Chiar vreți să treceți prin mine?

Adăugat de Kor
Raportează ca șters! 88

… sau „Cum sa supravietuiesti intalnirilor cu zevzecii soselelor. Curs practic”.

Nota:
– la prima faza ma procopsisem pe drum cu o mica defectiune la instalatia electrica care facea ca click-ul semnalizarii sa nu mai fie declansat. Ocazie cu care mi s-a ars si un bec mic de pozitie, pe fata, dreapta. Probabil din cauza unui soc, la trecerea peste vreo groapa. Dar semnalele exterioare functionau fara probleme, am avut grija sa verific. Doar click-ul nu-l mai auzeam.
Am remediat mica defectiune peste o ora, intr-un service din Brasov.
– la a doua nu puteam sa franez prea brusc, aveam om in spate si pe b2, nu numai pe b1. Cine se intoarce in Bucuresti din weekend pe centura Ploiestiului stie care e dinamica traficului acolo.

Recomand 1080p HD

32 comentarii

  1. mda, la prima faza mi se pare ca nici unul dintre voi nu are vizibilitate ca sa intre la sigur in acea depasire, iar tu erai cam departe in spatele autobuzului, probabil o fi crezut ca nu te bagi.

    • Stop cadru 0:19. Am vizibilitate foarte buna pana dincolo de al doilea S al curbei, si vad ca nu vine nimeni pe contrasens. In mod normal puteam sa depasesc fara probleme, dar am renuntat cand l-am vazut pe cel din spate cum accelereaza vijelios, dupa care renunta si da sa intre in mine.

      Nu stiu ce a vazut cel din spate si oricum manevra lui e inexplicabila. Cred ca s-a temut sa depaseasca in curba, dar atunci de ce accelerase si initiase din scurt „triplarea” (deaorece eu eram deja in depasire, el n-a facut decat sa „tripleze”)?

    • Aia e prima serpentina dupa iesirea din Predeal dupa cate imi dau seama. Daca nu apuci sa depasesti acolo, stai in spatele vreunui TIR/Autocar de te plictisesti. Daca era cel din spate atent, depaseati amandoi fara probleme, fara sa te preseze.

    • @Dripci – asa am judecat si eu. Eu puteam sa depasesc fara probleme in curba pentru ca vazusem ca e liber, iar el putea sa o faca, chiar daca se tinea in spatele meu, imediat dupa, daca era atent sa nu vina pe contrasens o masina pe b2, caz in care se putea replia in spatele autocarului, sau chiar in spatele meu. El insa a crezut ca poate sa ne dapaseasca, de fapt sa tripleze, pe amandoi dintr-o singura miscare, iar la mijlocul manevrei imprudente si-a dat seama ca si-a supraestimat masina si a subestimat-o pe a mea, ca a subestimat raza virajului si ca nu are vizibilitate de loc, drept care disperat a tras de volan in dreapta in cel mai prost moment.

      Sa stiti ca kilometri buni dupa, omul a mers foarte prudent, exagerat de prudent. Langa el era sotia sau prietena, si cred ca i-a reprosat si ea manevra. Si-a dat si el seama de eroare, pentru ca s-a scuzat din stopuri. Ok, am acceptat scuzele, si oricum mi-am pastrat calmul tot timpul, dar adevarul e ca se putea sfarsi urat daca n-as fi fost atent in oglinzi si n-as fi avut reflexe bune. N-am virat brusc, n-am franat brusc, doar el, speriat, dupa ce virase brusc spre mine, a franat si a virat in cealalta directie, pe contrasens pana pe b1.

      Sper ca si el a invatat cate ceva din patania asta.

    • La prima faza ai prioritate de semnal, nu? Tu poti spune ca el nu s-a bagat primul in depasire, ce a fost in realitate nu vom sti.

    • @qwerty – nu obisnuiesc sa mint. Oricum, in doua saptamani voi avea si camera pe spate, ca vad ca nu se mai poate.

      In alta ordine de idei, nimic nu scuza replierea celuilalt direct in mine. Despre asta e vorba in clip. Cum, Doamne iarta-ma, sa virezi brusc dreapta spre o alta masina de langa tine?

      Drept dovada, celalalt si-a cerut scuze cu avariile. Daca nici asta nu te convinge…

  2. Minus pentru faza 2, 0 preventie…la cati idioti sunt trebuia sa te astepti la asta….

    • Pai preventie inseamna evitare. Ce altceva voiai sa fac? In spate aveam masina care rula cu aceeasi viteza ca si mine, deci nu prea putream sa franez brusc. In dreapta aveam, cum am zis, om in spate care venea vijelie, pe b1 nu puteam sa-i tai calea. Asa ca am incetinit putin, cat sa nu ma loveasca cel din spate, si am tras cu coada ochiului in dreapta sa vad care mai e treaba pe b1. Cand am considerat ca pe b1 s-a facut loc, abia atunci am trecut

      E usor sa-ti dai cu presupusul din fotoliu. Tu ce-ai fi facut in locul meu?

    • Eu ziceam doar ca i-ai observat de departe, cu toate astea ai sperat ca nu intra ala cu loganu’. Ei, a intrat ca e un bou si nu stie mai mult…
      Drive safe!

    • Si da asa e, stau toata ziua in fotoliu si fac remarci critice.
      Apropos – la prima faza cred ca o dadeati de o comuna…

    • Ma indoiesc ca o dadeam de comuna, pentru ca omul ala a virat brusc spre mine, nu eu spre el. Eu chiar incepusem sa ma repliez spre dreapta, cand am vazut cam de ce e in stare.

      Dar asta are mai putina importanta. La ce viteze aveam, orice agatament risca sa iasa urat de tot, pentru toata lumea, si cu muncitorii aia pe margine… 🙁 Nu stiu daca mai avea cine sa semneze amiabila…

  3. Ai magnet, nu gluma.
    Mare + pentru cel de pe B1 la faza 2 daca a incetinit preventiv. Multi nu stiu sa tina masina intr-o curba, daramite sa mai vada si la mai mult de 100 m in fata.

  4. Corect gramatical este „viteza mai mare decat a mea” :), dar bine ca s-a terminat asa si ai mai avut timp sa prezinti fazele.

  5. @David Davidescu fb – exact. Multi se zgarcesc sa faca 2 km in plus, chiar daca, in final castiga timp si sunt scutiti de stresul incadrarii directe.

  6. Faza 1 – Odata ce ala era deja in dreptul tau sau trecut de tine e cam greu sa fie vina lui si spun ca era trecut ca altfel nu se vedea pe camera care filmeaza in fata intr-un unghi destul de mic, maxim 120 grade. Daca a apucat sa ajunga acolo vina e a celui care ar incepe o depasire si s-ar caracteriza prin neasigurare la inceperea unei depasiri. (vorbesc strict de cum o interpreteaza politia)
    La celelalte faze 2 si 3 vina ar fi fost clar a celorlalti… Faza 2 si 3 intra la neasigurarea schimbarii directiei de mers.

  7. La al 2 lea clip,chiar nu o sa inteleg niciodata soferii care la drumul in care se intersecteaza cu alt drum fara prioritate,iar el merge deja pe un drum cu DOUA benzi si clar se vede ca ce-a din dreapta era libera,si nu pot vira putin cat sa lase si pe „prostii”aia care tot stau acolo cu minutele…si la primul clip se aude tacaitul ala dar deja cand ala e langa tine,mi se pare greu de crezut ca nu s-a auzit de la inceput ci mai sigur e ca tu nu l-ai „activat”…nu stiu care e mai zevzevenchi.

    • Am explucat ca nu puteam sa trec pe b1, aveam o masina destul de aproape, in stanga dreapra, care accelera. Credeam ca am explucat asta.

  8. Eu nu pot sa inteleg cei 12 de „-” sau de „thumb down” cum vrei sa le zici. Adica 12 oameni, posibil toti soferi considera ca tu ai gresit in fazele astea ? … Misto, ce pot sa zic :)))

    1. si-a luat avant prea tare si probabil un mom de neatentie ( vb cu pasagerul sau se uita mai in fata de masina ta )
    2. chiar nu pot sa inteleg de ce nu are macar un pic de spirit de conservare, tu anticipezi ca el poate se baga dar te gandesti ca poate nu este atat de **** incat sa o faca pentru ca viteza lui este mult mai mica in considerare cu a ta . ( daca nu realizeaza asta este ***** )
    3. cel mai probabil erai in unhiul lui mort si nici nu prea s-a asigurat, semnalizeaza si se baga.

    PS: unde sunt stelute puteti sa inlocuiti cu unicorn,curcubeu,roz … etc :)))

    • S-au facut deja 15. Cei care nu inteleg ca daca semallizezi primul o depasire si intri primul in depasire, ai prioritate. Dar, mai important, cei care nu inteleg ca, in orice fel de circumstante, replierea din depasire nu se face PRIN masina din dreapta. Plus ca omul si-a cerut clar scuze – si-a dat seama ca a facut o manevra riscanta si n-a ales cea mai huna solutie pentru repliere. Banuiesc ca n-a fost atent la semnalul meu si n-a remarcat ca intrasem deja in depasire. Plus ca s-a pierdut cand s-a vazut in curba si a virat instinctiv dreapta.

  9. Aia credeau ca au IDCLIP activat 😀

  10. Nu stiu unde este soseaua din prima faza, dar numai in Romania poti vedea drum de genul. La vale are 2 benzi si la deal una. Logica?

  11. @Kor La faza a doua, mai mult era sa treci tu prin el 🙁 decat invers. Nici al treilea nu s-a lasat si pana la urma pana la urma a schimbat banda pe linie continua (1:54), parca si fara semnalizare.
    La prima faza, a fost greseala celui care a incercat triplarea, dar a fortat brusc revenirea pe sensul de mers. Ati avut si spectatori la incident, muncitorii de la 0:26 🙂
    +

  12. Prima faza e teroare, eu m-am speriat de el si sunt in fata unui monitor.
    1:15 nervos motorasul tau de 1.2

  13. Eu nu ma sperii niciodata pe moment. Sunt prea preocupat sa gasesc cea mai buna solutie de a evita accidentul, si am destule lucruri de facut in acele secunde. Abia dupa ce lucrurile se aseaza, imi dau seama de pericolul care tocmai a fost depasit si-mi permit sa-mi fie, retroactiv, putin frica de ceea de ar fi putut sa se intample. Si da, motorul Duratec de 1.2 pe benzina al Fordului Fiesta e unul foarte reusit. Si cuplul e bine gandit. E masina cu cel mai rapid demaraj din clasa ei, din acei ani (2008 anul de fabricatie, cand au umblat nitel la motorizare – seria Fuja – si la-au adus de la 67 la 78 CP, pe aceeasi cilindree). Ba chiar bate si destule alte marci de 1.4 din acea perioada, de exemplu Loganul.

    • Cand vine vorba despre demaraj si caruta bate loganul…. la cat de aerodinamic ca o caramida e loganul…. duratec, e dur+vtec 😀 . Esti ricer nu? 😆 Eu am condus 1.6 dizel de la ford, consum ~5 extern, in oras sare de 7.

    • @Gelu – Cand mi-am luat masina, stiam foarte bine ce vreau: 4m lungime, manevrabilitate cat mai mare, portbagaj pentru doua persoane, consum cat mai mic, masina rezistenta, si pe drumuri forestiere, si in oras dar si la drum lung, demaraj bun, consum rezonabil, intretinere onorabila. In finala s-au calificat Ford si VW. Am ales Ford. Nu-mi pare rau 🙂

      @verdenpom – Au contraire 🙂 Nu sunt racer. Dar inteleg sa merg cu viteza maxima admisa, cu tolerantelede de rigoare, si in functie de conditiile exterioare. Nu ma interseaza consumul, dar merg cu 59 in localitate si cu 109 pe drum european, nu cu 80, in ambele cazuri, la consum … 🙂

    • Nu e vorba de racer, a fost o gluma 😀 .
      duratec = dura+ v tec, si v-tec au ricerii, gugalul e plin de ei 😀 . Joc de cuvinte + o gluma.

    • @Kor Pentru comentariul tau thumb up! Masina se alege pe baza necesitatilor si a rolului pe care urmeaza sa-l indeplineasca in urmatorii ani, folosind o multime de criterii.
      Nu intotdeauna e usor sa faci alegerea corespunzatoare si atunci intervin uneori experientele anterioare si/sau alti factori subiectivi. Daca pana la urma se dovedeste insa ca omul si masina se potrivesc, ai tras lozul castigator! Cred ca nu gresesc in cazul de fata 🙂

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!