It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Vanatoare de … ?

Adăugat de Huffy
Raportează ca șters! 53

Sa mai zica cineva ca politia nu sta doar la panda. Preventia cum se face? Stand in masina si urmarind doar soferii care nu acorda prioritate pietonilor angajati in traversare sau luand de urechi si biciclistii inconstienti care traverseaza pe bicicleta. Daca tot nu au chef de scris procese verbale, macar un avertisment verbal ar fi fost foarte bine venit. Cu toate acestea, nu s-au obosit nici macar sa dea un crrr-crrr.

Mai are rost sa vorbim despre educatia rutiera pe care o primesc copiii respectivi. Ei invata ca pe trecere pot sa traverseze, cu sau fara bicicleta, dar nimeni nu le explica la ce riscuri se expun. Cat o sa dureze pana o sa circule singuri prin cartier si o sa fie luati pe sus de un sofer ghinionist?
Pentru curiosi, am oprit special ca sa fac aceste poze, prin care demonstrez clar ca politia sta doar la vanatoare de permise si preventie sau sanctionarea/mustrarea biciclistilor inconstienti … pauza.

Am respect maxim atat pentru biciclisti cat si pentru pietoni, dar cer prea mult daca am pretentia ca si ei sa respecte niste reguli de baza? Sunt curios cat o sa treaca pana pietonii si biciclistii vor fi tratati de catre politie la fel ca soferii, adica cum ai calcat pe bec, poc amenda, pentru ca pun pariu pe ce vreti voi, ca in cazul in care un sofer nu ar fi acordat prioritate pietonilor, in secunda doi era transformat in pieton sau biciclist.

Localizare:

Ce mai caută lumea:
  • codul rutier 2015 când acorzi prioritate biciclistilor
  • dex intresectie

31 comentarii

  1. mariusbike

    Salut. Nu stiu in ce oras e filmat totul, dar la sfarsit, era o pista de bicicleta care se intrerupe brusc la intrarea pe carosabil si este semnalizata din cate vad, deci este pista legala. Personal, eu merg numai pe carosabil cu bicicleta, respectand toate regulile de circulatie, dar in cazul de fata, cum ar fi trebuit biciclistul sa procedeze? Sa reduca viteza, sa se asigure atunci cand a intrat pe carosabil si sa-si continue drumul (pe pista de biciclete) SAU sa se dea jos de pe ea, sa treaca pe trecerea de pietoni ca apoi sa continue mersul pe trotuar (unde se continua si pista? Exista un caz de genul si in Bucuresti, eu ma dau jos mereu de pe ea cand trec pe la trecere, plus ca multe piste de pe trotuar au fost deja desfiintate pentru ca nu sunt deloc sigure si nici practicabile (cu bordurile pe care le avem), mai ales pentru cursiere.

    • mariusbike

      Am vazut acum, Sibiu. Sunt curios totusi cum vede si un sofer situatia asta, ca eu nu am carnet, insa merg 30-40km zilnic cu bicicleta prin oras si am invatat regulile, de voie, de nevoie.

  2. Aici cred ca e mai nuantata problema.
    Biciclistii au interdictie sa traverseze strada pe trecerile destinate pietonilor. De asta la trecere, se coboara de pe bicicleta si se traverseaza per pedes.
    Dar in cazul din fata pe asfalt este marcata trecerea pentru pietoni si separat, langa ea, continuitatea pistei pentru biciclete unde biciclistii n-au obligatia sa coboare de pe bicicleta.
    Cred ca-n clip lipseste doar putin discernamant din partea bicicletelor. Si anume o viteza redusa, care sa permita asigurare si apoi traversare in siguranta.
    Poate stiti voi de alte articole de lege care reglementeaza traversarea drumului pe pista de biciclete, eu n-am gasit nimic.

    • Te rog sa-mi spui unde vezi marcaj rosu de pista pentru biciclisti pe partea carosabila? Pista se termina in dreptul bordurii si incepe din nou pe celalalt trotuar dupa bordura, iar soferii care vin de pe strada de la final, au semn clar de drum cu prioritate, prioritate de care beneficiaza in fata oricarui vehicul, exceptand cele cu regim de circulatie prioritar, aflate in misune, cu sirena si girofarul in functiune. Ceea ce pare trecere de pietoni mai stearsa, chiar este o trecere de pietoni mai stearsa, trecerea fiind mutata in asa fel incat pietonii sa nu fie nevoiti sa circule pe pista rezervata biciclistilor in momentul in care se apropie de trecerea pentru pietoni.

    • Inteleg, am crezut ca este marcaj sters ce indica continuitatea pistei. Dar problema ramane. Cum se traverseaza cu bicicleta in afara trecerii de pietoni, de pe o pista pe alta? Legea nu expliciteaza nimic.
      Sunt de acord cu tine asupra asupra problemei de siguranta, dar care este interpretarea legala?

  3. razvan892

    Huffy, eu nu cred ca ai dreptate. Cand ai indicatorul „pista pentru biciclete”, inseamna ca te intersectezi cu o pista de biciclete. Si conform codului rutier trebuie sa acorzi prioritate biciclistilor. Nu ar avea nici un sens indicatorul daca ei ar trebui sa coboare de pe bicicleta.

    Plus ca pistele sunt putin langa trecerea de pietoni, deci nu sunt efectiv pe trecere. Ce-i drept, ideal ar fi fost sa marcheze continuarea pistelor cu linie punctata. Asa nu ar avea nimeni dubii ca nu trebuie sa coboare si ar fi mai atenti.

    „Pista pentru biciclete:
    Are rolul de a preciza inceputul unei piste de biciclete pe care este permisa numai circulatia bicicletelor. Indicatoarul se monteaza si la intersectia pistei cu un drum public.”
    http://chestionare.auto.ro/indicatoare-rutiere-explicate/indicatoare-de-obligare

    • Serioja ? Unde e indicatorul ?
      Seamana cumva cu asta ??

      Ex-militienii au borma si target la amenzi si permise. Ei nu recunosc, dar daca nu vin la boriu cu ele sunt considerati ineficienti.

  4. razvan892

    http://chestionare.auto.ro/indicatoare-rutiere-explicate/indicatoare-de-obligare
    Aici zice ca indicatorul de pista pentru biciclete se monteaza si la intersectia cu un drum public. Eu am cartea Codul rutier, dar acolo nu sunt explicate indicatoarele, sunt doar denumite…Nah, nu stiu ce sa cred…iti zic sincer ca si prin alte tari am vazut numai indicatorul de obligare „pista pentru biciclete” in intersectii. Asta care mi l-ai aratat tu nu l-am vazut in viata mea pe strazi:))

    • Conturul triunghiular defineste un indicator de avertizare. Ce evertizeaza ? Ce e desenat in el.
      La cel in cauza este dat textul „Biciclisti
      Se amplaseaza la 100-200 m de locul in care drumul public se intersecteaza cu o pista pentru biciclisti. La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa reduca viteza.”

      Povestea e ca in realitate nu se puen la 100-200m ci chiar inaintea pistei. In Bucuresti au cam desfiinat pistele. Au zburat si indicatoarele ca cel exemplificat mai sus.

    • razvan892

      Ok..si asta de obligare albastru, e degeaba?

  5. razvan892

    Avand in vedere ca nu iti trebuie permis si nici nu te obliga legea sa cunosti regulile de circulatie, ca sa mergi cu bicicleta, infrastructura pentru biciclisti ar trebui sa fie foarte intuitiva, foarte sigura si sa mergi fara stres pe pista pentru biciclete (asta nu inseamna cu capul in nori)…ca in Amsterdam, de exemplu. Ideal ar fi sa fie semafoare dedicate biciclistilor la fiecare intersectiile mari, si la restul indicatoare si marcaje de traversare pentru biciclete.

  6. @razvan892, pe vremuri se facea educatie rutiera in scoli. Acum se face religie. In loc de invatarea normelor si semnelor elementare de circulatie, pe care cel putin eu consider ca un copil trebuie sa le cunoasca(trecere petru pietoni, pista pentru biciclisti, culorile semaforului si semnificatia acestora), se invata sa se zica „Da Doamne.” Da Doamne sa ce? Sa scape nelovit?
    Chestiile elementare le-am invatat si repetat din prima clasa si pana in a opta. Pe vremea respectiva venea randul fiecarui elev sa fie de servici pe scoala. Acesta avea obligatia sa anunte inceputul si sfarsitul fiecare pauze, iar la finalul orelor sa faca pe agentul la trecerea pentru pietoni, sub supravegherea stricta a invatatoarei(clasele 1-4) si a dirigintelui sau a unui profesor(clasele 5-8). Pe perioada calda, se faceau mini excursii pe jos sau cu bicicletele, ocazie cu care se repetau practic toate regulile de circulatie referitoare la circulatia pietonilor sau a biciclistilor.
    Indicatorul albastru cu bicicleta pe el „Are rolul de a preciza inceputul unei piste de biciclete pe care este permisa numai circulatia bicicletelor. Indicatoarul se monteaza si la intersectia pistei cu un drum public.” In concluzie, daca esti pe o parte de drum, iar in partea cealalta incepe pista, pana acolo nu ai nici un fel de prioritate ca biciclist daca nu ai pista marcata, dar ai prioritate ca pieton, daca traversezi pe trecere(cazul cel mai clar se gaseste in clip). Mai mult de atat, te ocbliga sa folosesti pista respectiva in cazul in care esti biciclist, si interzice accesul autovehiculelor pe aceasta.
    @Jet, legea spune destul de clar cum se face deplasarea pe bicicleta si pe unde. „Biciclistii sunt obligati sa circule pe pistele pentru biciclete sau in lipsa acestora, cat mai aproape de partea dreapta a carosabilului, pe sensul de mers”. Asta inseamna ca nu au voie pe contrasens, sau pe sens invers pe strazile cu sens unic, chiar daca circula pe partea dreapta. Tot legea spune ca este interzisa traversarea pe bicicleta, iar traversarea unui drum public se face doar prin locurile special amenajate, marcate si semnalizate, sau in lipsa acestora, pe la coltul strazii, dar doar dupa o asigurare temeinica.

  7. razvan892

    Indicatorul albastru cu bicicleta pe el „Are rolul de a preciza inceputul unei piste de biciclete pe care este permisa numai circulatia bicicletelor. Indicatoarul se monteaza SI LA INTERSECTIA pistei cu un drum public.”… Dacă nu e considerată pistă in intersectie, cum se mai intersectează drumul public cu pista? Că se termină si incepe iar! Nu se intersecteaza :))

    • „Are rolul de a preciza inceputul unei piste de biciclete”, adica incepand de acolo, tu ca biciclist ai drepturi depline, iar conducatorii de autovehicule, nu au ce cauta pe zona respectiva. Se monteaza la intersectarea cu un drum public, pentru ca nu vrei sa-l puna la 200 m dupa inceputul pistei si sa te trezesti cu masina peste tine. Este exact ca in cazul semnului de interzis, care se monteaza la intrarea pe o strada cu sens unic. Intrare nu inseamna neaparat ca ai voie sa intri pe acolo cu masina, ci inseamna ca de acolo nu mai ai voie. Sa imi fie cu iertare, dar cati ai razvane?

  8. @Huffy 0:56-1:00 La a doua traversare (tot calare pe bicicleta) 🙁 , a lasat macar la o parte telefonul 🙂
    Ai dreptate, de multe ori lipsa aceasta a unei educatii rutiere minime isi spune cuvantul si-si arata efectele. Apoi se transmite de la parinti la copii si ajung sa creada ca ceea ce fac e in regula, pana in momentul in care descopera singuri (pe propria piele) care este de fapt adevarul 🙁
    +

  9. Hai sa va zic eu cum sta treaba pentru ca 18 ani am trait pe strada paralela cu strada pe care vii tu in filmare (fazele 1 si 3). Cand s-a marcat cu mare tam tam pista aceea acu multi ani, era amenajata trecere a pistei de biciclisti pe langa trecerea de pietoni (adica treceau legal frumos pe bicicleta, iar mie ca biciclist mi se parea fenomenal ca masinile trebuiau sa opreasca). De cand s-au revopsit marcajele in zona respectiv asfaltarile (in ultimi 2-3 ani parca) de atunci a „disparut” pista de langa trecerea de pietoni. Probabil biciclistii merg din amintiri acolo sau se bazeaza pe amenajarile din restul orasului unde in mare parte exista pista de biciclete pe langa treceri. In concluzie iti urez sa nu sari imediat cu urlete pe biciclisti. Mai bine adreseaza-te directiei de circulatie sa traseze cum trebuie (daca in planuri exista pista) nu de alta dar sa fie clar, pentru ca tind sa cred ca e doar un Dorel la mijloc.

    • ” in mare parte exista pista de biciclete pe langa treceri” ? Unde? Esti sigur ca vorbesti de Sibiu? Poate reusesti sa pui un link in care sa vedem vestitele piste pentru biciclist pe langa trecerile pentru pietoni. Nu sar cu urlete pe biciclistii corecti. Daca peste noapte se schimba sensul de circulatie pe o strada, si eu merg „pe invers”, politia imi da amenda instant, dar cand vine vorba de biciclisti intorc capul in partea cealalta.

  10. Pe partea desenata a pistei exista ceva marcaje ? (Cum ca end pista ?)
    Baga cineva foto ? Mai bine rogi un preten bicilist sa faca un reverse angle, un fel de re la …

  11. razvan892

    Huffy am inteles ca se pun la inceperea unei piste, dar pe langa situatia asta se pun si la intersectia pistei cu un drum. Eu prin faptul ca se intersecteaza inteleg ca pista „traverseaza” drumul, nu?

  12. Problema consta in lucrurile facute pe jumatate:
    – pistele de biciclete trebuie sa aiba la randul lor semne de circulatie, pentru ca numai asa stie biciclistul daca are prioritate sau nu; un semn de cedeaza trecere, adica marcaj, poate fi aplicat cu 10m inainte de intersectia cu strada; nu discutam aici de cum e frumos ci despre siguranta, iar pentru a avea siguranta lumea trebuie educata… si pentru ca nu e bine ca lumea sa invete din accidente, e preferabil sa invete asa cu forta; daca ar fi un marcaj cu cedeaza trecerea la absolut toate traversarile (adica biciclistii sa nu aiba prioritate), cred ca intr-un an de zile ar invata majoritatea biciclistilor ce au de facut (in materie de sigurata personala macar); abia dupa perioada asta de un an as marca unde e cazul si traversari cu prioritate pentru biciclisti;
    – biciclistii nu au educatia rutiera minima necesara, ceea ce nu ma surprinde, pentru ca peste 50% din soferii din romania nu stiu regulile elementare (vezi: prioritate de semnal, circulatia pe sens invers, circulatia pe linia de tramvai, trecutul pe rosu, ignorarea pietonilor, mersul pe autostrada cu 90km/h pe banda 2, etc etc etc nu are rost sa intru in prea multe detalii); sa revenim la educatia rutiera a biciclistilor si de ce e pe jumatate , ca tot restul lucrurilor din tara: ii ceri biciclistului sa respecte semnele de circulatie dar el nu are semne de circulatie in majoritatea cazurilor; ii ceri sa circule preventiv dar in acelasi timp ii dai piste pe care le mediatizezi in mod eronat cum ca acolo e locul lui si ca in sfarsit a primit si el partea lui dar drum, iar el are impresia ca are prioritate… bineinteles ca are impresia ca are prioritate cand nu este nici un semn de cedeaza trecerea :), iar cand vede marcajul ca se incheie la intersectia cu carosabilul, si dupa carosabil continuarea lui, se gandeste ca nu a mai avut dorel vopsea nu ca trebuie sa cedeze trecerea… Si are dreptate intr-un fel!

    PS: Sunt sofer, biciclist si pieton. Le practic pe toate 3 cu destula sarguinta si consider ca sunt avizat cand spun ca biciclistii nu au educatie rutiera (dar nici nu-si dau interesul sa invete), ca mare parte din soferi conduc la intimidare pe langa biciclistii, claxoneaxa cand sunt in spatele lor sa ii sperie, le parcheaza pe putinele piste existente, sunt prea ocupati sa blameze biciclistii pentru faptul ca orasul e aglomerat (de parca ar avea vreo vina). Pietonii la fel, nu au educatie rutiera, dar mai grav, ca biciclistii, nu au instinctul de conservare activ (vezi cum traverseaza trecerile de pietoni si te-ai lamurit). Bicilistii in schimb sunt prea ocupati sa blameze soferii pentru cele enumerate mai sus. Problema reala e ca in tot timpul asta biciclistii nu cunosc si nici nu invata regulile iar soferii nu cunosc sau nu respecta regulile, fapte ce tin aprinse polemici in loc sa tina aprinsa flacara cunoasterii. Partea buna e ca in Cluj cel putin, am observat ca parca se misca inspre bine lucrurile; foarte lent, dar se misca, ceea ce e bine. Sper sa nu fie o iluzie 🙂

    • razvan892

      Ai dreptate, asta e problema, ca lucrurile sunt facute pe jumatate. Daca ar fi marcate si semnalizate ca lumea pistele n-ar fi nici o problema. I-ar face pe soferi mai atenti. Sa aiba cedeaza biciclistii, dupa parerea mea nu e cea mai buna solutie. Cei mai vulnerabili (pietoni, biciclisti) ar trebui sa aiba tot timpul prioritate! Pentru ca mai bine stai tu dupa ei cu fundul pe scaun, inchis intr-o cutie de metal (cu tot comfortul), decat ei dupa tine 😉

  13. In cazul de fata, pista pentru biciclete este mare lata si rosie, pana in locul in care se termina, deci scuze de genul am crezut ca pista continua si pe drum, nu exista.

    • razvan892

      http://dexonline.ro/definitie/intersecta
      Oricum ideea e urmatoarea. Nu cred ca merita sa iti strici dispozitia din cauza unor biciclisti care consideri ca nu respecta regulile. Intotdeauna o sa existe oameni educati si oameni mai putini educati. Important e sa conducem prudent. Siguranta e pe primul loc. Repet, intotdeauna o sa fie cineva care nu o sa respecte regulile, degeaba te consumi cu ei.

      Nu mai conteaza daca am eu sau ai tu dreptate. Problema e ca infrastructura lasa loc de discutii si interpretari, cand ar trebui sa fie PERFECT pusa la punct. Toata lumea sa fie sigura ca ce face e corect. Dupa parerea mea, nu ar trebui sa EXISTE piste fara marcaje in intersectii. Cati biciclisti crezi ca se gandesc sa se coboare daca nu sunt marcaje? Iti zic eu ca majoritatea nu se gadesc! Daca sunt marcaje, sunt si ei siguri ca pot trece pe bicicleta, si soferii stiu ca trebuie sa fie mai atenti si sa le dea prioritate.

    • Ai perfecta dreptate. Nimeni si nimic nu este perfect. Eu ca sofer, cand ajung intr-o intresectie in T aflata in plin camp, si vin de pe partea lunga al T-ului, vad ca se termina asfaltul si trebuie sa fac stanga sau dreapta. La fel cum eu vad ca se termina asflatul, biciclistul vede ca se termina ditamai pista rosie si apare altceva, de exemplu soseaua, cu o trecere pentru pietoni.
      Apa este unda, cercul este rotund, focul arde, pista pentru biciclisti este rosie si trecerea este pentru pietoni. Repet. Nimeni si nimic nu este perfect, dar nici lingurile sau furculitele nu vin cu instructiuni de utilizare si totusi nu am vazut pe nimeni sa manance ciorba cu furculita.

    • razvan892

      Majoritatea o sa faca ce e mai comod pentru ei. Adica nu o sa se coboare pentru fiecare intersectie de pe bicicleta. Unii se asigura altii nu…De asta zic, OBLIGATORIU marcaje.

      Tu privesti lucrurile dintr-un punct de vedere, altii din altul. Tu zici ca e stupid sa nu iti dai seama ca pista se termina si ca trebuie sa te duci pe trecerea de pietoni. Altul poate sa zica ca, daca pista se continua pe partea cealalta a drumului e logic sa mearga in continuare pe bicicleta.

      Atata timp cat exista loc de interpretari in situatiile din trafic, nu e ok. De asta, eu zic ca principalii responsabili sunt cei care administreaza drumul. Ca daca ar face lucrurile ca la carte n-ar fi nicio problema. Nici pe departe n-ar mai fi atatea conflicte in trafic. Si nu ma refer doar la biciclete, ma refer in general. Stii de ce multi nu respecta toate regulie de circulatie (pe langa faptul ca sunt inconstienti)? Pentru ca Autoritatile nu au castigat respectul cetatenilor. Cand vezi ca isi fac treaba pe jumate sau foarte prost, nici nu iti vine sa iti mai pese de reguli. Daca lor, care administreaza drumurile nu le pasa foarte mult, tu ce sa mai zici? Oricum…ai noroc ca stai in Sibiu, strazile arata mult mai bine decat in Iasi.

  14. @razvan892, biciclistii nu sunt nevoiti sa coboare la fiecare intersectie de pe bicicleta, ci doar atunci cand pista pentru biciclete este trasata doar pe trotuar, fara continuare pe langa trecerea pentru pietoni, adica exact ca in clip. In cazul in care pista este trasata pe partea dreapta a corosabilului, biciclistul nu mai este nevoit sa coboare de pe bicicleta, dar este nevoit sa respecte celelalte reguli referitoare la circulatia pe drumurile publice, pentru simplul fapt ca bicicleta este considerata vehicul si biciclistul este considerat participant la trafic. Legile referitoare la circulatia cu bicicleta sunt cat se poate de clare, asa ca orice scuza de genul „asa este mai comod” sau „nu exista semne clare”, este cel putin penibila. Vestitele marcaje de care tot aduci vorba, exista, iar unde acestea nu mai exista, se respecta celelalte reguli referitoare la circulatia pe drumurile publice. In cazul de fata, cand se termina pista(zona rosie), se aplica regulile urmatoare:
    1- biciclistii sunt obligati sa circule cat mai aproape de partea dreapta a drumului, pe sensul de mers.
    2-traversarea se face in localitati perpendicular pe axul drumului, doar prin locurile special amenajate si marcate, iar in lipsa acestora, doar pe la colt de strada, dupa o prealabila asigurare.
    3 – este interzis biciclistilor* sa traverseze pe trecerea pentru pietoni**.
    * persoana care merge cu bicicleta.
    ** persoana care merge pe jos.
    Mai babeste de asa nu stiu sa explic.

    • razvan892

      Nu era nevoie sa imi explicati babeste, cunosc foarte bine regulile de circulatie. Dumneavoastra nu ati inteles ce am vrut eu sa zic.
      Nu degeaba v-am pus definitia din dex de la a intersecta, poate nu ati inteles conceptul asta.

  15. Cam asta risca sa pateasca un biciclist pe trecere.
    https://www.youtube.com/watch?v=f8IhsYGW-us&feature=youtu.be

  16. ZegheTank

    http://www.promotor.ro/masini-noi/accidente/traversarea-neregulamentara-a-biciclistilor-face-victime.-video-14546578 exemplul cel mai bun, pe care evident ca prostimea nu-l va lua in considerare si in continuare vor traversa la fel de incorect

  17. HosmiMubarak

    Total de acord cu Huffy. Sunt sofer, motociclist si biciclist. Cunosc foarte bine intersectia respectiva si ca sofer si ca biciclist (prima si ultima din filmare). Multi biciclisti traverseaza aceea trecere de pietoni pe bicicleta si unii chiar in viteza, din acest motiv cred ca este foarte greu pentru un conducator auto sa il observe din timp. In Sibiu si in alte orase am vazut ca au inceput sa apara la trecerile de pietoni indicatoare cu interzis traversarea pe bicicleta.

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!