It seems javascript is either disabled or not supported by your browser.

De ce sa conduci preventiv … ca sa nu intre „animalele” in tine

Adăugat de RaduCJ
Raportează ca șters! 111

ATENȚIE: Conține limbaj licențios!
+ claxonat excesiv.

Mai bine imi pazesc spatele decat sa ii lovesc pe altii si sa imi stric masina, cu toate ca trendul in ultima perioada e sa le arati altora o ‘lectie’ (mai ales in ultimele clipuri postate).
La prima faza am apreciat ca omul si-a cerut scuze, poate eram in unghiul mort si nu m-a vazut.

28 comentarii

  1. esti foarte slab…conform unor oameni de pe aici de pe site TREBUIA sa-i julesti pe amandoi sa se invete minte…

    • Tin mai mult la masina mea si nu vreau sa o stric. Nu de alta, dar de 4ani de cand conduc nu am avut nicio minune de genul pentru ca nu mi-ar conveni sa fiu o saptamana pieton sau mai mult timp

    • Primul a avut mare noroc. Stiu pe cineva care nu-l ierta, iar in loc sa piste frana ar fi lipit acceleratia de podea 🙂

  2. Locosfantul

    Acum cateva seri am patit acelasi lucru in zona aia, dupa care se opreste tipul langa mine si-mi spune „invata sa conduci” 😐

  3. La a2a faza e o mica problema din cauza marcajelor. Fiindca nu exista marcaje de ghidare.
    Marcajele de ghidare au rolul de a materializa traiectoria pe care vehiculele trebuie să o urmeze în traversarea unei intersecţii ori pentru efectuarea virajului la stânga, fiind obligatoriu a se realiza în cazul în care axul central ori liniile de separare a benzii de circulaţie nu sunt coliniare.
    Astea fiind spuse, teoretic el merge drept si are dreptate in lipsa marcajelor.
    In caz ca gresesc, astept argumente.
    +

    • Mi se pare gresit ca in lipsa marcajelor sa nu stii sa te ghidezi. Daca tu esti pe B2 si B1 e tot pentru inainte (e interzis sa faci dreapta) clar ca de pe B2 tot pe B2 va trebuie sa ajungi…

      Exemplu de marcaje ca si faza 2 e intersectia dintre strada Horea si strada Dacia, directia Gara, unde sunt 3 benzi, B3 fiind pentru virajul la stanga. Eu eram pe B1, un autobuz pe B2, amandoi primii la semafor. Se face verde, eu sa-mi continui drumul in fata, autobuzul de pe B2 ajunge direct pe B1, taindu-mi calea.. in astfel de momente la ce sa ma astept? Ce credea autobuzul, ca mie mi se termina banda, sau ca trebuie sa merg pe trotuar???

      La fel si faza 2… dupa ce s-a facut verde soferul a uitat ca eu sunt cu masina??? M-am transformat subit in bicicleta si voi merge pe trotuar? Cel putin se vede ca nu a intrat de tot pe banda mea, a taiat doar curba, de lene…

    • Intradevar, logic ai mare dreptate. Insa acele marcaje de ghidare se aplica doar cand banda ta nu merge drept ( in limbaj popular spus) si astfel conform legii el are dreptate.

      Exact asa e din pacate si in intersectia mentionata de tine. Insa acolo nu e asa mare decalajul, dar exista si nimeni nu a facut sesizare.

      Repet, urasc ce s-a intamplat, mai ales ca avea numere de cluj, deci stia zona, insa legal nu cred ca il puteai scoate vinovat.

    • Ducu, hai că poate legal i-ai găsi o justificare acelui gibon. Dar e și el din CJ, deci nu ține că nu ar fi știut că acolo benzile sunt toate pe direcția înainte, și toate fac stânga, conform cu schimbarea poziției axului drumului înainte/după intersecție.

      În plus, „felicitări” primăriei Cluj, care după câteva săptămâni de frezat/asfaltat prin centrul orașului, încă nu a fost în stare să și se ocupe de trasarea marcajelor acele zone reparate.

    • Q.E.D et Q.E.F.

      Parerea mea e ca nu gresiti niciunul, dar niciunul nu aveti dreptate 100%
      Adevarul e in titlu.
      Conducere preventiva fiindca la Cluj nu se stie niciodata 🙂

      1. Daca e sa ne luam dupa clipul acesta http://www.trafictube.ro/eroii-orasului-1-road-rage-cluj/ si comentariile de acolo care spun ca banda celui cu Audi se termina, atunci si banda autorului acestui clip se termina in trotuarul de langa librarie 🙂
      2. Daca banda autorului nu se termina, atunci nici banda celui cu Audi din clipul amintit nu se termina.

      Pana la urma cine e vinovat daca la fiecare intersectie din Cluj o data sunt gresite marcajele, o data sunt bune, iar gresite.. te mai poti baza pe marcaje? 🙂

      In caz de poc, celalalt pica vinovat, dar daca stam sa ne gandim la ce harababura e in Cluj, se mai poate baza omul pe marcaje? Mai ca-ti vine sa-l intelegi, faci amiabila si dumnezeiesti mai departe administratorul drumului 🙂

      + ptr clip, reactii si injuraturi 🙂

    • QED QEF,
      Tu erai cel care se incadra conform pozitiei unei balize si acuma spui ca nici unul nu a gresit? Sa nu facem exces de zel si de inducere in eroare. E foarte simplu, la prima faza in caz de poc iesea vinovat fie autorul, fie administratorul de drum daca autorul se ducea mai departe si se judecau.
      @dragoscj
      Nici nu se pune problema ca nu-l urasc pe ala care a facut acea manevra, insa legal el avea dreptate in caz de poc.
      Si mare plus pentru remarca, o foarte mare parte din zona circulata din Cluj s-a reasfaltat si marcajele lipsesc, ca deah, vine frigu.

    • @Q.E.D et Q.E.F. Diferenta dintre clipul cu Audi si clipul meu este ca eu nu aveam voie sa fac dreapta pentru ca pe straduta din dreapta e interzis. Cel cu Audi putea sa faca dreapta si asa e si normal, prima banda e pentru virajul la dreapta, de asta banda lui i se „termina” intr-o oarecare masura.
      Incearca putin sa vezi lucrurile ca si cum ar trebui ele sa fie si cum ar fi logice.
      Daca marcajele ar fi puse pe drum, crezi ca ar fi fost intr-un alt fel fata de cum am zis?

    • Q.E.D et Q.E.F.

      @DucuTT
      Am scris ca „nu gresiti niciunul”.
      Voi nu gresiti, cei care explicati, nu era vorba de cei din clip.
      Fiecare aveti partea voastra de adevar.
      As merge pe partea de culpa a administratorului drumului, dar numai in instanta, nu la politie.

      @RaduCJ
      „Diferenta dintre clipul cu Audi si clipul meu este ca eu nu aveam voie sa fac dreapta pentru ca pe straduta din dreapta e interzis.”
      Si ce? 🙂
      Daca ti se termina banda, se termina si gata, indiferent ca ai voie sa faci dreapta sau nu.
      Nu tu hotarasti asta ci capetele luminate din institutii 🙂

      Apropo, cheia problemei e in cele citate de Ducu TT „fiind obligatoriu a se realiza în cazul în care axul central ori liniile de separare a benzii de circulaţie nu sunt coliniare”
      Dat fiind faptul ca nu exista marcaje, inseamna ca benzile sunt coliniare.
      Benzile fiind coliniare, celalalt sofer s-a incadrat cum trebuie iar tie ti se termina banda in trotuar 🙂

      Conform definitiei de mai sus, celalalt sofer s-a incadrat corect.
      Conform numaratorii benzilor, tu te-ai incadrat corect fiindca ar fi absurd sa ti se termine banda in trotuar din simplul motiv ca Dorel de la primarie si politie a uitat sa faca marcaje atunci cand textul de lege spune „fiind obligatoriu”.
      Daca si tu si el v-ati incadrat corect, rezulta ca singurul vinovat e administratorul drumului fiindca nu a facut marcaje asa cum a spus Ducu TT 🙂

      P.S. Inainte sa apas „Trimite comentariu” am citit inca o data postarile si mi-a sarit in ochi asta „Insa acele marcaje de ghidare se aplica doar cand banda ta nu merge drept ( in limbaj popular spus) si astfel conform legii el are dreptate.” Ducu TT a explicat inaintea mea, dar nu vazusem.

    • @Q.E.D et Q.E.F.
      Ref: http://www.trafictube.ro/conduci-preventiv-animalele-tine/#comment-411592
      Conducerea preventiva e buna intotdeauna, pentru ca nu se stie niciodata ce poate aparea neasteptat. Si la Cluj si-n alte locuri 🙂

      @DucuTT
      Ref: http://www.trafictube.ro/conduci-preventiv-animalele-tine/#comment-411596
      La prima faza e vinovat cel cu VW 🙂 0:04-0:10 Autorul nostru merge corespunzator, iar cel cu VW nu se asigura la schimbarea directiei de mers (0:09-0:10), intrand pe banda colegului RaduCJ. In plus, semnalizeaza la 0:08 si apoi imediat trage de volan la dreapta (0:09).

    • Pentru faza a doua, str. Napoca:

      Mai demult existau si-acolo niste marcaje, care ajutau soferii sa se orienteze in parcurgerea intersectiei, mai ales ca se trece de pe trei (Napoca) pe patru benzi de circulatie in piata Unirii.
      E-adevarat, ar trebui sa apara din nou la locul lor. Insa cu tot cu ele, situatii ca cea de la faza a doua se pot repeta oricand. Cel putin cu marcajele pe drum lucrurile sunt mai clare si daca se-ntampla ceva, se stabileste mai usor cine e vinovat de producerea incidentului.

    • @GeluCJ
      Mare dreptate, insa din pacate, din cauza faptului ca s-au sters/reasfaltat, putem presupune ca un strain nu cunoaste, facand abstractie de la numarul de inmatriculare. Nu-l putem acuza ca nu si-a dat seama, chiar daca peste 90% era logic cum se intampla.
      Chiar si in intersectia dinspre napoca spre dorobantilor nu mai exista marcaje si multi intra pe alta banda, deoarece banda dupa vechile marcaje o ia usor spre stanga, foarte usor.

    • Q.E.D et Q.E.F.

      Cum zice Ducu TT, numarul de inmatriculare nu are nici o relevanta, niciodata, in nici un clip.
      Numarul e de judet, iar soferul poate e din ceva sat, poate soferul e roman plecat sa munceasca in alta tara si vine acasa o data la cativa ani, poate e un sofer din alt oras si conduce masina unui prieten, poate e masina rent a car, etc.

      Chiar daca ar exista marcaje, curand vine iarna si ninge.. deci trebuie indicatoare de orientare (@GeluCJ – era sa scriu iar aditionale) 🙂
      Bineinteles ca sunt bizoni care nu vad nici indicatoarele de orientare, dar numarul lor ar scadea.
      Daca 4-5 bizoni in 30 de minute ar respecta indicatoarele (care acum nu exista), deja riscul s-ar diminua si tot e un castig ptr traficul rutier.

    • Dar ce putem face in legatura cu asta? De ce nu incercam sa contactam acest administrator de drum?

    • @Q.E.D et Q.E.F. Merci, nu m-ai uitat 🙂 Cand vine ninsoarea, sa faca bine sa iasa pregatiti sa deszapezeasca, nu sa fie „surprinsi” de vreme. Atunci se vor vedea si marcajele pentru cine vrea sa le vada … daca exista.
      Indicatoarele de orientare le-au pus mai incolo, dupa intersectie si cam ascunse de copaci, unde sunt patru benzi in piata Unirii: 🙂

    • Q.E.D et Q.E.F.

      @RaduCJ
      Citez: „Dar ce putem face in legatura cu asta? De ce nu incercam sa contactam acest administrator de drum?”
      Raspuns: Nu putem face absolut nimic.
      Administratorul strazilor din oras e primaria.
      Primaria se consulta, se sfatuieste si primeste aprobari de la Biroul Rutier (pol. rut. din MAI).
      Deci aprobarile se dau de catre specialisti rutieri (politisti cu grade mari si experienta, juristi, consultanti, etc) care exact cu asta se ocupa, cu aplicarea Codului Rutier si a legislatiei conexe.
      Bun, dupa aceasta mica introducere (ptr unii o noutate, ptr altii lucru stiut), sa trecem mai departe.

      Daca tot ai pus intrebarile de mai sus, haideti sa va povestesc si sa va arat ceva, apoi trageti voi singuri concluziile.

      Eu am facut niste sesizari, apoi am fost amenintat ca voi suporta consecinte daca mai formulez sesizari.
      Vazand ca sunt amenintat, n-am mai formulat sesizari de pe mailul meu care contine numele real, fiindca nu stii niciodata cine pe cine cunoaste, cine pe cine verifica, cine pe cine se poate razbuna, cine pe cine ia la ochi, cine pe cine urmareste (unii au ras de genmedia, dar n-ati vrea sa fiti in pielea lui) etc.
      Mi-am facut mail anonim si am formulat o noua sesizare, de data asta cu privire la chestia din clipul acesta: http://www.trafictube.ro/cluj-napoca-banda-dedicata-transportului-comun-incompetenta/
      Raspunsul primit a fost asta: http://s000.tinyupload.com/index.php?file_id=05451817679622350850
      Il downloadati apasand ca in poza aceasta: https://s17.postimg.org/y5f302ubz/click_acolo_ptr_download.jpg
      Raspunsul lor e conform legii, nu se raspunde sesizarilor anonime, daaaaar.. sa fim seriosi, cine e nebun sa-si mai dea numele real dupa ce a fost amenintat?

      Mai tarziu am aflat ca primaria si politia rutiera (prin firmele de Dorei) semnalizeaza gresit drumurile cu intentie.
      Tot ceea ce vedem noi gresit, e facut gresit dupa un plan anume si cu buna stiinta.
      Ei nu gresesc din greseala (ce misto suna), ei gresesc fiindca asa vor si asa primesc indicatii.
      Voi chiar credeti ca noi, niste simpli soferi, vedem aceste zeci de semnalizari defectuoase ale strazilor iar ei nu le vad? 🙂

      Fiecare sa traga ce concluzie vrea.

    • Pai bun, dar de ce le-ar face gresite intentionat? Ca sa ce… sa fie cat mai multe accidente?

    • Q.E.D et Q.E.F.

      Nu ca sa fie accidente (oricum nu le pasa de accidente).
      Miza e alta, si e mult mai mare, dar nu e subiect ptr TT.
      Daca se va face intalnire intre clujeni, iti explic acolo.

      Indiciu: Imagineaza-ti ca maine toate strazile se vor semnaliza ca la carte cu marcaje, indicatoare, semafoare, etc. Ce vor face clujenii? Vor iesi in strada si vor cere demisii, linsaj, demisii, haos, etc. Tocmai de aceea se marcheaza gresit, sa nu iasa cetatenii in strada. Hai ca acum v-am bulversat rau de tot. Totusi nu e greu sa va prindeti. Cine s-a prins, e rugat sa nu spuna nimic 🙂

  4. E vorba doar de prostie si incapacitatea de a conduce responsabil. Sunt destui atata de „naivi” si de „visatori” (nu mai vorbesc de faptul ca deja toata lumea e pe telefon din momentul in care urca in masina pana coboara) incat nu isi dau seama ca sofatul e sau poate fi periculos daca nu e exercitat cu maxima atentie. Majoritatea nu constientizeaza ca sofatul e o „chestie” potential periculoasa, unde un singur moment de neatentie poate sa fie fatal. Nu constientizeaza importanta regulilor si a legilor, majoritatea oamenilor conduc cu falsa impresie ca e ceva banal si ca nimic nu se poate intampla atata vreme cat din cand in cand se uita la drum, dar mai ales atata vreme cat altii ii tot feresc.
    Se obisnuiesc prost si isi alimenteaza neatentia si indiferenta cu fiecare minut petrecut la volan. Din pacate chiar daca fac accident sau sunt amendati (cam rar din pacate) nu prea invata din asta, ci continua in acelasi stil.

  5. Al doilea a avut torque steering si nu a mai putut controla directia 🙂

  6. bravo pentru stilul de condus, asta inseamna sa fii educat rutier si nu numai. Am vazut si eu trendul berbecilor de pe tt care intra ei si fac legea pe tabla lor … sa speram ca o sa se curete tara si de astia , in rest numai bine si drive safe !

  7. @RaduCJ + pentru film. Ai evitat doua posibile accidente si-ai ramas cu masina nesifonata … sa poti circula mai departe 😀

  8. Bamgineer

    Acolo la Casa de cultura e haos. Si cand vii de pe Clinicilor, si cand vii de la Primarie si esti pe banda 2 si vrei sa faci stanga spre Napoca. Cine are masina julita dreapta fata poate sa si-o faca usor pe RCA-ul altuia in maxim 10 minute de plimbat pe acolo :)).

    Puncte bonus pentru stilul preventiv de conducere. Avantajul nostru este ca stim intersectiile problema si la fel stim cand 99% cineva ne va taia acolo calea. Nu e placut sa stai prin service. Mai bine claxon + #@!#@!#@!@ si eventual asa se educa si cei care gresesc.

Adaugă un comentariu

Pentru a posta un comentariu pe Trafictube.ro, trebuie să te autentifici. Nu ai cont? Înregistrează-te!