Se vede clar ca masina e de vina, dar eu am fost de fata, camera nu o puteam rasuci sa vedeti motociclistul atins/slefuit/acrosat cum vreti voi sa fie dar l-a trantit jos urat de tot.
Puteai sa te opresti sa ii lasi un link spre trafictube.ro 🙂 sa vada si politia ce si cum.
Sper ca nu s-a belit rau motociclistul, ca nu avea protectii pe el.
Ar trebui sa fie obligatoriu la motoare echipament complet, nu doar casca. Stiu ca e cald si nasol in echipament, dar e penru protectia personala.
@CAMERAdinMASINA , filmarea este dovada pentru stabilirea cauzelor accidentului. Poti sa trimiti link la Politia Bacau.
Ba mai mult, vazandu-l pe jos puteai sa opresti cateva minute sa-l ajuti, ca presupun ca numai bine nu ii era.
Ce imi place ca imediat dupa impact se aud niste claxoane. Nu stiu daca sunt ale celui care a provocat accidentul, dar am observat f multi idioti in trafic care in momentul cand din diferite cauze se apropie de un impact cu alt autovehicul prefera sa SI claxoneze. Adica cred ca in momentul cand vezi ca urmeaza faci un accident ar trebui sa incerci sa franezi, sa ocolesti… nu sa ti folosesti skillurile pt claxonat.
Cand va zic, mah, ca sunt niste handicapati, Doamne iarta-ma, care dau forje aiurea in coloane doar ca sa castige o pozitie, doua, pe care o pierd in urmatoarea intersectie…
@ Raul – pentru multi (si mai ales femei) claxonul e cea mai importanta pedala. 😀
Nou
Vlad
@raul: claxonul se foloseste, conform legii, pentru impiedicarea unui accident iminent (adica sa il faci atent pe ala care nu te poate vedea, dar te poate aude, ca poate face el ceva si nu se mai intampla)
@Thomas Eu am gandeam la protectii. Care si alea au anumite standarde, si s-ar putea omologa. Pe dincolo nu e nimic specificat in legislatie oare ?
Ce ma distreaza insa e faptul ca la examenul din poligon pentru A, esti depunctat daca nu ai echipament complet. Daca vii cum e baiatul din film (perfect legal adica) nu iti iei permisul, nici macar nu te lasa sa te urci pe motor 🙂 Deci in poligon unde circuli cu maxim 30km/h trebuie echipament complet (ca e responsabilitatea organului daca se itnampla ceva), dar in trafic i se rupe la organ, ca deja ai permis, esti pe barba ta.
Nou
raul
@Vlad: da stiu. claxonul trebuie folosit pentru a incerca sa eviti un pericol iminent. in filmul respectiv s a claxonat dupa. ca un fel de injuratura. degeaba…
am vazut oameni care claxonau un loc sa ocoleasca obstacolul din fata :)) nu cred ca poti sa si claxonezi, sa tragi si de volan in secunda cand realizezi ca te apropii cu viteza f mare de ceva care sa zicem ca ti a taiat calea. eu de obicei cand trebuie sa fac astfel de manevre folosesc AMBELE maini pe volan.
acum cateva luni mi a sarit un copil pe role in fata masinii, dupa un TIR parcat pe banda 1 :)) ce trebuia sa fac? sa claxonez? :)) am franat si folosindu mi AMBELE maini am incercat sa o ocolesc, mai ales ca fetita speriata a facut stanga-dreapta in fata mea, dupa care a cazut.
@Cosmin, echipamentul este incomod (asta nu este o scuza, eu il port, o sa vezi imediat de ce spun asta).
La examen te pun sa porti echipament (apropo, daca vii in bocanci este ok, dar bocancii nu sunt chiar echipament moto omologat) pentru a te incomoda, pentru a vedea daca poti sa il porti. Ce faci mai incolo,… esti pe barba ta 🙂
@satori Pai examenul consta in capacitatea de a purta echipament (care nu e obligatoriu) sau de a stapani motocicleta ? Poate ca eu in slapi si maieu mulat stapanesc motocicleta la perfectie, si nu o sa fac nici un accident veodata in viata mea, dar daca imi iau echipament pic si ma calca un tir intr-o curba pentru ca m-a incomodat echipamentul. Daca tot nu e obligatoriu echipamentul, sa ma lase sa dau examenul cum consider eu.
Ca sa nu ma intelegi gresit, eu acum fac scoala pentru A, si da, o sa port echipament complet oricand o sa ies in strada. Dar mi se pare absurda cerinta asta. Mi se pare a fi un fel de ai basca, nu ai chibrite…
@Cosmin: eu (care nu am categoria A) vad putin altfel chestia cu echipamentul obligatoriu la examen. Mi se pare un lucru bun sa iti ceara, pentru ca asa se presupune ca la sfarsit ai echipamentul si nu poti avea scuza ca nu ai mai avut bani si de echipament pentru ca i-ai dat toti pe motor. Si inca ceva, daca la examen nu ar fi obligatoriu, cum ar putea ei sa te oblige sa il porti „inafara examenului”?
@Cosmin, pai cine a zis ca nu e absurda? 🙂 Ne indreptam cu pasi foarte marunti catre o legislatie completa. Foarte marunti.
Examenul nu consta in capacitatea de a purta echipament ci, bineinteles, de a stapani motocicleta. Dar iti fac viata putin mai grea, gandeste-te la purtatul echipamentului ca la o proba in plus in poligon.
Nu ai acelasi control cand porti manusi ca atunci cand folosesti mana goala, nu simti la fel schimbatorul in pantofi sport decat atunci cand ai bocanci sau cizme moto. Cam asta e ideea.
Cuu echipamentul e discutie foarte lunga. Pro-urile sunt clare, desi ele nu te pot salva din ceva de genul asta: http://www.motociclism.ro/forum/index.php?showtopic=561243 , dar daca echipamentul este incomod, ii vei da gaz ca sa ajungi mai repede sa il scoti. Si atunci te pui singur in situatii periculoase.
Nou
Grig
@Cosmin: aplicand acelasi rationament nici RCA-ul n-ar trebui sa fie obligatoriu. „Am masina, sunt un as, n-o sa fac niciodata un accident. De ce sa platesc RCA?”.
Not quite.
Nou
gica
motociclistii in romania sunt niste MORTOciclisti,iar ala era imbracat ca sa iasa la un gratar in nici un caz sa mearga cu motocicleta. Mersul cu motocicleta nu inseamna ca stai mereu pe 2 roti, mai dai si cu botul de asfalt.
Dar in romania saracii isi cheltuie toti banii pe motor si apoi se urca in slapi bermude si maieu si o forjeaza. Stupid people….ce bai, sa ma stranga chilotii de cur… lasa ca te strange la chirurgie cu niste puncte si o tija de titaniu. Si asa spitalul acolo e la 2 pasi.
@gica, adevarul e ca motociclistul care mergea in coloana e vinovat ca nu s-a imbracat decat cum prevede legea (aka casca omlogata) si nu sulica ce depasea pe linie dubla continuua. Dar e bine ca purtam de grija altuia de ce se imbraca asa si pe dincolo. Echipamentul fiecaruia, dincolo de casca omologata, e decizia lui. Legal vorbind. Moral, fiecare e subiectiv, asa ca nu se pune.
Iar Romania se scrie cu majuscula la inceput, macar asa, din respect pentru aia care au murit in trecut sa se numeasca asa si nu altfel.
18 comentarii
Puteai sa te opresti sa ii lasi un link spre trafictube.ro 🙂 sa vada si politia ce si cum.
Sper ca nu s-a belit rau motociclistul, ca nu avea protectii pe el.
Ar trebui sa fie obligatoriu la motoare echipament complet, nu doar casca. Stiu ca e cald si nasol in echipament, dar e penru protectia personala.
mah.. macar avea casca 😀
Care e ideea? De ce l-a pocnit? Si de ce masina calca banda continua, ce era in fata?
@CAMERAdinMASINA , filmarea este dovada pentru stabilirea cauzelor accidentului. Poti sa trimiti link la Politia Bacau.
Ba mai mult, vazandu-l pe jos puteai sa opresti cateva minute sa-l ajuti, ca presupun ca numai bine nu ii era.
@Cosmin, la casti este specificat sa fie OMOLOGATE. La echipamente ce specifici ? 🙂 Ca omologare la ele nu exista ca la casti, asa ca omul poate spune ca nadragii scurti sunt echipament de protectie (si culmea, chiar exista sorturi cu protectii http://www.dirtbikebitz.com/images/products/protection/boinic-protection-shorts.jpg )
Ce imi place ca imediat dupa impact se aud niste claxoane. Nu stiu daca sunt ale celui care a provocat accidentul, dar am observat f multi idioti in trafic care in momentul cand din diferite cauze se apropie de un impact cu alt autovehicul prefera sa SI claxoneze. Adica cred ca in momentul cand vezi ca urmeaza faci un accident ar trebui sa incerci sa franezi, sa ocolesti… nu sa ti folosesti skillurile pt claxonat.
Cand va zic, mah, ca sunt niste handicapati, Doamne iarta-ma, care dau forje aiurea in coloane doar ca sa castige o pozitie, doua, pe care o pierd in urmatoarea intersectie…
@ Raul – pentru multi (si mai ales femei) claxonul e cea mai importanta pedala. 😀
@raul: claxonul se foloseste, conform legii, pentru impiedicarea unui accident iminent (adica sa il faci atent pe ala care nu te poate vedea, dar te poate aude, ca poate face el ceva si nu se mai intampla)
@Thomas Eu am gandeam la protectii. Care si alea au anumite standarde, si s-ar putea omologa. Pe dincolo nu e nimic specificat in legislatie oare ?
Ce ma distreaza insa e faptul ca la examenul din poligon pentru A, esti depunctat daca nu ai echipament complet. Daca vii cum e baiatul din film (perfect legal adica) nu iti iei permisul, nici macar nu te lasa sa te urci pe motor 🙂 Deci in poligon unde circuli cu maxim 30km/h trebuie echipament complet (ca e responsabilitatea organului daca se itnampla ceva), dar in trafic i se rupe la organ, ca deja ai permis, esti pe barba ta.
@Vlad: da stiu. claxonul trebuie folosit pentru a incerca sa eviti un pericol iminent. in filmul respectiv s a claxonat dupa. ca un fel de injuratura. degeaba…
am vazut oameni care claxonau un loc sa ocoleasca obstacolul din fata :)) nu cred ca poti sa si claxonezi, sa tragi si de volan in secunda cand realizezi ca te apropii cu viteza f mare de ceva care sa zicem ca ti a taiat calea. eu de obicei cand trebuie sa fac astfel de manevre folosesc AMBELE maini pe volan.
acum cateva luni mi a sarit un copil pe role in fata masinii, dupa un TIR parcat pe banda 1 :)) ce trebuia sa fac? sa claxonez? :)) am franat si folosindu mi AMBELE maini am incercat sa o ocolesc, mai ales ca fetita speriata a facut stanga-dreapta in fata mea, dupa care a cazut.
Cand am dat eu de carnet, Garcea nici nu ne-a lasat sa ne punem tigaia-n cap pe motiv ca „sa auziti mai bine ce indicatii va dau”, asa ca… 🙂
Din cate am mai citit pe forumurile „de dincolo” legislatia specifica tot asa: casca omologata si recomanda echipament de protectie.
Si da, esti pe barba ta de la casca incolo.
@Cosmin, echipamentul este incomod (asta nu este o scuza, eu il port, o sa vezi imediat de ce spun asta).
La examen te pun sa porti echipament (apropo, daca vii in bocanci este ok, dar bocancii nu sunt chiar echipament moto omologat) pentru a te incomoda, pentru a vedea daca poti sa il porti. Ce faci mai incolo,… esti pe barba ta 🙂
@satori Pai examenul consta in capacitatea de a purta echipament (care nu e obligatoriu) sau de a stapani motocicleta ? Poate ca eu in slapi si maieu mulat stapanesc motocicleta la perfectie, si nu o sa fac nici un accident veodata in viata mea, dar daca imi iau echipament pic si ma calca un tir intr-o curba pentru ca m-a incomodat echipamentul. Daca tot nu e obligatoriu echipamentul, sa ma lase sa dau examenul cum consider eu.
Ca sa nu ma intelegi gresit, eu acum fac scoala pentru A, si da, o sa port echipament complet oricand o sa ies in strada. Dar mi se pare absurda cerinta asta. Mi se pare a fi un fel de ai basca, nu ai chibrite…
@Cosmin: eu (care nu am categoria A) vad putin altfel chestia cu echipamentul obligatoriu la examen. Mi se pare un lucru bun sa iti ceara, pentru ca asa se presupune ca la sfarsit ai echipamentul si nu poti avea scuza ca nu ai mai avut bani si de echipament pentru ca i-ai dat toti pe motor. Si inca ceva, daca la examen nu ar fi obligatoriu, cum ar putea ei sa te oblige sa il porti „inafara examenului”?
Repet: asa vad eu care nu am si categoria A.
@Cosmin, pai cine a zis ca nu e absurda? 🙂 Ne indreptam cu pasi foarte marunti catre o legislatie completa. Foarte marunti.
Examenul nu consta in capacitatea de a purta echipament ci, bineinteles, de a stapani motocicleta. Dar iti fac viata putin mai grea, gandeste-te la purtatul echipamentului ca la o proba in plus in poligon.
Nu ai acelasi control cand porti manusi ca atunci cand folosesti mana goala, nu simti la fel schimbatorul in pantofi sport decat atunci cand ai bocanci sau cizme moto. Cam asta e ideea.
Cuu echipamentul e discutie foarte lunga. Pro-urile sunt clare, desi ele nu te pot salva din ceva de genul asta: http://www.motociclism.ro/forum/index.php?showtopic=561243 , dar daca echipamentul este incomod, ii vei da gaz ca sa ajungi mai repede sa il scoti. Si atunci te pui singur in situatii periculoase.
@Cosmin: aplicand acelasi rationament nici RCA-ul n-ar trebui sa fie obligatoriu. „Am masina, sunt un as, n-o sa fac niciodata un accident. De ce sa platesc RCA?”.
Not quite.
motociclistii in romania sunt niste MORTOciclisti,iar ala era imbracat ca sa iasa la un gratar in nici un caz sa mearga cu motocicleta. Mersul cu motocicleta nu inseamna ca stai mereu pe 2 roti, mai dai si cu botul de asfalt.
Dar in romania saracii isi cheltuie toti banii pe motor si apoi se urca in slapi bermude si maieu si o forjeaza. Stupid people….ce bai, sa ma stranga chilotii de cur… lasa ca te strange la chirurgie cu niste puncte si o tija de titaniu. Si asa spitalul acolo e la 2 pasi.
@gica, adevarul e ca motociclistul care mergea in coloana e vinovat ca nu s-a imbracat decat cum prevede legea (aka casca omlogata) si nu sulica ce depasea pe linie dubla continuua. Dar e bine ca purtam de grija altuia de ce se imbraca asa si pe dincolo. Echipamentul fiecaruia, dincolo de casca omologata, e decizia lui. Legal vorbind. Moral, fiecare e subiectiv, asa ca nu se pune.
Iar Romania se scrie cu majuscula la inceput, macar asa, din respect pentru aia care au murit in trecut sa se numeasca asa si nu altfel.