It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Uraaa! Sunt invizibil!

Adăugat de Kor
Raportează ca șters! 73

ATENTIE! 16+ Contine pe undeva o injuratura apasata. Nu eu sunt autorul 😉 Copilotul a scapat-o, dupa ce i-a trecut sperietura. Am lasat-o la editare pentru ca da „culoare” fazei si da masura reala a incidentului.

Ce mai caută lumea:
  • daca te bagi langa banda ta in fata unuia se considera neacordare de prioritate?
  • ruleta roz 5m
  • stop indicator intersecția la cati metri se poate parca

91 comentarii

  1. Pinzariu Teodor

    La 1:40 de ce l-ai claxonat?

    • Pentru ca lipsa de prioritate de dreapta. De aia. Si pentru ca virajul la stanga nu se face intrand pe contrasensul strazii care se deschide spre stanga. De aia.

    • nici virajul la dreapta nu se face direct pe b2 sau b3 ,daca b1 este libera 😉 mai puneti mana pe carte, ca s-a mai actualizat !

      cine nu intoarce precum mertanul si se duce in fata ca sa-l prinda rosu acolo mana sus :)) ala eu,ala eu cu nea kor in frunte

    • Eu ma duc pe b3, pentru ca imediat dupa aia fac stanga, pe Teiul Doamnei. Si e singura banda de pe care pot face stanga. Are sageata obligatoriu stanga si semafor separat. Puteai si sa vezi, cu conditia sa te uiti.

    • Auzi cataline tu ai luat permisul la kinder suprise? Acolo e o singura banda pentru virajul la dreapta si nu exista marcaj de ghidare care sa iti arate pe care din ele trebuie sa te incadrezi. In concluzie Kor isi poate selecta banda dupa bunul plac, iar ala cu mertul sa invete sa dea prioritate.

  2. Şefu’, tu stai bine cu ochii? La min 01.00 înţeleg că tu nu vezi la mai mult de 5m în faţă de a trebuit să-l eviţi pe ăla aşa, în ultimul moment? La 1.40, la fel, nu vezi banda, nu vezi că sunt două benzi. Un control oftalmologic nu doar că ar trebui să fie necesar, dar ar trebui să-ţi fie impus.
    Ah sau au fost faze aşa, să ai ce să pui pă net. Cel puţin la al doilea, te-ai băgat pe banda lui, l-ai mai şi claxonat, de ce? Că are Mercedes? Dacă doar pentru şmecherie, verificarea ar trebui să fie la cap.

    • Cred ca ai luat carnetul pe Marte, sau pe vreo planeta parasita din alt sistem solar.

      – la 1:00 – de ce sa-l evit eu, care circul regulamentar, pe el, care circula pe contrasens depasind coloana, si nu invers? In fond, pana la urma, cum cel mai destept cedeaza, L-AM EVITAT, nu? Care e problema?
      Si, in general, de ce trebuie sa-i evit eu pe toti tampitii si nu ei pe mine?

      – la 1:40 – sunt 3 benzi pe bulevard, domnu oftalmolog, nu doua. Dar: in lipsa oricaror marcaje de ghidare am voie, la virajul spre dreapta, sa ma incadrez pe oricare banda. Cum in 50 de metri trebuie sa fac stanga, ma incadrez pe b3. In schimb, ala cu Mertul trebuie sa-mi dea mie prioritate de dreapta. Nu e banda lui. El n-are nicio banda cu prioritate in momentul in care a virat stanga. Mai mult: cand face virajul de intoarcere el trebuie sa treaca de axul drumului, nu sa vireze scurt, pe contrasens. Sa-ti fac un desen?

      Mai sunteti multi, fratilor? Ca va trimit, gratis, la o scoala de soferi buna, nu la instructorii aia care nu v-au invatat nimic.

    • @gorija
      Cel cu Mercedes trebuia sa ii dea prioritate lui Kor indiferent pe care banda voia sa se inscrie autorul. Ce e asa complicat?

    • Tu nu vezi că ai tăiat alea 3 benzi pe diagonală, aşa? Ce naiba ne prostim unii pe alţii. Nici nu cred că a fost intenţia ta să ajungi pe B3 din prima. Te-ai fi dus drept, nu pe diagonală ca un bo$$. Intenţia ta a fost clară. Să facă băiatu’ un filmuleţ. Era drumul liber, n-are nici un sens ce ai făcut. Aveai loc să te încadrezi pe banda din stanga de 5 ori. Erau 300 m până în intersecţie.

      Art. 101
      Cand drumul are doua sau mai multe benzi pe sensul de mers, vehiculele se conduc pe banda situata langa acostament sau bordura. Celelalte benzi pot fi folosite succesiv, de la dreapta spre stanga, daca banda de circulatie utilizata este ocupata, cu obligatia de a reveni pe banda din dreapta atunci cand acest lucru este posibil.

      Art. 116
      (2)Intentia conducatorilor de autovehicule, tramvaie sau mopede de a schimba directia de mers, de a iesi dintr-un rand de vehicule stationate sau de a intra intr-un asemenea rand, de a trece pe o alta banda de circulatie sau de a vira spre dreapta ori spre stanga sau care urmeaza sa efectueze intoarcere, depasire ori oprire se semnalizeaza prin punerea in functiune a luminilor indicatoare de directie cu cel putin 50 m in localitati si 100 m in afara localitatilor, inainte de inceperea efectuarii manevrelor.

      Arată-mi cum ai folosit tu benzile „succesiv”, de la dreapta la stânga şi cum ai semnalizat schimbarea benzii de circulaţie.

    • @SP°CT autorul se poate inscrie pe ce banda vrea muschiul lui,asa e:)) doar ca nu inseamna ca e si corect 😉 tai benzile asa ca la pitesti? intri pe 1 banda ca e libera, dupa aia succesiv te duci pe banda care ai nevoie, nu te duci direct pe a3a banda decat daca esti fan „fc permisul la pitesti” ! mai pune mana pe carte!

    • razvan2003

      + la comment @Gojira, – la video.

    • @catalinp
      Ce va mai place sa aruncati cu clisee… Unde am spus ca autorul a procedat corect sau incorect ? Intrebarea este: daca se lasa cu o tabla indoita acolo, cine era in culpa? Sa zicem ca autorul era sanctionat pentru ca a taiat-o peste benzi, dar celalalt tot la neacordare de prioritate era incadrat. La asta ma refeream in comentariul anterior.

    • SP°CT – Eu cred că poliţiştii ar fi privit faza foarte cinic. Aia nu era de neacordare de prioritate, ci de accident provocat intenţionat. Pentru că nu se pune problema că nu avea loc sau că nu l-a văzut din timp pe celălalt şofer. S-a dus spre el la intimidare, intenţionat.

      Pe mine treaba asta mă deranjează cel mai mult. Atitudinea asta pe care o aveţi, majoritatea, cu multe filmuleţe pe TT. De-asta mi s-a şi retras dreptul de a vota. Pentru că postaţi numai porcării, iar, în loc de a căuta să fiţi şoferi mai buni, mai precauţi, căutaţi exact opusul, să creaţi cât mai multe incidente în trafic pentru a avea ce posta.
      Mi se pare o atitudine foarte nesănătoasă şi periculoasă.
      Autorul are 220 de clipuri pe parcursul a 2 ani şi jumătate. Multe dintre ele fiind colecţii de mai multe întâmplări. E deja o obişnuinţă.
      Eu cred că pot pune pe degetele de la o mână incidentele de genul pe care le-am avut în ultimele 3 luni. La el, fiind o obişnuinţă, le caută, dacă nu le găseşte, încearcă să le provoace.
      Cum sunt cei pe contrasens din clip. Avea loc în dreapta, nu trebuia să-i evite în ultimul moment. Nici nu i-ar fi băgat în seamă dacă n-avea cameră. Sau „neacordările de prioritate” când îi claxonează de la 50 de metri, pe urmă se înfige în frână când ajunge la 10 de metri, cu toate că, practic, nu era incomodat cu nimic.
      Astea sunt manevre obsesive, impulsive, intenţionate, fără rost. Nu au absolut nici o logică. Vezi o intersecţie blocată. Instinctul tău de auto-conservare ar trebui să-ţi dicteze s-o laşi treptat mai uşor, nu să nu schiţezi nici un gest, în afară de claxon, până nu ajungi la 10 metri de celălalt, iar pe urmă să te înfigi în frână. Nici nu e practic. Majoritatea şoferilor nu fac asta.

    • Pinzariu Teodor

      Kor: „sunt 3 benzi pe bulevard, domnu oftalmolog, nu doua. Dar: in lipsa oricaror marcaje de ghidare am voie, la virajul spre dreapta, sa ma incadrez pe oricare banda.”

      Explica-mi te rog asta, cu articole de lege ca e prima data cand aud regula asta.

    • Cum stiti voi sa interpretati legile cum va convine. Dar de faptul ca eu trebuie sa ma incadrez din vreme pe banda mea nu ziceti? Dar ala care face stanga are voie sa intre direct pe b2, ca doar acolo era sa ne intersectam?

      Oameni buni, hai s-o luam si altfel. Cum ziceti voi, eu trebuia sa ma incadrez pe b1? Trecem peste masinile parcate 🙂 Pai in aceeasi logica, si cel cu Mertzul tot pe b1 trebuia sa mearga, nu? Taind si el 3 benzi, nu? Ca si el, pasa-mi-te, trebuie sa circule tot timpul pe b1, nu? Adica el are voie sa taie 3 benzi, ca sa ajunga pe b1, dar eu n-am voie sa tai 3 benzi ca sa ajung pe b3? Aberatie maxima, stimabililor.

      Meh, treaba e simpla: si eu si el aveam dreptul sa ne alegem ce banda vrem dupa viraj IN LIPSA MARCAJELO DE GHIDARE, atata doar ca trebuie sa acordam prioritate celor cu care ne intersectam. Iar in intersectie, prioritatea se stabileste INAINTE de intrare, nu dupa si nici in timp ce o strabati. Iar eu aveam prioritate de dreapta. Punct. Restul sunt aberatii – ce tot inventati voi acolo.

      @Gojira – nu te mai agita atata. Te epuizezi mental incercand sa legi niste cuvinte intre ele, dar rezultatul e trist si caraghios. Ce e in mintea ta nu are nicio legatura cu realitatea. Iar incercarea de a-ti transpune ideile putine si fixe se vede ca te oboseste. 🙂

    • Pe bune, omule. Las-o moartă. Am văzut că eşti încăpăţânat şi că habar n-ai legislaţie. Măcar las-o aşa. Îţi mai scriu odată, poate găseşti pe cineva care ştie să citească şi te ajută.

      Art. 116
      (2)Intentia conducatorilor de autovehicule, tramvaie sau mopede de a schimba directia de mers, de a iesi dintr-un rand de vehicule stationate sau de a intra intr-un asemenea rand, de a trece pe o alta banda de circulatie sau de a vira spre dreapta ori spre stanga sau care urmeaza sa efectueze intoarcere, depasire ori oprire se semnalizeaza prin punerea in functiune a luminilor indicatoare de directie cu cel putin 50 m in localitati si 100 m in afara localitatilor, inainte de inceperea efectuarii manevrelor.

      Art. 110
      (1)in situatiile in care exista benzi speciale pentru executarea manevrei, schimbarea directiei de deplasare se face prin stanga centrului imaginar al intersectiei, iar daca exista un marcaj de ghidare, cu respectarea semnificatiei acestuia.

      Tu te încadrezi pe banda cea mai apropiată. Marcajul de ghidare e considerat marcajul benzii de circulaţie. Pe celelalte benzi ajungi doar după ce semnalizezi treaba asta. E ocupată B1 de maşini oprite, nici o problemă, te bagi pe B2, e şi aia oprită, te bagi direct pe B3, pentru că se aplică Art. 101, care îţi spune că „Celelalte benzi pot fi folosite succesiv, de la dreapta spre stanga, daca banda de circulatie utilizata este ocupata”. Dar nu le tai pe diagonală. Manevra aia nu are sens niciodată.

      E cât se poate de logic. Când efectuezi un viraj, aşa cum îl ai tu în clip, e mult mai simplu să virezi pe banda cea mai apropiată decât să le tai pe toate. În cazul tău nu era trafic, dar dacă era trafic, ce făceai? Aşteptai până nu mai era trafic pe nici o bandă pentru a te putea tu încadra direct pe B3? Ai văzut şoferi să stea aşa, minute întregi în intersecţii, să aştepte să se elibereze toate benzile, ca să ajungă ei pe banda pe care au de făcut un viraj peste 400 de metri? E total absurd.

    • @Gojira Stop-cadru la 1:02. Spune-ne te rog ce-a facut cel cu VW-ul si care crezi ca e sanctiunea pentru asta. La fel la 1:26.
      La 1:41 in primul rand ce obligatii are cel cu Mercedes-ul care intoarce acolo?

      Ref: http://www.trafictube.ro/uraaa-sunt-invizibil/#comment-387025
      Marcajul de ghidare e considerat marcajul benzii de circulaţie.
      Vezi ce inseamna marcaj de ghidare, in ce categorie e incadrat si care este rolul lui:
      http://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/hotararea-guvernului-nr-1391-2006/#art76, d), 1.
      http://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/hotararea-guvernului-nr-1391-2006/#art79, (1), 5.
      http://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/hotararea-guvernului-nr-1391-2006/#art80, (2)
      s.a.

    • Şi-a luat purtător de cuvânt Kor. Mă bucur să văd că m-a ascultat şi a rugat pe altcineva să citească pentru el. Mă dau bătut. Dacă vouă vi se pare normal să tăiaţi 3 benzi, pe diagonală, ca pe câmp, n-am ce să mă mai contrazic cu voi. Sunteţi băieţi valoroşi, n-am ce zice.

    • @Gojira Nu mi se pare a fi cel mai bun mod de a raspunde. Eu am vrut sa te ajut sa vezi putin altfel evenimentele din film si in acelasi timp sa te lamuresti cu marcajele de ghidare.
      Uite aici marcaj de ghidare, prin care virezi la stanga de pe ultimele doua benzi (B5/B6) … in patru benzi:

      Nu e nici pe departe „marcaj de banda”, iar cand virezi la stanga din B5 poti merge in B1 sau in B2, iar de pe B6 poti merge in B3 sau B4.

    • Nu pot spune decat ca mi-a crescut tensiunea citind comentariile unor persoane ca gojira si catalin.
      Bonus: Ma trec fiorii cand ma gandesc ca au permis

    • Ca sa nu zica @Gojira ca el nu are purtator de cuvant o sa incerc sa completez punctul lui de vedere cu o parere obiectiva.

      Daca domnul Kor continua sa efectueze virajul la dreapta iesind direct in banda 3 se va expune situatiei in care: la un moment dat, cineva care vine din spate (tot de pe banda presemnalzata pentru viraj la dreapta) va incerca sa-l depasesca in viraj procedand exact ca domnul Kor de fata iesind direct in banda 3. Ia ghiciti cine se va speria de nebunul care depaseste in intersectie. In caz de accident domnul Kor pica de vina pentru neasigurare la schimbarea benzii.

      Situatia asta o patesc de multe ori in traficul bucurestean.

      Cel mai bun exemplu este intersectia de la Apaca: venind de pe Milea, executand virajul la dreapta pe Maniu.

    • @roush – Daca si parca 🙂
      In cazul meu nu e nici daca, nici parca. Intru in intersectie pe singura banda care permite virajul dreapta. N-am marcaje de ghidare, pentru ca nu sunt necesare. In plus, eu nu cer prioritate de la cel din stanga mea, in linie cu mine, ci de la cel care vine din fata mea, din dreapta mea, care efectueaza o intoarcere. Asta e subiectul, nu alte cazuri ipotetice.

  3. Un episod hardKor. 🙂

  4. Numa in cap te-as bata cu claxonu ala, tine drq de covrig lasa claxonu ESTI VARZA.

  5. la 0:43 acolo e cedeaza, nu e stop 😉 cand a ajuns el in dreptul lui cedeaza si s-a uitat matale erai departe, intre timp ai aparut matale cand el patrunsese in intersectie ! nu stiam ca cedeaza inseamna sa astept sa treaca o masina de la 100 de metri !

    p.s. am si eu copilot si nu injura asa la orice fleac! a vazut si un derapaj la viata ei si nu a schitat mai nimic. poate varsta o fi de vina.

    • Glumesti? Adica cel care a ajuns in mijlocul intersectiei pe cedeaza trecerea are prioritate fata de cel care vine transversal pe drum prioritar? Ai tupeul sa sustii asta in fata poltistului cand ti-o ridica permisul pentru neacordare de prioritate?

      Arata-mi si mie articolul de lege care ma impiedica sa ma incadrez pe ce banda vreau eu dupa viraj, in lipsa marcajelor de ghidare. In replica, iti arat si eu cum se aplica prioritatea de dreapta, ca te faci ca nu intelegi.

      Aberatii, monser, aberatii. Daca tu asa stii sa conduci, sa-mi spui si mie ce trasee ai, ca sa stiu sa le ocolesc.

    • @catalinp La 0:43 autorul are prioritate de trecere in intersectie. Faptul ca este nevoit sa reduca viteza, sa-si schimbe directia de mers sau sa opreasca, toate separat sau combinate intra la „neacordare de prioritate”.

      http://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/ordonanta-urgenta-nr-195-12-decembrie-2002/#art6
      Art. 6. În sensul prezentei ordonanţe de urgenţă, expresiile şi termenii de mai jos au următorul înţeles:

      1. acordare a priorităţii – obligaţia oricărui participant la trafic de a nu-şi continua deplasarea sau de a nu efectua orice altă manevră, dacă prin acestea îi obligă pe ceilalţi participanţi la trafic care au prioritate de trecere să-şi modifice brusc direcţia sau viteza de deplasare ori să oprească; […]

      Sanctiunea este suspendarea permisului de conducere pentru 30 zile, chiar daca l-ai obligat pe celalalt numai sa-si reduca viteza.

      Daca este „Cedeaza trecerea”:
      http://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/mijloace-semnalizare-rutiera/indicatoare-prioritate/
      La intalnirea acestui indicator, conducatorul de vehicul este obligat sa reduca viteza si sa se asigure ca pe drumul prioritar nu circula vehicule si abia apoi poate sa patrunda in intersectie. Daca pe drumul prioritar circula alte vehicule, conducatorul de vehicul este obligat sa opreasca pentru a le acorda prioritate.

  6. inca ceva…la faza cu mertul ala da, teoretic prioritate de drepata ,doar ca tot teoretic virajul la dreapta se face pe prima banda(la fel cum si circulatia se face de regula pe prima banda libera!) ,nu te bagi matale direct pe banda a3a de stanga pt ca vezi doamne faci stanga mai incolo ! apropo de instructor…sa intrebi matale un instructor despre acest aspect ! o sa ai o mare surpriza!

    • Tu cand virezi stanga te pozitionezi pe contrasens? 🙂

      Adica, daca am treaba pe b3, pentru ca vreau sa virez stanga 50-60 mai incolo, ma obligi tu sa merg pe b1? 🙂 Funny 🙂

  7. Andrei Ciocan

    Minus.
    Explicatii cu duiumul mai sus.

    • Explicatii cu diumul, da. Toate dupa legea din Togo Togo 🙂

    • Libidau Vespuciu

      La fel si de la mine – . Conduci prost si agresiv doar sa ai ce sa pui pe youtube. O iei pe urmele lu zoso imediat.

    • @Libidau Vespuciu – iti respect opinia, dar nu o impartasesc. Pentru ca nu ai adus nici un argument.

      Uite, opinia mea e ca pseudonimul pe care ti l-ai ales tu e de prost gust si spune multe despre stilul tau de condus (in cazul in care stii sa conduci macar o tricicleta – imi permit sa am dubii si la acessta prezumtie) si despre stilul tau de viata in general.

      E clar ca apartinem unor categorii sociale si intelectuale substantial diferite. Si nu e vina mea ca tu ai ales o categorie nefericita 🙂

  8. Nu-mi vine sa cred cati habarnisti au permise si pareri dupa ureche. 🙂
    Macar si pentru asta e bun clipul. Acum vedem cine a invatat la scoala de soferi cum se fac virajele si a inteles din lege ce inseamna prioritatatea si cand se acorda.
    Mi-e lehamite sa va mai explic, daca tot n-ati invatat la vreme ce trebuia sa invatati, acu nu mai facem nimic. 🙂
    Mereti voi pe sosele cum va taie capul, dar cand v-o ridica politia carnetele sa nu incepeti iar sa aberati cu „banda dedicata celui ce intoarce la stanga” si cu „dar eram deja in mijlocul intersectiei cand m-a lovit ala”.

    • Sergiu A.

      Nu-mi vine să cred cât de superior te crezi tu din simplu motiv că ești autorul clipului și din păcate se pare că e un trend de ceva timp aici… majoritatea autorilor se cred perfecți și e imposibil ca ei să greșească. Și ce este mai grav, e că aceștia susținuți de moderatori, punându-se mai mult accent pe cantitate decât pe calitate :(. Pe la începutul acestui site mai exista o idee de promovare a conducerii preventive și a fluidizării traficului, dar acum zici că e revistă de scandal. Te-ai întrebat măcar o dată, după atâtea minusuri (deh, haterii) dar mai ales după atâtea replici argumentate care te contrazic, că poate chiar nu ai dreptate? Mă refer mai ales la încadrarea pe benzi de la 1:40. Da, știu că ești foarte sigur pe tine și probabil voi fi doar încă un hater în plus, dar sper că răspunsul celor de la circulatie@politiaromana.ro în speranța să realizezi că toți suntem predispuși la greșeli.

    • Sergiu A.

      Poți pune te rog un geo tag la faza de la 1:40? Mersi.

    • Segiu, scuze. Poate ca evitam multe comentarii daca puneam si un geotag. Il pun maine, promit.

      Nu, nu ma cred apriori superior altora. Uneori sunt, alteori nu. Am si postari video in care imi arat greselile.

      Si foarte decis iti spun: de data asta am dreptate. Cu legea in mana. Nu am nici cel mai mic dubiu.

      O mica nota referitoare la „fluidizarea traficului”. Nu exista acest termen nici in legea noastra nici in ale altora. E un mit urban. Tu, ca sofer, nu trebuie sa „fluidizezi” nimic. Trebuie doar sa repecti legea si sa conduci logic. „Fluidizatorii” sunt doar acei soferi care cred, cu nesimtire, ca graba lor e mai importanta decat legea si e peste graba celorlalti.

    • Sergiu, geotagul promis:

  9. Kor, nu ai cu cine…. + 🙂

  10. + de la mine, legat de comenturile de sus…n-ai cu cine, las-o asa ca merge bine 🙂

  11. @Kor 2:24 Semnalizeaza stanga si-apoi trage de volan in dreapta. Ce voia sa faca? Si pietonul de la 2:28 era cam ratacit pe-acolo 🙁
    +

    • Voia sa faca tot stanga, dar s-a gandit sa se pozitioneze pe b1 dupa viraj si sa-l depaseasca pe cel din fata lui. In felul lui a fost corect, a semnalizat imediat dreapta, doar ca in graba a uitat sa se si asigure 🙂 Si m-a luat cam din scurt. Noroc ca am masina ceva mai ingusta decat o limuzina clasica.

      Apropo, acolo e doar o singura banda, b3, de virat la stanga. Realitatea insa bate sagetile. De obicei se face stanga si de pe b2, asa ca, tacit, noi cei care mergem inainte ne incadram din vreme pe b1, ca stim mersul. Problema e ca sunt atat de multi care fac stanga acolo la ora de varf incat au tendinta sa intre si pe b1 in intersectie, blocand total pe cei care vor sa mearga inainte.

  12. Bazându-ne pe statistica voturilor, unul din doi votanți este cu musca pe căciulă.
    Strașnică „lovitura” copilotului. ☺
    +

    • E posibil sa fie doar un sfert sau mai putin, dat s-au grabit sa dea minusuri si de la lucru, si de acasa, si de la prieteni 🙂 Dar nu minusurile ma sidereaza, ci comentariile „pertinente” si aiuritoare care sustin acele minusuri. E ingrijorator cum pot gandi, sau nu pot gandi, unii.

      Un lucru e clar: am zgandarit fara sa vreau un musuroi de soferi care nu numai ca circula cum vrea surcica lor fermecata, dar mai si scormonesc prin lege incercand sa-si gaseasca justificari „legale” prostiilor pe care le comit zilnic.

      Nu credeam ca voi starni asa de multe termite cu un biet bat. 🙂

  13. Eu procedez tot timpul cum a facut Kor la Universitate, daca exista o singura banda de obligatoriu dreapta.. si b2ul e de obligatoriu inainte sau de stanga. De ce? pentru ca din experienta personala… exista 75% ca un jeg sa nu aiba rabdare sa stea la coada… mi s-a intamplat si sa fiu SINGURA masina la semafor pe banda de dreapta si un „adevarat” al volanului sa se bage pe banda 2 de obligatoriu stanga. M-am dus larg pana in banda 3 cand am facut dreapta, aproape sa ma atinga, claxoane, spume, etc… de ce m-am bagat pe banda 3? pentru ca in dreapta e trecere de pietoni si cand ei se pun in miscare de pe ambele trotuare… prima banda care se elibereaza e cea din mijloc.

    Cand militati pentru prostia asta de viraj dreapta pe banda 1 mai ganditi, daca exista un flux mare de pietoni pe trecere si tu prima masina la semafor incerci sa te bagi pe banda 1 ramai ca un CUR… nicio masina din spatele tau nu te poate ocoli sa ajunga pe banda 2 sau 3 si asa ajungem ca intr-un timp de verde pentru la dreapta sa treaca 3 masini… si va plangeti ca se circula prost.

    Regulamentar am dreptul cand fac dreapta sa selectez orice banda, atat timp cat banda 2 din dreapta mea are marcaj de ghidare pot sa merg pe langa el, pe banda 1 pana ajung la axul strazii pe care vreau sa fac dreapta… daca tu, smecheras vrei sa faci dreapta de pe b2 peste mine se cheama ca nu te asiguri la schimbarea directiei de mers… pentru ca eu tot pe b1 sunt.

    • Eu ma feresc sau dau la pace cu cei care vor sa vireze odata cu mine, de pe o banda de pe care nu ar avea voie sa o faca.

      Dar asta e cu totul altceva decat ce am postat eu in clip. Nu aveam pe nimeni in stanga mea, nu aveam cu cine sa-mi disput prioritatea lui iluzorie de banda care nu exista. Pur si simplu am virat dreapta, fara nimeni in lateral stanga si m-am intersectat cu unul care intorcea la stanga lui, venind din stanga mea, de pe drumul transversal. Caz clasic, de manual, de acordare a prioritatii de dreapta. Parea simplu, dar destui ciudati care au postat si au votat minus au hotarat ca nu e simplu, ci ca e dupa cum vor ei sa fie… 🙂 Dumnezeu sa ne ia in paza lui, daca astia au si permise… 🙂

  14. ShadowGreywolf

    Kor, nu ai cu cine. Si eu sunt satul de astfel de soferi in Iasi. Replica lor e ” da’ ce-am facut” sau ” da’ ce, nu ai loc ?” . Singura speranta e sa-i mai curete macar cate 30 zile. Poate de frica mai invata legislatia.

  15. Trist chiar foarte, un lucru e sigur. Trebuie sa cumperi jip

  16. Perro Negro

    La faza cu mertanul – este clar ca el trebuia sa-ti acorde prioritate, indiferent de banda pe care te inscrii. Poate a crezut ca tu ai cedeaza la dreapta. Nu-mi dau seama daca el are semafor sau tot cedeaza.
    Legat de alegerea benzilor dupa virajul la dreapta – cand am luat „B”-ul, instructorul ma invata sa ma incadrez direct pe B2 sau B3 uneori, in functie de manevra viitoare.
    De curand am luat „A”-ul si, desi nu este specificat in codul rutier, am fost depunctat pentru ca m-am incadrat direct pe B2 la un viraj fara marcaje de ghidare. Fusesem avertizat de catre instructor in timpul cursurilor ca ma depuncteaza daca fac asta dar am considerat ca e OK deoarece la 50m erau parcati pe B1.
    La fel, te depuncteaza daca nu te incadrezi corespunzator inainte de sensul giratoriu (daca faci stanga de pe B1 de exemplu – asta este si intrebare la testul teoretic), daca te pui in miscare inainte ca pietonul sa ajunga pe trotuar cand traverseaza pe la trecere si multe altele care nu sunt mentionate in codul rutier.

    Putin off-topic: ” in intersectie, prioritatea se stabileste INAINTE de intrare, nu dupa si nici in timp ce o strabati.” Se aplica si la sensul giratoriu, care-i tot o intersectie?

    • Nu e normal sa te depuncteze un examinator pentru viraj pe orice banda, in lipsa marcajelor de ghidare, atata vreme cat se face cu asigurare si cu cedarea prioritatii, cand e cazul, altor vehicule care vor sa se incadreze pe aceeasi banda si AU PRIORITATE s-o faca.

      In cazul meu e simplu: e o singura banda. E marcata obligatoriu dreapta. Cealalta e obligatoriu stanga. Au si semafoare separate cel doua benzi. N-am cui sa acord prioritate cuiva care vine din aceeasi directie cu mine din spate sau lateral pe vreo banda de stanga.

    • Cosmin Alexandru Simon

      off-topic: cum dracu sa te depuncteze ca te pui in miscare inainte sa ajunga pietontul pe trotuar? daca ai 5 benzi si pietonul e in carje, stau toate masinile acolo 20 de minute? e o porcarie pe care as considera-o abuz, mai ales ca nu am vazut nimic de acest gen in codul rutier.

      off-topic2: sensul giratoriu nu e neaparat intersectie .. e mai mult un drum drept cu 2-3 benzi, infasurat in jurul unui rond. de-aia trebuie sa dai prioritate la cei care circula prin dreapta ta, atunci cand vrei sa iesi din sens, si in 99% din cazuri nu da nici dracu prioritate, ba chiar se si enerveaza ca ‘ce ba, sunt in sensu giratoriu’ .. iesirea din sensul giratoriu este echivalenta cu virajul la dreapta de pe un drum cu mai multe benzi.

  17. Cum apar oare acesti hateri pe forum? Sunt unii care, chiar si cu legea in fata, nu o pot intelege. Dar imi place cum se bat cu pumnul in piept ca ei au dreptate =))

    +

    • Da da, din categoria celor care sunt prinsi pe picior gresit si apoi intreaba „da´ce-am facut, sefu´? Nu incapi de mine?”
      Ha ha ha ha…

  18. MrCristian

    In opinia mea unele faze sunt cam exagerate dar oricum ai +

    • Poate pe filmare nu e evident, dar in toate cazurile am fost nevoit sa incetinesc serios si in cateva sa evit la centimetru.

      Asta e necazul cand conduci preventiv. Lumea nu sesizeaza ca ai luat piciorul de pe acceleratie cu metri buni inainte, ca ai aruncat o privire in oglinzi inainte de a decide cum franezi, ca ai franat controlat, fara istericale, ca ai avut tot timpul situatia sub control. Lumea vede doar ca nu s-a intamplat nimic si nu sesizeaza nici cursivitatea condusului, nici calmul. Si tinde sa teaca cu vederea abaterile periculoase ale celor surprinsi in clip.

      Daca franam brusc, cu scartz si injuraturi masive din partea mea, luam plusuri si comentarii apreciative si de la neferictii sortii. Asa, daca sunt prudent si evit din vreme orice coliziune, iau minusuri si comentarii absurde gen „nu s-a intamplat mare lucru, filmezi doar ca sa ai ce pune pe youtube”. Nimeni nu sesizeaza ca daca ar fi fost un incepator in locul meu, poate lucrurile n-ar fi fost atat de roz.

      Pai nu s-a intamplat mare lucru tocmai pentru ca sunt un sofer atent, cu zeci si zeci de mii de kilometri parcursi in tara si mai ales in strainatate. Uneori am condus si 12 ore in aceeasi zi, cu pauzele de rigoare la fiecare 2 ore, in tari unde doar GPS-ul mi-era singurul aliat. N-am luat niciodata vreo amenda pe nicaieri si n-am accidentat niciodata pe nimeni din vina mea. Am fost lovit usor de 2 ori in 8 ani, dar m-am rezolvat pe RCA-ul vinovatului.

  19. Sa fii un sofer bun nu inseamna doar sa circuli legal. E o cerinta esentiala dar nu-i suficient, asa ca nu te rezuma la asta. Lasa-le loc celorlalti sa greseasca, e uman. Asteapta-te la greselile lor, nu inteleg cum ai fost luat prin surprindere la prima faza. Oricum, acolo trebuia sa ajuti, nu sa o calci. Iar cand vezi o greseala nu-i da in goarna ca sa iasa filmul, ia piciorul de pe acceleratie, pisca usor frana. Mai devreme sau mai tarziu vei ajunge sa fii implicat intr-un accident conducand legal, incercand sa obtii ceva de postat pe tt.
    PS: Legat de faza cu mercedes-ul: legal, nelegal, era loc si timp pentru toata lumea, ce rost avea sa-l tii blocat pe linia de tramvai pana te bagai tu pe B3? (si totusi, parca destul de multi, la faze asemanatoare, au fost apostrofati pe tt: „unde ai invatat sa intri direct pe Bn? (unde n > 1)”)
    PS2: Cei nesimtiti insa nu merita iertati.

    • @aladdin, GRESEALA nu-i totuna cu NESIMTIREA. De aici trage singur concluziile.
      Stim cu totii ca a gresi e omeneste, dar totusi… Sa circuli pe contrasens cand ai marcaj dublu continuu si iti vine masina din fata, NU e greseala. Sa nu acorzi prioritate cand esti grabit, NU e greseala, etc.

    • Vezi comentariul meu de mai sus. Ti se pare ca nu incerc sa evit, sau cum? Adica, daca stau calm, incerc sa ghicesc ce vrea sa faca cel care imi apare aiurea in cale, apoi evaluez situatia, inclusiv din toate oglinzile, ca sa vad cum sa franez si unde as putea evita, chiar crezi ca ma mai gamdesc la trafictube, youtube, sau alte alea? Numai incepatorii franeaza sau evita brusc, speriati, si fara sa observe din vreme tot ce in jurul lor.

      Eu vreau doar sa va arat ce aiurea sofeaza unii, si voi imi faceti proces de intentie? Vreau sa va arat prostiile altora, si cum le puteti evita, si tot eu ies vinovat? Hm.

      Tu stii cate faze de astea intalnesc zilnic in trafic, dar sunt mai soft, si n-are rost sa le public? Pentru ca grija mea e sa nu am parte de vreun accident, nu sa-l caut. Uite, as putea sa-mi vopsesc aripa dreapta pe RCA-ul vreunui prost, dar moral, logic si instinctiv nu am cum sa fac asa ceva. Ce am postat e doar varful aisbergului.

  20. Kor,ai intrat in iatacul fecioarelor neprihanite si in camera preacuvioaselor maicute,mereu aceleasi de un timp incoace.Culmea e ca se aciuiaza si cateva mai mucoase si pofticioase in acelasi timp.Pe astea mai „batrane”,le stiu ca fiind si batause…de campi 😀 .Plus.

  21. Haterii nu a murit.
    Nu neaprat Kraz, dar ceva cu bull-bare mare si tare. Si faruri multe, tabla tare.

  22. Lasă mai moale claxonul și mult mai multa atenție în oglinzi, sa nu pocnești pe altul. Pare ca singurul tău interes este claxonul. La prima faza puteai sa te strecori fără sa claxonezi și fără sa tragi de volan stânga. E mult mai importanta prevenția, mai importanta decât dreptatea cu camera pe bord.

    • Pleacă tu pe Marte, ca să eviți o eventuală neplăcere pe care ți-o poate provica cineva, la un moment dat. Cum îți sună asta ca prevenție?
      Aberant!?… Așa ziceam și eu.

    • @bennyka La prima faza, ce obligatii crezi ca avea cel cu Opel-ul (0:14)?

    • Claxonul e de avertizare. Pericol iminent. Iar de strecurat, m-am strecurat. Tocmai pentru ca conduc preventiv, am tras usor de volan. Care e problema, deci?

    • Imi pare rau, dar sunt vre-o 3 faze in care pericolul nu e iminent. L-ai facut tu sa fie iminent pentru ca voiai sa mai scoti de-o filmare.
      Vezi faza la care se refera http://www.trafictube.ro/uraaa-sunt-invizibil/#comment-386955
      Plus fazele cu „Let’s play chicken” unde se vede clar ca aveai loc sa eviti din timp.
      Nu spun ca cei implicati nu au gresit, dar cred ca lucrurile pot fi facute mai calm si cu mai multa ignoranta, pentru ca tu ramai cu nervii si pe ala oricum il doare undeva de claxonul tau.

      @TraficMadrid poti sta de vorba cu oameni mari care sunt piloti de raliuri si iti vor spune acelasi lucru pe care ti-l spun si eu. Preventie, preventie, preventie. Degeaba esti tu mare sofer, pentru ca dai de tot felul de tampiti care sunt imprevizibili si cred ca mai bine decat sa te strecori la limita, mai astepti putin si lasi pe nebun sa isi faca damblaua.

    • Hm. Si care ar fi definitia pericolului iminent, dupa tine? Deci daca eviti accidentul, fie franand, fie preventiv, cu claxon sau fara, pericolul ala n-a existat niciodata?

      Iar la „play chicken”, poate ma repet, AM EVITAT. Desi nu era obligatia mea legala sau morala, sa evit. E ca atunci cand treci pe verde si un prost iti vine transversal pe rosu. Iti urmezi drumul, pana vezi ca prostul da sa intre in tine. Moment in care il eviti.

      Nu inteleg ce vrei sa sustii. Eu am evitat tot ce puteam evita. Ce altceva voiai sa mai evit? Prostia si nesimtirea altora? Le-am evitat si pe alea. Altceva, ce?

  23. Incredibil procentul celor care au dat minus la acest clip, cei mai multi vad ca au facut-o din cauza ca te-ai incadrat direct pe b3 la acel viraj la dreapta. As fi curios unde scrie ca „prioritatea se acorda in functie de banda” sau ca „prioritatea trebuie acordata, dar numai atunci cand nu au ambii loc – in cazul in care drumul este suficent de larg, si ambii conducatori auto au loc, in urma virajului se va incadra fiecare pe banda care se potriveste mai mult astfel incat sa nu se incurce in neacordarea de prioritate”…

    • Sergiu A.

      Ce obligații ai prietene atunci când schimbi direcția de mers?

    • @Sergiu A. Ai obligatia sa acorzi prioritate celor care au acest drept. In acest caz, sunt doua masini care schimba directia de mers, deci ambele isi pierd prioritatea, iar autorul vine din dreapta celuilalt. Exact ca si cum ambii ar fi avut semnul cedeaza sau „stop”. Autorul poate sa se incadreze pe care banda doreste, dupa ce acorda prioritate celor care aveau (in acest caz, cei care veneau din stanga, pe drumul prioritar)

    • Sergiu A.

      Schimbatul benzilor se încadrează tot la schimbarea direcției de mers și acolo nu există prioritate de dreapta.

      În plus:
      „Numerotarea benzilor de circulaţie se face de la acostament către axul drumului. Trecerea de pe banda de circulaţie nr 1, pe banda nr 3, cu intenţia de a executa virajul la stânga, se face succesiv, nu în diagonală, astfel într-o localitate, această manevră trebuie începută de la o distanţă de cel puţin 150 m.”

    • @Sergiu A. – amuzant dar total pe langa lege ce sustii tu.

      In primul rand acolo e o intersectie. Proritatile in intersectie sunt clare, in cazul schimbarii directiei de mers.

      In al doilea rand, daca eu schimb banda cand intru in interestie virand dreapta, si cel care intoarce stanga venind din fata mea, schimba si el banda, nu? Daca venea chiar din fata, de pe o continhare a drumului meu, nu tot aia era? Iar la prioritate egala la intrare, in intersectie se aplica prioritatea de dreapta.

      E asa de greu de inteles un lucru atat de simplu ca prioritatea de dreapta? Toti care comentati aiurea ati pica sigur si maine examenul de permis daca ati avea de raspuns la o singura intrebare: cine are prioritate in clipul de mai sus. 1:40.

      Trist. E trist cand vad cati soferi nu inteleg ce inseamna acordarea prioritatii si nici ce inseamna prioritate de dreapta.

    • @Sergiu A.
      Schimbatul benzilor se încadrează tot la schimbarea direcției de mers” De cele mai multe ori asa este, insa nu e obligatoriu intotdeauna sa se intample asta. Si poate mai bine zis era schimbarea benzilor 😉
      Raspunsul citat e corect, iar perfect regulamentar trecerea se face succesiv, cu conditia sa te afli atunci pe B1 si sa ai la dispozitie distanta aceea prevazuta regulamentar. Ce faci insa daca nu exista fizic cei 150 de metri din raspuns?

    • Gelu, plus ca sunt obligat prin lege sa ma incadrez cat de cat din vreme pe banda care imi permite sa virez la urmatoarea intersectie unde am de mers. In orase te incadrezi cum poti si cand poti. Dar parca tot era ceva de genul „cu cel putin 50m inainte”.

    • @Kor Da, cel putin cei 50 m loco din 116.
      Insa sunt curios cum trebuie procedat aici, intr-un caz mult mai simplu: 🙂

      unde se vireaza la dreapta de pe prima banda (din pozitia BMW-ului) si apoi imediat la stanga in prima intersectie aflata la cca 20 m (!) distanta.

    • @Sergiu A.
      Schimbarea benzilor are reguli speciale, nu e schimbarea directiei de mers. Daca ne luam dupa rationamentul tau, si sa zicem ca autorul ar fi virat la STANGA, ar fi trebuit sa taie „in diagonala” 6 benzi ca sa „ajunga” de pe banda 1 tot pe banda 1 pe noul drum, nu? Si daca mai era o masina din sens opus, cine avea prioritate? Hm? Parca nu prea se potriveste rationamentul asta al vostru decat in cazul virajului la dreapta, sau in cazul virajului intr-o intersectie in care ambele drumuri au exact acelasi numar de benzi pe sens, nu?…

      Prioritatea se acorda, punct! Politia va spune la fel. Chiar si in situatii mult mai clare de culpa comuna, de exemplu o intersectie „in T” unde cel de pe drumul prioritar circula pe b2, iar cel de pe secundar vireaza si intra pe b1 fix cand cel cu prioritate schimba banda, si se ciocnesc, tot cel care avea cedeaza va fi scos vinovat pentru neacordare de prioritate, pentru ca trebuia sa se asigure temeinic si sa cedeze trecerea tuturor celor aflati pe drumul cu prioritate, nu doar celor aflati in prealabil pe b1. Da, in oras ar fi culmea sa cedezi pe un bulevard celor de pe b3, cand ai o „fereastra” cu b1 si b2 libere. Dar in caz de accident, nu ai cum sa iesi nevinovat, chiar daca dovedesti ca celalalt nici macar nu a semnalizat schimbarea benzii.

    • Sergiu A.

      @Kor – Superior ca de obicei în gândire și chiar nesimțit în comentarii. Tu ești prea sigur de tine și vezi doar greșelile altora dar nu vezi cât de limitată e gândirea și logica ta. Eu îți spun că după ce ați trecut amândoi de intersecție, el s-a înscris pe banda cea mai apropiată de lângă ax (făcând stânga) pe când tu te-ai înscris ca pișatul boului direct pe banda 3 și tot tu ai pretenții de „prioritate de dreapta”.

      În plus, zici că tu intri pe banda 3 că doar aia e de stânga și nu ai avea timp altfel, dar dacă te uiți până la finalul fazei, vei observa că ăla cu Mercedesul nu dorea să facă stânga și totuși a avut timp să schimbe banda până la intersecție foarte lejer. 🙂

      @GeluCJ Băi Gelule, las-o dracu de distanță de 150 de metri că nu stai cu ruleta să măsori cât mai ai până la intersecție să poți semnaliza și să te încadrezi pe banda dorită. E chestia de logică și fluidizare a traficului. Când faci dreapta te încadrezi pe banda cea mai apropiată de lângă acostament și când faci stânga pe banda cea mai apropiată de lângă ax. Nu zic că nu am tăiat și eu pe diagonală cum a făcut Kor, dar măcar nu am pretenții de „prioritate de dreapta”.

      @DriveTM Noi ce dracu discutăm aici omule? De ceva vreme îmi bat degetele că nu e tocmai legal să tai pe diagonlă benzile și tu interpretezi că nu e voie doar dacă faci dreapta? 😐 Dacă faci stânga, te încadrezi pe banda cea mai apropiată de lânga axul drumului și apoi schimbi benzile succesiv.

      P.S Am trimis mail la poliție, revin cu răspunsul lor.

    • @Sergiu A.
      Tu spui Dacă faci stânga, te încadrezi pe banda cea mai apropiată de lânga axul drumului, pentru ca altfel nu ar fi tocmai legal.
      Iar eu iti cer un articol din lege care sa te oblige la acest lucru in cadrul unui viraj. Eu stiu articole clare care vorbesc despre prioritate, despre directia de deplasare, etc. Nu stiu nici un articol care sa vorbeasca despre incadrarea pe o anumita banda in lipsa marcajelor de ghidare sau a liniilor continue.
      Nu interpretez nimic, ma refeream doar la argumentul vostru care este „daca erai pe b1, ramai pe b1 si nu ai ce cauta pe b3”. Daca virezi la stanga, tocmai ai recunoscut si tu ca degeaba vii pe b1, ca sa pastrezi rationamentul vostru de „pastrarea benzii celei mai apropiate”, trebuie sa te inscrii pe b3.

      Din punctul de vedere al fluentei traficului, ai dreptate – o masina pe b1 si o masina pe b3 (cu traiectorii care nu se intersecteaza) = everybody happy!
      Dar din punct de vedere legal, NU te bagi pe o banda pana nu te asiguri ca ai loc. Sunt si eu curios de raspunsul politiei pe care il vei primi, dar presimt ca si ei vor zice ca daca aveti acelasi grad de prioritate, iar celalalt vine din dreapta ta si se nimereste sa vrea acolo, e dreptul lui, deci ii acorzi prioritate, si abia apoi te bagi.

    • Sergiu A.

      @DriveTM Atunci când faci stânga, o faci prin stânga centrului imaginar al intersecție de regulă și deci implicit te încadrezi pe banda de lângă axul drumului. Odată ajuns acolo, deja ai părăsit intersecția și nu mai ai nici o prioritate în plus față de alții și dacă dorești să schimbi banda, trebuie să respecți regulile de rigoare (semnalizare, asigurare, cedare).

      Pur și simplu îți ții banda și te bagi atunci când nu incomodezi traficul. Vezi intersecția de mai jos, care e pe aceeași stradă Colentina:

      https://goo.gl/maps/gXuVmMNfFnt

      Atât de pe banda 1 cât și de pe banda 2 poți face dreapta, deci ești obligat să îți ții banda și nu te poți încadra direct pe a doua bandă dacă intri în intesecție de pe prima.

      Același lucru e valabil și la sensurile giratorii, unde observ că și acolo autorul clipului are probleme. La 2:05 acesta se încadrează pe banda 1 la intrarea în giratoriu și părăsește sensul direct pe banda a doua. După impresia care mi-a lăsat-o, dacă o altă mașină de pe banda a doua dorea să iasă pe aceeași stradă cu el, sunt aproape sigur că îl claxona că tot el avea prioritate.

    • @DriveTM
      Ref: http://www.trafictube.ro/uraaa-sunt-invizibil/#comment-387300

      Schimbarea de banda presupune deseori si o schimbare a directiei de mers, cum a scris Sergiu A. mai sus:
      http://www.trafictube.ro/uraaa-sunt-invizibil/#comment-387240
      insa este un punct de vedere doar partial si nu este adevarat intotdeauna.
      Exista si cazuri in care directia de mers nu se modifica, dar banda de circulatie da 🙂

    • @Sergiu A.
      Ref: http://www.trafictube.ro/uraaa-sunt-invizibil/#comment-387313

      Ai citat mai sus de undeva un raspuns corect regulamentar:
      http://www.trafictube.ro/uraaa-sunt-invizibil/#comment-387240
      am dat unul si-aici 😉
      http://www.trafictube.ro/uraaa-sunt-invizibil/#comment-387277

      Normal ca nu stai sa masori cu ruleta, insa dupa un anumit timp petrecut la volan apreciezi din ochi distanta dupa anumite repere de pe drum, viteza de circulatie etc.

      Când faci dreapta te încadrezi pe banda cea mai apropiată de lângă acostament și când faci stânga pe banda cea mai apropiată de lângă ax„.
      Hmm … destul de relativ, da si nu. Depinde de mai multi factori si uneori e da, alteori nu, in functie de configuratia locala a intersectiei/drumului pe care esti, directia de mers dorita dupa efectuarea virajului, prezenta/absenta unor marcaje specifice etc. (de exemplu pentru un viraj la stanga daca e linie continua intre B1 si B2 n-ai ce cauta pe B1).
      Fii atent totusi ca atunci cand virezi la stanga si te incadrezi langa axa drumului sa nu apara cumva unul tot acolo cu o viteza prea mare si sa te tamponeze din spate pana apuci sa ajungi la 50 km/h 😉

      Sa inteleg ca dupa teoria cu virajul stanga la axa drumului, aici cand am virat la stanga:

      intrand apoi pe B1, libera si circulabila, ar fi gresita manevra? 😉

      Ref: http://www.trafictube.ro/uraaa-sunt-invizibil/#comment-387357
      Virajul la stanga ocolind prin stanga centrul imaginar al intersectiei se face daca exista benzi speciale pentru asta sau in cazul (auto)vehiculelor care circula pe un drum in aliniament, venind din sensuri opuse.

      http://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/hotararea-guvernului-nr-1391-2006/#art110
      Art. 110 – (1) În situaţiile în care există benzi speciale pentru executarea manevrei, schimbarea direcţiei de deplasare se face prin stânga centrului imaginar al intersecţiei, iar dacă există un marcaj de ghidare, cu respectarea semnificaţiei acestuia.
      (2) Schimbarea direcţiei de mers spre stânga, în cazul vehiculelor care intră într-o intersecţie circulând pe acelaşi drum în aliniament, dar din sensuri opuse, se efectuează prin stânga centrului intersecţiei, fără intersectarea traiectoriei acestora. […]

      In fine, in legatura cu prioritatea de trecere, in filmul lui @Kor indiferent pe ce banda s-ar fi incadrat autorul fiind la volan, impingand masina sau luand-o in spate daca poate 🙂 , cel cu Mercedes-ul avea obligatia de a acorda prioritate de trecere la efectuarea manevrei de intoarcere. Altfel spus, el este ultimul care efectueaza o manevra de genul acesta acolo.

  24. Ai abuzat de claxonul ala…

    • Meh, vezi ca sunt faze adunate in timp. De obicei claxonex extrem de rar, de averizare. Ceea ce si era cazul.

  25. Loganistu

    @Kor cand ne mai incanti cu un назад? :))
    + pt video.

  26. silviupumba

    Nu inteleg cu ce te-a deranjat conducatorul de passat, pt ca tu nu aveai ce cauta pe b3. Ai primit articole de lege in care iti spune clar ca trebuie sa te incadrezi pe b1 si sa schimbi succesiv banda, dar le ignori total. E trist ce se intampla, si mai trist e multitudinea de oameni ce te sustine. Ok, passatul trebuie sa cedeze trecerea, dar daca erau 5 sau 6 benzi, logica ta spune ca trebuie sa te astepte pe tine sa ajungi pe b5 sau b6 . In trafic se aplica legea nu logica unuia sau altuia. Fiti mai cerebrali si nu mai sustineti prostii.

    • silviupumba

      Scuze, era mercedes, dar ideea ramane:)

    • N-am primit nimic care sa conteze. Si da, prioritatea de dreapta nu se negociaza. Iar virajul la stanga din scurt, direct pe contrasensul strazii din stanga nu se regaseste in lege. N-ai inteles nimic. Desi insisti ca noi sa fim cerebrali, de ce nu incerci si tu, macar sa vezi cum e? 🙂

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!