Camera auto 70mai Dash Cam M500, 128GB

Produs din oferta Xiaomag.ro

Prețul inițial a fost: 799,00 lei.Prețul curent este: 699,00 lei.

Prețul inițial a fost: 799,00 lei.Prețul curent este: 699,00 lei.

Vezi detailii

Lane filtering vs. lane splitting

Adăugat de localhost
Raportează ca șters! 56

Lane filtering vs. lane splitting

Demonstrația se referă strict la „lane filtering“, care presupune devansarea mașinilor blocate în trafic, sau care se deplasează cu viteză redusă (de obicei, mai mică de 30 de km/h). Pe de altă parte, lane splitting-ul se referă la aceeași manevră, dar executată la viteze mai mari, care este considerată mai periculoasă, iar cele două situații n-ar trebui confundate.

Cum e în România

În România lane-filterring-ul și lane-splitting-ul nu sunt reglementate ca atare, iar de aici apar tot felul de confuzii, discuții și controverse. Teoretic, manevra este permisă atâta timp cât nu depășești un marcaj de linie continuă, așadar nu vei primi, în mod normal amendă pentru așa ceva. Pe de altă parte, dacă lane-filteringul nu este reglementat ca atare și nu există reguli pentru executarea manevrei, atât motocicliștii cât și șoferii pot greși, ceea ce duce la accidente.

TOATE INFORMATIILE POSTATE NU IMI APARTIN SI NICI NU AM MUNCIT PENTRU ELE.
Am ales sa postez acest continut aici doar pentru popularitatea pe care Trafictube o are si numarul mare de utilizatori la care poate ajunge. 😉

Sursa video: youtube
Sursa text: http://pemotoare.ro/de-ce-e-mai-sigur-si-mai-eficient-lane-filtering-ul-demonstratie-video/

Ce mai caută lumea:
  • https://www trafictube ro/lane-filtering-lane-splitting/
  • lane splitting in romania
  • https://www trafictube ro/lane-filtering-lane-splitting/#:~:text=În România lane-filterring-ul normal amendă pentru așa ceva

25 comentarii

  1. eu nu sunt de acord cu motocicletele si bicicletele care „croseteaza” printre masini.

    • Nici eu.Sa astepte cuminti in spatele masinii chiar daca e coloana de un km.Unii iti lovesc cateodata si oglinda masinii prin manevrele lor.Ce sa mai zic cand „croseteaza” in mare viteza printre masini,de multe ori depasesc linia continua.

    • In Franta pe autostrada, fac asta in mare viteza, si daca nu le lasi loc iti lovesc masina cu picioarele.

    • Bunzo0o confirm, asa e

      @Soferu @arg mai lasati berea, strangeti niste bani si plecati prin Europa nitel, nu se da ora fixa din Ro, pe dincolo sunt niste societati mai civilizate ca noi de unde aveti ce invata… inainte sa fiti sau nu de acord „dupa parerea” voastra

    • Orice moto, bicicleta, trotineta etc. în trafic înseamnă o mașină în minus. Hai sa apreciem asta și sa ii ajutam de fiecare data când putem.

    • Arthur nu consum alcool oricat n-ai crede si in al doilea rand nu ma intereseaza circulatia din afra tarii,ci cea din tara.Aici traim,muncim,murim.Nu avem drumuri pentru splitting,filtering,draci laci si alte chestii moto.
      E coloana,stai in spatele masinii ca orice vehicul.
      Costin Moraru,cum sa-i ajutam? Sa-i lasam sa se omoare si apoi dau vina pe soferi?
      Arunca un oki pe Youtube sa vezi cum unii motociclisti cad singuri in curbe chiar si la viteze mici.Astia mor inainte de termen.Imi plac motoarele,dar doar sa le vad,nu sa le „incalec”.Prefer bicicleta 🙂

    • frate aia nu-i tara civilizata unde moto dau cu piciarele’n masini.
      la partea cu filtratu, daca ai loc te bagi daca nu, nu.
      Ce ma enerveaza cateodata e faptul ca (ce-i drept putini) moto care fac semne si tureza daca nu fac loc, frate daca fac loc treci daca nu stai acolo; nu inseamna ca am ceva cu tine, inseamna ca nu ti-am facut loc. Noroc

    • madoareinpedala

      Gandeste-te ca motociclistii si biclistii care croseteaza traficul ajung acasa/munca de 2-3 ori mai repede decat cei care stau in masina dar nu sunt de acord cu manevra. Decat sa va plangeti mai bine va cumparati biciclete cu voucherul de la FIrea si:
      – ajungi mai repede la destinatie
      – o sa iti scada tensiunea
      – se imbunatateste performata sexuala
      – o sa fi mai fericit
      – o sa slabesti(in cazul in care burta se freaca de volan)
      – nu o sa mai poluezi aerul pe care il respiri
      – ca Tariceanu nu o sa mai observi scumpirile la pompa
      – cel mai important: ai intotdeauna loc de parcare :)))

  2. Se preda ceva de genu asta si in scolile noastre de conducere?

  3. Dupa cum spune si 127.0.0.1 dincolo sunt niste reguli clare pentru niste lucruri care la noi nu numai ca nu sunt reglementate in nici un fel dar ne mai si dam a-tot-puternici sa punem stampila …”eu nu sunt de acord”, „ia sa stea la rand” ca asa vor astia care „stiu ei cel mai bine”

  4. brownhowl

    Nu va mai atacati degeaba. Daca aveti masina, stati in coloana. Sunt sigur ca daca oricare dintre cei care nu sunt de acord cu lane filtering ar avea bicicleta sau motocicleta, ar face acelasi lucru.

  5. Soferul roman nu are educatia rutiera necesara pentru a concepe si prezenta altor tipuri de participanti la trafic. De aia sunt o gramada care vireaza si lovesc biciclete si sustin ca respectivii „depaseau pe dreapta”… opresc in coloana in „scara magarului” cum vazusem intr-un clip recent, facand imposibila deplasarea unei moto pe mijloc sau a unei biciclete pe dreapta, uneori chiar si a unui autoturism ca ei isi uita curul pe alta banda, si au 0 capacitate de anticipare si intentie de a facilita manevra unui auto mare. Rezumat la atitudinea de „el e cetatean EU cu drepturi” … responsabilitatile sunt exclusiv ale celorlalti.

  6. Eram in Salzburg, la plimbare. Intr-o intersectie ma opresc la rosu, dar, fiind atent mai mult la partenera de drum, nu am dat importanta marcajelor. Ma trezesc, in stanga mea, cu o doamna pe bicicleta ce vocifera foarte intens spre mine. Deschid geamul si o intreb care e problema. Ea-mi spune c-am oprit pe spatiul ei si ca trebuie sa mut masina, s-o dau mai in spate. Logic ca-n prima faza am crezut ca derileaza, dar am cascat ochii mai bine si mi-am dat seama c-avea foarte mare dreptate. Oprisem fix pe spatiul destinat biciclistilor, iar femeia avea tot dreptul sa fie nervoasa (localizarea exacta: https://goo.gl/maps/1bCmke5heeN2). Daca m-as fi luat dupa conceptia oarecum clasica a romanului, ar fi trebuit sa ma dau jos din masina si sa-i aplic cateva leviere peste rotule. Dar, traind de foarte multi ani in „vest”, mi-am cerut scuze si am mutat masina. Sa fim seriosi… Cati romanasi vedem facand asta in Romanica?! In tara in care, biciclist fiind, nu te simti in siguranta nici macar cu bicicleta-n casa, d-apai cu ea pe strada?!
    Sau, sa mai dezvoltam… In Germania, Austria, Franta, conducator auto fiind, atunci cand efectuezi un viraj la dreapta intr-o intersectie, tre’ sa fii mai mult decat atent la ce-ti vine din spate. Daca te pune pacatul sa „faci live pe Feisbuci”, ca si asa-i la moda, iar din spate vine „lansat” un biciclist si-l acrosezi sau il dobori… Nici macar 10 Dunari nu-ti spala pacatele. In Germania sau Austria nici macar ca pieton nu ai ce sa cauti pe banda lor sau sa-i deranjezi. Ca sa nu spun de „accidente”, ca-i platesti de buni si pe ei dar si utilajele. Cum e treaba asta-n Romanica, acolo unde benzile de bicicleta se opresc brusc in stalpi sau sunt folosite ca spatii de parcare pentru masini?!
    Merg putin off-topic, dar cumva si on-topic. Nu-s sofer de cursa lunga, ca tiristii, dar fac, in medie, cam 300-350 de km zilnic, pe autostrazi, drumuri nationale, prin localitati. Asta-n Germania. Fara sa mai socotim si kilometri din weekend. Exista-n Germania/Austria denumirea de „Rettungsgasse”, adica spatiul ce-l lasa masinile intre ele, aflate pe benzi diferite, atunci cand traficul este prea lent sau blocat. Fara sa etichetez exact cetateniile, dar iti poti da seama dintr-o privire care-s ciobanii ce se cred stapanii soferilor, cei carora le este extrem de greu sa traga masina un metru mai la stanga, pe banda exterioara, sau mai la dreapta, pe banda interioara, pentru a creea acel spatiu necesar masinilor de interventie. Dar cand apare Politia si-i ia la intrebari, pe langa amenda extrem de usturatoare, devin brusc mielusei. Cat despre Romania… Tin minte ca acu’ vreo cativa ani se lasase cu bataie pe una dintre miile de autostrazi autohtone, intr-o situatie in care, din cauza unui accident, autostrada era blocata, banda de urgenta era blocata, spatiul pentru masinile de interventie nu exista, dar ciobanii, ehh ciobanii, faceau scandal ca ei nu pot ajunge mai repede in castelele lor de fildes.
    Restu’ e caterinca.

    • Lasand la o parte problema infrastructurii, si a educatiei, sunt situatii si situatii. Tu ne arati un exemplu de pe o straduta din Salzburg, unde probabil valorile de trafic sunt foarte scazute. Intr-un oras sufocat, cum e Bucurestiul, nu iti permiti acest lux, oricat ai incerca. Problema devine si mai grava in contextul in care in Romania se construieste in continuare prost, fara cap, si nu se face mai nimic pentru a tine oamenii in locurile de bastina (Radauti, Pascani, Dej, Dabuleni, Isaccea, sau de unde or mai fi astia de s-au aciuat in Bucuresti), ca sa nu aglomereze si mai mult capitala.

    • lasand la o parte aglomeratia, e vorba de bun simt si de a reusi sa copiezi lucrurile bune de dincolo.
      Iar daca la nivel de administratie sunt incapabili sa faca infrastructura si legislatie, romanul prin natura lui are si mai mult pornirea de a nega lucrurile evidente si de a blama pe putinii cei care incearca sa mai deschida ochii celorlalti, ce sa mai vorbim de auto-educare.

      Cel mai bun exemplu de fata, 127.0.0.1 posteaza o chestie extrem de binevenita, explica si de ce o posteaza aici – toata lauda – dar cum e romanu’ si soferu’ in general, se apuca sa terfeleasca ideea si s-o duca in derizoriu cu un teanc de argumente de toata jena.

      yenoH tot respectul pentru explicatii, dar degeaba ne dorim o tara ca afara daca ne complacem in haosul de aici si ne laudam ca-l acceptam asa cum este, ca deh, suntem niste supravietuitori si faptul ca „ne descurcam noi” imbrancind pe cei de langa a ajuns la rang de lauda nationala.

    • Arthur – am sesizat atacul voalat, numai ca nu poti lasa la o parte aglomeratia. Nu poti inchide o banda de circulatie, doar pentru a permite celor pe doua roti sa se aseze in fata autobuzului, ca in exemplul cu Austria. Sigur, soferii sunt cei necivilizati, ca motociclistii sunt painea lui Dumnezeu.
      Da, autoritatile sunt in general incapabile, dar aici vorbim despre exemplul cu Austria, care nu poate fi copiat fara sa darami niste cladiri, sau sa le muti pe role, ca pe vremea lui stii tu cine.
      Ramai pe subiect, te rog, si scrie aici niste propuneri de copiat din ce s-a descris despre Salzburg, in Bucuresti.

    • @Sofer De Prahova, nu tre’ sa darami cladirile sau sa le muti pentru a introduce civilizatia in trafic. Nici sa inchizi benzile. Trebuie doar sa-i respecti pe toti participantii, atat. Si cei pe doua roti, motorizate sau nu, au drepturi in trafic, precum si obligatii. Crede-ma, acelasi exemplu ti-l pot oferi si din Berlin, München, Viena sau alte mari metropole. Trafic la fel de sufocat ca-n Bucuresti, doar alta mentalitate.

  7. Ce imi place cum sar de fund in sus motociclistii, si cum creste inima in ei cand aud povesti despre alte tari. Ceea ce se fac ei ca nu vad, insa, este ca in alte tari, procentul de maimute pe doua roti este mult mai mic decat in Romania. Aici, majoritatea motociclistilor contribuie din plin la producerea de accidente. De cate ori n-ati vazut o motocicleta tasnind din spate, la 2 secunde dupa ce ati verificat retrovizoarea, si nu era nimic? Ipocrizia motociclistilor care posteaza pe net se manifesta prin a nu recunoaste ca chiar daca nu depasesti viteza maxima admisa, o accelerare brusca in trafic mareste riscul de accidente.

    Inca doua chestii pe care o pot dovedi cu filmari: trecutul peste linie continua cand coloana de masini sta + nesemnalizarea depasirii unui vehicol (BMW-urile semnalizeaza mai des decat motociclistii).
    Era sa uit: mersul printre masinile aflate in miscare, ce se deplaseaza in aceeasi directie – o practica
    nesanatoasa pe la noi. Eu stiu ca este interzisa prin lege, dar nu am reusit sa gasesc articolul exact. Din nou, am filmari cu asa ceva (vezi intrarea in Bucuresti, dimineata, pe DN1).

    • @Sofer De Prahova nu sare nimeni in sus si nici nu e vreun atac voalat.

      Sunt de acord cu tine ca nu avem aici posibilitatea benzilor dedicate sau chestii de-astea de finete aplicate dincolo, ceea ce incerc sa zic e ca generic, participantul la trafic ar trebui sa aiba intelegere si deschidere spre unele politici care se pot aplica si la noi daca ar fi bunavointa.

      Nu cred ca cere nimeni prea mult sa te obisnuiesti ca sofer sa lasi niste loc intre benzi, lane filtering-ul se poate aplica si la noi fara modificari de infrastructura sau legislatie dedicata, totul tine de deschidere.
      Dar in conditiile in care vezi genul asta de comentarii ca „daca nu e reglementat” atunci sa fie interzis, si cate si mai cate… nu e vorba ca se oparesc motociclisti ci ca e multa prostie, dusmanie, indiferenta.

    • Nu am nicio problema cu lane splittingul atata timp cat vehiculele nu se afla in miscare. Este greu in trafic bara la bara dar in miscare, sa fii atent si la cei de langa tine, si la potentialii motocicilsti care pot aparea printre masini, pe nepusa masa.

      Fii pe faza, o sa uploadez un videoclip cu doua exemple de comportament in trafic, cate unul din fiecare tabara.

    • La fel, pot si eu sa caut in arhiva mea si sa postez clipuri. Sau pot pune camera in functiune. Deseori ma trezesc cu motociclisti ce trec pe langa mine, de care nu am habar de unde-au aparut. Dar mi-a intrat in obisnuinta, deja, ca atunci cand ma deplasez cu mai putin de 50 km/h sa ma dau cat mai intr-o parte, pentru a lasa spatiu. Ba, mai mult, cand sunt pe drumuri normale, nu autostrazi, si se circula cu sub 70-80 km/h, ma uit mai mereu in oglinda sa vad daca nu am vreun motociclist in spate, iar daca am, ma apropii cat mai mult de marginea drumului pentru a-i face lui loc sa treaca pe langa mine, fara sa fie nevoit sa iasa pe contrasens. De ce m-ar deranja ca un motociclist ajunge mai repede decat mine la destinatie?! Nu castig nimic daca-l tin in spatele meu pentru 10 km, nici nu pierd nimic daca-l las sa treaca. Mi se pare de bun simt sa-i facilitez depasirea.

  8. Am citit asa in mare ce a comentat lumea si vreau sa precizez ca am postat video-ul pentru a ii face pe soferi sa inteleaga ca Lane Filtering-ul este benefic pentru trafic (nici tarile mai civilizate nu au infrastructura pentru asa ceva – so, don’t worry) si in acelasi timp sa stie care este diferenta dintre filtering si splitting (nu sunt de acord cu splitting-ul – very dangerous).

    Now… Sunt sofer din 2004 (peste 500k km la activ) si scuterist de 50cmc din mai 2018 (this year). Merg de luni pana vineri pe ruta Stefanestii de Jos, IF – Sos. Pipera – Metrou Aurel Vlaicu si vreau sa va spun ca soferii de pe acest traseu sunt destul de amabili, ofc, cu mici exceptii (oameni rai sunt peste tot). Sunt multi care te vad ca nu ai loc si trag de volan sa iti permita trecerea. Ii privesc de fiecare data sa vad daca sunt ofuscati de faptul ca ei stau bara la bara si eu merg, iar rezultatul este unul pozitiv. Oamenii zambesc si probabil gandesc ce am gandit si eu cand stateam la aceiasi coada – ce misto ar fi sa imi cumpar un scuter 🙂 (si da, eu mi-am luat scuter datorita unui vecin care trecea zilnic pe langa mine, pe Sos. Pipera). Un alt motiv pentru care mi-am luat scuter a fost o experienta din Genova. La semafor eram 2 masini si in jur de 40 scutere – intimidant… pentru masini.

    Da, vad zilnic scuteristi, motociclisti sau biciclisti care nu ii respecta pe cei din masini. Ei fiind pe 2 roti au impresia ca au prioritate si soferii trebuie sa faca orice sa le permita accesul printre ei – Wrong. Eu cand nu am loc – STAU. Da… Traseul meu zilnic cuprinde 20% mers pe banda si 80% printre auto (lane filtering – toate stau, eu merg – 5-15 km/h in functie de spatiu).

    Si da, am avut si neplaceri in trafic (injuraturi, sicanari, etc – si da, cedez primul si plec – de multe ori ignor ca mi-a pus viata in perioc si il las in lumea ei/lui)

    Concluzie:
    – Legea nu zice nimic de asta, dar nici nu interzice (au fost si masini de politie care mi-au facut loc si semn sa trec).
    – Se fluidizeaza traficul daca se face filtering, not splitting.
    – Respectul pentru ceilalti participanti la trafic este obligatoriu
    – Majoritatea doamnelor sunt mai rautacioase cu cei pe 2 roti
    – Majoritatea doamnelor nu se uita in oglinzi
    – Majoritatea doamnelor nu se dau chiar daca te vad
    – Majoritatea doamnelor nu stau centrate pe banda (prefera extremele)

    Tot ce am scris aici se refera strict la ce am observat pe traseul mai sus mentionat.

  9. Ma refer doar in cazul biciclistilor. Deci eu merg cat mai aproape de bordura iar masinile trec pe langa mine prin stanga. La un moment dat eu merg mai repede decat masinile…. sa nu ziceti ca trebuie sa merg mai incet decat ele, deci acum trec eu pe langa ele. De ce la semafor trebuie sa astept in spatele ultimei masini daca am stabilit ca putem trece unul pe langa celalat ?

Adaugă un comentariu

Politica de confidențialitate. În cazul în care vei bifa opțiunea de mai jos poți oricând să te dezabonezi prin butonul "dezabonare" din fiecare mesaj sau scriindu-ne la contact@trafictube.ro.