Camera auto 70mai 1S Smart Dash Cam, 1080p, Sony IMX307, Wifi, comenzi vocale,Midrive-D06

Produs din oferta Xiaomag.ro

249,00 lei

249,00 lei

Vezi detailii

Doua roți ai, minte îți mai trebuie

Adăugat de Kor
Raportează ca șters! 108

Atentie, contine impuscaturi! 🙂
Disclaimer: „Niciun biciclist nu a fost ranit in producerea acestui film”

Recomand rezolutia 1080p HD, eventual full screen.

BIG QUESTION: Care te recunosti (sau care il recunosti) in Extra Bonus? TT-ist? 🙂

Ce mai caută lumea:
  • plecare de la semafor
  • plecarea de la semafor
  • triplare legislatie

23 comentarii

  1. „+” pentru tipa pe bicicleta care a semnalizat stanga 😀

  2. @GTZ Da. Mai rar asa ceva in ziua de azi…

  3. corect…am tot respectul pentru astfel de biciclisti

  4. Ultimul n-o fi @bucharestbiketraffic ?

  5. + pentru tipa care a semnalizat si pentru cei doi biciclisti care nu au uitat sa respecte regulile de circulatie.

  6. @Derek – asta banuiesc si eu, desi nu prea e traseul lui… 🙂 Nu i-am mai blurat fața, pentru ca oricum avea ochelarii aia de Brigitte Bardot pe nas, de nu-l mai recunosc nici rudele apropiate :mrgreen:

  7. fetesti7504

    @Derek asa m-am gandit si eu … :-))

  8. Am inceput sa privesc site-ul asta, la 7 ani de la obtinerea permisului, si ca pe un material foarte buna de educatie rutiera.
    Prin urmare, intrebare: 🙂
    La 1:42 e triplare?

  9. atat sunt bune femeile numai pe bicicleta daca era la volan era praf

  10. @romanu – Nu. „Triplare” inseamna sa depasesti o alta masina (sau vehicul) care la randul ei depaseste ceva.

    Te referi la faptul ca la un moment dat eram 3 vehicule una langa alta: masina depasita de mine, eu si biciclistul care venea pe contrasens? Nu, asta nu e triplare. Eu am depasit un obstacol, dar nu l-am jenat in nici un fel pe biciclist.

  11. @Kor
    da. daca ar fi majoritari astia care conduc ca tine nu prea aș avea de comentat despre scuturi antiracheta.
    elegantă depașirea (normala adica, dar in contextul traficului bucurestean o cataloghez asa), ca sa nu mai spun despre respectul pentru biciclista, fi mai elegant!

  12. @Kor
    3. Depasirea
    Art.45. – (3) Atunci când prin manevra de depasire se trece peste axa care separa sensurile de circulatie, conducatorii de vehicule trebuie sa se asigure ca din sens opus nu se apropie un vehicul […]

    Deci, inteleg ca, in sensul legii, este triplare.
    Am pus intrebarea asta pentru ca auzisem pe cineva ca se picase pentru exact acest scenariu la examenul auto.

  13. @romanu: Daca era la examenul auto inseamna ca trebuia sa arate ca stie 100% Codul Rutier. Si conform CR, asa cum ai aratat si tu, trebuia sa astepte pana cand nu se apropia acel biciclist, si probabil d-aia l-a picat examinatorul.

    Ca spre spre exemplu, nu cred nici ca domnul Kor a condus cu mainile pe volan la ora 10:10, deci oricum l-ar fi picat un eventual examinator. 🙂

    Dar dupa un anumit timp si experienta dobandita, mai poti scurta legislatia daca o poti face in conditii de siguranta, si d-aia a depasit in acel moment.

  14. @romanu – nu tin minte ca in legea noastra sa existe notiunea de triplare – o fi, o sa caut – dar la francezi „tripler” este cum ti-am spus, o depasire „dubla”, deci se refera la ceea ce se intampla pentru vehiculele care depasesc si merg in aceeasi directie. Nu inseamna 3 vehicule una langa cealalta care circula in directii diferite.

    Inteleg ca postarea ta este un repros voalat. Poate ca la examen un examinator scrupulos va stramba din nas la o manevra prin care treci putin de axul drumului iar din fata vine o bicicleta, dar la o distanta laterala arhisuficienta. La examen ai putea fi penalizat de asemenea daca, iesind de pe o straduta secundara, un sofer care vine pe principala opreste si iti face semn sa treci iar tu chiar treci. Sau daca, din dorinta de a proteja biciclistii, calci putin linia continua ocolindu-i. Sunt destule mici aberatii care nu-si au loc in viata reala. 🙂 Mici chestii pe care, dupa ca ai carnet, nici un politist normal la minte nu ti le va considera contraventii.

    Apropo, daca citezi doar acel articol trunchiat, nicio depasire n-ar mai fi legala, pentru de pe sensul opus vin mereu vehicole. Si daca vehicolul de pe sens opus e la 1 km, ce fac, nu mai depasesc? Mai sunt si ale articole care vorbesc de depasirea care trebuie facuta in siguranta, fara sa atentez la prioritatea celorlalti, si atat.

    Mai e ceva – circulatia la oras difera putin de cea de la sat. In real life 🙂 In plus, eu chiar protejez biciclistii, cred ca se vede si in clip, inclusiv pe cei care imi apar pe contrasens.

  15. Cat despre examen, stiti cum e: Zici si faci cum zice popa (la examen) dar faci cum face popa ( dupa ce te-ai vazut cu permisul in buzunar). Ma rog, in ceea ce priveste chestiile absolut neesentiale, vezi mai sus… 🙂

  16. Erata: fi mai a se citi și mai

  17. @Kor
    Sunt departe de a ma considera un sofer model. Merg prin Bucuresti si aici iti este practic imposibil sa nu ai abateri de la legislatie. Si asta se datoreaza haosului din jur.
    Am si eu un stil de conducere foarte preventiv si cu toate astea am avut si cateva incidente. Nu-ti pusesem la indoiala decizia de a depasi in momentul acela si stiam si faptul ca NU exista termenul de triplare in legislatia mai noua (exista in aia de prin ’66 cred).
    Ideea e ca mi s-a parut enorm de utila postarea si dezbaterea cu acordarea de prioritate in „rondul” de la Cora Rahova. Si multe altele asemenea. Si am vrut sa lansez si aici chestia cu triplarea.

  18. Da, exista in vechea legislatie si chiar si prin unele chestionare auto termenul de triplare.

    „Art. 32. Depasirea este interzisa:
    j) in situatia cand vehiculul ce ar urma sa fie depasit este angajat in depasirea altui vehicul oprit sau in mers (triplare), daca prin aceasta manevra se trece peste axa care desparte cele doua sensuri de circulatie ale drumului”

    Dar nici in cazul asta, nu se referea la ce-a facut Kor in clip.

    Uite un chestionar vechi, intrebarea 11: http://www.codulrutier.ro/index.php?pn=chestionar&idc=22

    Raspuns corect: a)
    Adica autoturismul 2 nu face triplare in acea poza.

    Dar in cazul prietenului tau care a picat examenul auto: l-a picat pentru neacordare de prioritate pentru toate vehiculele ce erau pe sens opus, nu pentru triplare.

  19. @georgyc – Mulztam. Asta tot incercam sa-i explic. Ca orice oi fi facut eu acolo, legal, ilegal, la limita legii, a fost orice, dar nu triplare. Triplare inseamna altceva, care e descris in vechea legislatie (staim eu ca nu mai e in noua).

    Am inteles ca esti interesat de triplare, chiar daca in clipul meu nu exista asa ceva. OK. Problema e, intr-adevar, ca in legislatia actuala nu mai exista acest termen, deci acel examinator, cand l-a picat pe prietenul tau, a invocat alte paragrafe de lege. Probabil:

    Din Hotarare

    Art. 118 – Conducătorul de vehicul care efectuează depăşirea este obligat:
    a) să se asigure că acela care îl urmează sau îl precede nu a semnalizat intenţia începerii unei manevre similare şi că poate depăşi fără a pune în pericol sau stânjeni circulaţia din sens opus;

    Din Ordonanta:

    Art. 45.
    (2) Conducătorul vehiculului care se angajează în depăşire trebuie să se asigure că vehiculul care circulă în faţa sau în spatele lui nu a iniţiat o asemenea manevră.

    Apropo, ca sa revin la situatia mea (care nu e triplare), eu pot sa ivoc alt articol decat 45, si anume


    Art. 120 – (1) Se interzice depăşirea vehiculelor:
    j) când din sens opus se apropie un alt vehicul, iar conducătorul acestuia este obligat să efectueze manevre de evitarea coliziunii;

    Cum biciclistul meu n-a fost nevoit sa faca nici o manevra de evitare a coliziunii… 🙂
    Ma rog, cum am si recunoscut, e cam la marginea legii, dar in orase, la viteze mici, mai facem si asa. Un exemplu si mai clar este acesta:

    – doua masini circuland din directii opuse, pe o strada cu cate o singura banda pe sens, dar avand fiecare in dreapta un sir de masini parcate jumatate pe trotuar. Daca am aplica strict legea, atunci nici una din cele doua masini nu poate trece, deoarece, depasind masinile parcate, intre pe sensul de mers al celeilalte masini. E clar ca una dintre ele, care gaseste un intrand in dreapta va opri si va lasa sa treaca cealalta masina, desi legal acea a doua masina n-are dreptul sa depaseasca 🙂

  20. 🙂
    Din nou, practica ne omoara. In Romania, unde soriciul s-a facut gros de 2 degete…si nu pe porc, conjuncturile provocate de cei tot mai multi indisciplinati ne obliga sa incalcam regulamentul.
    In ultimul exemplu, daca nu se poate asigura spatiu pentru ambele sensuri atunci, administratorul de drum ar trebui sa restrictioneze circulatia pe un sens sau sa stabileasca o prioritate pentru unul din sensuri sau sa interzica stationarea pe partea carosabila. Dar situatiile in afara legii incep sa devina o normalitate in Romania.
    Similar, daca un dobitoc stationeaza pe un drum cu o banda pe sens in dreptul liniei continue nu te opresti in spatele lui si astepti o platforma sa-l ridice 🙂

    Ca incheiere:
    Kor, consider ca ai procedat foarte bine si cu foarte mult bun simt. Ok? 🙂
    Sper sa am calmul sa merg si eu la fel de corect ca si voi, pentru ca puterea exemplului negativ devine tot mai mare.

  21. @romanu – Cam asa e. In cazul clipului meu, e vorba de un SUV care stationeaza pe avarii (avarii my ass 🙂 ) in fata unei vulcanizari. E o prostie sa dai autorizatie de functionare unei vulcanizari sau unui service auto daca nu sunt asigurate locuri de parcare care sa nu stanjeneasca in nici un fel traficul. gandeste-te ca pe acea strada trec troleibuze, in ambele sensuri. N-ai vrea sa stii cum e iarna pe acolo, dupa ce ninge sanatos, cu toate masinile alea parcate ba pe trotuar, ba partial pe prima banda si ingopate sub nameti.

    Si acestea nu sunt cazuri singulare in Bucuresti.

  22. Mr.D Tube

    Cel mai mare respect pentru „Coana Mita Biciclista” :))) min.1.34, si tot respectul care mi-a mai ramas pentru KOR, faptul ca mentine distanta/spatiu fata de VEHICUL aka Bicicleta 🙂

  23. @Mr.D.Tube -multumesc, dar sa stii ca nu mi se pare ca fac ceva nemaipomenit. Eu incerc intotdeauna sa conduc cat mai logic. Logica mea imi spuna ca cei pe doua roti sunt mult mai vulnerabili decat cei pe 4, in carcasa lor de metal. Biciclistilor, in special, le e mult mai greu sa se asigure, sa semnalize, sa-si tina echilibrul, sa opreasca brusc, sa schimbe directia brusc, toate uneori in acelasi timp. Eu nu pierd decat cateva zeci de secunde stand linistit in spatele lor sau usor lateral si asteptand un moment sigur pentru toata lumea sa depasesc sau sa-i las pe ei sa depaseasca un obstacol. Si incerc sa fiu atent cand trec pe langa ei si sa fiu gata de eschiva sau frana daca se intampla sa se dezechilibreze taman atunci. Asa m-a invatat instructorul ( avea o vorba: pe langa cei foarte mari sau foarte mici, trebuie sa fii prudent) si asa m-am convins si singur ca trebuie sa conduc.

Adaugă un comentariu

Politica de confidențialitate. În cazul în care vei bifa opțiunea de mai jos poți oricând să te dezabonezi prin butonul "dezabonare" din fiecare mesaj sau scriindu-ne la contact@trafictube.ro.