Adaugă comentariu

15 comentarii
  1. 1. Sa ne uitam si in gradina noastra intai. In curba aia la stanga, efectiv tai curba, calci linia dubla continua cu pana in jumate din masina, cand pe contrasens era o alta masina. Daca nu intri neaparat la categoria de „pericol” si tu, intri macar la categoria de a-i incomoda pe altii.

    4. O fi tiristul grabit sau ceva, dar vina principala o are cel de pe b2. Nu mergi in paralel aproape, cu aceeasi viteza pe o lunga perioada de drum. Incomodeaza mult.
    Fie accelera putin, ajungea in fata ta si se replia pe b1. Fie se replia pe b1 in spatele tau, fie o calca si statea pe b2. A sta pe b2 fiind la aceeasi viteza cu tine e ilogic, dar nu toata lumea le are cu condusul si fineturile astea.

    • 1. Am calcat pe contrasens cam cu latimea rotii, in niciun caz cu jumatate de masina (cred ca nu prea stii sa apreciezi distantele de pe camera, ceea ce e oarecum de inteles, dar poti urmari cum am circulat pana acolo, fiind complet pe banda mea, nici macar lipit cu rotile de linia dintre sensuri), si clar nu incurcandu-l pe cel din contrasens, se si vede ca el era deja aproape lipit de acostament dinainte – oricum ar trebui sa iti fie clar calculand ce inseamna o roata mea peste marcaj si unde se afla el in imagine. Dar da, e o greseala facuta punctual, acolo, cred ca poti urmari lejer mai multe clipuri de ale mele si poti vedea ca nu tai benzile in curbe, tocmai pentru ca nu-mi place cand ma trezesc cu altii calare pe mine in mod vizibil si agresiv. Dintre toti cunoscutii, eu sunt printre cei care nu trec pe contrasens sa tai curba nici cand e traficul liber si vad ca nu-s masini din contrasens dupa anumite curbe unde e vizibilitate. Din pacate mi s-a spus de multe ori de catre pasageri ca ei ar fi taiat curba in situatiile alea si nu am sa inteleg comportamentul asta niciodata, nu scutesti mai nimic …
      4. A explicat deja adrian.b mai jos cu lux de amanunte de ce nu ai dreptate si de ce „fineturile astea” sunt doar in capul unora, pentru restul, exista legislatie rutiera in vigoare, gandita de experti in domeniu, nu de orice posesor de permis.

    • Ok, acuma m-am reuitat mai atent de cateva ori la prima bucata de clip. Intr-adevar poate e pozitionarea camerei si unghiul camerei (cred ca pozitionarea camerei e mai mult dreapta decat central). Initial m-am uitat ca linia alba intra destul de mult in spatiul vizibil a capotei. Deci daca am interpretat exagerat situatia fata de cum era, pot accepta asta.
      La punctul 4, tot nu imi voi schimba opinia. Daca e sa o luam legal, se circula pe banda 1, banda 2 se foloseste pentru depasire, si cand exista posibilitatea trebuie revenit pe banda 1. Exemple mai din vest, de ce nu ai voie sa depasesti pe dreapta. in dreapta, banda 1, e banda de viteza mai mica, si viteza creste cu cresterea benzii.
      Chiar daca e limita de 80 si statea cu 80 in paralel cu tine nu avea de ce sa o faca.

    • Spark Cu totii avem dreptul la o opinie dar nu si in trafic. Opinia ta, din pacate, nu are o baza legala. Nu exista legislatie care sa sustina punctu tau de vedere.

      Daca vrei sa vb dpdv legal citeste mai jos ce am scris. Nu era opinia mea, e citat luat din legislatie. Este clar ca vb din auzite din moment ce nu iti dai seama de asta.

      Imaginea din vest ce o expui tu se datoreaza ptr ca depasirea se face in general prin stanga si se revine in general pe benzile din dreapta. Asta inseamna ca da, in general masinile lente circula in cat mai spre dreapta si masinile rapide mai la stanga. DAR, asta nu inseamna ca nu exista exceptii. In functie de natura traficului, este permisa si depasirea prin dreapta sau mersul pe b2 b3, chiar si daca e in paralel. Iar daca respecti distanta intre masini se poate merge, dupa caz, si pe b3 cu 80 si pe b1 cu 300.

  2. La faza cu tirul cred ca principala vina o are cel de pe b2. Personal nu-i suport pe astia de merg paralel cu cel de pe b1, sau fix cat sa tina banda ocupata. In cazuri din astea ori te duci, ori treci pe b1, nu mergi de-a boulea.

    • De acord, nici eu nu suport cand am pe unul si merge asa, insa acolo era o situatie perfect legala si o exceptie fata de situatiile generale intalnite la noi prin tara unde avem maxim 2 benzi pe sens.
      Nu reiau, a scris la obiect adrian.b pe cazul concret din zona de unde e filmat.

  3. pug si spark, dupa gandirea voastra cel vinovat e cel care circula regulamentar pe b2? Obligatia de a reveni pe b1 este de fiecare data cand acest lucru este posibil. Sectoru de drum are 3 benzi, banda 1 fiind clar ocupata, si limita este de 80, traficul fiind strict monitorizat. Soferu de tir e cam cacanar,probabil vreun est european la volan.

    • Te rog, spune-mi că n-ai permis și că vorbești din auzite. Altfel bănuiesc că faci mișto de noi.
      Deci, după logica infailibilă pe care o ai, dacă pe B1 se merge cu 79 km/oră, cel de pe b2, dacă merge cu 80 se poate întinde cu depășirea în 30 de km.
      Dar varianta de a merge pe B1 in spatele celui ce filmează, adică să se replieze, de ce n-o iei in calcul? Că doar nu era limitată și viteza minimă. Dar, după aceeași logică, e mai bine sa ții două benzi ocupate…

    • Am permis, ba chiar sunt sofer de meserie. Multumesc ca iti faci griji ptr sanatatea mea.

      Iar dupa logica ta ar trebui ca la orice limitare de 80 la ora sa ne inghesuim toti pe B1 ca sa ramana B2 si B3 liber sau? Pentru ce anume? Problemele in ceea ce priveste cultura benziilor apar ptr ca majoritatea romaniilor nu inteleg ca exista in general doar 3 motive ptr a avea 2 sau mai multe benzi.

      1.Preselectie inainte de intersectii
      2.Viteza – mai multe benzi ptr a usura depasirile si a pastra un flux rapid de masini
      3.Volumul – mai multe benzi ptr a acomoda un flux mai mare de masini.

      In cazul de fata este vorba despre o urcare de pe centura Vienei cu limitare la 80 la ora deci viteza iasa din discutie, selectarea benziilor se face clar in functie de volum. Deci da, e mai bine sa tii doua benzi ocupate in acest caz.

      Revenirea pe banda 1 se face ori de cate ori acest lucru este posibil. Ca sa revina pe B1 la o viteza de 80kmh are nevoie de cel putin 40 de metrii intre el si cel din fata/spate. Vezi tu undeva 40 de metrii ptr ca eu nu? Daca forteaza intrarea tirul pune frana, urmatorul tir la fel, urmatorul la fel pana cand unul din tiruri opreste complet. Si apoi ne intrebam de unde apar blocajele aparent fara motiv.

      Si aici incep sa ma repet. B1 este evident ocupata. Cel cu Citroenul nu depaseste nimic ci is continua drumul perfect legal. Autostrada avea cu cateva sute de metrii inainte doar 2 benzi. Trecerea la 3 benzi se face prin despicarea B2 in B2 si B3, el ramanand pe B2 cu 80 la ora in zona de limitare. Dupa limitare, asa cum spune si autorul, au accelerat mai departe. Asa cum si TREBUIE. Nu, nu sunt de acord cu depasiri ce se intind pe 30 de km si nu am nici un pic de indulgenta cu cei care circula in paralel fara un motiv evident dar in cazul de fata nu este nici una nici alta.

      Are 4 posibilitati:
      – ori accelereaza si ia amenda ptr viteza (in cazul in care nu ai observat, au trecut pe langa 2 radare pe filmare)
      – ori incetineste si asteapta pana are cel putin 40 de metrii intre el si ultimul camion din coloana si risca amenda ptr ca nu respecta regimul de ciruclatie pe benzi
      – ori se strecoara intre autor si camion si risca amenda ptr nepastrarea distantei corespunzatoare
      – ori ramane perfect legal pe B2 cu 80 la ora pana la terminarea limitarii si foloseste intr-un mod inteligent benziile chiar in scopul in care au fost si gandite.

    • Ai înțeles greșit! Nu, nu-mi fac griji pentru sănătatea ta. Cum ai ajuns la concluzia asta?
      Deci: aștept să explici, așa că un profesionist, cum zici că ești:
      -ce se întâmpla dacă și pe b3 era un isteț care mergea tot ce 79.
      – de ce nu ar fi fost mai logic să treacă pe B1 până trecea tirul. In fond dacă tirul voia să meargă cu 90 era alegerea lui.
      Dar, vorba colegului de mai sus, „chestii de finețe. Nu toată lumea le pricepe…

    • Era o vorba despre sanatate…credeam ca e este folosita la o scara mai larga, ma rog.

      Ti-am explicat mai sus de ce, in cazul de fata, nu ar fi fost logic sa foloseasca B1.
      Da corect, daca ala cu tiru vrea cu 90, sa mearga cu 90, dar sa o faca fara sa incurce sau sa puna in pericol alti participanti la trafic. Practic ce spui e sa comitem toti cate o ilegalitate doua ca sa facilitam comiterea altor illegalitati de catre alti soferi nerabdatori? Nu multumesc. Eventual, cel cu Citroen-ul putea, intr-un moment de luciditate si politete, sa treaca pe B3 si sa lase tirul pe B2. Desi nu ar avea aceasta obligatie, ar fi fost solutia cea mai OK si probabil singura manevra legala din pct meu de vedere.

      Daca vrei efectiv sa iti citez din legislatie, obligativitatea revenirii pe banda din dreapta (sau Rechtsfahrgebot) se face ori de cate ori este posibil si rezonabil. Caracteru rezonabil este evaluat tinand cont de volumul si fluididatea traficului. Daca nu este rezonabil sau sigur sa revii pe banda din dreapta atunci poti ramane in continuare unde esti ptr ca obligativitatea de a reveni se suspenda. Circulatia in paralel este posibila doar atunci cand situatia din trafic duce la formarea unei coloane. O coloana inseamna cel putin 3 masini, una dupa alta, pe acceasi banda. Ceea ce se intampla si in cazul de fata pe B1. Deci, din nou, Citroenul merge in paralel… pe B2… perfect legal.

      Iar ca sa iti raspund la prima intrebare, daca aplicam exemplu tau in cazul de fata, acel istet de pe B3 s-ar fi aflat in ilegalitate intrucat nu exista o coloana de masini pe B2.

      Imi pare rau dar eu nu ma iau dupa finete ci pe cat posibil dupa legislatie, traiul meu depinde de asta. Ca sa citez si eu un alt coleg de pe TT, daca le dai la romani drumuri/intersectii cu 3 sau mai multe benzi, i-ai pierdut. Vad multi soferi romani pierduti prin strainatate care se cam chinuie cu benziile. Sa nu vb de abateri mai grave ca si de cei care opresc pe autostrada la pisare sau care intra pe culoarul de urgenta.

    • adrian.b Din pacate, pare ca esti singurul care stie clar cum sa circule in situatia din clip. Din pacate si eu am vazut multi romani circuland complet haotic prin Austria si nu numai, dar acolo ies foarte mult in evidenta, restul fiind in proportie de 99% civilizati in trafic si respectand legislatia rutiera la sange.
      Romanii inca nu au simtul asta, chiar cunosc cativa care dupa diverse concedii se dadeau de ceasul mortii ca politia in Austria, Germania, Olanda, este indobitocita si amendeaza cu sume mari orice neregula observata.
      DA, asta duce la civilizare, eu nu cred in faptul ca alte natii s-au nascut mai destepte, ci doar au fost arsi la sange la fiecare greseala pana au inteles ca legile sunt legi (evident, au si ei scursurile lor, dar sunt cazuri intr-adevar izolate).
      P.S. In cazul de fata si eu daca as fi fost in locul celui cu Citroen (care era tot austriac, deci probabil civilizat cu forta ca si altii) as fi tinut tot pe 80-82km/h cruise controlul, din motive evidente si clar neincalcand nicio regula de circulatie. E drept, daca vedeam ca cel cu TIR-ul semnalizeaza si sta aproape de cel de pe B1, as fi trecut pe B3 pentru a-i face loc sa depaseasca si apoi as fi revenit pe B2, dar asta strict pentru a scapa de un prost, nu ca ar fi fost vreo obligatie rutiera.

  4. Nou

    Perfect de acord cu adrian.b. Punctul lui de vedere pare greu de inteles de un popor pentru care limitele de viteza sunt maxim niste referinte optionale pentru cei care doresc doar sa scape de o amenda.

  5. pug si Spark: va inteleg punctul de vedere, dar si daca ar fi gresit total si foarte aiurea ce a facut cel de pe B2, cum puteti spune ca el are principala vina pentru ca TIR-ul se urca pe el la 2:24? Dupa ce regula legala si de bun simt e normal sa tragi spre celalalt si daca vrei doar sa il sperii sa se mute de pe banda aia sau sa il pedepsesti pentru „comportament”? Daca era cineva pe B3 cand l-a evitat cel cu masina neagra si iesea un accident? Cred ca mai tineti minte evenimentul de la Miorita… s-a lasat cu tentativa de omor.

    Nu cred ca ce a facut cel cu TIR-ul s-ar califica diferit… si apropo de asta, astazi a fost un accident in apropierea locuintei mele. O doamna a accelerat la galben si a trecut pe rosu, aproape a lovit 2 pietoni care traversau pe verde (sunt cam 8 secunde intre momentul de cand se face galben si momentul cand se pune verde la pietoni perpendicular) dar evitandu-i l-a lovit pe cel care statea in coloana pe banda de langa dupa intersectie. Nu au fost victime… dar ghici ce, Politia a incadrat fapta la tentativa de omor, deocamdata.

    • N-am spus niciun moment că ceea ce a făcut șoferul de pe tir ar fi ok. Da, cred în continuare că cel de pe b2 a creat toată situația. In trafic trebuie să vezi mai departe de botul mașinii. Să ții o bandă ocupată mergând paralel cu cel de pe b1 nu este tocmai semn de inteligență și cred că ați fost cu toții în situația de a avea un deștept din ăsta face o așa manevră. Ați văzut cât de incomod este, uneori îți merge in unghiul mort al retrovizoarelor. Eu, la mașina ce o folosesc numai în oraș, am fost nevoit să lipesc niște oglinzi mai mici pe retrovizoare tocmai pentru că aveam un unghi mort, indiferent cum as regla oglinda.
      Deci îl vezi pe cel cu tirul că vrea pe b2 dar o ții in continuare fix cât să încurci. Nu zice nimeni că ar fi trebuit să depășească 80 de km, cât era limita, dar, măcar, putea sa reducă un pic și să treacă pe b1, ori își păstra viteza și trecea pe b3.
      Așa se face! Strict legal nu are nimeni ce-i face, dar, din punct de vedere al traficului contează enorm.