Dupa ce s-a discutat problema acestei intersectii in urma unor clipuri postate pe TT de catre diferiti colegi (@ics, @bulan.de.cluj s.a.), s-a facut o sesizare catre Primarie, la care s-a primit urmatorul raspuns: https://www.trafictube.ro/noi-unde-circulam/comment-page-2/#comment-205112
Zilele trecute a fost implementata solutia rutiera propusa, prin trasarea marcajelor de ghidare care materializeaza traseul de urmat in aceasta intersectie cu benzi mult decalate. Acum este datoria soferilor sa se trezeasca din amorteala, sa uite de circulatia de pana acum „cu valul” si sa le respecte in momentul traversarii intersectiei.
Geotag (2011): http://goo.gl/maps/i4Q8h
28 comentarii
De parca atunci cand depasesc sau vireaza peste linia continua nu sunt marcaje.
Astea’s asa sa fie, daca nimeni nu verifica respectarea lor o sa ne ferim ca si pana acum.
@ics Asa e, obiceiurile astea „vechi” mor destul de greu 🙁 Insa pana la urma trebuie sa se trezeasca, sa deschida bine ochii si sa urmareasca traseul marcajelor de ghidare. Daca nu, ma-ntreb ce se va intampla cand vor intra trei masini in paralel acolo simultan. Unii poate se feresc, altii tamponeaza si apoi plang ca devin buni de plata.
Nici eu nu cred ca se va rezolva ceva pana cand nu va fi supravegheata zona periodic si vor fi aplicate sanctiuni pentru neasigurare la schimbarea benzii ori pentru lipsa semnalizarii la schimbarea benzii.
Si giratoriile exista de mult timp, insa majoritatea inca nu stiu sa le foloseasca. Pun pariu ca o sa mai postezi multi ani aceeasi problema 🙂 .
Pana nu o sa fie pusi stalpisori nu cred ca se va respecta marcajul.
E prea complicat sa tinem volanul cu stanga, telefonul cu dreapta, sa ne uitam si in fata si sa mai si urmarim semafoare, linii , blonde, etc.
Cand le tragi cate un claxon ca intra peste si ajungi apoi in paralel cu ei, se uita asa de mirati la tine si iti dai seama ca habar nu au pe ce lume sunt.
Cat putem sa avem noi grija , de cele mai multe ori eu zic ca trebuie sa am grija de restul nu de mine.O zi usoara in trafic.
Puterea obisnuintei e mare. Nu e o scuza. Dar incet-incet, se poate rezolva.
Marcajele astea clar ajuta.
Ar fi util sa stea cineva sa „pazeasca” intersectia o vreme, dar probabil costa prea mult.
Va dau un exemplu. In Perth, unde locuiesc eu, erau (si mai sunt cateva) multe intersectii in care era verde la pietoni in toata intersectia in acelasi timp. Foarte util pentru pietoni, decat sa stea de doua ori la semafor, de exemplu, daca aveau nevoie pe diagonala, pur si simplu treceau pe diagonala. Era util si pentru masini, pentru ca orice directie ar fi avut verde, toti pietonii ar fi avut rosu, nu trebuia sa se intersecteze cu pietoni care traverseaza, de exemplu. La un moment dat s-a schimbat felul in care functioneaza semafoarele in unele din aceste intersectii, si de atunci nu se mai poate traversa in diaagonala, pentru ca pietonii au verde pe rand, in timp ce masini trec in alta directie. Dar! Se stie ca puterea obisnuintei este mare. In clipa cand a inceput schimbarea, s-au pus in toate colturile intersectiei panouri din acelea rosu/alb care se folosesc la lucrari pe strada, pe care scria mare ca nu se mai treverseaza in diagonala. Langa fiecare panou erau oameni angajati sa atraga atentia peitonilor. Asta a durat cel putin 1-2 saptamani, cu oameni prezenti, pana cand cam toata lumea a avut timp sa se adapteze noii situatii. Panourile au stat mai mult pana au fost inalturate.
Sau, strada cu sens unic. S-a schimbat, se circula in doua sensuri. Inclusiv pe borduri prin locuri unde se traverseaza a stat scris luni de zile: „warning, two way traffic now, look both ways”.
Exista semne care seamana cu cele de limitare de viteza, insa crecul nu este rosu, ci negru, si in cerc scrie „New speed limit ahead”, de cate ori se schimba permanent (sau pe o perioada care se stie ca este indelungata) limita de viteza pe o strada.
Am multe alte exemple, dar cred ca prindeti ideea. Puterea obsinuintei exista, este mare, si e bine de luat in seama.
Desigur, si cooperarea participantilor la trafic ajuta. De multe ori am impresia ca romanilor (sau unora) nu le place sa li se spuna ce sa faca, o primesc ca pe o impunere => comunism => „revolutie” (adica cearta).
Eu unul sper sa nu mai filmezi atat de multe situatii din astea dupa o vreme 🙂
Si mai e ceva, care nu tine de puterea obisnuintei. Unii soferi pur si simplu nu vad marcajele pentru ca nu le privesc. Si cand le atragi atentia ori spun, cu toata sinceritatea ca nici vorba, acolo nu e nici un marcaj (normal ca nu e, daca nu te uiti la el) ori, mai rar, recunosc senini ca n-au remarcat marcajele dar „si ce daca? oameni suntem, mai lasa si tu de la tine … bla bla bla”. E enervant, zau…
O sa se rezolve usor – usor. Si in bucuresti am vazut ca au facut la fel si oamenii, usor usor au inceput sa le respecte.
@Jumulici – mda. Au mai ramas neatentii si smecherii care desi stiu bine zona, taie cu buna stiinta marcajele ca ajunga ei mai in fata sau sa dribleze coloana… Asta nu se rezolva in timp, ci cu amenzi si ridicari de permise, parerea mea…
Eu zic ca is treji… doar atata ii duce capu’: inainte ca inainte era mai bine. Vestea buna ii ca vad ca au refacut marcajele in zona… vestea proasta ii ca la cum le incaleca „soferii” o sa se stearga repede.
@GeluCJ – ai vazut ca in fata prefecturii pana la urma se urmaresc marcajele similare. Chestie de obisnuinta. Sincer acuma cand voi ajunge in intersectia unde ai filmat o sa urmaresc liniile cu inima stransa nu de alta dar la noi pe drum se aplica perfect zicala „in Roama te porti ca romanii”, sub forma ca „in Romania circuli ca nebunii”.
@GeluCJ: personal cred in continuare ca te lupti cu morile de vant. Cum am mai zis, marcajul ala a fost o solutie proasta de la inceput dar, evident, trebuie respectat.
PS: @logum: s-a mai discutat analogia cu intersectia de la Prefectura, dar acolo liniile nu sunt asa de oblice, sunt mai usor de urmarit.
Ain’t nobody got time fo’ marcaje in Cluj :)))
Deci…..incredibil ce oameni.
Eu trebuie sa trec zilnic acolo din pacate, ca sa ajung de la serviciu acasa. Nimeni nu respecta marcajele proaspat vopsite din pacate 🙁
Chiar ieri m-am gandit sa fac o compilatie, dar am postat deja si eu de vreo 2 ori soferi care taiau cate 3 benzi fara probleme si nu prea are rost, zic eu!
+ din partea mea.
Nenea…+, da da.
Zilnic sunt claxonat si injurat pentru ca ma incadrez regulamentar pe banda 1 si „nu acord prioritate” celor de pe banda 2.
La cite camere aveti in intersectiile din Cluj, poti sa juri ca esti la Big Brother.Se pare ca, camerele acelea sunt puse degeaba.Politia din Cluj ar putea sa dea o gramada de amenzi, numai stind in fata unor monitoare.
O Tatra sau un Kraz cu un rus la volan timp de citeva zile si problemele se rezolva de la sine 😀 .
@Huffy ar fi suficient şi o simplă Lada da’ cu tot cu rus (că altfel nu iese)
Un rus e suficient. Gaseste el un vehicul si o modalitate de a face „ordine” in zona… 😆
Faimoasa intersectie din Cluj 🙂 De curiozitate, cam cate accidente se intampla acolo lunar?
@Eddie,iti zic sincer ca niciodata nu am auzit/vazut vreun accident in zona respectiva,pentru ca 99 % din soferii credeau ca circula „corect”,adica „mergeau drept inainte” ca in majoritatea intersectiilor din Cluj. :))))
Vorba celebra: „Drumul drept e cel mai scurt.”
Lucru destept si bun ca au trasat marcaje de ghidare, dar din pacate nu sunt folosite ca atare. Pt ghidare. De cate ori am vazut echipaje de politie acolo, actionau si amendau doar pentru nerespectarea culorii rosii a semaforului electric si/sau pentru neacordare prioritate pentru pietoni (vezi viraj dreapta din P-ta Stefan cel Mare spre Dorobantilor)
http://goo.gl/maps/NTGzm
Scuze ca raspund tarziu, a fost o zi destul de lunga.
@Dadi Ar fi un efort in plus facut pentru impunerea civilizatiei in trafic. Insa pentru asta e nevoie sa coopereze si Politia Rutiera 🙂
@FlorinC Nu cred ca se pot plasa stalpisori. Trebuie sa circule si cei din directia perpendiculara fata de directia filmarilor, de la dreapta la stanga (acolo este strada cu sens unic).
@Bobby Si eu cred asta, desi colegul @ghitaCJ nu prea este de acord cu mine 😉 Marcajele astea ar trebui sa ajute la o circulatie mai in siguranta si sa evite incidentele rutiere acolo.
@Kor Cum sa nu le vada? Hai sa zicem ca o data te pot surprinde, dar majoritatea celor care trec pe-acolo deocamdata le ignora, se fac ca nu le vad.
@Jumulici Sper sa fie la fel si aici. Asa ar fi normal.
@RebounD11 Daca se vor sterge repede, inseamna ca efortul de fost degeaba 🙁
@logum Nu numai in fata Prefecturii se poate circula normal. Si la Melody sunt marcaje de ghidare si in pta. L. Blaga (eh, acolo le mai balmajesc unii), spre str. Republicii, in pta. Unirii, intersectia Bd. 21 Decembrie 1989 cu str. Regele Ferdinand etc. Poate in pta. A. Iancu exista un decalaj mai mare al benzilor, dar nu este imposibil de urmarit.
@ghitaCJ Iti respect parerea, insa totusi cred ca pentru configuratia actuala a intersectiei, inainte si dupa, este o solutie corespunzatoare. Poate nu neaparat cea mai buna, insa nu vad de ce de fiecare data cand trecem pe-acolo sa trebuiasca sa fim cu ochii-n patru sa nu fim loviti din stanga (cel mai probabil) sau din dreapta, in loc sa ne vedem linistiti de drum, cu o mica volta usor de facut de catre oricine.
@Astharoth LOL, maybe tomorrow 😀
@RAA Oamenii trebuie sa inteleaga ca ceva s-a schimbat si in consecinta sa-si adapteze stilul de conducere.
@PeterCJ Majoritatea asa fac, se vede si din imagini. Unii le mai respecta, insa cu atentia inzecita, sa scape cu tabla intacta 😀 Poti face linistit si tu o compilatie cu astfel de faze, as fi interesat sa o urmaresc.
@FireBlade Merci 🙂
@NewEffect Nu esti singurul 🙂
@Huffy Camere exista, traficul in zona este supravegheat, cei care sunt in spatele monitoarelor in max. 24 h de supraveghere pot sa-si dea seama ce masuri ar fi necesare acolo.
@padre Mai bine fara rusi din astia. Unii nu sunt prea normali, dupa cum vad ca circula 🙂
@Eddie Dupa atatea clipuri filmate acolo, a devenit destul de cunoascuta intersectia 🙂 Statistic nu stiu sa spun cate accidente au fost, cei care supravegheaza zona trebuie sa le cunoasca mai bine.
@bulan.de.cluj Si asta ar fi o posibilitate, sa intervina Politia Rutiera cu cateva echipaje care sa asiste intr-o prima faza dirijarea circulatiei si atragerea atentiei soferilor pentru respectarea marcajelor. Apoi, daca lucrurile nu se indreapta, amenzi la greu, pentru ca uneori civilizatia se poate face si cu forta (aici vorbind d.p.d.v. financiar).
Felicitari ca o stras linia dar vad ca uniii tot au ramas greu la cap si nu inteleg pentru ce is liniutele respective :))
@GeluCJ: Sunt perfect de acord ca marcajele sunt necesare si ar trebui sa-i lamureasca pe soferi, dar eu critic solutia per total si sustin ca ar trebui schimbata configuratia intersectiei 🙂
Dar comisia de sistematizare ar trebui sa se gandeasca ei la asa ceva, nu doar sa analizeze propuneri de pe domnuleprimar.ro sau de la diverse companii direct interesate de o anumita zona. Si acolo problema nu este doar intersectia, ci si parcarea ad-hoc din fata Palatului de Justitie / Finante pe B1 si B3…
Poate ne mutam pe forum sa dezbatem si sa facem o propunere impreuna. De exemplu: sa lase doar o banda (B5) pentru virajul la stanga (parca oricum e verde si la pietoni), iar pe B4 sa amenajeze un scuar. In plus, ar mai putea amenaja o statie de taxi si pe partea dreapta, spatiu cred ca este suficient.
@HeavyD Pana la urma s-au hotarat sa le marcheze. Sa speram ca dupa un timp si soferii se vor obisnui cu ele. Sa zicem ca a fost tras un semnal de alarma 🙂
@ghitaCJ In cazul modificarii configuratiei intersectiei, este cu totul altceva si trebuie intr-adevar efectuate mai multe schimbari: parcari, statie de taxi, poate si benzi etc. Nici pista aceea de biciclete care trece fix pe langa statia de taxi, inghesuita fortat acolo intre stalpisori nu este o solutie prea reusita.
In fine, eu m-am referit doar la situatia actuala, care trena de mult timp, de parca nu se stia de aceasta problema. Totusi, s-a facut ceva pana la urma si deocamdata e mai bine decat nimic 🙂
Sincer mi-e frica sa merg pe acolo respectand regulile cand sunt mai multe masini in jurul meu, pentru ca inevitabil va intra cineva in mine.
@Serban Marti Se poate si respectand marcajele, insa deocamdata cu mare atentie. Mai bine uneori lasi de la tine decat sa ajungi cu tabla indoita. In cel mai rau caz, daca nu se mai poate face nimic, va fi bun de plata.