It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

SV Trafic #3: Cum sa ”bubui” o turbina

Adăugat de Rokeru (︶︿︶)
Raportează ca șters! 18

Un fortos cu un Touareg a aflat ca trebuie sa mai schimbi viteza la tanc, ca altfel iti crapa turbina 🙂

Ce mai caută lumea:
  • crapat turbina
  • turbina luata pe ulei

10 comentarii

  1. TraficMadrid

    Când crapă turbina, ai o singura șansă să oprești motorul…frânezi pana la oprire cu mașina în viteza, sa o îneci.

  2. @TraficMadrid Daca iese fum ca la nebuni, a luat-o pe ulei si da, asta e o metoda de a opri motorul. Alta metoda era in cazul in care ai ramas imobilizat, bagi a 5-a, tii piciorul pe frana maxim si dai drumul rapid la ambreiaj. Daca crapa turbina, nu o ia pe ulei. Motorul pierde grav putere, abia mai pleaca de pe loc.

  3. Turbinele astea nu crapa chiar asa oricum. Materialele din care-s facute elicele, lagarele si garniturile rezista binisor, iar softurile masinilor sint concepute in asa fel incit turbinele sa nu primeasca prea multa caldura pe partea de evacuare atunci cind idiotul de la volan se apuca si apasa acceleratia la fund la sub 1500rpm la diesel sau sub 3000-3500 la turbo benzinare.

    Cel mai probabil ghinionistul face schimburile de ulei „ca la carte” adica peste 15k km insa merge cu masina drumuri scurte prin oras in majoritatea timpului, situatie in care un schimb de ulei ar trebui facut la 7-8-10k km.
    In ziua de azi uleiul distrus si plin de impuritati uzeaza turbinele mai mult decit stilul de mers, fie ca le infunda conductele de ungere cu ulei, fie ca uleiul ala pur si simplu nu mai unge.

  4. #Flavius paulescu, nu e frumos , radeam si eu mai mult asa sarcastic , a mers baiatu in spatele meu in oras , nu destul ca era aglomerat ma tot ”impingea”
    mergea pe principiul prioritate de marime , pleca fortat ca doar na are masina mare !!

  5. Ce clip de… rahat.

    Bucurie ca unuia i s-a stricat „masina mare”, si pur si simplu supozitii in stilul Antena 3 despre ce anume s-a intamplat…

    Masinile se mai strica…

  6. parerea ta, nu te obliga nimeni sa te uiti daca nu iti place, hater !!

  7. Semne ca o „ia pe ulei”: scade puterea, scoate fum.
    Se baga a 3-a si se calca frna cu stangul. Asta daca ai cutie manuala.
    Semne ca va crapa turbina: Valva EGR jegoasa k naiba, tubulatura de aer murdara de ulei din turbina. Se simte joc in lagare. Dar cie are timp sa verifice astae, mai ales daca e luata „din garaj de la un medic batran mort de cancer de prostata” ?
    Mai e o chestie: pana sa faca „clanc” sa se opreasca definitiv motorul nu dureaza decat 30s. Hai 35 :-).
    Biby stai jos, ala e fum de turbina crapata. Cat o fi el de VeWeu are nevoie de o inspectie periodica.
    Cati merg cu volanat cu masa dubla busita, asteptand sa le iasa prin cutie, cu neetanseitati pe cicuitul de vacuum (probleme la servofrana) numai cu o ureche antrenata iti poti da seama.
    Sa intreb cati isi schimba lichidul de frna la 2 ani ???

    @MariusF Cand crapa turbina o ia pe ulei. Cand se blocheaza nu mai are putere. Cand incepe sa aiba joc axial o ia pe ulei. E o chestiune de timp si de intretinere necorespunzatoare.

  8. @Ursa ( 😀 ), eram „jos” cand am scris, adica pe scaun.

    O fi crapat turbina, dar concluziile pe care le-am auzit in clip despre ce motive au dus la acest lucru mi se par penibile. Tu ai contribuit in acelasi stil. Tu nici macar nu ai fost acolo, dar tu deja stii de acasa, din fotoliul tau, vizionanad acest clip, din ce garaj a iesit masina aia…

    Clarificare, pentru minti inguste care nu vad decat ce stiu ele:
    De unde stiti voi ca nu a schimbat viteza cand trebuia? De unde stiti voi ca nu a fost facuta inspectia? De unde stiti voi…?

    Niste oameni s-au grabit sa traga concluzii, sa rada de un sofer, cu bucurie, cand el saracu’ n-o fi avut nicio vina, si poate e chiar de compatimit.

    De ce spun asta? Din experienta proprie! Eu bag masina in service la 6 luni sau la 10k km, care se intampla prima. De obicei 10k km se intampla prima. O duc acolo pentru ca oamenii aia sa imi verifice masina si sa imi schimbe tot ce e de schimbat, ca eu nu sunt mecanic de meserie. Cu toate astea am avut o problema la masina si am ramas pe strada cu ea. Niste oameni m-au intrebat daca am nevoie de ajutor, niste penibili ar fi ras pe statie ca nu stiu sa schimb viteza. Nu mai spun ca daca o masina crapa pentru ca cineva calca acceleratia in nu stiu ce conditii, e de condamnat producatorul, nu soferul, in secolul asta…

    Masinile se mai strica. Poti sa le duci si zilnic la service, tot poate sa crape ceva neprevazut.

  9. Turbina nu e ceva „neprevazut”. Sa nu uit ceva: e plina piata de turbine contrafacute. Chiar si pentru Touareg. E mai ieftina. Rezultatul se poate observa mai jos.

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!