It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Taxi vs bicicleta

Adăugat de Huffy
54

Luminozitatea este crescuta la procesare.
Dupa cum se vede, un taximetrist nu a acordat prioritate unui biciclist aflat in miscare in giratoriu. Ce nu se vede, este ca biciclistul respectiv nu avea nici un fel de lumini aprinse sau elemente reflectorizante pe el sau pe bicicleta. Taximetristul a oprit imediat si s-a dus direct la biciclistul care intre timp s-a ridicat de pe asfalt. Din fericire, biciclistul a scapat cu o sperietura zdravana, fara julituri sau alte chestii mai grave si fara daune la bicicleta. Bicicleta era dotata cu far,dinam si stop, dar cine sa le porneasca? Taximetristul a zis ca nu l-a vazut decat in momentul in care a fost cu roata langa portiera si l-a intrebat pe biciclist de cateva ori daca este lovit si vrea sa mearga la spital sau la politie. Biciclistul a refuzat categoric mersul la spital sau la politie, dar in mod surprinzator a recunoscut ca a uitat sa puna dinamul. Totul s-a incheiat cu o strangere de mana intre partile implicate, iar taximetristul i-a lasat biciclistului numarul de telefon in caz ca se razgandeste si vrea sa mearga la spital sau/si politie.
Daca biciclistul era cu un metru mai in fata, totul putea sa se termine foarte urat. Taximetristul o baga pe maneca pentru neacordare de prioritate si se trezea cu un dosar penal de toata frumusetea, iar biciclistul risca sa ajunga in spital sau mai rau, la morga.
In ce masura credeti ca s-ar fi dat culpa comuna in cazul in care ar fi fost nevoie de interventia politiei si ambulantei?
Art 70 :
(3) Bicicletele si mopedele care circula pe drumurile publice trebuie sa fie echipate cu mijloace de iluminare si dispozitive reflectorizant-fluorescente. Este interzisa circulatia acestora pe timp de noapte fara aceste mijloace si dispozitive în stare de functionare.

Ce mai caută lumea:
  • accident biciclistul nu a acordat prioritate
  • biciclist intra in taxi care nu acorda prioritate
  • ce se intampla daca nai vesta pe bicicleta si ai lumina

21 comentarii

  1. Daca e sa respectam litera legii, biciclistul are o mare parte din vina. DAR, dispozitivele reflectorizant-fluorescente sunt reglementate in ideea in care in orase sunt zone prost iluminate. Nu pare sa fie cazul in situatia de fata, deci as spune ca vina e strict a taximetristului chior. Daca nu esti in stare sa identifici vehicule (si in general obstacole) decat daca beculesc, nu prea ar trebui sa conduci pe strada.

  2. Felicitari pentru taximetrist. Reactia lui, nu cred ca o voi mai vedea la alt taximetrist…. din pacate.
    Dar dpdv e culpa comuna, deoarece nici biciclistul nu avea „semnalele„ in functiune, desi sunt obligatorii. Dar oricum taximetristul s-ar fi ales cu dosar penal.

  3. cu toate ca am un ghimpe impotriva taximetristilor (ca multi altii
    ) de data asta,biciclistul cred ca avea 80% din vina. pt ca nu avea lumini.nu conteaza cata lumina este in oras.atita timp cat scrie la lege ca trebuie sa se faca vazuti cu lumini si veste reflectorizante si ei nu le folosesc,sunt vinovati ca nu respecta legea. incercati sa conduceti noaptea in oras fara lumini sa vedeti cum va opreste garcea si va poate amenda… este acelasi lucru la biciclisti.doar ca astia pot fugi si nu stie nimeni de unde sa-i gaseasca,bicicleta fiind singurul vehicul neimatriculat!

  4. cristy sb

    Offtopic: Este buton de memorare la mobius? Inca o intrebare, ce soft folosesti pentru editare si in ce format filmezi? +ptr. clip.

    • Butonul M (cel din mijloc) are doua functii. In stand by face comutare intre cele 3 moturi (video1, video2, foto), iar in timpul inregistrarii, la apasarea lui protejaza fisierul respectiv.
      http://i.imgur.com/36gNpnY.jpg
      Pentru editare folosesc MAGIX Movie Edit Pro 2014 si PowerDirector 10 cand vreau mai putin noise si mai multa lumina la filmarile in lumina mai slaba.
      Setarile care le folosesc le poti vedea aici http://i.imgur.com/jajgOpM.jpg

    • cristy sb

      Multumesc @Huffy pentru lamuriri. Eu folosesc in loc de MOV, formatul MP4. Dezavantajul este ca nu permite LOOP RECORDING. MP4 nu este mai bun decat MOV ? Stiu ca umple si mai repede cardul. O sa incerc si MOV.

  5. Deci avem o vreme buna, pe inserat , cu iluminat stradal foarte bun, cu indicator de cedeaza si cu semnul de giratoriu. TAXI nu a franat deloc sa se uite, a intrat ca-n branza. Si normal, cum sa vada daca nu a incetinit macar, sa se asigure ?

    Dar sigur, scoateti culpa comuna din cauza dinamului…

    Bine ca nu lucrati in Politie. Zic.

    • Esti motociclist si sti cat de mult conteaza sa fi vazut din timp, de aceea banuiesc ca circuli tot timpul cu faza scurta aprinsa, la fel cum fac si eu.
      In cazul de fata, este indiscutabil faptul ca taximetristul a gresit cand nu a acordat prioriate, dar biciclistul acela, imbracat in niste haine cenusii, pe o bicicleta de culoare inchisa, fara nici un fel de elemente reflectorizante, avea sanse foarte mari sa fie vazut si din avion daca respecta prevederile legale, adica far, vesta si elemente reflectorizante pe bicicleta. Acei ochi de pisica care se invart, se vad de la o posta. Nu stiu cum este prin alte parti, dar in Sibiu nu am prea vazut biciclisti luati la rost de politisti, decat in timpul actiunilor de constientizare, iar atunci le-au dat doar avertismente verbale si bonus, cate o veste reflectorizanta cadou. Cati biciclisti poarta vesta pe timp de noapte? 1 din 20 ?
      Din moment ce legea este pentru toti, atat soferii cat si biciclistii trebuie sa respecte prevederile legale. Nu sunt adeptul actiunilor de genul „dam peste el ca nu are lumini si vesta”, dar este mult mai placut cand vezi un biciclist in loc de o naluca.
      Cam asa arata luminile de pe bicicleta mea – 3W alb rece + 5W alb cald pe fata si 3 x 0.5W rosu pe spate.

    • „Cedeaza trecerea
      Se amplaseaza pe drumul public fara prioritate, la intersectia acestuia cu un drum public prioritar. La intalnirea acestui indicator, conducatorul de vehicul este obligat sa reduca viteza si sa se asigure ca pe drumul prioritar nu circula vehicule si abia apoi poate sa patrunda in intersectie. Daca pe drumul prioritar circula alte vehicule, conducatorul de vehicul este obligat sa opreasca pentru a le acorda prioritate.

      Deci asta trebuie sa faci cand ajungi la un asemenea semn.
      Nu e specificat nicaieri ca daca nu iti merge becul (ca poate s-a ars cu 3 secunde inainte) poate da peste tine, ca nu trebuie sa iti acorde prioritate. De aceea e indicatorul ala pus acolo. Sa incetinesti si sa te asiguri. Ceea ce nu s-a intamplat in cazul de fata.

    • @Thomas: stiu ca nu e cazul aici, deoarece exista iluminat stradal si nu e complet bezna afara (desi nu cred ca era departe ca Mobius din ce am vazut albastreste cerul in orice moment al zilei si daca @Huffy a crescut luminozitatea sigur pare mai zi decat e de fapt), dar la treaba asta:
      „Nu e specificat nicaieri ca daca nu iti merge becul (ca poate s-a ars cu 3 secunde inainte) poate da peste tine, ca nu trebuie sa iti acorde prioritate.”

      Pot sa iti spun ca nu e chiar asa… prioritatea o acorzi cand ai cui, adica daca si cand poti sa il vezi:
      Caz 1 – vinovat cel de pe drumul prioritar ca venea prea tare.
      Caz 2 – nu cred ca eu eram vinovat ca „domnisoara” nu si-a aprins farurile in bezna completa chiar daca aveam STOP.

    • Repet ! Nu iau apararea taximetristului. Este vinovat cu diploma. Din prima am scris ca „un taximetrist nu a acordat prioritate unui biciclist aflat in miscare in giratoriu”. In cazul in care se ajungea la ambulanta si politie, cu siguranta taximetristul ramanea pieton si se alegea cu dosar de cercetare penala.
      Ce faci daca se arde blocul de lumini si ramai fara lumini la motocicleta? Mergi in continuare ca si cum ai fi in regula, bazindu-te pe prioritatea acordata de semne, sau iti iei toate masurile necesare pentru a evita un eventual accident? Prin toate masurile necesare, inteleg circularea cu viteza redusa si asigurarea chiar si acolo unde ai prioritate.
      Sunt perfect de acord cu tine despre obligatiile care le revin tuturor conducatorilorde vehicule cand intalnesc semnul de cedeaza trecerea. Culmea este ca printre conducatorii de vehicule se afla si biciclistii. Art 70 (3) spune cat se poate de clar ca bicicletele trebuie sa fie echipate cu mijloace de iluminare si dispozitive reflectorizant-fluorescente. Este interzisa circulatia acestora pe timp de noapte fara aceste mijloace si dispozitive în stare de functionare.
      Hotărârea de Guvern nr. 1391/2006 prevede, la art. 14:
      În circulaţia pe drumurile publice, bicicleta trebuie să fie:
      a) prevăzută cu dispozitiv de frânare eficace;
      b) prevăzută cu un sistem adecvat, funcţional, de direcţie;
      c) dotată cu sistem de avertizare sonoră; se interzic echiparea şi folosirea sistemelor de avertizare sonoră specifice autovehiculelor;
      d) echipată în faţă cu lumină de culoare albă sau galbenă, iar în spate cu lumină de culoare roşie şi cu cel puţin un dispozitiv fluorescent-reflectorizant, vizibil, de aceeaşi culoare;
      e) echipată cu elemente sau dispozitive care, în mişcare, formează un cerc continuu, fluorescent-reflectorizante de culoare portocalie, fixate pe spiţele roţilor.”
      Vesta reflectorizantă, în schimb, este obligatorie, potrivit aceleiaşi hotărâri, de la lăsarea serii şi până în zori, cât şi în condiţii de vizibilitate redusă. În caz contrar, amenda este între 6 şi 8 puncte, adică între 420 şi 560 de lei.
      Pe scurt, nu este vorba numai de un bec care s-a ars cu 3 secunde sau cu doi ani inainte. Este vorba de un adevarat arsenal de elemente de siguranta, gandite in asa fel incat daca se arde becul, biciclistul sa fie in continuare perfect vizibil.
      Banuiesc ca nu si-a pierdut vesta si toate elementele reflectorizante in momentul in care s-a ars becul.
      Daca intre timp s-a schimbat legea si eu nu stiu, imi cer scuze in fata tuturor biciclistilor care se bazeaza pe ecolocatie.

    • @Huffy: 6-8 puncte nu mai sunt demult 420-560 de lei… adica de foarte mult 😆

      6 puncte = 585 RON
      8 puncte = 780 RON

      De la 1 iulie va fi si mai mult (630 – 840 mai exact) 😀

    • @RebounD11, ai dreptate. Punctul de amenda s-a marit.
      Legat de clip, pot sa zic ca giratoriul respectiv este iluminat destul de bine. Daca se circula cu atentie si nu vin din stanga masini cu farurile dupa privighetori din stanga, biciclistul respectiv putea fi observat destul de usor. Totusi, de cateva ori m-am lovit de situatia de a avea faruri aiurite din stanga si biciclist cu haine de culoare inchisa si fara lumini sau elemente reflectorizante in giratoriu. Pot sa zic ca sunt portiuni unde un asemenea biciclist se camufleaza perfect in vegetatia de pe fundal, mai ales de cand cresc tufele de trandafiri si biciclistul o ia pe B2 sau B3 prin giratoriu.
      Sincer, ma bucur atat pentru biciclist cat si pentru taximetrist ca totul s-a terminat cu bine.
      La procesare clipul a suferit o crestere a luminozitatii cu aproximativ 25 %, o mica scadere a contrastului si ceva eliminare a zgomotului de imagine.

    • mad4green

      @RebounD11
      „Pot sa iti spun ca nu e chiar asa… prioritatea o acorzi cand ai cui, adica daca si cand poti sa il vezi:”
      Asta nu e asa, cand intri de pe un drum secundar trebuie sa dai prioritatea tuturor vehiculelor care circula pe drumul prioritar. Nu conteaza ce viteza au, daca au sau nu lumini aprinse, sau daca nu i-ai vazut. In caz de accident POLITIA il scoate vinovat pe cel pe care nu a acordat prioritate.

      Si legat de Caz 1, sunt convins ca politia a scos-o vinovata pe domnisoara care nu a dat prioritate indiferent de viteza celuilalt. Faptul ca familia ei a contestat decizia si a castigat in instanta, pe latura civila, e alta poveste.

  6. incognitescu

    @terminus, interpretezi legea, daca ea stipuleaza ca biciclistii sa poarte x si sa aiba y la bicla pe timp de noapte, atunci ei trebuie sa poarte si sa aiba, indiferent cat de luminat e orasul (poate doar zona aia e luminata, altele nu).
    biciclistul a calcat pe bec.

    @Thomas, i-ar fi cedat trecerea, insa nu l-a vazut din 2 motive:
    1. biciclistul nu era deloc vizibil si…
    2. taxi era mai mult atent la cel de pe B3 din giratoriu, caruia a vrut sa i-o ia inainte, insa ….”supplies”
    totusi, din spusele autorului, taximetristul a fost om.
    yet, taximetristul a calcat pe bec.

    • @incognitescu: Bun, ai dreptate, trebuia. Daca se intampla in alta parte, pe bezna, eram 100% de partea taximetristului. Dar nu a fost asa, s-a intamplat in zona foarte bine iluminata. Chiar si la proces, in situatia asta s-ar da castig de cauza biciclistului, si pe buna dreptate. Legea nu e interpretata, dar se aplica atat in litera cat si in spiritul ei. Altfel, ne-am scoate vinovati unii pe altii pe tot felul de tehnicalitati (un bec ars, un parbriz crapat, muzica data tare etc).

  7. Culpa comuna? In niciun caz. Cum sa acorzi prioritate cand nici nu-l vezi?

  8. Reformulez.
    In ce masura credeti ca putea fi evitat incidentul daca bicicilstul avea vesta reflectorizanta, far si elemente reflectorizante pe bicicleta? Credeti ca ar fi fost normal ca, in care se ajungea la politie, biciclistul ar fi fost sanctionat pentru lipsa elementelor de siguranta?

  9. Si in Bucuresti intalnesc noaptea o gramada de biciclisti fara macar un licurici.
    Sunt total invizibili, pana te apropii periculos de mult de ei.
    In multe situatii, acestia nici macar nu au spiritul de conservare sa circule cat mai aproape de marginea drumului.
    Nu il absolva total de vine pe taximetrist, insa sunt de parere ca o parte din vina ii apartine si biciclistului.
    Daca biciclistul era echipat corespunzator, foarte greu sa nu il observi. Poate doar in cazul in care soferul taxi avea probleme grave cu vederea sau se uita in stele.
    De aceea exista legea care obliga toate autovehiculele sa aiba farurile aprinse si pe timp de zi, in afara localitatilor. Daca ziua, un mastodont de o tona are nevoie de lumini ca sa fie mai vizibil, un amarat de 90 kg + bicicleta, are nevoie si mai mult, in special noaptea.
    Sa nu mai vorbim ca oricat ne-ar placea sa credem ca vederea noatra este de vultur…de fapt este sub orice critica
    https://www.youtube.com/watch?v=tB5-JahAXfc
    http://www.essilor.com/en/EyeHealth/LensesForYourVision/TestyourEyes/Pages/home.aspx

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!