It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

Zapada, polei si dans pe drum

Adăugat de tutorialelogan
Raportează ca șters! 206

daca ai tractiune fata, redresarea masinii poate fi facuta relativ usor, asta daca nu te panichezi. in momentul in care esti intr-un viraj si iei piciorul de pe acceleratie, masina intra in frana de motor, rotile fata reducand viteza. dar cum rotile spate nu sunt franate de nimic, inertia isi face de cap si duce partea spate a masinii unde stie ea ca trebuie sa mearga, inainte. rezultatul este cel din primul minut al acestui film. ajutat putin de copii, a fugit spatele si am facut greseala fatala, am ridicat piciorul de pe acceleratie si am pierdut controlul masinii. a fost suficient sa ridic doar o fractiune de secunda piciorul si deja a fost prea tarziu, mi-a ramas doar optiunea de a calca frana si asteptam sa se opreasca…. undeva.

in celelate secvente n-am accelerat si n-am decelerat, deloc, am tinut piciorul nemiscat pe pedala si dupa cum se vede, redresarea masinii a fost cat se poate de evidenta.

va recomand sa practicati derapajul controla pe un drum necirculat, de preferat sa fie un spatiu mare de manevra si fara pericole de a avaria ceva. daca nu aveti ESP sa va scoata din rahat, fara putin practica nu veti stii sa controlati masina.

Ce mai caută lumea:
  • trafictube resita
  • ce trebuie sa faci ca sa nu derapez
  • Vara mea cu dans în spate(you tube)

85 comentarii

  1. Urme de carne fara oase ?
    Tu zdravan nu esti.

    De urmarit pana la cap si votat dupa !

  2. Nasol! Era sa fie de un weekend stricat…

    Dar cum de a fugit asa urat de spate ? Se aruncau aia mici pe bancheta ?

  3. Scuza-ma, insa asta e inconstienta in stare pura 🙁 Cu famila, copiii in masina, mergi responsabil, mai ales in asemenea conditii de drum. Nu e funny absolut deloc. Insa tu razi. Nu ca daca ai fi fost singur in masina ai fi fost indrituit sa mergi asa… Nu ai scuze si nici explicatii nu poti da, gen: „pedala acceleratie, luat picior” etc. Pur si simplu un mare -. De la mine. Cu M mare. Bine ca macar a mai avut cine posta filmuletul… Esti pericol si pentru ceilalti participanti la trafic, nu numai pentru familia ta.

  4. @kmlia nu cred ca Cristi ( @tutorialelogan ) are vreo vina. Mai responsabil de atat cum vrei sa mearca cu 15 km/h ?

    Cristi, pe viitor nu lasa copii sa mai sara prin masina in astfel de conditii. Stiu ca se plictisesc rapid si asta ii mai distra, dar ai vazut, poate influenta.

  5. sa imi explice si mie cineva : la @1:45 „daca faci frana de motor …etc.” Daca autorul lasa a-3a (sau a2a …depinde de vehicul si conditii), fara sa mai accelereze, si cobora asa, nu era problema rezolvata ?

  6. Incearca si varianta unor pneuri mai bune.

  7. La prima faza, bine ca nu a luat-o masina la vale printre pomi.
    Copiii nu ar fi trebuit sa aiba centurile puse ? Poate asa nu mai topaiau prin masina. Zic si eu, nu dau cu pietre.

  8. Serios, ce s-o intamplat acolo? Asa-i de usoara Loganul de niste copii care sar pe bancheta din spate o fac sa derapeze? Sau erai foarte incarcat pe puntea spate?

    La cum ai mers in clip nu ii permis sa fuga asa. Plec de la premisa ca nu ai piscat frana si nici bruscat volanul cum spui in descriere (si cum se pare ca si ii din ce se vede) si presupun ca ai cauciucuri prea uzate. Nu am reusit sa derapez asa in conditiile astea nici ca incepator cu o Skodita de 800 de kile cu motor si tractiune spate pe drum mai virajat ca ala.

  9. Robert Sry

    Masina fara catusi de putine sisteme de siguranta activa e ca nunta fara lautari! La prima faza pot sa bag mana in foc ca nu copii au fost de vina, ci prostia din capul tau de ai intra cu o viteza neadecvata in conditiile in care nu ai esp pe logan.Ai avut mare noroc ca n-ai dat-o cu cracii in sus de prapastia aia.
    Detin o masina cu esp dezactivabil/decuplabil si am incercat si eu diferite scheme cu esp-ul dezactivat la o viteza care sa-mi permita sa si opresc masina(cca 20-25km/h), dar sa-mi fuga in genul asta de spate n-am reusit sa o fac!

    Ti-am dat minus, sincer n-am ce invata din clipul tau.

  10. Cauciucuri de iarna ? Sincer

  11. Poti sa ai cea mai performanta si dotata masina – daca nu stii sa ii faci fata sau pur si simplu conditiile sunt foarte neprielnice > nu pleci la drum / opresti in cel mai apropiat loc, la un hotel/pensiune etc. si gata!

    Faptul ca drumul e prost nu ar trebui sa fie scuza pentru tine ca sa ii duci in rapa!

  12. FerraryTm

    La prima faza trebuie sa multumesti la Dumnezeu ca nu a venit nici o masina din fata.
    De la mine – pentru ca nu se conduce asa pe vremea ca aia.

  13. Minus.

    Habar n-ai sa conduci o masina, sa adaptezi viteza la conditiile de drum. Explicatii de doi lei: fuge spatele, stai sa vezi ca daca e frana de motor nu are unde sa se duca spatele, fata trage spatele dupa ea (?!?!?), sar copii si se bucura, blah-blah-blah.

    Este de fapt simplu de tot mai baiatule: forta centrifuga depinde mult de tot de viteza cu care te deplasezi (vezi ecuatia unde viteza este la patrat). Derapajele depind si de esp, tractiune fata/spate, etc., dar cel mai mare factor este viteza, si pe aia o poti controla: vezi curba, mergi incet, mai ales daca nu ai ajuotare electornice pe masina.

    Esti un pericol public, ar trebui sa dai anunt in ziar/la radio, cand pleci de acasa si sa specifici ce traseu vei urma, ca sa stie lumea sa evite acele drumuri in acel interval orar cand esti tu pe acolo.

  14. Nu vreau sa te invinuiesc pentru ca nu am fost de fata, INSA, din clip reiese ca tu ai luat virajul cam spre exteriorul curbei, iar cand ai incercat sa iei curba, rotile fiind deja virate destul de mult, luand curba prin exterior, a derapat.

    Oricat de „Logan” ar fi, nu cred ca acei copii pot destabiliza atat fe mult masina.

    In plus, viteza. Si au mai fost cateva tentative de derapaj in clip. Bun, nu te ajuta masina, redu macar viteza.

    Nu conteaza ca circuli cu 15-20 km/h dar macar esti in siguranta.

  15. Eu recunosc: nu circul in afara orasului iarna. Nici nu prea am unde sa ma duc de urgenta, asa ca-mi programez drumurile la socrii in restul anotimpurilor.

    M-a prins chiar si asa o vreme cu zapada/polei si mi-a derapat o data masina pe Valea Prahovei. Dar de atunci daca vad ca sunt conditii de genul asta, merg naibii incet. Nu-mi este rusine sa zic ca-mi este frica de asa ceva.

    Asta pentru ca-mi pare rau ca n-am facut scoala de soferi pe timp de iarna. Apoi n-am avut ocazia sau curiozitatea sa fac 8-uri pe zapada in parcari, si nici un sofer mai experimentat care sa ma invete/sa-mi arate.

    Dar in ultimii 2 ani de cand urmaresc TT, imi place sa vad clipuri cu genul asta de probleme, facandu-ma sa-mi doresc din ce in ce mai mult sa merg si eu sa exersez derapajul odata si odata, pentru ca una e sa stii teoria, alta e sa ai experienta si reflexul necesar in momente critice unde sunt necesare calmul si gandirea logica si rapida.

    Deci da, as da minus clipului pentru ca dupa prima faza, eu as fi mers acolo mult mai incet, dar dau pana la urma plus pentru ca ai postat asa ceva iar in comentarii ca n-ai dat sfaturi total gresite. Plus ca altii pot vedea ce se poate intampla rau si deci sa se fereasca sa faca aceleasi greseli ca tine. Eu zic ca din acest punct de vedere, clipul este de plus, daca-l incadrezi intr-o situatie de „asa nu”, cu sfaturile de rigoare.

  16. nu ca sa ma dau eu destepti, condusul pe timp de iarna se face la viteze mai mici, fara bruscarea comenzilor. adaptarea vitezei vine pe primul loc, dupa aia poti sa dai tu de covrig cat vrei, accelerari, frana de motor, drifting, orice teorie vrei tu, daca nu ai viteza care trebuie esti mancat. si nu, nu are nicio treaba ca e logan, n-are esp, mms, etc. eu merg de placere pe drumurile astea, am fost de multe ori la ranca, odata la semenic, si prin alte coclauri. poate ai nevoie si de niste cauciucuri?

  17. O intrebare: cum stai cu cauciucurile? Am impresia ca iti fuge extrem de usor masina. In al doilea rand, exact cum au subliniat multi de aici, tu trebuie sa iti dai seama in functie de toti factorii unde incepi sa pierzi aderenta. De acolo iti mai iei o marja de siguranta si ajungi intreg acasa. Asta daca nu vine unul ca tine de pe contrasens.

  18. AragazCuBuleDeAer

    Am strans tare din c.r ,mare grija !
    scuze de poluare, Cristi iti recomand astea…
    https://www.youtube.com/watch?v=qNXL2EEscuE&feature=youtu.be

  19. Cei care nu au condus un Logan in conditii de iarna, nu au de unde sa stie cum se comporta, in special un diesel care este mult mai greu pe fata.
    Banuiesc ca zub stratul acela subtire de zapada, era gheata/polei. Cel putin pe stradutele din zona in care locuiesc, asa este. Zapada depusa peste un strat de gheata/polei, este cea mai inselatoare si nici cea mai „smechera” masina, nu te mai scoate dein belea. In conditiile respective, niste cauciucui de iarna cu cuie, sunt cea mai buna solutie. Din pacate, pe asfatl curat, se distrug rapid 🙁 .
    Eu consider clipul ca fiind unul educativ, din categoria ASA NU ! Cu siguranta, foarte multi nu ar fi postat asa ceva.

  20. Nu e ok deloc ce faci. Inteleg ca ai pus clipul in scop educational si dai si sfaturi pe care tu nu stii sa le aplici, insa, lasand deoparte plusuri si minusuri, comentarii si altele, esti cu familia intreaga, intr un logan, pe gheata/ zapadamsi mergi cu viteza foarte mare pentru asemenea conditii de drum. Bun, iti derapeaza odata, dar sa continui sa mergi in continuare exact la fel, trebuie sa ai o problema. nu vreau sa te jignesc, insa, ar trebui sa te gandesti mai mult la siguranta copiilor tai, in clipul asta esti inconstient, nu e normal sa mergi cu asa viteza cu o masina fie prost echipata de iarna, fie prost construita pentru sezonul rece.

  21. Distribuirea maselor 101. 😀

  22. Deci la prima faza te vedeam in prapastia aia. 😐
    Dar totusi cred ca aveai viteza cam mare pentru conditiile de drum. Celelalte masini (din fata ta) nu au avut nici cea mai mica problema in curbe.. datorita vitezei scazute. 🙁

    +

    PS* De ce e buna o masina cu tractiune integrala in situatiile astea.. 🙂 Dar si acolo, daca nu adaptezi viteza la conditiile de drum, poti avea si 10 roti cu tractiune integrala ca tot o belesti.

  23. ingfrancisc

    ceva imi scapa … cum de celelalte masini din clip, in fata ta, nu derapeaza? N-am mers niciodata cu un logan, dar daca „asa e toate” eu zic sa o casezi si sa-ti iei o masina. Sau doar cauciuce?

  24. Nu pot intelege cum sa iti fuga de atatea ori. adica vezi ca iti fuge, cand esti pe drept testezi aderenta si daca e chiar asa de rau reduci viteza.
    nu inteleg ce cauciucuri ai pe masina de iti face asa rau

  25. Voi nu sunteti normali, zau.
    Omul isi asuma greseala, explica ce a gresit, pune si pe TT si voi tot ii dati cu ce a gresit si ce trebuia sa faca.

  26. Deci atoatecunoscatoruletutorial mai explica odata cum te-au aruncat in derapaj diavolii aia mici.Ce explicatii docte…..ca se facea si uite asa….. si pe dincolo.Ai uitat sa adaugi cum s-au aliniat planetele exact in acel moment cu marte in retrograd : ) Grija mare la viteza ca vorba aia iarna nu-i ca vara.

  27. Esti sigur ca esti in masura sa dai sfaturi ? 🙂
    http://www.trafictube.ro/zapada-polei-dans-drum/
    http://www.trafictube.ro/cand-sofer-prost-volan/
    http://www.trafictube.ro/oaie/
    http://www.trafictube.ro/polei-sens-giratoriu/

    Cred ca cea mai buna decizie pe care o poate lua prietena/sotia ar fi sa mearga pe jos ori sa gaseasca un pilot mai bun :).

  28. rareshtazz

    Mergi mai ușor. Dacă aveai tracțiune spate și făceai frână de motor, în stâlp erai de mult…

  29. @ValentinO

    Si nu numai acolo da sfaturi 🙂 . Chiar in descrierea clipului ofera… tehnici esentiale de… stat pe sosea. Asta in timp ce, deasupra descrierii, scoate masina din sant.
    Tare sau ce?! 😆

    @tutoriale
    Poti sa mai scrii doua pagini cu explicatii si tehnici. Degeaba 🙂 .

  30. Logan… Mie nici macar o data nu mi-a fugit masina asa.. Am mai vazut pe drumuri cum loganu’ se intoarce foarte usor..

  31. privernezu

    considerand ca ai 2 adulti in masina + copii , automat ar fi si bagaj , deci greutate destula pe spate cat sa nu fuga … gume de iarna doar pe fata ? daca in schimb sunt toate 4 de iarna mai scade presiunea in alea de pe spate .
    Oricum , sustin ce zice lumea mai sus . Eu consider stilul de condus iresponsabil pentru faptul ca ai alte persoane si copii in masina . Prefer sa nu votez .

  32. @alexugtx Si cu 5 km/h, se cheama adaptarea vitezei la conditiile meteo, de drum si de trafic. Dar multi dintre voi nu aveti cum sa stiti asta pentru ca masina are doar doua trepte de viteza, a patra si a cincea; restul sunt pentru plecarea de pe loc.
    Daca aparea la stirile de la ora 5 nu mai era „funny”. Nu asa se fac testele de frana si acceleratie… Minus

  33. Vezi ba, pana la urma tot cu femeile ai noroc… tz tz tz tz ti-a trebuit tie joaca pe drum.

  34. prima oara te inteleg nu ai stiut ca masina nu poate dar pe urma nu te mai inteleg.

  35. Zi-ne te rog ceva despre anvelope. Faci parte cumva din categoria celor care pun anvelope pe fata ” ca doar fata trage, franeaza si vireaza” si mai slabe pe spate? ( e doar o intrebare, nu acuza! )

  36. Copiii din ziua de azi… sta sa cada in rapa si el rade.

  37. Apreciez ca ai postat clipul (+)

  38. Nu e nimic de apreciat. Daca va uitati la postarile anterioare o sa vedeti ca omul face asta frecvent, nu este prima oara; deci nu e de apreciat, ci de condamnat avand in vedere ca nu e prima oara si ca tot face lucrurile astea in mod intentionat si mai ales le face pe drumurile publice.

  39. Sa ma ierte dumnezeu, dar nu esti sanatos la cap. Aveai si alti oameni in masina (posibil copii). Puteai sa cazi in prapastie si mai luai si pe altii cu tine. Esti pericol public. O amenda zdravana si permisul pe 3 luni – asta meriti. Nu esti sanatos, ba baiatule!!!!

  40. @Xit Yit: total de acord

    tutorialelogan in video-urile tale ne tot faci demonstratii cu frana de mana, derapaje „controlate”, faci pe interesantul, ne spui cum le stii tu pe toate, iar la final mai ai si tupeu sa dai explicatii cum ca nu esti tu de vina, ci vreamea, frana de motor, Sfantul Duh sau mai stiu eu ce tampenii.

    Nenea cu MPV (Sharan sau ce o fi) cum de nu derapeaza?
    Oricare ar fi ordinea secventelor tu tot nu ai inteles nimic din primul derapaj.
    De ce nu asculti de pasagerii din masina, daca acestia nu se simt in siguranta cu tine?

    Zic sa te lasi de trafictube pentru ca 70% din posturile tale sunt prostii pe care recunosti ca le-ai facut, dar persisti in a continua sa le faci. Nu promovezi nimic bun.

    Data viitoare cand e de plecat cu copiii, tu sa stai acasa!

    • Foarte de acord. Soferul ia totul in ras/gluma desi pasagerii tipa la el sa o lase mai ncet. Un Inconstient care a pus viata copiilor si a celorlalti pasageri in pericol. Daca cadea in prapastia aia, praf se facea. Daca as putea i-as suspenda permisul pe doi ani sa se invete minte.

  41. @roush – Si din cauza celor ca tine multi autori nu mai posteaza, dar in schimb s-a umplut piata de muraturi…

  42. @verdenpom esti in aceeasi situatie cu individul acestui filmulet. Tu esti aici de troll si atat, asta e viata ta.

  43. @ verdenpom nu mai posteaza pentru ca nu suporta critica… si cred ca aia o sa intre in stalp si o sai vedem la TV poate…. sunt de acord ca uni exagereaza un pic dar sincer cu copii [cel putin doi ] plus dinca doi adulti deci 5 persoane in masina si sa vezi ca masina nu duce laso frate mai incet macar pentru pasageri

  44. @roush – Ma faci sa zambesc.

  45. Ceva nu e ok, nici eu nu am esp, 4×4 sau nebunii dar nu-mi fuge asa si iti poti reduce viteza inainte de a aborda curba. Plus ce zici tu de pasageri nu e valabil, am avut mai multa stabilitate cu pasageri (masina full) decat fara (cu pasageri e tanc pe drum, doar oprirea e nitel mai lunga) si daca zici ca se lipesc pasagerii de geam in curbe e o problema care tine de viteza cu care circuli, nu numa ca nu e ok dar nici ptr ei nu e placut nu?

  46. pinguinu nuclear

    dansul pinguinului? 😀

  47. Cel mai naspa e ca nici nu are masina sa faca ce face el, sau ce incerca sa faca.. Despre „cum se descurca”… am vazut in clipurile anterioare 🙂

  48. am sa incerc sa raspund in general, este greu sa personalizez pentru fiecare.
    pe fata am cauciucuri noi, de iarna, ieftinituri si praf la aderenta pe uscat sau ud, pe zapada par sa aiba aderenta buna. pe spate, cauciucurile au intrat in a treia iarna, primele doua au fost pe fata si sunt cele de aici http://www.trafictube.ro/timisoara-kovacica-serbia-360km-dus-intors-9-decembrie-2012/
    nu a ajuns uzura la acei martori de iarna, 4mm, au undeva la 5-6mm profil.
    viteza… da, am avut viteza. in prima faza unde era sa ies afara de pe drum, aveam undeva la 35km/h, am mers constant cu acea viteza. cel mult la 40km/h in linie dreapta si de multe ori mult sub cei 35km/h. pana sa derapeze prima data, aveam deja vreo 15-20km condusi in acele conditii fara sa simt ca ar fi fugit catusi de putin.
    in ce-a de-a doua faza nu stiu daca aveam 20km/h, se vede foarte bine ca nu aveam viteza.
    la cea de-a treia faza nu aveam mai mult de 20km/h si abia cand am vazut filmarea am vazut denivelarile. dar nu indraznesc sa dau vina pe ele.
    la ce-a de-a patra faza aveam in jur de 70km/h, da, chiar aveam viteza, motiv pentru care am redus undeva pe la 50km/h. conduceam in acele conditii de aproximativ 10km fara nici cel maimic semn ca ar putea derapa.
    asa, copii aveau centurile puse, dar asta nu-i impiedica sa se arunce cu corpul in partea opusa, amandoi fiind la geam. posibil primul derapaj sa fie doar din cauza vitezei prea mari, vina mea, mutarea greutatii prin masina dintr-o parte in alta sa fie doar o coincidenta.

    ma asteptam sa fiu aspru criticat, vorba unuia „nu cred ca te-a f**** nimeni in c*r de multa vreme in asa hal” si le accept, majoritatea sunt pe buna dreptate, multe nemeritand nici macar a fi citite.
    singurul care a venit cu o explicatie constructiva a fost Huffy, chiar era gheata pe alocuri sub acel strat de zapada. desi era prezent materialul antiderapant, am intalnit 3 utilitare care actionau pe acel tronson, gheata care se formeaza nu poate fi eliminata.
    doar pinguinul nuclear a fost amuzant 🙂

    apropo de viteza, am facut acest traseu in aproximativ 3:45 ore, zapada pe drum fiind doar pe ultimii 35km http://goo.gl/JQuT9m

    later edit: cati dintre voi s-au prins ca primul derapaj a fost in urcare, celelalte fiind in coborare?

  49. @tutorialelogan: din experienta destul de mare pe drumul ala (pana la Garana pe ambele parti) si din vazut cu ochii mei in aceeasi zi in care ai fost si tu pe acolo daca data de pe clip e corecta, pot sa iti spun ca daca mergeai E70 via Caransebes si intrai pe Trans-Semenic de acolo si treceai pe la Trei Ape si Garana, pana la Garana era deszapezit, dat cu antiderapant din greu si mergeai in conditii de toamna. Prioritatea acolo intotdeauna o sa fie E70 – Garana la deszapezire pentru ca bastani cu viloaie si pentru ca statiune 🙂

    Cand am mers incolo am mers via Caransebes si cand ne-am intors am venit cum ai mers tu, prin Buzias… e diferenta enorma la calitatea deszapezirii. Eram cu un SUV, dar doar cu tractiune fata si fara ESP deci practic aceleasi dotari ca la Logan + ABS. La intoarcere a fost patinaj artistic (nu in halu’ in care ai reusit tu aici, dar oricum se simtea).

  50. esti dus cu pluta tata ….te asigur ca daca se intampla ceva rau nu ai sa ti-o ierti toata viata .o sa adormi zicand: bah,da ce prost am fost ….. ai un minus de toata frumusetea. macar priveste partea buna a lucrurilor: cred ca o sa faci recolta de minusuri.
    si pentru userii care accepta filmarea oferind un + pt.teorie,viraje controlate,etc. : mai fratilor, avea copii ,nevasta,etc in masina . eu unul NU ACCEPT. punct

  51. @RebounD11: e bine de stiut, nu stiam ca se poate ajunge si via Caransebes. doar vreo 15km in plus.
    @Makx: chiar ai impresia ca numar minusurile sau pozitivele? si tocmai, cei care au dat + pentru teorie, viraje controlate, probabil ca stiu ei de ce, ceva ce tu nu stii iar in momentul in care o sa ai nevoie sa fi stiut, posibil sa fie prea tarziu… pentru nevasta, copii…

    • „iar in momentul in care o sa ai nevoie sa fi stiut, posibil sa fie prea tarziu… pentru nevasta, copii…”; corect, in cazul in care dai in trafic de un idiot ca tine iti doresti sa fi stiut… sa circuli pe alt drum unde nu ai nevoie sa cunosti lucrurile astea pentru ca toti respectam aceeasi lege, nu suntem Titi Muschi la raliu.

    • si tie-ti pare ca faceam raliu?

  52. ma da de ce nu te-ai dus pe un camp singur singurel sa ne inveti ? sunt curios. daca ajungeai in rapa aia mai postai pe Trafictube ?? am permis de 20 de ani si conduc zilnic, da cand vad ca familia iti scoate masina din rapa ma uimesti. scuze, da e parerea mea .

  53. Dragut, din putina mea experienta pot zice ca diferenta intre un sofer bun iarna si unul prost este cel care mai trage o frana de mana pe zapada, mai un iesit cu o roata in afara. Multi se pierd cand vede ca masina o ia la „vale” si calca frana…

  54. @Makx – Poti avea permis de 20 de ani, matusa are permis de 15 si nu poate parca pe 3 locuri de parcare… si ea conduce zilnic… si sa fim seriosi, cine a zis ca femeie buna doar la cratita 😀 ? E buna si la salvat.

  55. @Makx: tot din ’94 conduc si eu, nu chiar zi de zi, in zilele libere mai stau pe acasa.
    nu stiu de ce ai tu impresia ca eu in filmul de mai sus incercam sa invat ceva?!
    am inceput sa invat acum mult timp in urma, cam de pe aici http://youtu.be/gLVAfFiAoXs
    pe aici ii aratam pinguinului cum sa controleze un derapaj http://www.trafictube.ro/cum-nu-pinguim/
    si din greseli invatam http://www.trafictube.ro/cand-tati-nu-stie-p/

  56. o sa discutam pana dimineata : NU,NU ASA CU FAMILIA IN MASINA .ATAT . puteai sa conduci mult,mult mai preventiv.

  57. asa da, puteai sa o dai cu „mult mai preventiv” de la inceput, cu asta eram total de acord 😉

  58. Sugera cineva mai sus sugera (subtil) autorului clipului sa isi achizitioneze X marca de anvelope( printr-un clip pe Youtube). La cateva reply mai jos, constat ca autorul clipului nu este la prima ”aventura” de genul acesta, dand vina cu seninatate ori pe ”vaca proasta”, ori pe neintentia sa de a face un derapaj. Concluzia: cred ca nici cu tancul nu ai putea sa tii dreapta directia. De ce spun asta? Pnentru ca, indifferent de anvelope, trebuie sa ai o adaptare a vitezei la carosabil si conditii atmosferice. Cand acest doua lucruri lipsesc poti zambi/rade cand ,Doamne Fereste, vei ajunge te miri prin ce santuri/prapastii . incercand sa linistesti familia din masina ca totul este ok si ca detii controlul.
    Drumuri cat mai line va dooresc.

  59. pinguinu nuclear

    @tutorialelogan – pana acum credeam ca tu esti sofer de nota 8 pe zapada, si eu de 4. Acum cred ca tu esti de 4 si eu de 2. Asta ma sperie cel mai tare. Ma bucur ca am mai invatat ceva pe pielea ta. 🙂

  60. @Dan_M: cauciucurile chiar fac diferenta, exceptie pe gheata.

    intreb si eu, cum adaptezi viteza la conditiile de drum? este o regula in acest sens dupa care te poti ghida? ceva in genul: daca sunt portiuni cu zapada, mergi cu maxim 30km/h. daca este carosabilul acuperit integral cu zapada, maxim 10km/h.
    adaptarea vitezei la conditiile de drum, dupa mine, inseamna sa reduci viteza sub punctul in care masina poate aluneca. in cei 15-20km parcursi am tot testat aderenta fortand usor cate o curba, am franat mai agresiv, chiar am si blocat rotile. cum masina a raspuns pozitiv la respectivele teste, am mers cu viteza care o consideram sigura.
    dupa primul derapaj am continuat drumul in aceleasi conditii de viteza si n-am simtit sa fuga de spate sau de fata.
    deci revin cu intrebarea, care’s principiile de baza a reducerii vitezei la conditiile de drum?

  61. Si te-ai hotarat tu sa testezi limitele in curbe, ca orice sofer roman care se respecta. Orice om normal la cap iti spune ca limitele se testeaza in linie dreapta, apoi adaptezi viteza si pentru curbe. Eu stiam ca viteza se adapteaza inainte de curba, atat in coditii meteo proaste cat si bune; nu intri in curba cu frana calcata sau cu viteza prea mare ca apoi sa calci frana. Mai spunea un deontolog cum ca ar trebui sa nu mai fie curbe pe sosele, vezi filmarea cu accidentul din Valea Plopilor, un sofer bun conduce preventiv nu testand limite pe drumurile publice. Daca ai dorinte ascunse te rog sa ti le indeplinesti in locuri mai putin populate; eu unul vreau sa traiesc nu sa dau de unul ca tine care derapeaza in fata mea si din intentia de a-l evita sa ma proptesc in primul pom. Iar cine vrea teorii despre fortele de inertie de apasare si alte lucruri de genul asta sa consulte manualele de fizica din liceu, nu trebuie sa faca teste pe pielea altora. Eu unul am vazut ca erai singurul care tot derapa, ori intentionat, ori ca masina nu era pregatita pentru conditiile meteo si de drum; deci renuntati la a face lucruri pe drumurile publice doar ca sa ne aratati cum ar trebui si cum nu. Caz: se uita unu de 20 de ani si zice sa incerce si el, si il vedem la stirile P#% Tv, crezi ca ai putea trai cu asemenea lucruri pe constiinta, ca am vazut ca de familia ta nu prea te intereseaza. Imi pare rau ca trebuie sa spun asta.

  62. Soferul(UN MARE INCONSTIENT) ia totul in ras/gluma desi pasagerii tipa la el sa o lase mai Incet. Un Inconstient care a pus viata copiilor si a celorlalti pasageri in pericol. Daca cadea in prapastia aia, praf se facea. Daca as putea i-as suspenda permisul pe doi ani sa se invete minte. Trebuie sa ai probleme psihice sa faci asemenea lucruri la volan cand tu ai doi copii in masina si prapastia este la 2 metri de tine. In plus de asta tu sa continui sa conduci in halul ala desi pasagerii tipau la tine sa o lasi mai incet.

  63. Xit Yit: ori nu ma exprim eu cum trebuie, ori unii chiar nu pot sa inteleaga ce scriu.
    sau probabil ai citit doar descrierea filmului, nu si ce am scris pe parcurs.
    n-am derapat testand aderenta. testele le-am facut in locuri cu drum drept sau in curbe, doar cu vizibilitate buna si fara riscuri de alte masini, sant, munte, pomi, parapeti etc.
    evident ca nu intri in curba cu frana calcata sau sa o calci in curba in acele conditii.

    @webweb1: esti prost. prapastia aia avea cativa metri si era presarata cu pomi in care sa te opresti. la fantastica viteza si in halul in care conduceam, da, probabil ca sunt un inconstient. as fi vrut sa te vad pe tine in acea situatie cat de constient erai.

  64. AudCuloRi

    eu zic sa iti iei alte anvelope de iarna…
    PS: daca sti ca iti fuge spatele intri mai incet in curbe…mai ales ca ai si alte persoane cu tine.

  65. Uitati cum el o tine tot pe a lui, cum ca este ok ce a facut desi pasagerii tipau sa o lase mai usor. Si ce daca se rasturna in prapastie, ca nu avea decat 3-4 metri si erau copaci. Sa ma ierte cel de sus daca omul asta nu are probleme mentale. Avand in vedere ca avea copii minori in masina, el si acum crede ca este ok ce a facut. Doamne fereste….

  66. @AudCuloRi : chiar voiam sa tin gumele de pe spate si acest an pe fata. oricum este ultima lor iarna, in iarna urmatoare vin doua noi pentru fata.
    @webweb1: nici macar nu te-ai prins ca eram ironic

  67. Eu cand luam numai 2 anvelope noi, am pus pe spate…

  68. Autorul merita sa ii fie suspendat permisul vreo 2-3 ani ca sa realizeze porcaria pe care a facut’o. Sa puna in pericol viata copiilor minori. Si dupa mai si rade si spune ca nu s-a intamplat nimic. Mare iti este gradina si multi sar gardul!!!

  69. @webweb1 : Deja esti sacaitor. Ti-ai zis punctul de vedere. Ok. Gata! Dai minus, creaza 1000 de accounturi si da minus si gata. Nu mai scrie aceleasi chestii.

  70. Cum se face ca ala din față n-are nici o problema ?
    Loganul e prea usor, n-are stabilitate, dar nici chiar asa.

  71. @Ciocoi: posibil ca ei sa aiba control tractiune? ABS?
    @webweb1: ai sarit si tu gardul? stii cum e?

  72. Some fatherly love – daca fazele au fost neintentionate mergi prea aproape de limita ta (ca si sofer) sau de limita masinii (incluzand cauciucuri, distributia greutatii, etc.). Spui ca iti iei cauciucuri noi pe fata – nu o sa te ajute prea mult in atenuarea comportamentului supravirator. Te-as sfatui (daca imi permiti) sa pui cauciucurile acelea pe spate. Nu te va ajuta la tractiune, e adevarat, insa la cat de aproape de limita aderentei iei curbele pericolul pentru tine e tendinta supraviratoare.

    Nu ma intelege gresit, nu sunt un propovaduitor al mersului cu 50 km/h, si mie imi place sa derapez cand se poate (eventual cand nu am masina de pe contrasens – if you catch my drift) insa o fac in limitele mele si ale masinii, niciodata nu ma apropii de limitele oricaruia dintre noi daca nu am loc sau in curbe oarbe.

    Ia cu un dram de sare, moving on 🙂

  73. hAdrian25

    Scuze daca nu am inteles. Tu era sa plonjezi cu toata familia ta nevinovata in prapastie si apoi dai lectii de mers pe carosabil acoperit de zapada? Am un sfat pentru tine: viteza adaptata la starea carosabilului poate fi si de 5 km/h. Iubeste-ti viata ta si respect-o pe a celor din masina pe care o conduci!

  74. MotoTrafic

    ce anvelope ai si cu ce viteza intrai in curbele in care derapai?

    • MotoTrafic

      o sa rectific putin comentariul fiindca am aflat partial ce ma interesa (nu vazusem comentariul tau in aveam raspunsul la intrebare): nu mai arunca banii pe „cauciucuri noi, de iarna, ieftinituri”, pune un ban in plus si ia ceva bun. Eu, pe fata, am avut niste mizerii de iarna numite Tigar, iar acum am Goodyear Ultra Grip 9 si pot sa iti zic ca e diferenta de la cer la pamant.

      De regula daca anvelopa nu are calificativ de „bine” pe siteul asta http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/default.aspx, prefer sa evit (Ultra Grip-urile le-am luat fiindca nu gaseam ce ma interesa pe mine la un pret rezonabil si fiindca stiam cum se comporta pe zapada)

  75. Ai de capu meu! Asta ii nebun… E unul din aia care te omoara pe strada dar el scapa. Macar daca nu ai mai pune filmele aici…

  76. e simplu. viteza prea mare si/sau anvelope defectuase/de mai multe tipuri/cu presiuni diferita. Pe cristi il stiam serios, dar ceva ti-a scapat aici.. Verifica si nu mai pleca asa la drum + adaptarea vitezei la conditiile de drum.

  77. eu la condusul de iarna stiu o chestie pe care o consideram common sense pana acum, dar vad ca multi multi nu o aplica: chiar daca pe 50 de km de drum ai doar zapada si nu derapeaza, gandeste-te ca in orice curba poate fi gheata, astfel incat, pe drum drept mergi cum poti, iar inainte de curba (repet, inainte de curba, avand distanta suficienta de reducere a vitezei fiind inca pe drum drept), bagi in treapta inferioara si abia apoi pui foarte usor frana, astfel incat franarea sa se realizeze pe drum drept, sa poti sa iei curbele cu viteza mica in conditii de siguranta. Sfatul asta l-a dat si Titi Aur la tv de 1000 de ori si chiar e un sfat de aur in conduita preventiva.

  78. Ursa_Mare

    Cristiane, tata, te agiti degeaba. Nu cred ca numeri pe degetele de la o mana vizitatorii acestui site care sa inteleaga ce vrei tu sa spui aici… Uita-te si tu ce comentarii dau, astora le e frica si de umbra lor, iti dai seama covrigul ce cosmar le produce…
    BIG Like

  79. @kaiten: nu sunt genul care impinge masina la limita atunci cand mai am pasageri, diferentele de greutate schimba comportamentul, comportament pe care nu-l cunosc.
    @MotoTrafic: pe fata am pus ieftine tocmai din lipsa de bani pana in acel moment si neaparat imi trebuiau doua gume. de vara am good year eagle f1 gs-d3, nu prea fac compromisuri.
    @qwerty: la 20-35km/h sunt un adevarat criminal pe sosele, buna remarca 😉
    @danppd: foarte corect, exact asa fac si eu, iniante de o curba reduc viteza. vezi a doua si a treia faza, eram sub 20km/h
    @Ursa_Mare: problema e ca sunt speriati de alti soferi, dar la randul lor nu sunt in stare sa redreseze o masina in caz de nevoie.

  80. @tutorialelogan Mi-am adus aminte de asta: http://www.trafictube.ro/polei-sens-giratoriu/ la 0:50.
    Pentru prima faza, ma asteptam sa vad si partea a doua 😀

    O greseala in plus a fost si abordarea virajului pe sensul opus (0:31). Masina apoi a supravirat (0:33), loc pentru redresare sau macar un tête-à-queue n-a mai fost si … gata. Bine ca s-a oprit acolo si n-a fost mai rau. Pneurile mai uzate pe spate pot favoriza de asemenea derapajul si de aceea preferabil este sa fie toate pe cat posibil la fel.
    P.S. Acelasi taiat al curbei si la 1:30 sau 2:22. Nu e in regula asa.
    Totusi, un + pentru scopul educativ al filmului si pentru un asa nu pe drumuri 😉

  81. Nu as vrea sa stiu de ce esti in stare cu o masina cu tractiune spate daca reusesti sa derapezi asa cu un logan.

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!