mai dau sansa aluia sa mai faca o depasire riscanta. Eu as fi trecut usor de el si de cel din fata, el era la limita la depasirea celui din fata daca continua manevra… dar s-a speriat de mine cand m-a vazut in oglinda si s-a repliat.

  8. @snakebyte: explica-mi te rog mai in detaliu… ce inseamna exact prea preventiv? cu ce m-am facut vinovat? si ce anume te-a deranjat la mine in orice faza? Promit ca ma corectez daca consider ca ai dreptate si daca nu o sa iti argumentez de ce cred ca te inseli… dar esti mult prea vag.

    Dupa mine prea preventiv nu exista, exista preventiv si nepreventiv. Nepreventiv poate sa fie orice de la nebun, haotic, cum ma taie capu’ pana la eu merg legal si cum imi place mie restu’ pot sa faca ce vor ei chiar daca risc sa mor cu dreptatea in mana sau sa incurc absolut tot traficu’ cu toata legalitatea mea.

  9. La faza 2, cand se baga golfu’ in fata ta, inseamna ca a avut loc suficient pentru acea manevra (este un golf break si a avut ceva spatiu, cam cat un TIR(17,18,19 metri, depinde de TIR)) nu stiu in ce locatie circuli, probabil daca imi spui trebuie sa ma omori…

    Astra visiniu faza 3, un kk, probabil ca te asteptai… dar…

    Faza 4, cu ce reaq’ te-a deranjat ala ? pe tine sau pe ceilalti participanti la trafic ? Cum zice si cealalta persoana din masina, se astepta ca BMW sa se bage, nu ala ! Si dupa ce se face 2 benzi ce se mai duce ala cu BMW…

    La X5 cum ii zici tu, nu te-a deranjat cu nimic, ai franat pt. ca ai fost prea preventiv… degeaba in toate fazele enumerate mai sus… parerea mea.

    Si eu am camera cu unghi larg si apropie foarte mult si stiu ce inseamna.

    De alte detalii mai ai nevoie ?

  10. Nici un alt detaliu, doar niste intrebari scurte si lamuriri:
    – la faza 2, m-a deranjat ca m-a fortat sa franez mai brusc decat as fi vrut… nu ma asteptam asa de tare ca era semafor in fata si clar nu castiga nimic, dar hai sa ne indesam. Iti zic si pe unde circul: zona Printul Turcesc, Timisoara… de acolo e faza.
    – Astra visiniu: stiu groapa, toata lumea o ia intre roti… intr-un fel ma asteptam ca am un stil preventiv, dar am luat o groapa uratica pe care as fi vrut sa o evit din cauza lui… el nu a schitat nici un gest de asigurare aia ma deranjeaza.
    – aia e faza 5, 4 e cu catelul si nu am zis niciodata ca m-a deranjat, am zis ca nu inteleg ce a castigat (l-am prins in cam 2 kilometri fara sa incerc asa ceva) din riscul inutil? Da veneau 2 benzi si atat eu cat si cel cu BMW-ul ne-am fi dat la o parte… eu sigur ca ma uit in oglinzi sa nu incurc.
    – la X5, ce e rau sa fi preventiv? am zis ce m-a deranjat la el… nu iti ocnvine ca m-au deranjat manevrele lui? si mentalitatea „eu am X5 restu’ sa stea in spate”? si toate astea in conditile in care nu era nimeni pe B2 in spatele meu. Eu nu merg pe principiu tabla se indreapta… eu merg pe principiu, daca se poate, hai sa lasam tabla asa.

    La toate fazele puteam sa merg miserupist fara sa imi pese de trafic, sa accelerez cum as fi vrut si putut si la toate se lasa cu minim tabla indoita si niciodata din vina mea legala, dar te intreb eu: de aia zici ca sunt prea preventiv? Ca nu am riscat nimic nici pentru mine nici pentru altii?

    Intrebarile sunt in mare retorice, ti-am aflat punctul de vedere… si apropo de cum zici tu ca ma tot asteptam… completez: eu intotdeauna incerc sa ma astept la orice, sa nu fiu surprins, aia nu inseamna ca nu am voie sa caut si motivatia celuilalt pentru actiunile pe care le face cand desi ma asteptam si la ele, mi se par impotriva bunului simt.

  11. Am raspunsuri la ce zici acolo dar… bine ca mi-ai aflat punctul de vedere…

  12. La prima faza aveai marcaje de repliere, aveai pod, curba deosebit de periculoasa in fata, linie continua, masini pe sensul celalat si asfalt ud(IN CURBA)si lipsa loc de repliere. Eu zic ca tu esti problema – faza aia este mai grava decat tot ce ne-ai aratat.
    Mi se pare normal ce a facut tipul cu cisterna pentru ca nu esti singur pe sosea, actiunile tale ii pot afecta si pe ceilalti. Soferul tirului a apreciat in locul tau ca este o manevra periculoasa si te-a oprit.
    Sincer sa fiu nici daca presupunem ca aveai loc de repliere nu era o situatie prea fericita tinand cont de toate elementele ce iti interzic depasirea pe care le aveai pe acea portiune. Nu vad de unde atata incredere ca manevra ta era una „buna”.

    Iar la faza cu X5-ul(care de fapt este X3) tot tu esti de vina pentru ca „ti-a taiat calea”. Se vede clar ca a dat semnal si a vrut sa se bage insa cand te-a vazut a renuntat, dupa aceea i-ai dat flashuri. Si eu si probabil multi altii am fi procedat ca el pentru ca flashurile tale in acel context semnifica mai mult o „invitatie” la a intra pe banda si nicidecum ce ai vrut tu sa semnifice. Din moment ce i-ai dat flash dupa ce a dat semnal normal ca s-a bagat.

    Se vede clar lipsa de experienta.

  13. @RedbounD11
    1. Am inteles. m-am gandit ca era in faza cand il apuca ora de educatie civica pe drum.
    2 si 6 pana la urma chestie de gust 😀
    pt. 2 la semnal cedez, pentru incurajarea gestului
    la 6 a fost ca un Gitanes cu filtru, tot dur, dar nu chiar fara filtru 😛
    In Budapesta am stat odata cateva zile si dimineata in aglomeratie m-am spariat dar dupa ce m-am obisnuit mi-a placut: plecari lansate de la semafor, si schimbat de benzi super rapid, dar altfel corecti (intr-o zi niste tigani de-ai lor au facut stanga de pe banda de langa banda de stanga si sa-u pus langa prima masina, nu au incurcat traficul, dar au primit claxoane de la 40 de masini – m-am distrat copios)
    In Germania pe autostrada am folosit franele mai rau ca mergand sport pe serpentine. obositor rau, dar mergi rapid

    acestea fiind spuse am dat cu cruciulita, nu cu liniutza 😀

  14. @RedbounD11
    pentru franatul mai brusc decat iti doresti s-au inventat capacelele de plastic la paharele de cafea din benzinarii 😀

    @snakebyte
    si eu conduc preventiv – in caz ca e nevoie sa merg undeva 😛

  15. @Michel: daca vrei sa pricepi bine daca nu iara-i bine. Nu avea cisterna nici o treaba cu educatia rutiera… o depasit el si pe linie continua si cu trafic venind si fara vizibilitate, deci nu imi spune ca acolo si-o gasit neuronu’ si spiritul civic. X3 sau X5, irelevant, s-a comportat ca regele soselei. Daca te mai uiti o data l-am blituit abia dupa ce s-o bagat, deci clar nu o fost vreo invitatie…

    Nu stiu unde vezi tu lipsa de experienta dar te asigur ca drumul ala l-am facut de sute de ori deja si am explicat de ce am vrut sa depasesc acolo. Te invit pe el (E70 – Timisoara Lugoj) sa iti dai cu parerea in cunostiinta de cauza. Eu vad ca tu esti din categoria „dau semnal, am prioritate”, uita-te mai atent poate iti schimbi parerea geniala cu „eu is de vina ca mi-a taiat calea”.

    @bogdanb: multumesc de cruciulita si de sustinere 🙂

  16. Cum zici tu, nu a vrut sa te opreasca din depasire, dar tu ce cautai sa depasesti acolo? Ti se pare cumva ca aia era portiune de depasit?
    Faci pe moralistul dupa ce ne arati o situatie ca aia si te mai simti si „jignit” ca s-a bagat ala peste tine.

    Iar la faza cu BMW-ul se vede foarte clar. Ai incetinit si i-ai dat flash in momentul in care se apropia de banda ta – se apropia de banda ta la 5s dupa ce a dat semnal si a renuntat la manevra sa nu te incurce. Pe langa faptul ca nu te-a incurcat pentru ca oricum incetinisei si i-ai dat si flash(lucru interpretat clar ca o invitatie pe banda) te mai si lauzi ca l-ai tinut cu faza lunga dupa aceea si ii mai dai si flashuri ca un disperat.

    Da ai explicat de ce ai vrut sa depasesti acolo, si citez „Linia continua e doar pe podetul acela nu are treaba cu vizibilitatea”. Din „doar podet” este clar o dovada ca nu ai experienta iar cu linia continua care este doar la podet ar fi bine sa te mai uiti. Este o curba „deosebit de periculoasa”, o curba deosebit de periculoasa are de regula 25m linie continua inainte si dupa ea(cum de altfel se vede si in film) asta sa nu mai spun ca se vede clar in film ca se continua mult dupa podet. Sutele alea de ori care te lauzi ca le-ai trecut pe acolo se pare ca nu au fost suficiente incat sa vezi acea linie, ori asta este stilul tau de condus.

    Esti inconstient in primul rand pentru ca ai vrut sa faci acea depasire si in al doilea rand pentru ca nici macar nu realizezi ca este gresit ce ai vrut sa faci.

  17. mai uita-te si tu la filmulet, ca o tii cu faza cu flashurile amboulea… cat de faza cu linia continua, uita-te cand intru in depasire si calculeaza cat imi lua sa trec de el… ma repliam inainte de curba desi nu era obligatoriu in ciuda liniei continue ca se vede extrem de clar cat loc mai era si ce vizibilitate era.

  18. Am zis si mai sus ca excludem ideea ca ai fi avut timp sa depasesti pana in curba. Asta desi este clar ca nu aveai cum pentru ca se aude motorul subturat si se si vede ca nu accelera suficient plus ca in fata tirului mai era inca o masina destul de mare. Ori i-ai fi luat fata tirului ori masinii din fata lui, dar exlcudem aceasta situatie.

    Acolo ai pod, linie continua si curba deosebit de periculoasa. Cu toata vizibilitatea si locul liber, NU AVEAI VOIE SA DEPASESTI. Cu toate astea esti deranjat de unul care iar presupunem ca iti taie fata fara macar sa te deranjeze. Vezi ironia situatiei?

    Tot insisti ca avei timp sa faci depasirea, dar inca o data. LINIE CONTINUA, POD SI CURBA DEOSEBIT DE PERICULOASA. Toate astea iti interzic depasirea.
    Iar la ala cu X3 la minutul 2 si 27 de secunde ai faza lunga iar tipul nici macar nu trecuse de marcaj. Dar nu are importanta, punctul culminant este la faza cu depasirea si faptul ca nici acum nu realizezi greseala, ba mai mult o mai si „promovezi”.

    Repet
    Pod, linie continua, curba deosebit de periculoasa, conditii nefavorabile si mai pot adauga si faptul ca ai fi incomodat ceilalti participanti la trafic. In acele conditii puteai cel mult sa faci o depasire la limita.

  19. 1. Sunt deranjat de atitudini nu de taiat calea efectiv: de comportamentul tip „strada e a mea” al celui cu X3. Nu vad nici o ironie… ce are sula cu prefectura? depasirea mea pe linie continua cu deranjatu’ meu la taiatu’ caii.
    2. Daca incep depasirea pe linie intrerupta si ma repliez dupa primul am voie sa depasesc legal… si din cate vad eu am inceput-o pe linie intrerupta. tu excluzi exact idea corecta… ca aveam timp sa depasesc pana in curba.
    3. Ai probleme cu vederea si cu auzul… motorul nu era subturat (si al meu motor chiar urla tare ca nu am nici un fel de izolatie antifonica), faza lunga nu era pornita decat dupa ce o ajuns in fata mea si dupa blituzri, care blituri nu am dat decat dupa ce era jumate pe banda mea in fata mea (ca sa nu se interpreteze). La 2:27 ce a facut a fost „semnalizez deci ma bag” tactica foarte folosita in TM unde smecherii ca el daca semnalizeaza de obicei inseamna ca stie ca nu are loc dar se baga oricum si nu il poti opri. Cand am aprins prima data faza lunga era trecut jumate pe banda pe care eram eu.

    Legat de punctul culminant: eu personal nu depasesc NICIODATA decat cand stiu sigur ca nu ma pun in situatii limita (te invit la o plimbare sa te lamuresti de ce si cum conduc… chiar la mai multe). Podul e suficient de larg si foarte scurt, curba e scurta si sa zicem inselatoare cand vii prima data pe acolo, oricum nu promovez depasirea in curba aia, din contra sunt sigur ca terminam depasirea inainte de curba, daca nu se baga dobitocul cu cisterna… si da e dobitoc pentru ca nu cred ca l-o apucat bunul simt in trafic dupa ce depasiri l-am vazut facand (nu le-am postat si acelea ca nu mi s-au parut relevante si acum imi pare rau) sunt sigur ca si el a vrut sa depaseasca pe cel din fata si m-a vazut tarziu.

    Pe scurt: eu niciodata nu depasesc la limita, chiar daca se intampla sa fiu prins pe ultimii 3 m de linie continua cand incep depasirea sau sa o termin pe linie continua inceputa pe intrerupta (cazul de fata) si nu imi place lipsa de respect in trafic fie ca incurca mai mult, mai putin sau doar conceptual. Adaug si ca inteleg ce imi spui si sunt de acord cu tine doar (la faza cu cisterna) daca s-ar fi intamplat cum zici tu, ceea ce nu e cazul ca am fost acolo. Si aici am incheiat discutia asta.

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!