legat de prima faza (nu discut de neasigurarea aluia ca n-are rost) …nu suport deloc sa merg „ca fraierul” pe B1 si cand vreau sa depasesc pe unul pe care-l ajung din urma sa n-am pe unde din cauza astora ca tine care nu stiu sa depaseasca doar cand e cazul si prefera sa creeze coloana pe B2. nici nu stii ce frumos si cursiv s-ar circula daca toata lumea ar depasi doar cand e cazul si n-ar adormi pe B2 cu gandul ca peste cateva minute urmeaza sa mai treaca de cineva…
Nou
Hessis
Nu stiu daca am inteles exact ce voiai sa spui. Eu voiam sa ma bag in spatele lui cand am observat ca are remorca si m-am gandit ca il dublez si ma repliez dupa aia. Eu nu dorm pe B2, pe unde circul eu de obicei sunt amenzi mari pentru asta.
nu te contrazic pentru ca nu stiu care e stilul tau de condus, dar imaginile nu te ajuta…ai 25 de secunde in care mergi pe B2 si abia te apropii de el…si el vrea sa depaseasca dar nu prea are loc de aia care abia se taraie pe B2 in fata ta…cand a „scapat” de ei a uitat sa se mai asigure 🙂
Nou
Hessis
Revenim, la 0.15 incerc sa ma repliez pe B1.
La 100 / 120 pe ora eu nu ma bag in fundul alora din fata, de asta ”abia ma apropii”. Plus ca te iau astia pe sus pentru tailgating, deci evit asta.
Aia din fata nu se taraiau, era coloana formata dupa un ”Stau”.
Ma gandesc cum ar fi fost daca eram in fundul aluia din fata si asta nu ma vedea sau daca aveam unul lipit de mine in spate? Pe acolo se intampla accidente nasoale din cauza parapetilor aia daca te ia unul din spate.
nu trebuia sa fii in fundul aluia din fata…intr-un trafic ideal ar fi trebuit sa fii pe B1 pana te apropiai de cel pe care urma sa-l depasesti. la 120km/h tie ti-a luat (numai din ce se vede pe clip) aprox. 1 km sa-l ajungi pe cel cu remorca…e cam mult pentru o depasite…nu crezi? daca toata lumea ar merge pe B1 si ar depasi doar cand trebuie manevra asta s-ar termina in maxim 2-300m…si nu s-ar mai creea ambuteiaje si pe B2…in momentul in care unul nu pastreaza distanta fata de cel din fata si apuca sa piste frana declanseaza o franare in lant si asa apar ambuteiajele…fara nici-un obstacol in drum 🙂
P.S. zi-mi te rog ce-i ala un „Stau” ca n-am nici cea mai vaga idee 😀
Nou
Hessis
Cred ca e dificil sa se realizeze in realitate situatia despre care spui tu. Mai ales cand toata coloana s-a pus in miscare dupa un Stau. De obicei se formeaza doua coloane, una care se misca mai repede, pe B2, restul pe B1. Asta era si cazul de fata.
Nenea respectiv nu s-a asigurat, punct. Am pus si clipul cu sunet original pe YT, omul nu reactioneaza nici la claxon.
De acord ca se produce un efect de acordeon daca unul calca frana si ca la modul ideal toata lumea ar circula pe B1 si ar folosi B2 doar sa dubleze sau depaseasca. Nu am vazut asa ceva inca.
Eu circulam cu viteza celor din coloana de pe B2, cu vreo 15-20 la ora mai mult decat aia de pe B1. Tot nu inteleg de ce era nevoie sa ma duc pe B1 in cazul ala.
Fii mai explicit deci 🙂
ok…problema clarificata 🙂 …acum ca mi-ai zis si ce e ala stau…se intelege sa se circule aiurea pana se mai descongestioneaza traficul…
referitor la intrebarea ta…nu conteaza cu ce viteza te deplasezi…daca ai loc mergi frumos pe B1 pana intri in depasire…in continuare sunt de parere ca >1 km e prea mult pentru a trece de o masina
faze de genul asta tocmai de asta se intampla…lumea merge pe B2 putin mai repede decat cei de pe B1 dar fara sa lase suficient spatiu intre masini pentru unu din B1 care vrea sa depaseasca…ala fierbe ceva timp pana rabufneste si forteaza intrarea pe B2 generand situatia de fata…
@Ruhestand In cazul unui stau sau file se ocupa cam toate benzile, pana cand se mai elibereaza zona si se mai rarefiaza circulatia.
Aici erau doar doua benzi. Poate ne-arata dl Hessis si-un stau pe 4-5 benzi de circulatie, acolo e distractie 😀
@Hessis 1:09 Degeaba semnalizezi tu stanga, daca el se uita doar in fata. Nici macar n-a semnalizat intentia de-a depasi, a tras doar de volan.
1:38 Sunt marcaje de avertizare si-o linie continua acolo, dar nu prea conteaza pentru iubitorii astia de „vizibilitate maxima sa fie si restul face parte din decor.” Daca tot era atat de grabit, dubistul putea depasi incepand de la 1:48.
+
Nou
Hessis
La mine nu se aude semnalizarea, de aia voiam sa evit comentarii ca nici eu nu sunt mai breaz:))))
@Hessis Stiu cum e. Si la mine se aude uneori greu pe filmare, fiind destul de silentioasa. Depinde si de nivelul de zgomot de afara, muzica din masina, A/C pornit etc. 🙂
Nou
mst
La faza 2 ai exagerat. A mai fost cineva aici cu aceeasi situatie.
Ai facut ceva tembel, nu merita riscul, se vedea clar ca vrea sa depaseasca.
Nou
Hessis
Mno, e ok, cum zici tu, m-am cam plictisit de explicat chestii:)
Doar ca eu nu sunt vizionar, nu mi-a fost nici atat de clar ce voia ungurul sa faca si nici nu stau dupa mocaiti de astia carora le este lene sa semnalizeze.
Nou
mst
si atunci mai bine faci o manevra tampita, risti accident si sa moara sau sa fie schilodit pe viata cineva?
mda, mare dreptate ai. cred ca merita pt un bec care nu s-a aprins.
Nou
Hessis
OK, nu stiu de unde apareti, dar se pare ca sunteti multi pe aici. Conduita preventiva, nu?
Sa stii ca mi-am facut risk assessment de dimineata si mi-a iesit ca pot iesi din casa. Tot asa, cand l-am depasit mi-a rezultat ca mai bine il las in urma decat sa stau in fundul lui si sa ma gandesc ce naiba o vrea. Nu de alta, dar aveam de ajuns undeva iar el parea sa nu stie exact ce are de facut.
Mie imi plac la nebunie astia care se lipesc de masina din fata, nici nu depasesc (nu pot, nu au masina sau nu au coaie pentru asta, etc), dar nici nu lasa spatiu pentru altii sa o faca sau li se rupe ce este in jurul lor. Pentru ca, probabil ca si tine, au capacitati extrasenzoriale. Si asa ajungi sa depasesti un ansamblu de vehicule sau o coloana. Si bineinteles, nici nu semnalizeaza pentru astialalti care nu suntem telepatici.
Stiu, trebuia sa astept, sa il las, sa mai vedem, sa ne gandim, sa nu il jenam, sa nu cream o situatie si mai periculoasa, etc.
Nici o situatie de pe site-ul asta nu este cred 100% alba sau neagra. Tot timpul cineva, inclusiv autorul, putea face ceva. Numai ca unii suntem mai tembeli, altii mai dacopati, mai grabiti, mai tampiti, iar altii mai vizionari. Iar unii mananca rahat mereu despre ce s-ar fi putut face, daca … si daca … Mai judecatori gen, ca ajung sa puna si concluzii.
Tu unde te incadrezi?
17 comentarii
legat de prima faza (nu discut de neasigurarea aluia ca n-are rost) …nu suport deloc sa merg „ca fraierul” pe B1 si cand vreau sa depasesc pe unul pe care-l ajung din urma sa n-am pe unde din cauza astora ca tine care nu stiu sa depaseasca doar cand e cazul si prefera sa creeze coloana pe B2. nici nu stii ce frumos si cursiv s-ar circula daca toata lumea ar depasi doar cand e cazul si n-ar adormi pe B2 cu gandul ca peste cateva minute urmeaza sa mai treaca de cineva…
Nu stiu daca am inteles exact ce voiai sa spui. Eu voiam sa ma bag in spatele lui cand am observat ca are remorca si m-am gandit ca il dublez si ma repliez dupa aia. Eu nu dorm pe B2, pe unde circul eu de obicei sunt amenzi mari pentru asta.
nu te contrazic pentru ca nu stiu care e stilul tau de condus, dar imaginile nu te ajuta…ai 25 de secunde in care mergi pe B2 si abia te apropii de el…si el vrea sa depaseasca dar nu prea are loc de aia care abia se taraie pe B2 in fata ta…cand a „scapat” de ei a uitat sa se mai asigure 🙂
Revenim, la 0.15 incerc sa ma repliez pe B1.
La 100 / 120 pe ora eu nu ma bag in fundul alora din fata, de asta ”abia ma apropii”. Plus ca te iau astia pe sus pentru tailgating, deci evit asta.
Aia din fata nu se taraiau, era coloana formata dupa un ”Stau”.
Ma gandesc cum ar fi fost daca eram in fundul aluia din fata si asta nu ma vedea sau daca aveam unul lipit de mine in spate? Pe acolo se intampla accidente nasoale din cauza parapetilor aia daca te ia unul din spate.
nu trebuia sa fii in fundul aluia din fata…intr-un trafic ideal ar fi trebuit sa fii pe B1 pana te apropiai de cel pe care urma sa-l depasesti. la 120km/h tie ti-a luat (numai din ce se vede pe clip) aprox. 1 km sa-l ajungi pe cel cu remorca…e cam mult pentru o depasite…nu crezi? daca toata lumea ar merge pe B1 si ar depasi doar cand trebuie manevra asta s-ar termina in maxim 2-300m…si nu s-ar mai creea ambuteiaje si pe B2…in momentul in care unul nu pastreaza distanta fata de cel din fata si apuca sa piste frana declanseaza o franare in lant si asa apar ambuteiajele…fara nici-un obstacol in drum 🙂
P.S. zi-mi te rog ce-i ala un „Stau” ca n-am nici cea mai vaga idee 😀
Cred ca e dificil sa se realizeze in realitate situatia despre care spui tu. Mai ales cand toata coloana s-a pus in miscare dupa un Stau. De obicei se formeaza doua coloane, una care se misca mai repede, pe B2, restul pe B1. Asta era si cazul de fata.
Nenea respectiv nu s-a asigurat, punct. Am pus si clipul cu sunet original pe YT, omul nu reactioneaza nici la claxon.
De acord ca se produce un efect de acordeon daca unul calca frana si ca la modul ideal toata lumea ar circula pe B1 si ar folosi B2 doar sa dubleze sau depaseasca. Nu am vazut asa ceva inca.
Eu circulam cu viteza celor din coloana de pe B2, cu vreo 15-20 la ora mai mult decat aia de pe B1. Tot nu inteleg de ce era nevoie sa ma duc pe B1 in cazul ala.
Fii mai explicit deci 🙂
@Ruhestand:
Stau = ambuteiaj
https://www.google.ch/search?q=stau+autobahn+deutschland&safe=off&espv=2&biw=1600&bih=721&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjej6K-zsTPAhWFthoKHY_GDfsQ_AUIBigB&dpr=1
ok…problema clarificata 🙂 …acum ca mi-ai zis si ce e ala stau…se intelege sa se circule aiurea pana se mai descongestioneaza traficul…
referitor la intrebarea ta…nu conteaza cu ce viteza te deplasezi…daca ai loc mergi frumos pe B1 pana intri in depasire…in continuare sunt de parere ca >1 km e prea mult pentru a trece de o masina
faze de genul asta tocmai de asta se intampla…lumea merge pe B2 putin mai repede decat cei de pe B1 dar fara sa lase suficient spatiu intre masini pentru unu din B1 care vrea sa depaseasca…ala fierbe ceva timp pana rabufneste si forteaza intrarea pe B2 generand situatia de fata…
@Ruhestand In cazul unui stau sau file se ocupa cam toate benzile, pana cand se mai elibereaza zona si se mai rarefiaza circulatia.
Aici erau doar doua benzi. Poate ne-arata dl Hessis si-un stau pe 4-5 benzi de circulatie, acolo e distractie 😀
@Hessis 1:09 Degeaba semnalizezi tu stanga, daca el se uita doar in fata. Nici macar n-a semnalizat intentia de-a depasi, a tras doar de volan.
1:38 Sunt marcaje de avertizare si-o linie continua acolo, dar nu prea conteaza pentru iubitorii astia de „vizibilitate maxima sa fie si restul face parte din decor.” Daca tot era atat de grabit, dubistul putea depasi incepand de la 1:48.
+
La mine nu se aude semnalizarea, de aia voiam sa evit comentarii ca nici eu nu sunt mai breaz:))))
@Hessis Stiu cum e. Si la mine se aude uneori greu pe filmare, fiind destul de silentioasa. Depinde si de nivelul de zgomot de afara, muzica din masina, A/C pornit etc. 🙂
La faza 2 ai exagerat. A mai fost cineva aici cu aceeasi situatie.
Ai facut ceva tembel, nu merita riscul, se vedea clar ca vrea sa depaseasca.
Mno, e ok, cum zici tu, m-am cam plictisit de explicat chestii:)
Doar ca eu nu sunt vizionar, nu mi-a fost nici atat de clar ce voia ungurul sa faca si nici nu stau dupa mocaiti de astia carora le este lene sa semnalizeze.
si atunci mai bine faci o manevra tampita, risti accident si sa moara sau sa fie schilodit pe viata cineva?
mda, mare dreptate ai. cred ca merita pt un bec care nu s-a aprins.
OK, nu stiu de unde apareti, dar se pare ca sunteti multi pe aici. Conduita preventiva, nu?
Sa stii ca mi-am facut risk assessment de dimineata si mi-a iesit ca pot iesi din casa. Tot asa, cand l-am depasit mi-a rezultat ca mai bine il las in urma decat sa stau in fundul lui si sa ma gandesc ce naiba o vrea. Nu de alta, dar aveam de ajuns undeva iar el parea sa nu stie exact ce are de facut.
Mie imi plac la nebunie astia care se lipesc de masina din fata, nici nu depasesc (nu pot, nu au masina sau nu au coaie pentru asta, etc), dar nici nu lasa spatiu pentru altii sa o faca sau li se rupe ce este in jurul lor. Pentru ca, probabil ca si tine, au capacitati extrasenzoriale. Si asa ajungi sa depasesti un ansamblu de vehicule sau o coloana. Si bineinteles, nici nu semnalizeaza pentru astialalti care nu suntem telepatici.
Stiu, trebuia sa astept, sa il las, sa mai vedem, sa ne gandim, sa nu il jenam, sa nu cream o situatie si mai periculoasa, etc.
Nici o situatie de pe site-ul asta nu este cred 100% alba sau neagra. Tot timpul cineva, inclusiv autorul, putea face ceva. Numai ca unii suntem mai tembeli, altii mai dacopati, mai grabiti, mai tampiti, iar altii mai vizionari. Iar unii mananca rahat mereu despre ce s-ar fi putut face, daca … si daca … Mai judecatori gen, ca ajung sa puna si concluzii.
Tu unde te incadrezi?