Camera auto 70mai 1S Smart Dash Cam, 1080p, Sony IMX307, Wifi, comenzi vocale,Midrive-D06

Produs din oferta Xiaomag.ro

249,00 lei

249,00 lei

Vezi detailii

Banda a doua şi depăşirea prin dreapta

Adăugat de Iulian
Raportează ca șters! 86

Am urcat clipul astă după ce am citit unele comentarii aici: http://www.trafictube.ro/depasirea-dreapta/
Credeam că au fost destule postări despre acest subiect, dar nu.
Bun.

În majoritatea ţărilor din Europa de Vest, trecerea prin dreapta altor maşini e interzisă. În Belgia doar în afara localităţilor, presupun că şi în celelalte la fel.
Câteva ţări: Belgia, Franţa, Germania, Spania, Luxemburg, Olanda.

Nu există „devansarea”. Există doar depăşirea prin stânga şi dreapta.
Prin stânga e permisă, prin dreapta nu.

Excepţiile sunt:
– Dacă se merge cu viteză mică şi în coloană, se poate trece prin dreapta maşinilor de pe benzile superioare.
– Dacă există indicatoare/marcaje care spun că benzile merg în direcţii diferite, se poate trece prin dreapta.

Acum … ce te faci dacă tu circuli pe banda 1 de 10 km şi prinzi din urmă un adormit care circulă pe banda 2?
– Nu îţi continui drumul pe banda 1, e depăşire prin dreapta (amenda e 100 € în Belgia).
– Dacă sunt mai mult de două benzi, le schimbi succesiv şi îl depăşeşti.
– Dacă sunt doar două benzi, aştepţi să treacă pe banda 1.

Ce mai caută lumea:
  • https://www trafictube ro/banda-2-depasirea-dreapta/
  • depasirea pe autostrada
  • pedeapsa pentru trecere de pe o banda pe alta fara a te asigura

43 comentarii

  1. paradoxul este că soluția cea mai sigură („devansarea”) este ilegala, in timp ce soluția corectă legal este cea mai periculoasă (schimbat B1-B3-B1, flash-uri, să stai în curu’ celui din față).

    eu unul prefer varianta 1. mi-e frica de solutia B1-B3-B1 pt că nu știi când se urcă pe tine unu’ care merge cu 270km/h.

    când îmi voi lua amendă (amenzile sunt relativ mici in DE, doar 100€ pentru asta), o să am o discuție interesantă cu die Polizei.

    In Germania e și mai dificil, mai ales că aici limita de viteză e dată de zona roșie a turometrului, și nu de puține ori mi-am luat flash-uri la 200km/h (legal!). culmea e că majoritatea accidentelor pe autostradă sunt de fapt tamponări în Stau-uri (ambuteiaje sau aglomeratie), nu accidente la viteze mari.

    așadar: devansarea este mai mult un caz particular regăsit doar în RO. în restul EU pur si simplu e interzisă trecerea prin dreapta pe lângă un vehicul mai lent din stânga

  2. Mi se pare foarte logic. Daca ai semnaliza stanga la noi, nici nu te-ar baga in seama. Ei vor sa circule pe acolo si au pretentia sa ii ocolesti tu prin dreapta.

  3. se poate observa în filmarea mea la prima fază. cel care vine din spate dă de 2X flash-uri celui din față, pe cel din față nu-l interesează, așa că cel din spate ocolește.

    am avut discuția asta cu niște colegi de muncă nemți. mi-au zis sec că dacă își iau flash-uri numai de-ai dracu’ nu se dau la o parte!!! exact cum a făcut cel de la prima fază

    dar nuu, teutonii sunt civilizați în trafic și noi suntem ăia blegi. mai bine uitați-vă la filmarile lui torreroad din IT și minunați-vă cum de supraviețuiesc nebunii ăia!

  4. Da, doar in afara oraselor, in oras mergi pe ce banda vrei, daca exista mai multe 🙂

    In caz de aglomeratie pe B2 si 3 .. cred ca nici un politist normal nu ti-ar da amenda daca ai depasi pe B1 … adica ar fi prea de tot sa te amendeze ca ti si tu traficul in loc … si astepti poate schimba si ceilalti banda .. dar oricum totul e posibil 🙂

  5. OFF:
    Nu stiu cum de @Alexinho si @Mannes au vazut filmarea….Dar eu nu pot…La mine imi sare cu dreptul pentru continutul muzical 😀

  6. @suhaib: simplu. VPN cu RO. am la ai mei instalat un Asus RT-N66U cu Asus Merlin firmware și openVPN și nu-mi pasă de GEMA

    doar trebuie sa trag și eu ca omu’ ceva de pe torrents 😀

  7. @suhaib_DE1 Foloseste un Proxy pentru Youtube, ca si mie imi apare chestia aia de la GEMA …

  8. La noi nici cu flash-uri si claxon nu se dau la o parte…ce sa mai vorbim de semnal stanga. Si aici ma refer la soselele de centura. Cel putin in Oradea..2 benzi/sens, asfalt foarte bun atat pe b1 cat si pe b2.

  9. @Iulian Foarte frumos si clar prezentat. Thumb up!
    Faza cu semnalizarea stanga de cele mai multe ori functioneaza, daca ai cu cine 😀 In caz contrar, ramane doar solutia schimbarii benzilor spre cele superioare. Daca asta nu e posibila, inseamna ca ai ghinion: te gasesti in locul nepotrivit, in momentul nepotrivit, langa … n-ai cu cine 🙂
    + mare

  10. teddycarebears

    asta e prostie pe cuvantul meu … pai daca aia sunt morti si nu baga decat 90 si stau si pe banda a doua tu ce mai faci pe autostrada ? 50-60 sa nu adormi ?

  11. crisuper1

    Cred c-o s-o luam razna cu atatea coduri rutiere.Cine trece prin 30 de tari merge dupa ureche.Legile sunt date de niste boieri care nu au nici o legatura cu realitatea si dreptatea.
    👿

  12. Si mie mi se pare mai corecta reglementarea romaneasca cu privire la depasire. Adica eu inteleg asa: depasirea prin dreapta e periculoasa fiindca pe partea dreapta pot fi oprite masini, obstacole, vehicule lente, etc. Si tu fiind pe banda 2, cu volan pe stanga, si sa zicem ca ai o duba in fata, te enervezi si te bagi pe banda 1 accelerand ca sa il depasesti… si rezultatul il gasiti pe topicul cu Vecinii Rusi, prin postarile lui GigiMoka 😀

    Insa, in Romania nu se considera depasire daca circuli deja pe o alta banda… adica esti deja pe B1 iar pe B2 merge unul mai incet, mi se pare logic sa treci de el fara sa mai schimbi banda, din moment ce ai vizibilitate maxima, si drumul liber. Pe cand schimbarea asta a 3 benzi de circulatie cum e in clip, e mai periculoasa. Mai ales in Germania (cum spunea si mannes), unde poti sa te trezesti cu o motocicleta care vine cu 250+ pe banda 3, iar in oglinda abia daca o sesizezi.

  13. @GBA Da, acesta este unul dintre motivele pentru care e o manevra interzisa, mai ales la viteze ridicate. Chiar si la viteze mai reduse, sa zicem in oras, ramane o manevra cel putin periculoasa, deoarece poti surprinde negativ soferul de pe banda superioara, cand sa zicem, isi aminteste exact in acel moment de reglementari si vrea sa treaca pe o banda inferioara. Rezultatul? Tamponare laterala stanga (tu) dreapta (el), cu o posibila scoatere in decor a „trecatorului” prin dreapta.

    Acel aliniat (4) din art. 45 care reglementeaza cazul in care nu se considera depasire aceasta trecere, in mod regretabil dintr-o eroare sau o omisiune voita, este formulat destul de vag si nu face precizare la care dintre acele benzi se refera in mod concret.
    (4) Nu constituie depăşire, în sensul alin.(1), situaţia în care un vehicul circulă mai repede pe una dintre benzi decât vehiculele care circulă pe altă bandă în acelaşi sens de circulaţie.

    Luand in considerare o desfasurare normala si corecta a circulatiei, in care benzile se ocupa progresiv de la dreapta la stanga, in functie de trafic si de viteza de deplasare a vehiculelor de la mai mica la mai mare, rezulta ca o situatie logica ca este vorba de benzile superioare, ceea ce este normal.
    Daca eu circul pe B1, tu vii pe B2 cu viteza mai mare si treci de mine, iar altul vine pe B3 cu viteza si mai mare si trece de amandoi, acestea nu sunt depasiri. Daca in schimb eu circul pe B2 la plimbare si admir peisajul, iar tu vii pe B1 si treci pe langa mine, asta deja nu mai e in regula.
    Vorbim de situatiile comune de B2 lovers care circula sute de m daca nu chiar km asa, nu de faptul ca uneori se intampla asta pentru ca cel de pe B2 e corect incadrat acolo pentru un urmator viraj la stanga.

    Romania este semnatara a Conventiei de la Viena si multe dintre articolele din legislatia rutiera isi au radacinile in acel tratat. De ce lipseste din legea romana urmatoarea precizare, care ar face lumina in aceasta problema si exista in altele (vezi exemplul dat de @Iulian), este mai greu sa-mi explic:

    6. Where the provisions of subparagraph 5 (a) of this Article are applicable (N.B. depasirea mai multor vehicule in aceeasi manevra pe un drum cu cel putin doua benzi pe sens) and the density of traffic is such that vehicles not only occupy the entire width of the carriageway reserved for traffic taking the direction in which they are moving but also are moving only at a speed which is governed by that of the vehicle preceding them in the line:
    (a) Without prejudice to the provisions of paragraph 9 of this Article (N.B. depasire in apropierea unei treceri pentru pietoni), the movement of the vehicles in one line at a higher speed than that of those in another shall not be deemed to constitute overtaking within the meaning of this Article;

    Noi ii spunem popular „devansare” si ne prelevam de acel aliniat (4) ca sa justificam o trecere pe B1 prin dreapta unui B2 lover uitat acolo. Ei bine, in realitate de cele mai multe ori, nu este nici in regula si nici corect.
    P.S. Cand am spus „noi”, n-am gresit. Si eu fac la fel in RO, desi stiu ca nu e bine. In afara foarte rar mi s-a intamplat, iar pe autostrada niciodata 😀

  14. ma gandeam… si daca sunt 3-4-5 benzi (nu radeti, la intrarea in Atena, daca imi aduc bine aminte, sunt nu mai putin de 6 benzi pe sens), si daca unul merge cu 90 km/h pe, sa zicem, banda 4, eu care merg pe banda 1, oare n-am voie sa merg mai repede? Depasirea asta pe dreapta se aplica, sper, doar la benzi alaturate… sau nu?

  15. Oglinzi de calitate superioara, astea din vest, ce sa mai!

  16. FireBlade

    + tati. Blana melodia de la 01:30 :))))

  17. de acord cu mannes. si mie mi se pare mult mai periculos dansul benzilor.
    iulian, de ce te incapatanai sa circuli pe b1?

  18. Deci sa inteleg ca daca eu merg pe banda 1 si cineva de pe banda 2 pune frana (ne)justificat rezultand devansarea lui, am comis o ilegalitate si sunt pasibil de amenda.

  19. „Dansul benzilor” e mai periculos dacă nu te asiguri cum trebuie când le schimbi. 😛 Eventual şi în Germania unde vin cu 250+.
    @xyz,” iulian, de ce te incapatanai sa circuli pe b1″
    Huh?

  20. dansul benzilor e periculos cand e facut asa cum l-ai facut tu, Iulian: ai trecut „in diagonala” de pe b1 pe b3 si inapoi fara a sta pe b2 si b3 suficient de mult. nu cunosc legislatia din B, dar sunt convins ca tre’ semnalizezi cu cel putin niste metri inainte de a schimba banda (la noi, 100m).
    si de ce te „huhui”, ce nu intelegi din intrebarea mea? te incapatanai sa te intorci pe b1 cand atator ametiti le pasa cat negru sub unghie si circulau ca melcii pe b2.

    • pai… da. Nu inteleg. Adica daca ei circula pe banda 2 desi prima banda e libera asa trebuie sa fac si eu? De ce mai exista prima banda?
      Eu sunt cel incapatanat? 🙂

      PS: Nu mi se pare periculoasa trecerea b1-b3/b3-b1 daca te asiguri bine si stii ce ai in jurul tau. Nu e ca si cum as fi tras de volan dintr-o data. De semnalizat, semnalizez intotdeauna, chiar daca suntem doar 2 pe toata autostrada.
      Dar fiecare cu parerea sa.

  21. iulian, te-am facut incapatanat pt ca erai singurul care respecta regimul benzilor si, in conditiile in care devansarea (deci b1) e interzisa, erai condamnat la dansul benzilor. si cand esti singurul corect, nu mai esti singurul corect, ci singurul fraier (scuze, dar mai iesi din biblioteca)
    si diagonala, asa cum ai facut tu, nu-ti permite o asigurare temeinica (orice ai zice tu), mai ales pt 250+, daca tot ai amintit de Germania
    si nu e vorba de semnalizat, ci la capacitatea ta fizica de a vedea obiecte ce se deplaseaza cu viteza.

  22. @xyz Discutia cu Germania era doar un exemplu de viteza ridicata catre foarte ridicata. Aici lucrurile s-au desfasurat la o viteza mai scazuta, apreciata intre 105-120 km/h in diferite filmari, unde cca. 3-4 sec. de stat pe o banda iti asigura cei aprox. 100 de m si de semnalizare, e.g. 1:29-1:33, 1:51-1:54, 1:59-2:02 😀
    @Iulian ne-a dat si le-a dat si acelor „belges” un exemplu corect de cum ar fi trebuit sa circule si ei pe benzilor lor, pe autostrada lor, la ei acasa, lucru pe care nu pot decat sa-l apreciez.

  23. Gelu, am readus Germania (desi Iulian a bagat-o) in discutie pt a evidentia posibilele efecte ale unei asigurari defectoase.

    si, da, iulian a respectat regimul benzilor, dar nu a circulat tocmai corect pentru ca nu respectat distanta minima de semnalizare vs schimbare benzi.
    nu am stat sa-ti verific timpii aceia, insa sunt convins ca ei reflecta timpul de deplasare de pe b1 pe b3 (si invers) si nu timp de circulatie pe b2 😉

    si faza cu exemplul dat belgienilor e fix-pix, vax albina, zipidizip… au inteles aia de s-au spart. singurul care a circulat periculos (acele diagonale) a fost Iulian, aia erau doar niste blajini b2 lovers cum va place voua sa-i numiti.
    mai scoateti capul din regulamentele alea si ganditi/interpretati traficul

    si acum astept iar pe unii greenhorns de pe aici sa ma acuze de instigare la incalcarea legilor

  24. @xyz Rezolvat 🙂 Nu, sunt doar timpii de stat pe banda a doua 🙂 in trecere din B1 spre B3, respectiv ultimul in trecere spre B1 🙂
    Cum ziceam, 3-4 sec. e suficient. Unele masini sunt dotate in plus si cu acea semnalizare „scurta” zisa de autostrada, in care odata actionata maneta, dar nu pana la capat, semnalizeaza automat de circa 3 ori in 3 sec.
    Nu stiu cat/ce au inteles aia, dar oricum au avut un exemplu bun. Si noi la fel. Sorry, aici raman la aceasta parere.

  25. uff, ce greu a adormit printesa!

    ok, Gelu, apreciez ca incurajezi respectarea legii no matter what, nu voi mai insista pe asta (aici 🙂 ), motivul pt care m-am bagat in discutie e ca mi se pare mai expus la pericole dansul benzilor (corect sau nu executat) decat devansarea pe o banda inferioara.

    ps. erau aia niste blajini b2 lovers or not !? 🙂

  26. @xyz Merci si somn usor printesei 🙂 Poate-ti mai aduci aminte de faza de aici: http://www.trafictube.ro/conducatori-auto-sunt-pretutindeni/ 1:06-1:40
    Nu era Belgia sau Germania, ci o portiune proasta de autostrada in MK si tot nu l-am devansat pe dreapta, pentru a evita probleme de orice natura.

  27. Deja faceti o comparatie intre germania,belgia,olanda si romania la modul de condus si nu are rost. Spun asta pentru ca ei sunt civilizati si rar o sa se intample situatii de genul in afara.
    Mi se pare normal sa nu se ajunga la situatia sa iei amenda pentru devansare pe partea dreapta pentru ca toti suntem obligati prin lege sa revenim pe b1 dupa ce am efectuat o manevra, deci in cazul de fata trebuie amendat cel ce circula pe b2.
    Bun, acum probabil o sa fiu atacat ca nu stiu codul rutier dar imi aduc aminte cu siguranta ca scria asa” Nu se considera depasire, circurarea cu viteza mai mare daca nu executi o manevra. ”
    Cat despre pericol, ambele variante mi se par la fel, si devansarea pe b1 mi se pare periculoasa, daca ala e tampit si circula pe b2, eu imediat il consider suficient de prost sa traga de volan dreapta fara sa se asigure.

  28. @cos111 In mod inevitabil vor fi facute astfel de comparatii, mai ales daca umbli prin mai multe locuri. Traim intr-o lume in care nu suntem izolati undeva si conservati.
    La noi unde nu se respecta in general regulile de circulatie pe benzi, dar nici Politia nu face eforturi pentru a reaminti soferilor asta sau a le da amenzi, probabil ca nu vei lua amenda pentru devansarea pe dreapta. Insa „dincolo”, vezi de exemplu comentariul de aici:
    http://www.trafictube.ro/depasirea-dreapta/comment-page-1/#comment-249119
    lucrurile nu stau chiar la fel.
    Poate si de aceea sunt bune aceste comparatii si schimburi de info intre noi 🙂

  29. Imi cer scuze, eu sunt la munca si m-au uitat rapid pe videoclip si nu mi-am dat seama ca nu e in romania. Eu ma refeream la noi, stiu ca la ei nu este voie, chiar o cunostinta a fost atentionata de politia de autostrada in germania ca facea devansare pe dreapta, noroc ca era cu un neamt ca el nu stia de ce ii atrage atentia.
    Dar la noi „DEPASIREA – este manevra prin care conducatorul unui vehicul il devanseaza pe un altul , aflat in mers sau imobilizat , daca prin aceasta se trece peste axul longitudinal al drumului sau peste marcajul de separare a sensurilor de circulatie. Depasirea se efectueaza de regula , pe partea stanga in sensul de mers .”. Daca mergi linistit pe b1 in limita de viteza nu esti vinovat, vinovatul este cel de pe b2 ca nu revine.

  30. @cos111: „Deja faceti o comparatie intre germania,belgia,olanda si romania la modul de condus si nu are rost. Spun asta pentru ca ei sunt civilizati si rar o sa se intample situatii de genul in afara.”
    R: care civilizați?? ai vazut filmarile lui Torreroad din Italia?? sa te văd cum circuli prin l’Etoile la Paris de doua ori fara sa te tamponezi. sa te vad eu ca parchezi in FR si scapi cu vopseaua intacta. parca spuneai ca sunt civilizati!
    si nemții… de civilizați ce sunt nici dracu’ nu semnalizeaza pe-aici si in afara de mers tare in linie dreapta nu-s buni de nimic. nici de frana de motor n-au auzit! degeba crezi ca pun si eu filmari din traficul nemtesc? sunt semafoare pentru orice trecere de pietoni din mijlocul pustietatii pentru ca ei nu-s in stare sa ia o decizie spontana si sa acorde prioritate la o zebra amarata. pe neamt daca nu-l iei de mana sa-l ghidezi, nu stie sa se descurce singur. are nevoie de instructiuni de folosire pentru orice.
    belgienii: de civilizati ce sunt si astia dorm pe B2, ca B1 nu prea stiu la ce se foloseste.

    mai terminati cu pupatul in cur la occidentali si aratati coloana vertebrala in fata lor.

    ca fapt divers, toti Ausländerii (strainii) pe care ii cunosc spun ca nemții sunt bătuți în cap și înguști in gândire.

  31. @mannes – eu, totusi, m-am simtit mult mai putin agresat pe sosele si am condus mult mai relaxat in vest, inclusiv in Germania si Italia – e adevarat, in nordul Italiei 🙂 In vara asta am de gand sa merg in Sicilia. O sa va tin la curent cam cum se circula pe acolo… :mrgreen:

  32. off-topic cu civilizatia:

    cand am venit in DE in 2010 aveam sperante mari, sa dau peste „civilizatia” de care tot vorbea toata lumea. pe dracu’! am gasit o natie de ingamfati si ipocriti, care cred ca daca au bani li se cuvine orice. insa ca un plus le apreciez faptul ca sunt totusi corecti. va pot insira o gramada de povesti cu diferite situatii in care ramai masca de modul lor de gandire.

    asa ca nu mai stati cu capul plecat in fata occidentalilor si luati atitudine!
    imi aduc aminte de o faza dintr-un film in care personajul negativ nu mai avea nici o putere in fata eroului si depindea de acesta. dialogul dintre cei doi era ceva de genul:
    „What is the meaning of life??”
    „It ends!”

    in fata lui D-zeu si a mortii, si bogatul si saracul sunt egali!

  33. @kor: in nordul Italiei (Südtirol) n-ai ce cauta cu lb. italiana. e mai rau decat in CV/HR a noastra!
    pe A23 Brenner – Verona (Südtirol) se conduce extraordinar de bine. apoi apar italienii si se duce dracului tot 😀

  34. @mannes – M-am foit vreo 3 saptamani pe axa Genoa – Alessadria – Torino – Venetia, si mai in nord si mai in sud, mai mult pe drumuri nationale, ca sa simt pulsul tarii (sanchi, nu voiam sa platesc autostrada fara sens 🙂 ) si nu s-a circulat de loc rau. Totusi, italienii nu par atat de incrancenati ca rusii sau romanii, si nici asa incuiati ca nemtii.

  35. Nu pup in cur pe nimeni, dar nu am vazut asa multi „tarani” ca la noi, de o nesimtire grasa de iti vine sa te dai jos sa le dai o palma. Nu sunt sofer profesionist sa merg des pe afara, dar eu zic ca nu se compara. In germania am vazut b1 care facea la dreapta de 2-3 km coada de masini si nimeni nu se baga pe b2 sa le iasa in fata, la noi e o jungla si se intrec in smecherie si smecheria creste cu valoarea masinii si relatiile din politie.
    In italia, napoli mai exact am avut masina de serviciu parca era hartie creponata de cat de lovita era, un coleg isi luase masina noua si a venit cu ea din romania si a facut 5 busituri in doua luni, stiu ca nu sunt perfecti dar macar nu sunt ciobani.

  36. Devansarea este ilegala doar cand se executa pe AUTOSTRADA.
    Pe celelalte tipuri de drumuri publice este doar o alta manevra pe care o executi in drumul tau din punctul A in punctul B.
    La noi este doar un cliseu imbecil, de care se folosesc cretinii ca sa-si justifice comportamentul criminal in trafic.
    Eu inteleg asa treaba asta:
    Vezi victima pe banda 2 si te ia asa un fior patriotic si tii neaparat sa-l pedepsesti pe cel ce si-a permis sa „ocupe” banda 2 pentru ca tu cand ai cumparat permisul, ai citit pe un forum ca nu e voie pe banda 2( tu esti boul ala care vireaza la stanga direct de pe banda 1). Poate imi spune si mie unul de la militia benzii 2 care este pedeapsa pentru folosirea abuziva a benzii 2! WTF?!
    Vii tu frustrat cretin cu 100km/h si te infingi cu flash-urile in dosul celui de pe banda 2=incalci viteza legala !
    Nu pastrezi distanta regulamentara fata de masina din fata ta=punerea in pericol a circulatiei de pe drumul public!
    Procesezi mai greu informatia si treci in fata victimei prin dreapta (sau prin stanga daca ti-e frica de faptul ca e ilegala devansarea…dooohhh), intr-un sfarsit, si ce faci tu babuinule? pui frana!=iar ai pus circulatia in pericol!
    Si dupa toate astea ce faci tu gibonule? Iti pastrezi directia de mers! Pe ce banda? PE BANDA 2!!!!!
    Pai nu era ilegal?!

    • Cât e tensiunea?

    • 🙂 Am zambit trist la argumentele tale, desi suntem amandoi de aceeasi parte a baricadei. Pentru ca:
      – devansarea si depasirea sunt doua chestiuni diferite. In Romania e permisa „devansarea” pe dreapta, dar nu si depasirea pe dreapta cu cateva exceptii. Mai precis, in legislatia noastra nu exista nicaieri definit sau folosit termenul de „devansare”.
      – in vestul Europei „devansarea” pe dreapta e considerata depasire pe dreapta, si e interzisa, cu cateva exceptii, si, culmea, tocmai pe autostrada e interzisa cu oricee, cu exceptia cazului cand se circula in coloane stranse sau in cazul incadrarii pe banda de iesire.

      In clip vedem o depasire pe dreapta, nu o „devansare”.

      Mai multa atentie la termenii formali, chiar daca fondul indignarii tale e justificat.

  37. draytek2600

    Salut,
    Deci devansarea prin dreapta nu exista, depășire nici atât… Eu cum văd un tâmpit care încearcă sa mă depășească/devanseze prin dreapta în oraș ( eu circulând cu viteza legală), semnalizez și mă bag în fața lui. Nu zice nimeni aici ce se întâmplă dacă tâmpitul intră in spatele mașinii din față? Eu presupun ca e vina celui din spate. Corect?
    O zi bună,
    D

    • N-am inteles. E putin confuz. El te depaseseste pe dreapta si tu semnalizezi (in ce directie?) si te bagi in fata lui? Dupa care cine pe cine loveste in spate? 🙂
      Vezi ca, in afara de articolele de lege care reglementeaza depasirea, mai sunt si cele legate de obligatiile la schimbarea directiei de mers, recte la schimbarea benzilor.

    • @draytek2600 Citeste aici raspunsul Politiei Rutiere si explicatiile privind depasirea si devansarea:
      http://razvanbb.ro/lamurire-oficiala-depasire-versus-devansare/
      Sper sa te lamureasca cum stau lucrurile 😉

      In ceea ce priveste intrarea brusca in fata, ai grija sa nu se ajunga aici:
      http://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/ordonanta-urgenta-nr-195-12-decembrie-2002/#art108
      Art. 108. (1) Săvârşirea de către conducătorul de autovehicul, tractor agricol sau forestier sau tramvai a uneia sau mai multor contravenţii atrage, pe lângă sancţiunea amenzii, şi aplicarea unui număr de puncte de penalizare, după cum urmează:
      b) 3 puncte de penalizare pentru săvârşirea următoarelor fapte: […]
      3. nerespectarea regulilor privind manevra de întoarcere, mersul înapoi, schimbarea benzii de circulaţie sau a direcţiei de mers, dacă prin aceasta s-a produs un accident din care au rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale; […]

      corelat cu
      http://www.trafictube.ro/legislatie-rutiera/ordonanta-urgenta-nr-195-12-decembrie-2002/#art100
      Art. 100. (1) Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a II-a de sancţiuni următoarele fapte săvârşite de persoane fizice: […]
      (2) Amenda contravenţională prevăzută la alin. (1) se aplică şi conducătorului de autovehicul, tractor agricol sau forestier sau tramvai care săvârşeşte o faptă pentru care se aplică 3 puncte de penalizare, conform art. 108 alin. (1) lit. b).

  38. draytek2600

    Revenind la comentariul meu și neînțelegerea unor domni…
    Dublu sens cu doua benzi în oraș – banda 1 dreapta, banda 2 stânga ( aceeași direcție de circulație). Eu circul cu 50 km/ora pe b2 iar bizonul cu 80 km/ora pe b1. Îl observ de la 100 de metri, semnalizez ca trec de pe b2 pe b1, dar bizonul acelereaza și imi tamponează spatele mașinii pe b1. Corect?
    Alt exemplu: circulație în oraș, doua benzi dublu sens, eu pe b2 cu 50 km/ora, bizonii cu 80 km/ora pe b1 – vine trecerea de pietoni, eu pe b2 mă opresc, bizonul cu 80 km/ora trece pe b1 peste trecerea de pietoni. Corect?
    Acum mă înțelegeți? „Devansarea” e o tâmpenie, ca și blocare la b2 ( automat ar trebui sa treci de pe b2 pe b1 dacă traficul Îți permite și nu e aglomeratie). Corect?
    Salutari din „bi-zone” land.

Adaugă un comentariu

Politica de confidențialitate. În cazul în care vei bifa opțiunea de mai jos poți oricând să te dezabonezi prin butonul "dezabonare" din fiecare mesaj sau scriindu-ne la contact@trafictube.ro.